جستجوي پيشرفتهبرو جستجو
پیوندها ÏÑÎæÇÓÊ ÇÔÊÑǘارتباط با ماآرشيوشناسنامهصفحه اصلي
تاریخ 1385/08/09 - روزنامه مستقل سراسري صبح ايران نسخه شماره 2614


کوتاه و خواندني


تاريخ ثبت نام کار دانيبدون کنکور دانشگاه آزاد اسلامي


ميزان تاثير معدل در کنکور 86 اعلام شد


چگونگي دستيابي به شيوه هاي نوين آموزشي


 کوتاه و خواندني 


 مدير کل امور دانشجويان داخل وزارت علوم تشريح کرد  :
جزئيات آيين نامه جديد پذيرش و تحصيل دانشجويان خارجي در دانشگاه هاي کشور

وزارت علوم بر اساس آيين نامه جديد معاونت دانشجويي در خصوص دانشجويان خارجي شاغل به تحصيل در داخل کشور نحوه پذيرش اين دانشجويان را اصلاح کرد.
حسن مسلمي ناييني - مدير کل امور دانشجويان داخل کشور در گفتگو با  مهر با بيان اين مطلب افزود: در گذشته رويه مناسبي براي پذيرش و حمايت از دانشجويان خارجي در وزارت علوم وجود نداشت. بنابراين شورايي متشکل از وزراي علوم و بهداشت، نهاد نمايندگي ولي فقيه، دانشگاه آزاد و وزارت امور خارجه جهت تدوين آئين نامه جديد پذيرش دانشجويان خارجي در داخل کشور تشکيل شد. وي اضافه کرد: وزارت علوم بر اساس آيين نامه جديد معاونت دانشجويي در خصوص دانشجويان خارجي شاغل به تحصيل در داخل کشور، نحوه پذيرش اين دانشجويان را اصلاح کرد. بر اساس سن داوطلبان شرکت در دوره هاي کارشناسي تا 22 سال، کارشناسي ارشد تا 28 سال و دکتري 33 سال تعيين شده است.مسلمي ناييني گفت : همچنين بر اساس آيين نامه جديد وزارت علوم ميزان مقرري دانشجويان خارجي ورودي مهر ماه امسال از 23 تا 35 هزار تومان در سال گذشته به 80 تا 150 هزار تومان در هر 6 ماه افزايش يافت.
 همچنين مبلغ دو ميليون تومان بر اساس آيين نامه جديد وزارت علوم جهت وديعه مسکن از طريق صندوق رفاه دانشجويان به خوابگاه يا دانشجوي خارجي پرداخت مي شود. وي گفت: بر اساس آيين نامه جديد وزارت علوم دانشجويان خارجي شاغل به تحصيل در ايران مي توانند پس از فارغ التحصيلي تا 2 سال حق عضويت در انجمن هاي علمي ايران داشته باشند و فارغ اتحصيلان دکتري نيز مي توانند پس از بازگشت به کشور خود و اشتغال به تدريس در مراکز آموزشي از ايران بورس کوتاه مدت 3 ماهه جهت فرصت مطالعاتي اخذ کنند.
مسلمي ناييني اضافه کرد: همچنين بر اساس اين آيين نامه، وزارت علوم ميزان مقرري دانشجويان خارجي ورودي مهر ماه امسال از 23 تا 35 هزار تومان در سال گذشته به 80 تا 150 هزار تومان در هر 6 ماه افزايش يافت.مدير کل امور دانشجويان داخل کشور افزود: همچنين مقرر شد جهت حمايت و رسيدگي به امور فرهنگي اين دسته از دانشجويان يکي از استادياران دانشگاه به عنوان سرپرست در هر دانشگاه منصوب شود. وي با بيان اينکه در سال جاري تمامي دانشجويان بورسيه به صورت يکسان پذيرش مي شوند گفت: از امسال ديگر دانشجوي بورسيه خارجي  الف، ب و ج وجود ندارد.مسلمي ناييني تاکيد کرد: اين آيين نامه به تصويب رسيده است و از سال جاري براي تمامي دانشجويان ورودي جديد خارجي به اجرا در مي آيد.

رئيس دانشگاه علوم پزشکي تهران  خبر داد:
 تاسيس  رشته هاي مورد نياز منطقه خليج فارس
 در شعب بين المللي

رئيس دانشگاه علوم پزشکي تهران از طراحي برنامه درسي رشته هاي شعب بين المللي سدانشگاه علوم پزشکي تهران مستقر در مناطق آزاد کشور متناسب با نيازهاي منطقه خليج فارس خبر داد.
دکتر باقر لاريجاني در گفتگو با  مهر افزود: نيازهاي منطقه و افق هايي که در زمينه رشته هاي گروه علوم پزشکي در منطقه دنبال مي شود، مورد بررسي قرار گرفته و بر اساس آن طراحي رشته ها و برنامه هاي درسي اين رشته ها انجام شده است. وي اظهار داشت: تلاش هاي زيادي در زمينه فعاليت هاي بين المللي دانشگاه علوم پزشکي تهران در حال انجام است و براي اين منظور موافقت اوليه با ايجاد شعبه بين المللي در دانشگاه علوم پزشکي تهران اخذ شده است. لاريجاني اضافه کرد: دانشگاه در يک بررسي وسيع از دانشکده هاي مختلف رشته هايي را که اين دانشکده ها مي توانند در وهله اول در شعب بين المللي ارائه کنند را مورد بررسي قرار داده است. اما مسلم است اين رشته ها تفاوت هايي با هم دارند که بايد مورد توجه قرار گيرد. هم اکنون تاملاتي بر روي راه اندازي رشته هايي که نياز به سايت آموزشي بيمارستاني و بيماردهي دارند از سوي وزارت بهداشت وجود دارد. رئيس دانشگاه علوم پزشکي تهران ياد آور شد: راه اندازي رشته هاي ديگر بايد به گونه اي باشد که پس از اعزام اساتيد به اين شعب بين المللي استاد بتواند چندين رشته مرتبط با هم را تدريس کند. وي ابراز اميدواري کرد: نخستين گروه دانشجويان در برخي رشته هايي که امکانات آنها تکميل شده است در بهمن ماه پذيرش شوند و طي دو ماه آينده شرايط نحوه فعاليت شعبه هاي بين المللي به طور کامل در اختيار دانشجويان و علاقمندان قرار گيرد. به گزارش مهر، شعب بين المللي دانشگاه علوم پزشکي تهران به گفته رئيس اين دانشگاه در مناطق آزاد تجاري چابهار، قشم و کيش راه اندازي مي شود.
 
مدير کل دفتر آموزش هاي آزاد و غير انتفاعي وزارت علوم  خبر داد:
 ايجاد رشته هاي جديد بر اساس نقشه
جامع علمي کشور
 
وزارت علوم مجوز ايجاد مراکز غيرانتفاعي را بيشتر به مراکز تخصصي واگذار مي کند و عملا به درخواست هايي که به صورت تخصصي فعاليت آموزشي داشته باشند پاسخ مثبت مي دهد.
دکتر "عبدالحسين طاهري" - مدير کل دفتر آموزش هاي آزاد در گفتگو با  مهر افزود: به عنوان مثال ايجاد مرکز غير انتفاعي خاص حسابداري، علوم انساني و هنر جهت اعطاي مجوز در اولويت قرار دارد.مدير کل دفتر آموزش هاي آزاد وزارت علوم اظهار داشت: يکي ديگر از برنامه هاي وزارت علوم در زمينه دانشگاه هاي غيرانتفاعي و غير دولتي تا پايان سال جاري به اتمام مي رساند، نيازسنجي رشته ها در مناطق مختلف کشور براي اعطاي مجوز است. وي افزود: همچنين ايجاد رشته هاي جديد بر اساس نقشه جامع علمي کشور نيز براي دانشگاه هاي غيرانتفاعي در دست تدوين است. طاهري اظهار داشت: با توجه به اينکه طبق برنامه ريزي هاي صورت گرفته تعداد دانشجويان مراکز موسسات آموزش عالي غيرانتفاعي تا سال 1388 بايد به 480 هزار نفر برسد و بار عظيمي از آموزش  عالي به دوش اين مراکز است دولت بايد اين دانشگاه ها را مورد حمايت بيشتري قرار دهد.
 
معاون امور عمراني استاندار خوزستان  خواستار شد:
تدريس رشته معماري و شهرسازي در دانشگاه هاي خوزستان

 به منظور ساماندهي عمران شهرها و همچنين بهبود زير ساخت هاي آن ضرورت تدريس رشته هاي معماري و شهرسازي در دانشگاههاي استان خوزستان احساس مي شود .
معاون امور عمراني استاندار خوزستان در گفتگو با غ ايسکانيوز با بيان اين مطلب گفت : استان خوزستان با جذب سالانه 3 ميليون نفر بازديد کننده جزو مناطق توريستي کشور محسوب مي شوداما  چهره شهرهاي اين استان در مقايسه باساير استان ها ي کشور در وضعيت مناسبي قرار ندارد .علي مقدس حسين زاده يکي از راهکارهاي رفع اين مشکل را تدريس رشته هاي معماري و شهرسازي در دانشگاههاي استان خوزستان بخصوص دانشگاه شهيد چمران اهواز عنوان کرد و خواستار بررسي ضرورت تدريس اين دو رشته توسط مديران در دانشگاه شهيد چمران اهواز به منظور ارتقا سطح کيفيت عمران شهرهاي استان خوزستان شد .


دبير شوراي تخصصي دندانپزشکي وزارت بهداشت:
آزمون دکتراي تخصصي رشته "سلامت دهان و دندانپزشکي اجتماعي" روز جمعه برگزار مي شود

دبير شوراي تخصصي دندان پزشکي وزارت بهداشت گفت: آزمون دکتراي تخصصي (D.Ph) رشته " سلامت دهان و دندان پزشکي اجتماعي" روز جمعه 12 آبان ماه برگزار مي شود.
دکتر فاضل در گفتوگو با ايسنا، اظهار کرد: آزمون دکتراي تخصصي (D.Ph) سلامت دهان و دندان پزشکي اجتماعي با حضور 95 فارغ التحصيل دندانپزشکي عمومي به صورت متمرکز در دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي برگزار ميشود.
وي گفت: اين آزمون بصورت دو مرحله اي کتبي 70 درصد و شفاهي (مصاحبه) 30 درصد برگزار مي شود.
دکتر فاضل در ادامه دارا بودن مدرک زبان از يکي آزمونهاي TOEFL با نمره 480 ، MCHE با نمره 50، IELTS با نمره 5 و MELAB با نمره 70 را از شرايط پذيرش در آزمون دکتراي تخصصي (D.Ph) عنوان کرد.
دکتر فاضل در خاتمه ظرفيت پذيرش را 10 نفر اعلام کرد و افزود: نتايج آزمون دو هفته پس از برگزاري اعلام ميشود.

تهيه منابع درسي دانشجويان در کمتر از 24 ساعت در دانشگاه شهيد بهشتي

فروشگاه کتاب مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه شهيد بهشتي جهت رفاه دانشجويان و صرفه جويي در وقت آنان، اقدام به تهيه کتب مورد نياز دانشجويان ميکند.
به گزارش ايسنا، دانشجويان مي توانند حداکثر 24 ساعت بعد از اعلام درخواست،کتب مورد نياز خود را دريافت کنند.

برنامه زماني معرفي شدگان چند کد رشته نيمه متمرکز آزمون فني و حرفه اي سال 85 اعلام شد

برنامه زماني معرفي شدگان چند کد رشته نيمه متمرکز آزمون فني و حرفها ي سال 85 اعلام شد.
به گزارش ايسنا، برنامه زماني آزمون عملي چند کد رشته نيمه متمرکز آزمون فني و حرفه اي سال 1385 و همچنين زمان انتشار فهرست اسامي برخي ديگر از معرفي شدگان چند برابر ظرفيت و همچنين مرحله پذيرش جديد رشته هاي تحصيلي نيمه متمرکز آزمون سراسري سال 1385 نيز روز دوشنبه 8 آبان ماه از طريق نشريه پيک سنجش به اطلاع داوطلبان مي رسد.

مهلت ثبت نام در پرديس بين المللي کيش دانشگاه تهران تمديد شد

مهلت ثبت نام در پرديس بين المللي کيش دانشگاه تهران تا 15 آبان ماه تمديد شد.
به گزارش ايسنا، پرديس بين المللي کيش دانشگاه تهران فعاليت خود را با 11 رشته از بهمن ماه آغاز ميکند.
رشته هاي پرديس بين المللي کيش دانشگاه تهران در مقطع کارشناسي شامل مهندسي برق، کامپيوتر، صنايع، معماري، مديريت صنعتي، مالي، طراحي صنعتي، حقوق و حسابداري و در مقطع کارشناسي ارشد نيز مديريت بازرگاني و آموزش زبان انگليسي است.
مدرک فارغ التحصيلي پرديس، مدرک رسمي دانشگاه تهران است .
گفتني است، داوطلبان براي کسب اطلاعات بيشتر مي توانند به سايت دانشگاه به نشاني ir.ac.ut.www مراجعه و يا با شماره تلفنهاي 88962128 و 88963953 تماس حاصل نمايند.

کارت آزمون GRE اختصاصي و عمومي
  توزيع مي شود

کارت ورود به جلسه ششمين آزمون GRE اختصاصي طي روزهاي نهم الي 11 آبان ماه توزيع مي شود.
، داوطلبان جهت دريافت کارت ورود به جلسه ضمن همراه داشتن مدارک لازم در تاريخ هاي تعيين شده به سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند.
کارت ورود به جلسه چهارمين دوره آزمون GRE (عمومي) از روز دوشنبه 15 الي روز پنجشنبه 18 آبان ماه از ساعت 8 الي 16 در محل سازمان سنجش آموزش کشور توزيع مي گردد.
تغيير برنامه زمانبندي مصاحبه از معرفي شدگان چند کد رشته نيمه متمرکز
برنامه زمانبندي مصاحبه از معرفي شدگان چند کد رشته نيمه متمرکز آزمون سراسري 85 تغيير کرده است که اطلاعات مربوط به آن درنشريه پيک سنجش روز دوشنبه 8 آبان ماه درج مي شود.
 
آموزشکده دام پزشکي دانشگاه تبريز به دانشکده ارتقا يافت

همزمان با آغاز سال تحصيلي جديد آموزشکده دامپزشکي دانشگاه تبريز به دانشکده ارتقا يافت.
به گزارش ايسنا ، دکتر مقدم، رييس دانشکده دامپزشکي دانشگاه تبريز گفت: در سال تحصيلي جديد با دريافت مجوز از سوي وزارت علوم و پذيرش 30 دانشجوي مقطع دکتراي حرفهاي اين آموزشکده به دانشکده تبديل شد.
وي گفت: دانشکده دامپزشکي در سال 1367 با عنوان آموزشکده دامپزشکي و با پذيرش دانشجوي کارداني دامپزشکي در دانشگاه تبريز پايه ريزي شد و در سال 1375 در رشته کارشناسي ناپيوسته علوم آزمايشگاهي دام پزشکي نيز اقدام به پذيرش دانشجو کرد.
به گفته وي، هم اکنون 236 دانشجو در سه مقطع کارداني، کارشناسي و دکتراي حرفه اي در دانشکده مشغول به تحصيل هستند.
دکتر مقدم افزود: اين دانشکده با جذب 14 نفر عضو هيات علمي به طور رسمي و پيماني و 11 بورسيه شاغل به تحصيل نسبت به راه اندازي و تشکيل گروه هاي آموزشي مورد نياز در شش گروه نموده است.
رييس دانشکده دامپزشکي دانشگاه تبريز گفت: اين دانشکده جهت ارايه دروس عملي و همچنين انجام تحقيقات آزمايشگاهي برخوردار است.
دکتر مقدم با اشاره به احد اث سايت اصلي دانشکده دامپزشکي افزود: با توجه به نياز دانشجويان دامپزشکي براي گذراندن عملي دروس باليني و کارورزي با مساعدت هيات رييسه دانشگاه درمانگاه تخصصي دام هاي بزرگ در حال احداث است.


  تاريخ ثبت نام کار دانيبدون کنکور دانشگاه آزاد اسلامي  

تاريخ ثبت نام بدون کنکور کار داني دانشگاه آزاد اسلامي اعلام شد .
ثبت نام از داوطلبان کار داني پيوسته  بدون آزمون نيم سال دوم  سال تحصيلي اوايل آذر ماه  سال 1385 آغاز مي شود .
داوطلبان براي ثبت نام در اين دوره ازپذيرش بدون آزمون ، به مراکز پست سراسر کشور مراجعه نمايند .
  پذيرفته شدگان همانند ساير دانشجويان از معافيت خدمت برخوردار مي شوند.
متقاضيان ورود به مقطع کارداني ناپيوسته بدون کنکور ملزم به انتخاب دو رشته هستند که يک رشته را دانشگاه انتخاب ميکند.

شرايط ثبت نام 
 داشتن ديپلم در يکي از شاخه هاي فني و حرفه اي يا کار دانش نظام جديد متوسطه يا ديپلم کامل هنرستان نظام قديم متوسطه ، متناسب با رشته انتخابي .دارندگان ديپلم کار دانش در صورت پذيرفته شدن در رشته متناسب با ديپلم خود ملزم به گذراندن حداکثر 16 واحد دروس جبراني برابر بخش نامه هاي مربوط مي باشند .ديپلمه هاي هنرستان نظام قديم فقط مجاز به ثبت نام در يکي از رشته هاي کارداني متناسب با نوع ديپلم خود مي باشند .فارغ التحصيلان يا دانش آموزان شاخه نظري نظام جديد و همچنين ديپلمه هاي نظام قديم به هيچ عنواع حق ثبت نام در اين دوره را ندارند .دارندگان مدارکم تطبيقي دوره متوسطه در صورتي که در گواهي پايان دوره متوسطه آنان عنوان تطبيقي درج گرديده يا اين گواهي فاقد معدل کل دوره باشد مجاز به ثبت نام در دوره کار داني پيوسته نمي باشد .

روش پذيرش دانشجو :
پذيرش داوطلبان در رشته / محل هاي مقطع کارداني پيوسته در سال 85 از بين فارغ التحصيلان رشته هاي فني و حرفه اي و کار دانش نظام جديد و هنرستان نظام قديم بر اساس ظرفيت هر محل دانشگاهي در هر رشته و تعداد داوطلبان همان رشته /محل با در نظر گرفتن اولويت معدل کل دوره براي فارغ التحصيلان نظام جديد و معدل کل دوره براي فارغ التحصيلان هنرستان نظام قديم انجام خواهد شد .
بدين منظور لازم است فارغ التحصيلان رشته هاي مذکور از نام رشته هاي دوره متوسطه قابل قبول براي ثبت نام در رشته  مورد نظر و همچنين حدنصاب تقريبي معدل براي رشته /محل انتخابي آگاهي يافته سپس نسبت به ثبت نام اقدام نمايند .
داوطلب براي ثبت نام دردوره کار داني پيوسته سال 85 لازم است دفتر چه راهنماي ورودي کارت درخواست ثبت نام و پاکت ثبت نام را دريافت نمايند و پس از تکميل مدارک مربوط نسبت به ثبت نام خود اقدام نمايد .

زمان معرفي به محل هاي دانشگاهي و شروع کلاسها :
پذيرفته شدگان از گزينش اين دوره کار داني پيوسته نيمسال دوم   سال 1385  به واحد ها و مراکز دانشگاهي و يا آموزشکده هاي فني و حرفه اي سما معرفي مي شوند
.و زمان شروع کلاس ها ي آنان بهمن ماه  تحصيل سال 86-85 خواهد بود .


 ميزان تاثير معدل در کنکور 86 اعلام شد 

ميزان تاثير معدل کتبي امتحانات نهايي سال سوم متوسطه در آزمون سراسري سال 1386 اعلام شد.
سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعيه اي اعلام کرد: معدل کتبي امتحانات نهايي سال سوم متوسطه نظام جديد آموزش متوسطه براي آن دسته از ديپلمه هاي نظام جديد سال 1384 و يا 1385 که امتحانات نهايي سال سوم متوسطه و ديپلم آنان به صورت سراسري برگزار شده است، 15 درصد نمره کل نهايي ملاک گزينش در آزمون سراسري سال 1386 خواهد بود. گزينش نهايي براي                           فارغ التحصيلان نظام جديد سال هاي فوق الذکر بر اساس نمره کل حاصل از 85 درصد نمره آزمون سراسري و 15 درصد معدل کتبي امتحانات نهايي سال سوم متوسطه نظام جديد آموزش متوسطه انجام خواهد شد. گفتني است، گزينش ساير داوطلبان بر اساس نمره کل اکتسابي در آزمون سراسري و با توجه به ضوابط مربوط انجام خواهد گرفت.


  چگونگي دستيابي به شيوه هاي نوين آموزشي  

آموزش الکترونيکي يک نظام آموزشي هنرمندانه و راه حل جامع مي باشد که براي موسساتي که خواهان حرکت در مسير فناوري روز و تغيير روش ها و محيط هاي آموزشي خود هستند، امکان دستيابي به شيوه هاي نوين آموزشي را فراهم مي نمايد .  در آموزش الکترونيکي، ارائه مطالب براساس نيازهاي فراگيران تغيير مي يابد و در آن، فضايي ايجاد مي شود تا فراگير با فراغ بال و به دور از اضطراب و با حفظ استقلال و اعتماد به نفس، به فعاليت هاي مورد نظر خود بپردازد. آموزش الکترونيکي يک سيستم آموزشي واحد را براي تعدادي از فراگيران فراهم مي سازد که منجر به ايجاد فرصت هاي آموزشي مختلف مي شود .
به طورکلي مي توان مزاياي آموزش الکترونيکي را در چند محور به شرح زير برشمرد:

الف) شيوه ارائه دروس به دانشجو
عدم وابستگي کلاس درس به زمان خاص;                           
 جامعيت، فراگيري، پويايي، روزآمدي و رفع نياز آموزشي در زمان دلخواه
افزايش کيفيت ارائه دروس (به دليل ارائه دروس به صورت چندرسانه اي)
 افزايش ميزان اثربخشي و بازدهي آموزشي (به دليل حذف محدوديتهاي زماني و مکاني)                       

ب) تعامل بين استاد و دانشجو
عدم نياز به حضور فيزيکي استاد و دانشجو در کلاس درس;           
کاهش زمان و هزينه رفت و آمد براي دانشجويان;
پشتيباني تعداد زيادي دانشجو در يک کلاس;                            
امکان ثبت فعاليت ها و پيشرفت دانشجويان توسط استاد;
امکان تهيه مدل هاي مختلف آموزش توسط استادان;
ارتباطات آسان و فراگير آموزشي;                

ج)  دسترسي به منابع اطلاعاتي
دسترسي پيوسته به کتابخانه مجازي             
جستجوي هوشمندانه;                                                             
انعطاف پذيري، دردسترس بودن، و سهولت دسترسي به منابع آموزشي;                                      
افزايش حق انتخاب دانشجو در تعيين دوره هاي آموزشي;                  
تغيير محتواي تدريس (از "محدود و انتخابي" به "نامحدود و متنوع");
 
د) تغيير نگرش و دانش کاربران
تغيير سطح سواد دانش آموختگان (از سواد کلاسيک به خلاقيت و توليد دانش);
تغيير نگرش به آموزش و يادگيري (از فردي به اجتماعي);
تغيير نگرش به فراگيران (از "ايجاد رقابت" به "همکاري و مشارکت");
تغيير وظيفه فراگيران (از "ذخيره سازي اطلاعات و افزايش محفوظات" به  "مديريت اطلاعات و توليد دانش");
افزايش سرعت درآموزش و يادگيري;
افزايش سطح علمي جامعه;
قابليت تنظيم آهنگ يادگيري فراگيران;
محوريت کاربران;                                                                
                       
ه) مديريت
 - مديريت آسان و کارآمد;                                                       
نظارت و کنترل دقيق بر نظام آموزشي و اطلاعات;
جمع آوري سريع بازخوردها و تجزيه و تحليل آنها;
کاهش هزينه و زمان;
فراهم نمودن فرصت هاي آموزشي يکسان براي عموم;
افزايش سرعت در توسعه و پيشرفت.
.7 زيرساخت هاي ضروري براي آموزش الکترونيکي
 آموزش الکترونيکي مستلزم زيرساخت هاي فراواني است که عبارت اند از :
.1توسعه مهارت هاي فناوري اطلاعات و ارتباطات در تمام سطوح جامعه براي عموم مردم;
.2ترغيب و ترويج پژوهش هاي آموزشي در زمينه فناوري اطلاعات;
.3گسترش کمي و کيفي در توليد نرم افزارهاي آموزشي;
.4تجهيز مدارس و دانشگاه ها به رايانه و دسترسي به شبکه جهاني;
.5توسعه مراکز آموزش مهارت هاي اطلاعات و ارتباطات;
.6تقويت زيرساخت هاي شبکه اينترنت در کشور;
.7گسترش سطح دسترسي عموم به رايانه و شبکه جهاني;
.8توسعه فرهنگ استفاده از فناوري اطلاعات در امور روزمره.
 روش ها و انواع آموزش الکترونيکي
انواع آموزش الکترونيکي عبارت اند از:
آموزش مبتني بر رايانه: در اين شيوه آموزش، منابع آموزشي از قبيل ديسک نوري يا فلاپي به فراگير داده مي شود و فراگير به صورت انفرادي در زمان و مکان معين، مي تواند به آموزش در زمينه هاي مورد علاقه خود بپردازد.
آموزش مبتني بر وب: دراين روش منابع آموزشي از طريق اينترنت و در محيط وب، در اختيار فراگير قرار مي گيرد. در اين روش از سرويس هاي پست الکترونيکي، تابلوهاي اعلانات، و چت براي برقراري ارتباط فراگير با منابع آموزشي استفاده مي شود.
ويديو کنفرانس اين روش قابل يتهايي مثل استفاده از وسايل کمک آموزشي نظير رايانه، دوربين، پروژکتور، ميکروفون، و  برقراري ارتباط زنده بين فراگير  و متخصصين و معلمان را فراهم  ميسازد.
سيستم ماهواره اي: اين سيستم از يک هاب (فرستنده) و يک ايستگاه زميني (گيرنده) تشکيل شده است. در اين روش براي آموزش از راه دور، از يک پروژکتور، يک صفحه نمايش و رايانهاي که از طريق ماهواره به يک شبکه متصل شده، استفاده مي شود.
در آموزش مبتني بر وب يا آموزش مجازي،  فراگيران مي توانند از طريق اينترنت در مرکز ثبت نام کنند، از دروس ارائه شده انتخاب واحد نمايند، جزوه درسي موردنظر را مطالعه کنند، از جلسات درس استاد استفاده نمايند و در پايان دوره نيز امتحان دهند. در اين سيستم آموزشي فراگيران مي توانند هر روز و هر لحظه که مايل باشند با استاد و همکلاسي هاي خود ارتباط برقرار کنند و با تشکيل گروه هاي مباحثه، به تبادل نظر درباره مفاد درسي و تمرينات خود با استفاده از اينترنت بپردازند. محتويات دروس ممکن است از طريق اينترنت، يا با استفاده از ويديو و تصاوير دوطرفه (تعاملي) انتقال يابند. ممکن است تلويزيون هاي کابلي يا ماهواره اي، رسانه هاي انتقال دهنده اين مواد درسي باشند; يا منابع درسي بر روي لوح فشرده يا نوار ويديويي يا  ديويدي يا ترکيبي از اين روش ها، در اختيار فراگير قرارگيرند.
در اين سيستم آموزشي قسمت اعظم آموزش، مبتني بر دروسي است که هر زمان که فراگير اراده کند مي تواند به سايت مرکز متصل شود و آن دروس را دريافت کند. فراگير مي تواند چندين بار، مطالب ارائه شده را مشاهده کند. در اين سيستم ممکن است افراد ثبت نام شده براي يک درس، هزاران نفر باشند. آموزش در اين سيستم کاملا فعال است. آموزش الکترونيکي ثابت کرده که 20 تا 25 درصد ميزان يادگيري را نسبت به روش هاي سنتي آموزش، افزايش مي دهد .
ir.ac.iranboc.www


 
ورزشي
سياسي و سياسي خارجي
هنري
استانها و شهرستانها
پزشکي و علمي
دانشگاه و خبر
دانشگاه
اقتصادي
گزارش تصويري
استانها و شهرستانها ويژه
صفحه اصلی - شناسنامه آفرینش - آرشیو آفرینش - ارتباط با ما - درخواست اشتراک - پیوندها - جستجوی پیشرفته