جستجوي پيشرفتهبرو جستجو
پیوندها ÏÑÎæÇÓÊ ÇÔÊÑǘارتباط با ماآرشيوشناسنامهصفحه اصلي
تاریخ 1385/11/29 - روزنامه مستقل سراسري صبح ايران - 29 محرم سال 1428 هجري قمري نسخه شماره 2702


تاريخ توزيع کارت ورود به جلسه آزمون دارندگان مدرک معادل کار شناسي 85

رئيس کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس :
آموزش و پرورش توانايي برگزاري امتحان هاي سراسري را دارد


برنامه زمان بندي آزمون کارشناسي ارشد گروه پزشکي سال 86 اعلام شد

پژوهشگرامورزنان:
اعمال امتيازات جنسيتي براي ورود به دانشگاه نا عادلا نه است


آموزشي


کوتاه و خواندني


  تاريخ توزيع کارت ورود به جلسه آزمون دارندگان مدرک معادل کار شناسي 85  

کارت هاي ورود به جلسه داوطلبان آزمون دارندگان مدرک معادل کار شناسي سال 1385 در صبح و بعد از ظهر روز پنجشنبه 10 اسفند ماه سال جاري در حوزه هاي توزيع کارت توزيع مي گردد .
داوطلبان جهت در يافت کارت خود مي بايت با در دست داشتن کارت شناسايي معتبر و کارت اعتباري ثبت نام آزمون به محل هاي تعيين شده مراجعه نمايند .
به گزارش خبر نگار آفرينش به نقل از روابط عمومي سازمان سنجش آموزش کشور به داوطلبان علاوه بر کارت ورود به جلسه يک برگ راهنما داده خواهد شد که مي بايست به دقت مطالعه شده و با توجه به شماره داوطلبي مندرج در کارت ورودي و بر اساس حوزه هاي امتحاني که به ضميمه  برگ راهنما به داوطلب داده مي شود حوزه امتحاني خود را شناسايي نمايند .
اطلاعات کاملتر در اين خصوص در نشريه پيک سنجش اين هفته منتشر خواهد شد .
لازم به ذکر است آزمون دارندگان مدارک معادل کار شناسي سال 1385 راس ساعت 15 روز شنبه 12 اسفند ماه در شهرستان محل توزيع کارت برگزار خواهد شد .

 مشاهده کارت ورود به جلسه آزمون کار شناسي ارشد در سايت سازمان سنجش
کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسي ارشد سال 1386 از ساعت 9 صبح روز شنبه 5 اسفند ماه بر روي سايت سازمان سنجش آموزش کشور به نشاني org.sanjesh.www در دسترس داوطلبان قرار مي گيرد.
به گزارش  خبرنگار افرينش ، به نقل از روابط عمومي سازمان سنجش داوطلبان بر اساس اطلاعات کارت اعتباري مي توانند اطلاعات خود را در اين سايت مشاهده کنند.
همچنين داوطلبان بايد جهت دريافت کارت ورود به جلسه خود در تاريخ هاي 7 و 8 اسفند ماه بر اساس سال تولد و شماره شناسنامه شخصا به محل هاي توزيع کارت مراجعه کنند.
آزمون کارشناسي ارشد سال 1386 در روزهاي 9 الي 12 اسفند برگزار خواهد شد.


 رئيس کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس :
 آموزش و پرورش توانايي برگزاري امتحان هاي سراسري را دارد  

دکتر عباسپور از قرار گرفتن طرح پذيرش دانشجو در دستور کار اين هفته مجلس خبر داد و گفت: طرح پذيرش دانشجو پس از بررسي هاي صورت گرفته کميسيون آموزش و تحقيقات در دستور کار صحن علني مجلس قرار گرفته است.
دکتر علي عباسپور تهراني فرد در گفتگو با  مهر افزود: بيشترين اختلاف وزارت علوم و کميسيون آموزش مجلس در خصوص طرح ساماندهي کنکور، بر سر برگزاري امتحان هاي سراسري دبيرستان است.
وي ادامه داد: وزارت علوم معتقد است آموزش و پرورش توانايي لازم را در برگزاري امتحان هاي دبيرستان ندارد. اين در حالي است که وزارت آموزش و پرورش تا کنون امتحان هاي سراسري و استاندار بسياري برگزار کرده و مشکلي نيز در برگزاري آنها نداشته است.
رئيس کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس با بيان اينکه آموزش و پرورش توانايي لازم را در برگزاري امتحان هاي استاندارد دارد گفت: اکنون نيز آموزش و پرورش به همان روند سابق خود در برگزاري امتحان هاي سراسري و نهايي دبيرستان ادامه مي دهد و نمرات حاصل از اين آزمون ها در راهيابي به دانشگاه تاثير گذار خواهند شد.
وي اظهار داشت: به جاي اينکه سرنوشت يک داوطلب ورود به دانشگاه با آزموني سه ساعته تعيين شود، بهتر است نمرات امتحان هاي دبيرستان به عنوان ملاک ورود به دانشگاه مد نظر قرار گيرد.


 برنامه زمان بندي آزمون کارشناسي ارشد گروه پزشکي سال 86 اعلام شد  

برنامه زمان بندي آزمون کارشناسي ارشد گروه پزشکي سال تحصيلي 86 - 87 از سوي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي اعلام شد.
به گزارش خبرنگار مهر، ثبت نام در اين آزمون از تاريخ 23 بهمن ماه آغاز شده است و تا 15 اسفند ماه جاري ادامه دارد.
همچنين زمان و مکان توزيع کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسي ارشد گروه پزشکي در 15 ارديبهشت ماه سال 86 به اطلاع داوطلبان مي رسد.
بر اساس برنامه زمان بندي اعلام شده در دفترچه آزمون کارشناسي ارشد گروه پزشکي در سال 86، اين آزمون در 31 خردادماه 86 برگزار مي شود. 


 پژوهشگرامورزنان:
  اعمال امتيازات جنسيتي براي ورود به دانشگاه نا عادلا نه است  

عضو گروه پژوهشي مطالعات زنان پژوهشکده تعليم و تربيت با تاکيد بر توجه طراحان طرح پذيرش جنسيتي به مجموعه عوامل اقتصادي، سياسي، اجتماعي و حتي آموزشي موثر بر ايجاد اختلاف در آمار ورودي هاي دختر و پسر دانشگاه ها، گفت: اعطاي امتياز به گروهي خاص در رقابت نفس گير کنکور، علاوه بر ناديده گرفتن تلاش و کوشش و حتي علم گروهي ديگر، باعث تفاوت هاي علمي  فاحش در پذيرفته شدگان به خصوص در رشته هايي چون پزشکي خواهد شد. فريده ماشيني، در گفت وگو با ايسنا، با اشاره به طرح سهميه بندي جنسيتي و تاکيد بر اتخاذ راهکاري متناسب با مشکلات، اظهار کرد: اگر تحقيقات کارشناسي مناسب در اين زمينه صورت گرفته بود و به استناد آن طرحي ارائه مي شد نتايج منطقي تري به دست مي آمد و در اين راستا نيز بررسي عوامل تاثيرگذار بر رغبت بيشتر دختران براي ورود به دانشگاه ها ضروري است.

رغبت تحصيلي دختران بيشتر از پسران است
وي با اشاره به انجام تحقيقي در اين ارتباط در پژوهشکده تعليم و تربيت گفت: براساس اين تحقيق به طور کلي سه دسته عوامل آموزشي، اجتماعي و اقتصادي در حضور بيشتر دختران در دانشگاه ها موثر بوده اند.
ماشيني با بيان اينکه براساس تحقيقات صورت گرفته رغبت تحصيلي دختران در تمام پايه هاي تحصيلي از پسران بيشتر است، اظهار کرد: براساس آمار سال 82-83، درصد قبولي دختران در پايه پنجم ابتدايي 99/36 درصد و در پسران 98/46 درصد بوده است و اين تفاوت در مقطع دبيرستان به 15 درصد رسيده يعني 79/42 درصد از دختران و 65 درصد از پسران در اين مقطع قبول مي شدند و اين در حاليست که متاسفانه قبولي بيشتر دختران منجر به ثبت نام بيشترشان در مدارس نمي شود و عوامل مختلف اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي مانع از حضور دختران در مدارس مي شود به نحوي که درصد ثبت نام دختران در سال 82-83 در سال اول متوسطه 46/33 درصد و اين تعداد در پسران 53/66 درصد بوده است.
وي بازماندن از تحصيل دختران را ناشي از تنبلي آن ها ندانست و تاکيد کرد: عليرغم اين که دختران کمتر از پسران وارد مدارس مي شوند بيشتر قبول مي شوند و سوال مطرح در اين جا اين است که آيا براي قبولي بيشتر پسران در مدارس نيز بايد سهميه بندي صورت گيرد و يا با برگزاري امتحانات در سطح پايين تر امکان قبولي بيشتر آن ها را فراهم کرد. اين پژوهشگر امور زنان در عين حال دسترسي پسران به آموزش هاي مهارتي و رشته هاي فني و حرفه اي را بيشتر از دختران دانست و تاکيد کرد: براساس آمار سال 83 حدود 64/83 درصد از پسران و تنها 35/17 درصد از دختران از آموزش هاي فني و حرفه اي و در شاخه کار و دانش نيز 41/07 درصد از دختران و 58/93 درصد از پسران از آموزش هاي کار و دانش برخوردارند يعني در مجموع 62/95 درصد پسران و 38/47 درصد دختران از اين آموزش ها برخوردارند. وي با اشاره به امکان ورود به دانشگاه و تحصيل در دوره هاي کارداني پيوسته بدون کنکور براي فارغ التحصيلان آموزش هاي فني و حرفه اي و کار و دانش گفت: با توجه به آمار مذکور براي تعداد زيادي از پسران امکان حضور در دانشگاه وجود دارد و تفاوت موجود در آمار ورود به دانشگاه در رشته هاي نظري (يعني 58/59 درصد دختر و 41/4 درصد پسر) در رشته هاي فني و حرفه اي و مهارتي کاملا جبران شده است و 63 درصد از پذيرفته شدگان دوره هاي کارداني پسر هستند. ماشيني خاطرنشان کرد: با توجه به آنکه تعداد دختران در رشته هاي نظري بيشتر است و در نتيجه راهي جز شرکت در کنکور سراسري براي دستيابي به اشتغال براي آن ها وجود ندارد و آن ها بيش از پسران پشت سد کنکور معطل مي مانند. وي با اشاره به افزايش تقاضاي اجتماعي بدون در نظر گرفتن جنسيت، براي ورود به آموزش عالي، اظهار کرد: رشد جمعيت در سال هاي اول انقلاب، انفجار جمعيت در سال هاي اخير، ترکيب سني کشور، افزايش انتظارات جامعه براي دستيابي به تحصيلات عاليه، کسب منافع مستقيم و غير مستقيم ناشي از تحصيلات دانشگاهي و محدود بودن فرصت هاي اشتغال باعث افزايش رغبت عمومي  براي ورود به دانشگاه شده است. اين پژوهشگر امور زنان در ادامه تحرک شغلي و اجتماعي دختران را کمتر از پسران دانست و گفت: ادامه تحصيل به عنوان تنها راه مشروع مهاجرت دختران از يک شهر به شهر ديگر و جدا شدن از خانواده، محدود بودن شيوه گذراندن اوقات فراغت دختران نسبت به پسران، محدوديت ابزار و امکانات و محدوديت هاي اجتماعي بيشتر دختران نسبت به پسران از عوامل موثر بر تمايل بيشتر دختران نسبت به پسران براي ورود به دانشگاه هاست.


 آموزشي 


 آموزش الکترونيکي

قسمت دوم
دسته بندي نوع يادگيري ومزيت هاي آموزش الکترونيکي
کلا نوع يادگيري را مي توان به سه دسته تقسيم کرد:
.1 يادگيري شخصي
.2 يادگيري جمعي
.3 کلاس هاي مجازي
.1 يادگيري شخصي : در اين دسته فرد رشته مورد علاقه خود را انتخاب مي کند و در محيط اطراف خود مخصوصا اينترنت به دنبال اطلاعات مرتبط با آن مي گردد و در آن زمينه تحقيق مي کند سپس سوالات خود را از اساتيد آن رشته به صورت offline مي پرسد.
.2 يادگيري جمعي : در اين دسته شرايطي براي افراد مهيا مي شود تا با يک ديگر و اساتيد خود ارتباط بر قرار کنند. از جمله اين ابزار Forum و chat و غيره است. در اين روش معمولا زمان شروع و خاتمه دوره آموزشي و امتحانات براي همه آن گروه يکسان است.
.3 کلاس هاي مجازي : در اين دسته شرايط کاملا مانند کلاس درس است و حتي در بعضي از موارد در کلاس هاي فزيکي برگزار مي شود. در اين جا از ويدئو کنفرانس و به جاي تخته سياه از يک ويدئو پروژکتور استفاده مي شود. گاهي از اوقات براي هر فرد يک کامپيوتر در نظر گرفته مي شود و ارتباط ويدئويي از طريق صفحه نمايشگر و دوربين يا وب کم خواهد بود و هر کسي مي تواند از طريق کامپيوتر با استاد ارتباط برقرار کند. اين روش مخصوصا براي برگزاري کلاس هايي که استاد مربوط به آن درس به تعداد کافي موجود نيست و امکان جابه جايي اساتيد هم وجود ندارد مفيد مي باشد به ويژه برا ي دانشگاه ها. شاخه اي از اين دسته در پزشکي از راه دور نيز استفاده مي شود.
مقايسه يادگيري از طريق آموزش الکترونيک و يادگيري در کلاس ها فزيکي معمولي
سعي شده است کلاس ها مجازي همانند کلاس هاي واقعي ايجاد شود اما براي اهداف آموزش الکترونيکي تغيير يافته و منعطف تر شده اند.نحوه ارائه درس باعث تعيير در نحوه يادگيري و مطالب آموزشي شده است. متون درسي، نحوه انتخاب آن ها و آموزش آن ها با آموزش سنتي متفاوت است.

مزيت هاي آموزش الکترونيک
.1 نيازي به صرف وقت و حضور در کلاس نيست.
.2 برخورداري از يک روش مطالعه انعطاف پذير که مطابق نياز دانشجو است.
.3 سرعت مطالعه دست دانشجو است.
.4 مانند کلاس هاي درسي برنامه آموزشي، راهنمايي درس ، دروس مرجع و ... وجود دارد.
.5 در مطالعه به صورت online از مزاياي کار گروهي بهره مند مي شويد.
.6 کنجکاوي و ابتکار بيشتر و دسترسي به تکنولوژي هاي جديد.
.7 اطلاعات به روز است و از اطلاعات به روز مي توانيد استفاده کنيد.
.8 ارزيابي به صورت online است.
.9 مي توانيد هر کجا که باشيد مدرک خود را از طريق اينترنت به ديگران و رييس خود نشان دهيد.
.10 مي توانيد بيش از يک درس يا رشته را فرا گيريد.
.11 آموزش الکترونيک را با استفاده از هر فراهم کننده خدمات اينترنتي و بدون محدوديت مي توان به کار برد. اما ارائه دهنده دروس مي تواند از يک اينترانت براي اين کار استفاده کند که در اين صورت محدوده آموزش محلي خواهد بود.
.12 مي توان از هر مرورگري براي آموزش الکترونيک استفاده کرد به شرطي اينکه برنامه هاي سايت با in plug هاي مرورگر مطابقت نمايد. مثلا حمايت مرورگر از کدهاي جاوا.
.13 در هر زمان ميتوان ياد گرفت.
.14 در هر مکاني امکان يادگيري وجود دارد.
.15 هزينه هاي يادگيري کاهش مي يابد.
.16 دانش و اطلاعات را عموم مردم مي توانند بدست آورند.
.17 نتيجه آموزش و يادگيري شما سريعتر مشخص مي شود.
.18 با استفاده از امکانات Multimebia مطالب بيشتر در ذهن مي ماند.
چند نکته که در آموزش الکترونيکي بايد مورد توجه قرار گيرد
.1زير ساخت هاي مخابر اتي: زير ساخت هاي مخابرتي در ايران هنوز مهيا نيست اما باعث نمي شود از آموزش الکترونيک صرف نظر شود.
.2 مفاد آموزشي: مفاد آموزشي به صورت آموزش الکترونيک با روش هاي آموزش سنتي متفاوت است و بايد هم فرق داشته باشد. در آموزش الکترونيک 40 تا 50 درصد متن آموزشي از طريق استاد و بقيه از همکاري و ارتباط دانشجويان تعيين مي شود.
.3 آموزش الکترونيک بايد دوطرفه باشد تا کاربر خسته نشود، مثلا مانند CD ها آموزشي که فقط بايد بيننده باشد نباشد. کاربر بايد با آن ارتباط داشته باشد.
برنامه هاي شرکت ها و موسسات براي آموزش الکترونيکي
در چند سال گذشته موسسات زيادي مخصوصا در آمريکا اقدام به آموزش الکترونيک نموده اند از جمله مايکروسافت، سيسکو و ... که قصد دارد طي يک برنامه 10 ساله تمام دوره هاي آموزشي خود را به صورت online نيز ارائه کند و گواهينامه الکترونيکي براي ان ها صادر کند.

 com.openlearningcenter.www


 کوتاه و خواندني 


 ثبت نام دوره هاي فراگير دانشگاه پيام نور
به تاخير افتاد

ثبت نام دوره هاي فراگير دانشگاه پيام نور به تاخير افتاد.
به گزارش ايسنا، ثبت نام دوره هاي فراگير دانشگاه پيام نور مقاطع کارشناسي ارشد و دکتري دانشگاه پيام نور که طبق گفته مسوولان دانشگاه قرار بود از ديروز شنبه در دفاتر پستي سراسر کشور آغاز شود، به تاخير افتاد.
در تماس خبرنگار ايسنا با دانشگاه پيام نور، آماده نشدن دفترچه هاي ثبت نامي علت اين تاخير عنوان شده است.
 
تاريخ اعلام نتايج آزمون دکتري اعزام به خارج وزارت بهداشت

نتايج نهايي آزمون دکتري تخصصي اعطاي بورس تحصيلي خارج از کشور  سال آينده اعلام مي شود.
کي قباد طاهر نژاد در گفتگو با  مهر، با اعلام اين خبر افزود: آزمون اعطاي بورس تحصيلي خارج از کشور وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با حضور يک هزار و 400 داوطلب 19 بهمن ماه جاري در دانشگاه علوم پزشکي ايران برگزار شده و کليد اوليه آزمون نيز از تاريخ 26 بهمن در اختيار داوطلبان قرار گرفته است.
وي ياد آور شد: نتايج نهايي اين آزمون در سال آينده اعلام خواهد شد و دليل اين امر نيز تمرکز بر آزمون هاي پايان سال وزارت بهداشت در سه حوزه دستياري پزشکي باليني، آزمون ارتقا» دستياري، و جامع علوم پايه پزشکي است.
 
مدير مرکز تخصصي حقوق و قضاي اسلامي  :
زمان ثبت نام آموزش دوره فراگير مقطع کارشناسي ارشد حقوق اعلام شد

ثبت نام سومين دوره آموزش غير حضوري قضات روحاني در مرکز تخصصي حقوق و قضاي اسلامي حوزه علميه قم در اسفند ماه آغاز مي شود.
مدير مرکز آموزشهاي تخصصي حقوق و قضاي اسلامي در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام اين خبر گفت : ثبت نام در اين دوره فراگير و غير حضوري که ويژه قضات روحاني برگزار مي شود از اول تا نيمه اسفند ماه برگزار مي شود.
حجت الاسلام رفعتي افزود: ثبت نام در اين دوره به صورت فراگير بوده و داوطلبان پس از موفقيت در ترم اول به صورت رسمي دروس خود را آغاز خواهند کرد، شرط موفقيت در ترم اول  کسب حداقل معدل 14 خواهد بود، در اين دوره غير حضوري سي دي هاي آموزشي به صورت صوتي و تصويري ارسال خواهد شد.
 
دبير شوراي آموزش طب سنتي و مکمل  خبر داد:
پذيرش 12 نفر براي نخستين دوره آموزش طب سنتي در ايران

دبيرخانه شوراي آموزش طب سنتي و مکمل با توجه به پيشينه ايران در زمينه طب سنتي و وجود کتب طب سنتي در کشور، ضوابط مربوط به تربيت نيروي انساني در بخش طب سنتي را تدوين کرد.
دکتر عبدالله بهرامي در گفتگوبا  مهر، افزود: تقريبا تمامي بدنه آموزشي وزارت بهداشت در حال حاضر بر اساس طب غربي تدوين شده است و اين موضوع باعث شد، دبيرخانه شوراي آموزش طب سنتي براي پرداختن صحيح و علمي به طب سنتي تشکيل شود.
وي ياد آور شد: دبيرخانه شوراي آموزش طب سنتي و مکمل در کنار ساير دبيرخانه هاي وزارت بهداشت و بر اساس الگوي خاص آنها با هدف بررسي نيازهاي نيروي انساني، برنامه ريزي جهت تقويت رشته هاي مختلف، برنامه ريزي جهت راه اندازي رشته هاي جديد و کمک به راه اندازي مراکز جديد آموزشي و همکاري با شوراي گسترش ايجاد شده است.
دبير شوراي آموزش طب سنتي و مکمل خاطرنشان کرد: با توجه به پيشينه ايران در زمينه طب سنتي و کتب طب سنتي که در کشور ما وجود دارد، ضوابط مربوط به تربيت نيروي انساني در بخش طب سنتي تدوين شد.
وي افزود: در مرحله اول شکل گيري دبيرخانه تصميم گرفته شده که از پزشکان عمومي براي شرکت در دوره کارشناسي ارشد طب سنتي پذيرش صورت گيرد. برنامه ريزي اين دوره به تصويب وزارت بهداشت رسيده و به کل کشور نيز ابلاغ شده است. همچنين شوراي گسترش با پذيرش 12 نفر در آزمون کارشناسي ارشد براي دانشگاه هاي علوم پزشکي تهران، ايران و شاهد موافقت خود را اعلام کرد.
بهرامي گفت: بر اساس برنامه ريزي صورت گرفته مدرسين علاقمند به طب سنتي در دوره هاي مختلفي آموزش مي بينند تا از اين اساتيد در آموزش دوره نخست پذيرفته شدگان رشته طب سنتي بهره گرفته شود.
وي افزود: 28 نفر از اساتيد علاقمند در يک دوره يک ماهه آموزش خود را طي کرده اند و پس از آن تا مهرماه سال 86، به طور متناوب در دوره هاي آموزشي شرکت خواهند کرد.
دبير شوراي آموزش طب سنتي و مکمل ياد آور شد: همچنين افرادي نيز از حوزه علميه قم علاقمندي خود را براي آموزش دانشجويان رشته طب سنتي اعلام کرده اند که از اين افراد نيز در آموزش اين رشته استفاده خواهد شد.
 
دبير شوراي آموزش پزشکي و تخصصي  خبر داد:
ظرفيت پذيرش دستياري در سال جاري
 تغيير نمي کند

دکتر عين اللهي از ثبت نام حدود 16 هزار نفر در سي و چهارمين دوره پذيرش دستيار تخصصي در رشته هاي باليني پزشکي خبر داد و گفت: ظرفيت پذيرش دستياري در سال جاري تغييري نمي کند.
دکتر بهرام عين اللهي در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: ظرفيت هاي دستياري تاکنون قطعي نشده است و در زمان انتخاب رشته به داوطلبان اعلام مي شود اما با توجه به نيازسنجي صورت گرفته، ظرفيت پذيرش در آزمون دستياري سال جاري نسبت به سال گذشته تغيير چنداني نخواهد کرد.
وي در خصوص نمره دهي اين آزمون گفت: نمره دهي در آزمون دستياري بر اساس، پاسخ دهي به 200 سئوال چهار گزينه اي است و براي هر سئوال تنها بايد يک گزينه انتخاب شود.
دبير شوراي آموزش پزشکي و تخصصي خاطرنشان کرد: پاسخ صحيح 3 نمره مثبت دارد و پاسخ اشتباه يک نمره منفي به همراه خواهد داشت.
به گزارش مهر، آزمون کتبي پذيرش دستيار تخصصي راس ساعت 9 صبح روز پنجشنبه سوم اسفند ماه جاري در دانشگاه هاي علوم پزشکي اروميه، اصفهان، اهواز، ايران، بابل، کرمانشاه، لرستان، شهيد بهشتي، اراک، بندرعباس، تهران، تبريز، زاهدان، زنجان، سمنان، شيراز، قزوين، کاشان، گلستان، اردبيل، کرمان، گيلان، مازندران، مشهد، بقيه الله، همدان، يزد و کردستان و 25 رشته تخصصي پزشکي باليني برگزار مي شود.
کارت ورود به جلسه نيز در روزهاي سه شنبه و چهارشنبه 1 و 2 اسفندماه جاري در محل دانشگاه انتخابي جهت شرکت در آزمون از ساعت 9 تا 16 توزيع مي شود.


 
ورزشي
سياسي و سياسي خارجي
هنري
استانها و شهرستانها
مقاله
دانشگاه و خبر
دانشگاه
اقتصادي
گزارش تصويري روز
آگهي هاي روزنامه آفرينش
صفحه اصلی - شناسنامه آفرینش - آرشیو آفرینش - ارتباط با ما - درخواست اشتراک - پیوندها - جستجوی پیشرفته