جستجوي پيشرفتهبرو جستجو
پیوندها ÏÑÎæÇÓÊ ÇÔÊÑǘارتباط با ماآرشيوشناسنامهصفحه اصلي
تاریخ 1392/10/25 - روزنامه سراسري صبح ايران(چهارشنبه) نسخه شماره 4621


عملكرد 100 روزه گروه صنعتي ايران خودرو


آگهي صفحه 1


آگهي صفحه 7


آگهي صفحه 8


 عملكرد 100 روزه گروه صنعتي ايران خودرو 

از نيمه دوم شهريور روند حركت ايران خودرو رو به تغيير نهاد و اين مجموعه صنعتي به جايي رسيد كه امروز نه تنها كانون توجه خودروسازان جهان قرار گرفته و همه به دنبال سرمايه گذاري و بهره گيري از توان انساني و فناوري اين مجموعه هستند، بلكه تيراژ توليد ماهانه نسبت به ميانگين توليد ماهانه نيمه نخست سال بيش از 50 درصد افزايش يافت.به گزارش آفرينش ،يك سال منتهي به 19 شهريور 92 از ديدگاه بسياري كارشناسان و دست اندركاران، بدترين دوران حيات ايران خودرو به شمار مي رود، چرا كه با تشديد تحريم هاي بين المللي و بالا رفتن قيمت دلار و مواد اوليه، آينده روشن جاي خود را به تيرگي و ابهام داده بود.

از نيمه دوم شهريور روند حركت ايران خودرو رو به تغيير نهاد و اين مجموعه صنعتي به جايي رسيد كه امروز نه تنها كانون توجه خودروسازان جهان قرار گرفته و همه به دنبال سرمايه گذاري و بهره گيري از توان انساني و فناوري اين مجموعه هستند، بلكه تيراژ توليد ماهانه نسبت به ميانگين توليد ماهانه نيمه نخست سال بيش از 50 درصد افزايش يافت. در كنار اين موفقيت كيفيت محصولات نيز افزايش يافته و جنب و جوش تازه اي در واحدهاي مختلف گروه صنعتي شكل گرفت.

اين مواردحاصل تدابير مديريتي است كه از تغييرات فضاي بيروني در جهت حركت دوباره ايران خودرو بهره گرفت.

گوشه هايي از دستاوردهاي چهار ماه اخير ايران خودرو

ايران خودرو با پيشنهاد همکاري مشترك با سايپا براي طراحي پلتفرم و توليد قطعات، رويكرد تازه اي در راه بهره گيري از تمام امكانات و توان موجود كشور در زمينه خودروسازي در پيش گرفت. مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو خواستار آن شد تا ايران خودرو و سايپا در کنار رقابت در بازار داخلي، براي موفقيت در صدور برندهاي ايراني، ارتباطي دوستانه در سطح جهاني داشته باشند.

به دنبال اين اعلام، نخستين جلسه همكاري مشترك بين دو خودروساز بزرگ كشور با هدف همكاري مشترك اين دو شرکت برگزار و دو طرف در مورد برنامه مديريت ايران خودرو به توافق رسيدند. استراتژي صنعت خودروي كشور و راه هاي برون رفت از مشكلات فعلي نيز مورد بحث و بررسي قرار گرفت و كارگروهي متشكل از مهندسان و مديران ايران خودرو و سايپا براي اجرايي كردن اتحاد استراتژيك اين دو خودروساز برگزارشد.

افزايش 53 درصدي توليد

ميانگين توليد روزانه ايران خودرو در نيمه نخست سال جاري حدود يک هزار دستگاه بود که اين ميزان در دو ماه نخست پاييز به يک هزار و 530 دستگاه افزايش يافت. در پاييز امسال توليد ايران خودرو 53 درصد نسبت به نيمه نخست رشد داشت. توليد روزانه ايران خودرو در حال حاضر بين 1500 تا 1700 دستگاه و در آبان ماه امسال نسبت به ماه قبل، 30درصد افزايش يافت. ايران خودرو در مهر و آبان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 23 درصد افزايش توليد داشت و در آبان ماه حدود 35 هزار دستگاه خودرو توليد شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته21 درصد افزايش نشان داد.

خطوط توليد ايران خودرو توان توليد روزانه بيش از سه هزار دستگاه را دارد و برنامه زمان بندي براي رسيدن به اين عدد تدوين شده است. ايران خودرو بر اساس برنامه، امسال 550 هزار دستگاه توليد مي كند.

توليد مجدد «سورن» از نيمه مهرماه

توليد سورن که به دليل تشديد تحريم ها و عدم تامين قطعات شبکه برق و الکترونيک متوقف شده بود، با اجراي پروژه ساخت داخل پلاتفرم برق و الکترونيک جديد از سر گرفته شد. پس از اجراي موفق پروژه خودکفايي پلاتفرم برق و الکترونيک 206 با تکيه بر دانش و مهارت کارشناسان و مهندسان گروه صنعتي ايران خودرو که منجر به توليد مجدد خانواده 206 شد توسعه اين پلاتفرم براي انطباق بر روي سورن در دستور کار مرکز توسعه محصولات جديد قرار گرفت.

در اين راستا فعاليت‌هاي طراحي، ساخت و صحه گذاري قطعات و مجموعه ها و توليدات آزمايشي خودرو در بازه زماني سه ماهه انجام شد و اين محصول از نيمه مهرماه به توليد انبوه و تجاري سازي رسيد.

تحول در زنجيره تامين

مديريت ايران خودرو تنها 30 درصد مشكلات اخير صنعت خودرو را ناشي از تحريم ها مي داند و براي زنجيره تامين حساسيت ويژه قايل است. در اين خصوص براي همكاري سازه گستر و ساپكو برنامه هايي پيش بيني شده و اين همكاري مي تواند به صنعت خودروي كشور كمك كند. مديريت ارشد ايران خودرو معتقد است، ساپكو و زنجيره تامين نبايد در اثر نوسان ها و تنش هاي بيروني دچار آسيب شود بلكه بايد به گونه اي باشد كه هر كس از بيرون نگاه مي كند، آرامش و ثبات را در آن ببيند.

حضور در نمايشگاه کشورهاي اسلامي

گروه صنعتي ايران خودرو با عرضه سه محصول جديد و ملي شامل رانا ال.ايكس، دنا و سورن اي.ال.ايكس در چهاردهمين نمايشگاه تجاري کشورهاي اسلامي جلوه تازه اي از توان خود را به نمايش گذاشت.

دراين نمايشگاه، بسياري از مقامات كشورهاي خارجي مسلمان، از محصولات ايران خودرو ديدن كردند و با توانمندي اين مجموعه آشنا شدند و اشتياق خود براي بهره گيري از محصولات ايران خودرو را پنهان نكردند. نمايشگاه صنعتي و تجاري كشورهاي اسلامي از ششم آبان و به مدت پنج روز برگزار شد.

هفت جايزه ملي كيفيت براي ايران خودرو

در دهمين دوره جايزه ملي كيفيت ايران، هفت جايزه ملي كيفيت به گروه صنعتي ايران خودرو رسيد. اين گروه صنعتي موفق شد علاوه بر شش گواهينامه اشتهار، تنديس برنزين كيفيت را به عنوان بالاترين نشان كيفيتي كشور به خود اختصاص دهد. ايران خودرو كه سال پيش اين تنديس را به خاطر توليد تندر90 به دست آورده بود، امسال در قسمت معاونت توليد قطعات پرسي موفق به دريافت آن شد.

اين خودروساز به خاطر ارائه خدمات پس از فروش خود در شركت ايساكو و همچنين با توليد سمند گواهي نامه چهار ستاره اشتهار به كيفيت به دست آورد. معاونت توليد نيرو محركه ايران خودرو براي موتور «تي.يو5» گواهينامه سه ستاره و براي موتور«ايكس.يو7» گواهينامه دو ستاره اشتهار به كيفيت را كسب كرد.

دو جايزه ملي كيفيت ديگر كه به ايران خودرو رسيد نيز به خط توليد اين شركت در استان خراسان كه گرند ويتارا توليد مي كند و خدمات لجستيك سيستم جامع اختصاص داشت . اين دو گواهينامه سه ستاره بودند.

در كانون توجه بزرگان صنعت خودروي جهان

ايران خودرو با در پيش گرفتن ديپلماسي صنعتي و تلاش و اقدامات وسيع، موفق شد براي نخستين بار بزرگان صنعت خودروي جهان را در ايران گرد هم آورد. اين همايش كه در نهم آذر ماه در برج ميلاد تهران برپا شد، توان صنايع و هم چنين ظرفيت بازار خودروي ايران را به جهانيان نشان داد.

دراين همايش رييس انجمن جهاني خودروسازان اعلام كرد ايران مي تواند در رده 10 خودروساز برتر جهان قرار گيرد. وي كه روز بعد از همايش در ايران خودرو حاضر شده بود، اعلام كرد كه ايران خودرو پتانسيل و قابليت‌هاي بسيار بالايي در توليد خودرو دارد و مي تواند مناسبات خوبي با خودروسازان جهاني داشته باشد.

پاتريك بلن پيشنهاد كرد، مهندسان ايراني كه كاملا به قوانين آشنا هستند و نگاه تكنيكي دارند به كنفرانس هاي بين‌المللي انجمن خودرو سازان اعزام شوند.

مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو با مديران ارشد و نمايندگان خودروساز و قطعه‌سازان برتر جهاني نيز ديدار كرد و خواستار جذب و انتقال دانش فني نوين طراحي و توليد خودرو شد. وي صادرات 30 درصد از محصولات توليدي مشترك با خودروسازان جهاني با شناخت قوانين و تامين نيازهاي مشتريان كشورهاي هدف را نيز مورد تاكيد قرار داد.

خط مشي جديد كيفيت ايران خودرو با اولويت مشتريان

مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو خط مشي جديد كيفيت را با تاكيد بر خلق ارزش براي مشتريان اعلام كرد. در اين ابلاغيه عنوان شده كه گروه صنعتي ايران خودرو خط مشي كيفيت خود را در راستاي جهاني شدن، راهبري بازار خودرو در كشورهاي اسلامي، دست يابي به كيفيت و خدمات در سطح جهاني به منظور كسب حداكثري رضايت و خلق ارزش براي مشتريان و تحقق سياست هاي دولت جمهوري اسلامي ايران قرار داده است. خط مشي كيفيت گروه صنعتي ايران خودرو در 9 بند تنظيم شده كه در بند نخست آن آمده است: ما در ايران خودرو بر اين باوريم كه چيزي جز بهترين ها را براي مشتريان و همكاران خود نمي‌خواهيم؛ بر اين اساس در تلاشيم با بهبود مستمر، بالاترين ارزش را خلق كنيم. در بند دوم اين ابلاغيه آمده است كه با مديريت موثر بر منابع مالي و هزينه ها ضمن افزايش بازدهي سرمايه گذاري ها، شرايط لازم را براي سودآوري بيشتر در راستاي تحقق رضايت ذي نفعان ايجاد مي كنيم.

مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو در بند سوم ابلاغيه خط مشي كيفيت اعلام كرده كه براي كسب اطمينان از تكميل چرخه كيفي رضايت مشتري، به ارتباط مستمر، حمايت و پشتيباني و ارايه خدمات متعهدانه به مشتريان خود اهتمام مي ورزيم.

وي در بند چهارم استقرار و اجراي اثربخش استانداردهاي ملي و بين المللي ايمني محصول در تمامي مراحل كاري در راستاي حفاظت از مشتريان را از موارد مهم در خط مشي كيفيت دانسته و در بند پنجم، توليد و عرضه محصولات و خدمات بدون عيب در تمامي مراحل طراحي، تامين، توليد، فروش و خدمات پس از فروش در جهت جلب و ارتقاي رضايت مشتريان را اولويت اصلي ايران خودرو عنوان كرده است.

مهندس يكه زارع بند ششم خط مشي كيفيت را به توسعه و تنوع محصولات و پلاتفرم ها از راه بهره گيري از فناوري هاي روز اختصاص داده كه ايران خودرو از اين راه، ضمن افزايش رضايت مندي مشتريان در جهت افزايش سودآوري و توسعه بازارهاي جديد گام برمي دارد.

وي در بند هفتم، كاهش اتلاف ها در توليد را از ديگر موارد خط مشي كيفيت ايران خودرو عنوان كرده كه ضمن ارتقاي بهره وري، انعطاف پذيري و استفاده بهينه از خطوط توليد، شرايط لازم براي تحويل به موقع محصولات و جلب رضايت ذي نفعان را مهيا مي‌سازد.

مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو در بند هشتم ابلاغيه خط مشي كيفيت، ايجاد مشاركت هاي چندجانبه با شركا و زنجيره تامين را مهم ترين اصل جدا ناشدني در پيشبرد اهداف كلان ايران خودرو در سطوح ملي و بين المللي، تحقق ارتباط برنده – برنده و خلق ارزش براي ذي نفعان عنوان كرده و در بند نهم مي افزايد: حضور ماندگار ما در عرصه جهاني با خلاقيت و مشاركت فعال كاركنان امكان پذير است و بر اين اساس به توسعه سرمايه هاي انساني شركت از راه افزايش دانش، انگيزش و رضايت كاركنان در جهت ارتقاي كيفيت اهتمام داريم.

آغاز توليد سه محصول جديد در ايران خودرو ديزل

خط توليد سه محصول جديد ايران خودرو ديزل شامل وانت پيكاپ دو كابين، كشنده A7 و كاميون آريا بعدازظهر چهارشنبه 27 آذرماه با حضور رئيس كميسيون صنايع و معادن مجلس، جمعي از مديران ارشد وزارت صنعت معدن و تجارت، مديرعامل و مديران ارشد گروه صنعتي ايران خودرو آغاز شد.

پيكاپ جديد ايران خودرو ديزل از استاندارد سطح آلايندگي يورو 4 برخوردار است. اين خودرو كه در دو تيپ ديزلي و بنزيني به بازار عرضه خواهد شد، با بهره گيري از موتور 2800 سي.‌سي پر قدرت 164 اسب بخاري در تيپ ديزلي و موتور 2400 سي‌سي 138 اسب بخاري در تيپ بنزيني، از قابليت چهار چرخ محرک نيز برخوردار است.

اين محصول پيکاپ ايران خودرو ديزل از سيستم ترمز دو مداره هيدروليک برخوردار و به سيستم‌هاي ترمز EBD و ABS مجهز است.كاميون كشنده A7 نيز برترين فناوري‌هاي روز دنيا و استاندارد سطح آلايندگي يورو 4 را در اختيار دارد. اين كشنده علاوه بر ظاهري زيبا، داراي موتوري قدرتمند با توان 420 اسب بخار و سيستم سوخت رساني پيشرفته Common Rail است.

کاميون «آريا» نيز در دو تيپ باري و کمپرسي توليد و روانه بازار خواهد شد. قدرت موتور کاميون آريا 220 اسب بخار با حجم موتور 11.6 ليتر است که به سيستم تعليق پيشرفته نيز مجهز است.ميزان ساخت داخل كاميون آريا 70 درصد است.


 آگهي صفحه 1 


 آگهي صفحه 7 


 آگهي صفحه 8 


 
سياسي
خبر دانشگاه
دانش و پژوهش
اقتصاد و بازار
مرز پر گهر
در قلمرو ورزش
آگهي
صفحه اصلی - شناسنامه آفرینش - آرشیو آفرینش - ارتباط با ما - درخواست اشتراک - پیوندها - جستجوی پیشرفته