جستجوي پيشرفتهبرو جستجو
پیوندها ÏÑÎæÇÓÊ ÇÔÊÑǘارتباط با ماآرشيوشناسنامهصفحه اصلي
تاریخ 1394/03/17 - روزنامه سراسري صبح ايران (يكشنبه) نسخه شماره 5009


توسعه و تنوع محصولات ايران خودرو در جاده هاي جهاني


آگهي صفحه 1


آگهي صفحه 2


آگهي صفحه 3


آگهي صفحه 12


 توسعه و تنوع محصولات ايران خودرو در جاده هاي جهاني 

 خودروسازي امروز جزء نيازهاي ضروري کشور است به طوري که در بحث زيرساختهاي اقتصادي همواره حمل و نقل نقش کليدي و محوري را داشته و جايگاه خودروسازي نقش موثري را در اين زمينه داشته است.

تحريم هاي اعمال شده عليه اقتصاد کشور و تشديد آن در سالهاي اخير يکي از دريچه هايي است که دشمنان به سوي خودکفايي براي ما گشودند . براي عبور از اين تحريم ها بايد تلاش شود در توليد قطعات صنعت خودرو و ساير بخش هاي مورد نياز اين صنعت منطبق با استانداردهاي جهاني، خودکفا شد. در طول سالهاي اخير، توليد خودرو درکشورمان به رغم کارشکني کشورهاي غربي و اروپايي موفق عمل شد و مي توانيم اين مهم را گسترش داده و به سمت توليد محصولات و قطعاتي با ارزش افزوده بيشتر و داراي نقش کليدي تر در صنعت خوردو حرکت کنيم. رسيدن به اين نقطه نيازمند تحقيق و توسعه بيشتر و ارتقاي سطح توانمندي شرکت هاي داخلي است. با توجه به اهداف و برنامه هاي تدوين شده، فراهم کردن زير ساخت هاي مورد نياز در صنايع از جمله توليد قطعات و خودرو به ويژه اهميت بالايي دارد و براي رسيدن به اين اهداف هم بايد منابع را تجهيز کرد.

به طور قطع در حوزه تامين منابع مالي بايد استراتژي مشخصي تعيين شود چرا که خودروسازي بايد جزء بنگاههاي اقتصادي سود آوري باشند و نبايد اتکاي خودروسازان به تسهيلات و منابع بانکي باشد مخصوصا دريافت منابع بانکي در ايران که هزينه بالا و سود بالايي دارند قطعا در شرايط محدوديت ها و تحريم ها بسيار سخت خواهد بود. بايد بخشي از درآمدهاي خودروسازي براي اشتغال و توسعه براي ارتقاء کيفيت صنعت خودرو صرف شود . به طور مطمئن تحقق اين برنامه ها مستلزم آن است که بهره وري در صنعت خودرو افزايش يابد تا با رشد ظرفيت هاي اسمي ، هزينه تمام شده در صنعت خودرو کاهش يابد.

گسترش مراودات اقتصادي از سوي ايران خودرو

درايران خودرو از شيوه هاي تعامل با کشورها و تقويت ارتباطات سياسي در عرصه بين المللي ، مراودات اقتصادي در حوزه هايي چون خودروسازي است در حال حاضر ايجاد سايت هاي خودروسازي در برخي کشورها موجب استحکام ارتباطات سياسي وعاملي در جهت تقويت ارتباطات سياسي و اقتصادي شده است.

به عنوان نمونه در کشورهايي چون سوريه، ونزوئلا، آذربايجان و بلاروس که سايتهايي خودروسازي ايجاد شده بهترين ارتباطات سياسي نيز حاصل شده است. از سويي ايجاد سايتهاي خودروسازي در برخي از شهرهاي کشور به واسطه پي گيري نمايندگان اين شهرها نيز موجب تقويت و تعامل بهتر دولت و مجلس شده ، که مي تواند در اين راستا تقويت وادامه يابد.

از ديگر مولفه ها، رفع مشکل اشتغال در کشور است امروز خودروسازي در ايران و قطعه سازي نزديک به دو ميليون اشتغال در کشور ايجاد کرده است خودروسازي مي تواند عامل تقويت بسياري از بنگاهها و واحدهاي توليدي و اقتصادي باشد. در صورتي که به صنعت خودروسازي کشور آسيب وارد شود ، قطعا مشکلات زيادي براي اشتغال و اقتصاد کشور بوجود خواهد آمد.

در اين شرايط بايد بررسي شود براي اينکه اشتغال در صنعت خودروسازي حفظ شود و زير ساخت هاي اقتصادي در صنعت خودروسازي توسعه يابد ، ضرورتا چه بايد کرد.

قطعا در اين شرايط چند موضوع مهم بايد مورد توجه قرار گيرد اولا از خودروسازان در برخي صحنه ها نبايد استفاده ابزاري شود بلکه صنعت خودرو در جهت اهداف شرکتهاي خودروسازي باشد نه اينکه شرکتها مورد بي مهري قرار گيرند و به منظور رسيدن به مقاصد ديگر استفاده شوند .

تلاش خودرو سازان به بار مي نشيند

ارتقاء کيفيت ، بهره وري و کاهش قيمت ، جزء در ارتباط و تعامل موثر خودروسازان با مراکز تحقيقاتي و دانشگاهي محقق نمي شود و بايد بواسطه اين ارتباط از افراد خلاق و نوآور دانشگاهي در ارتقاء صنعت خودرو و طراحي برند هاي جديد استفاده شود. وجود روحيه جهادي و اعتقادي در رشد و توسعه صنايع مختلف ، خصوصا صنعت خودرو يکي از ارکان اصلي رسيدن به اهداف بزرگ در توليد است . چنانچه کارها با روحيه جهادي انجام شود قطعا رشد و ارتقاء در کشور صورت خواهد گرفت .

خودروسازان از طريق افزايش مشتري و توليد، براي ماندن درصحنه رقابت جهاني، دست و پنجه نرم مي كنند و درآينده اي نزديك، نجات يافتگان اين رقابت، شركت هايي خواهند بود كه يا بتوانند خود را با برند سرآمدشان معرفي يا محصولات خود را با قيمت هاي مناسب تر و كيفيت بهتر ارايه كنند . اگر شركت ها تصميمي براي دنبال كردن يكي از اين دو راهبرد را نداشته باشند در اين بازار پر رقابت محكوم به شكست خواهند بود. از سوي ديگر تنها عرضه محصول عالي موفقيت در بازار را تضمين نمي كند و خودروسازان براي موفقيت در بازار نيازمند هر دو جنبه تمايز در محصول و ارزش برند هستند

ارزش برند خودرو سازان به عنوان سرمايه نامحسوس آنان محاسبه و در حساب هاي مالي ثبت مي شود . ارزش و اعتبار برند ايران خودرو مرهون تلاش هاي چند سال اخير اين شركت براي حضور در بازارهاي پر رقابت جهاني است .

متوليان صنعت خودرو هرگز نبايد فرصت‌هاي کشور را براي پيشرفت و سازندگي به هدر دهندچراکه پيشرفت ها با تلاش و همت توليدکنندگان و صنعتگران محقق خواهد شد. اين رمز موفقيت را ايران خودرو نيز در سال هاي گذشته به کار گرفته است .

مي بايست در چنين فضايي در بخش‌هاي مختلف توليدي و خودرويي ،بستر براي حضور توليد کنندگان داخل مهيا باشد تا آن‌ها بتوانند در اين زمينه‌ها نقش ايفا کنند و در توليد ملي، افزايش کيفيت و کاهش هزينه‌ها اثرگذار باشند.با توجه به اهداف سند چشم انداز 20 ساله و نيازمندي كشور در موضوعات مختلف برنامه پنجم توسعه پيشرفت در اقتصاد امري ضروري است. براي خلق اين حماسه‌قطعاً پيش‌نيازها و بسترهايي لازم است. در درجه‌ي اول به يک باور ملي نياز مي باشد يعني همه‌ي مردم ما بايد ضرورت اين قضيه را بپذيرند. علاوه بر اين، بايد همه‌ي افراد جامعه به اين باور برسند که امکان خلق حماسه وجود دارد.از سوي ديگر بايدتوليد کنندگان عرصه خودرو بيش از گذشته وارد صحنه‌ي اقتصاد شوند يعني بايد از پتانسيل‌ها استفاده بهينه شود .در کشور ما استعداد و سرمايه‌هاي بسيار زيادي در عرصه صنعت خودرو نهفته شده که استفاده از آن همت و عزمي جدي را مي‌طلبد.


 آگهي صفحه 1 


 آگهي صفحه 2 


 آگهي صفحه 3 


 آگهي صفحه 12 


 
سياسي
خبر دانشگاه
پزشكي
استانها
انرژي
اقتصادي
اجتماعي
هنري
ورزشي
آگهي
صفحه اصلی - شناسنامه آفرینش - آرشیو آفرینش - ارتباط با ما - درخواست اشتراک - پیوندها - جستجوی پیشرفته