جستجوي پيشرفتهبرو جستجو
پیوندها ÏÑÎæÇÓÊ ÇÔÊÑǘارتباط با ماآرشيوشناسنامهصفحه اصلي
تاریخ 1394/03/24 - روزنامه سراسري صبح ايران (يكشنبه) نسخه شماره 5015


اعلام اسامي پذيرفته شدگان نهايي کنکور در دهه دوم شهريورماه


جزئيات برگزاري ترم تابستاني دانشگاه آزاد اعلام شد

نتايج رتبه‎بندي دانشگاههاي آسيا در سال 2015 منتشر شد؛
3 دانشگاه ايراني در بين دانشگاه‌هاي برتر آسيا


يادداشت


انتصابات


خبــــر


 اعلام اسامي پذيرفته شدگان نهايي کنکور در دهه دوم شهريورماه 

 
به گزارش آفرينش، دكتر توكلي؛ مشاور عالي سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به اتمام فرآيند برگزاري آزمون سراسري 94 اظهار کرد: فهرست اسامي پذيرفته‌شدگان نهايي رشته‌هاي متمرکز آزمون سراسري سال 94 در دهه دوم شهريورماه 1394 اعلام مي‌شود.

دكتر حسين توکلي با تاکيد بر اينکه تعداد داوطلبان امسال نسبت به سال گذشته کاهش داشته است،افزود:در آزمون سراسري 1394 تعداد 877 هزار و 835 داوطلب ثبت نام نموده‌اند که اين آمار نسبت به آمار داوطلبان آزمون سراسري سال 1393 تعداد 153 هزار و 546 نفر کمتر است. آمار داوطلبان سال 1393،يک ميليون و 31 هزار و 381 نفر بوده‌اند.وي ادامه داد: تعداد 45 هزار و 550 داوطلب گروه‌هاي آزمايشي 1، 2، 3 و 5 علاقه‌مندي خود را به شرکت در گروه آزمايشي هنر و تعداد 105 هزار و 882 داوطلب از گروه‌هاي آزمايشي 1 تا 4 علاقه‌مندي خود را به شرکت در گروه آزمايشي زبان‌هاي خارجي اعلام نموده‌اند.

مشاور عالي سازمان سنجش آموزش کشور با بيان اينکه جمعا يک ميليون و 29 هزار و 267 کارت ورود به جلسه آزمون صادر شده است،توضيح داد:با توجه به اينکه آزمون هريک از گروه‌هاي آزماشي به طور جداگانه برگزار شده است و هر داوطلب براي حضور در جلسه آزمون بايد پرينت کارت شرکت در آزمون گروه آزمايشي مربوط را دريافت مي‌کرد، لذا با توجه به آمار داوطلبان ثبت نام کننده يعني 877 هزار و 835 داوطلب و آمار علاقه‌مندان به شرکت در گروه‌هاي آزمايشي هنر و زبان‌هاي خارجي که جمعا 151 هزار و 432 نفر بوده،جمعا تعداد يک ميليون و 29 هزار و 267 کارت ورود به جلسه آزمون صادر و آزمون نيز براي اين تعداد برگزار گرديده است.

دكتر توکلي ادامه داد:از تعداد 877 هزار 835 داوطلب ثبت نام کننده در آزمون سراسري سال 1394، تعداد 819 هزار و 684 داوطلب نسبت به دريافت پرينت کارت شرکت در آزمون اقدام نموده‌اند به عبارت ديگر 93.38 درصد داوطلبان نسبت به دريافت پرينت کارت شرکت در آزمون خود اقدام کرده‌اند.


 جزئيات برگزاري ترم تابستاني دانشگاه آزاد اعلام شد 

 به گزارش آفرينش، معاون آموزش و تحصيلات تکميلي دانشگاه آزاد اسلامي با اشاره به برگزاري ترم تابستاني گفت: دانشجويان متقاضي ترم تابستان چنانچه بيشتر از 6 واحد نداشته باشند، فقط نصف شهريه ثابت را پرداخت مي‌کنند و مبلغ حق‌التدريس براي اعضاي هيئت علمي دو برابر محاسبه مي‌شود.دکترحسين غريبي، معاون آموزش و تحصيلات تکميلي دانشگاه آزاد اسلامي درباره شرايط ترم تابستان براي دانشجويان اين دانشگاه، گفت: ترم تابستان دانشگاه آزاد اسلامي براي تمام دانشجويان در همه مقاطع ارائه مي شود.

وي افزود: در ترم تابستاني دانشجويان دوره کارداني و کارشناسي مجاز به انتخاب حداکثر تا 10 واحد، دانشجويان دوره کارشناسي ارشد 6 واحد و دانشجويان دوره دکتري مجازند تا 4 واحد را انتخاب کنند.دکتر غريبي تصريح کرد:‌ البته دانشجويان دوره کارداني و کارشناسي که معدل آنها بالاتر از نمره 17 باشد، مي توانند حداکثر 12 واحد درسي را در ترم تابستان داشته باشند.معاون آموزش و تحصيلات تکميلي دانشگاه آزاد درباره شرايط مشروطي ترم تابستان بيان کرد: چنانچه دانشجويان در دوره ترم تابستان مشروط شوند اين مشروطيت در شمارش تعداد مشروطي دوره تحصيلشان در نظر گرفته نمي شود.

دکتر غريبي هم چنين درباره شرايط دانشجويان کارداني و کارشناسي که نياز به گذراندن واحدهاي بيشتر در ترم تابستاني براي فارغ‌التحصيل‌شدن دارند، توضيح داد: دانشجويان دوره کارداني و کارشناسي که با گذراندن حداکثر 12 واحد در ترم تابستان دانش آموخته و فارغ‌التحصيل مي‌شوند، مجاز به اخذ تمام 12 واحد درسي هستند.

وي با تاکيد بر اينکه شرايط مذکور شامل دانشجويان کارشناسي ارشد و دکتري نمي‌شود ادامه داد: بخشنامه ترم تابستان سال 94 دانشگاه آزاد اسلامي طبق همان شرايط سال قبل اجرا مي‌شود و اين بخشنامه نيز تغييري نکرده است. همچنين ساعت واحدهاي درسي نظري و عملي نيز مانند گذشته است و به همان روش پيشين اجرا خواهد شد.

نحوه محاسبه شهريه ثابت و متغير در ترم تابستاني

معاون آموزش و تحصيلات تکميلي دانشگاه آزاد درباره ميزان شهريه ترم تابستان افزود: دانشجوياني که حداکثر تا 6 واحد درسي را انتخاب مي کنند تنها نصف شهريه ثابت و افرادي که بيش از 6 واحد تا حداکثر 12 واحد را اخذ مي‌نمايند بايد دو سوم شهريه ثابت را پرداخت کنند اما درخصوص شهريه متغير که مربوط به واحدها است، براي تمام دانشجوياني که متقاضي حضور در ترم تابستاني هستند، شهريه هر واحد به صورت کامل محاسبه مي شود. به گفته وي، ميزان حق التدريس در ترم تابستاني براي اعضاي هيئت علمي دانشگاه آزاد دو برابر محاسبه مي‌شود.

دکتر حسين غريبي همچنين به ميزان حق التدريس اعضاي هيئت علمي دانشگاه آزاد اسلامي در ترم تابستان اشاره کرد و گفت: اعضاي هيئت علمي تمام وقت، نيمه وقت و مدعو، به تعداد ساعات تدريس، معادل دو برابر آموزانه حق التدريس خود را نسبت به نيمسال اول و دوم دريافت مي کنند.وي در اين باره تصريح کرد: اعضاي هيئت علمي که در نيمسال اول و دوم کمبود ساعت تدريس داشتند مي توانند به همان ميزان در ترم تابستان تدريس و سقف موظفي خود را پر کنند و اگر ساعات تدريسشان در ترم تابستان از سقف ميزان کمبود آنها بيشتر شد، ساعات اضافي طبق بخشنامه دو برابر محاسبه مي شود.

به گزارش مرکز حوزه رياست و روابط عمومي دانشگاه آزاد اسلامي، دکتر غريبي در پايان خاطرنشان کرد: مدت ترم تابستان براي دانشجويان متقاضي 8 هفته است که از اول تيرماه آغاز و تا پايان مرداد ماه ادامه دارد. از اول شهريور تا دهم اين ماه نيز براي زمان برگزاري امتحانات در نظر گرفته شده است.


 نتايج رتبه‎بندي دانشگاههاي آسيا در سال 2015 منتشر شد؛
 3 دانشگاه ايراني در بين دانشگاه‌هاي برتر آسيا 

 به گزارش آفرينش، نتايج رتبه‎بندي دانشگاههاي آسيا در سال 2015 توسط نظام رتبه‎بندي تايمز منتشر شد و براي اولين بار سه دانشگاه ايراني در اين جمع قرار گرفتند.

رتبه دانشگاههاي ايراني

دکتر جعفر مهراد با اعلام اين خبر گفت: در بين 100 دانشگاه ممتاز آسيا تنها سه دانشگاه از ايران حضور دارند. دانشگاه صنعتي شريف در رتبه 43 و با امتياز 37.7 از کل 100، دانشگاه صنعتي اصفهان در رتبه 61 و با امتياز 32.7 از کل 100 و دانشگاه علم وصنعت ايران براي اولين بار در جدول رتبه‎بندي دانشگاههاي آسيا به عنوان دانشگاه برتر حضور دارد. رتبه اين دانشگاه 69 و امتياز آن 30.6 است.

بنيانگذار پايگاه استنادي علوم جهان اسلام (ISC) افزود: رتبه‎بندي تايمز براي رتبه‎بندي دانشگاهها از 13 شاخص استفاده مي‌کند. اين رتبه‎بندي براي محاسبه توليدات علمي و استنادات، اطلاعات مورد نياز را از پايگاه اطلاعات ISI استخراج مي‌کند.

چهره ماندگار علمي کشور ادامه داد: رتبه‌هاي اول تا دهم به ترتيب به دانشگاه توکيو با امتياز 76.1، دانشگاه ملي سنگاپور با امتياز 73.9، دانشگاه هنگ‌کنگ با امتياز 67.5، دانشگاه پکن با امتياز 65.2، دانشگاه ملي سئول با امتياز 64.8، دانشگاه علوم و فناوري هنگ کنگ با امتياز 64.7، انستيتو علوم و فناوري پيشرفته کره با امتياز 64.5، دانشگاه کيوتو با امتياز 62.8 و دانشگاه فني نانيانگ سنگاپور با امتياز 62.6 تعلق دارد.

مهراد خاطرنشان کرد: نخستين دانشگاه ترکيه در بين 100 دانشگاه ممتاز آسيا که رتبه 12 را بدست آورده است، دانشگاه بوغازچي با امتياز 51.1 است. دانشگاه فني استانبول با رتبه 19 موفق به کسب امتياز 48.1 شده است. دانشگاه سابانچي در کشور ترکيه نيز حائز رتبه 21 و امتياز 46.9 است. چهارمين دانشگاه اين کشور بيلکنت با امتياز 44 در جايگاه 30 اين رتبه‎بندي قرار گرفته است. رتبه کوچ نيز در اين کشور 47 و امتياز آن 36.6 است.

اين استاد علم اطلاعات و دانش‌شناسي دانشگاه شيراز افزود: علاوه بر ترکيه و ايران که به ترتيب داراي 5 و 3 دانشگاه ممتاز در جمع 100 دانشگاه برتر آسيا هستند، عربستان سعودي با دو دانشگاه شامل دانشگاه نفت و معدن ملک فهد و دانشگاه ملک صعود به ترتيب با رتبه هاي 71 و 72 در جمع اين دانشگاه ها ديده مي شوند. لبنان نيز با دانشگاه آمريکايي بيروت تنها داراي يک دانشگاه ممتاز در جمع دانشگاه هاي برتر آسيا است. رتبه اين دانشگاه 88 و امتياز آن 27.4 است.

بنيانگذار ISC خاطرنشان کرد: در حالي که نام دانشگاه توکيو اولين دانشگاه در بين 100 دانشگاه برتر اين رتبه‎بندي است اما ژاپن روي هم رفته جايگاه علمي خود را در مقايسه با دانشگاه هاي جنوب شرق آسيا به ويژه چين از دست داده است. در اين رتبه‎بندي اقتدار علمي در دست جمهوري خلق چين است. ژاپن در مجموع داراي 19 دانشگاه برتر در جمع يک صد دانشگاه ممتاز است در حالي که چين 21 دانشگاه ممتاز در اين رتبه‎بندي دارد.

وي علت حضور پربار دانشگاههاي چين در اين رتبه‎بندي را سرمايه‌گذاري در تحقيق و توسعه برشمرد و گفت: ژاپن در سالهاي اخير به استثناءهاي دانشگاههاي طراز اول، بودجه هاي پژوهشي ساير دانشگاههاي اين کشور را کاهش داده است. به گفته مهراد، علت تقليل دانشگاههاي ژاپن در اين رتبه‎بندي به اين واقعيت مربوط مي شود که دانشگاههاي ژاپن از فارغ‎التحصيلان همان دانشگاه براي تدريس و تحقيق در همان دانشگاه استفاده مي کنند.


 يادداشت 

 عادت‌هاي خوب را در خودمان پرورش دهيم

زهرا كيان‌بخت

رفتارهاي خوب و بد، در اثر تكرارِ زياد، به «عادت» تبديل مي‌شوند و چون همين عادتها هستند كه شخصيت ما را مي‌سازند، در زندگي‌مان، نقش مهمي دارند و بسياري از نتايجي كه در امور مختلف مي‌گيريم هم تا حد زيادي متاثر از همين عادتها هستند.

مثلا عادت به صبح زود بيدار شدن و مطالعه‌اي يك ساعته كه مي‌تواند ما را در درازمدت به نتايج خوبي برساند، عادت به ديدنِ نقاط مثبت شخصيتي در افراد مختلف كه از ما، شخصيتي مثبت‌بين، منصف، و روشن‌بين مي‌سازد، همين طور عادت به چك كردن ايميل و اس‌ام‌اس‌ها در ساعات مشخصي از روز و نه در سراسر شبانه‌روز؛ كه باعث مي‌شود تمركز بهتر و آرامش بيشتري در زندگي داشته باشيم.

مي‌توانيم فهرستي از عادتهاي خوب و بدي را كه در خودمان سراغ داريم يادداشت كنيم و ببينيم براي پرورش عادتهاي خوب و مبارزه با عادتهاي بد، بايد چه كاري انجام دهيم.در ادامه، به چند عادت خوب كه در زندگي فردي، تحصيلي و علمي مي‌تواند برايمان موثر باشد، اشاره مي‌كنيم.

-به جاي داشتن يك برنامه‌ي متغير، و غيرثابت روزانه، سعي كنيم به‌خصوص براي بعضي از مسائل، مانند ساعت بيداري و خواب، زمان مطالعه، زمان گفتگوها و تماسهاي تلفني، چك كردن ايميلها و گشت زدن در فضاي مجازي و سايتها، و... زمان مشخص و ثابتي را اختصاص دهيم و درواقع، رويه‌ي زندگي‌مان «هر چه پيش آيد، خوش آيد»وار نباشد.

-عادت به مكتوب كردن برنامه‌ها، اهداف، و كارهاي روزانه‌اي را كه بايد انجام دهيم و بررسي آنها را در انتهاي هر روز، در خودمان پرورش دهيم.-عادت كنيم در هنگام روي دادن هر مشكل يا قرار گرفتن در هر وضعيت سخت و دشواري، به جاي برخورد احساساتي صِرف و خود را باختن، با قاطعيت درصدد يافتن بهترين راه‌حلهاي ممكن براي عبور از آن وضعيت باشيم.-اين ويژگي را در خودمان تقويت كنيم كه در بازه‌هاي زماني مشخص؛ مثلا يك‌ماهه، يك ارزيابي كلي از ميزان يادگيري‌هايمان در طول آن ماه، داشته باشيم و برايمان مهم باشد كه در طول ماه گذشته، چه كارهاي مثبتي انجام داده‎ايم، چه درسهاي جديدي گرفته‌ايم و نشاط و پويايي، چه جايگاهي در زندگي‌مان داشته‌اند؟

-عادت كنيم كه يك‌سري از مسائل را جزو حواشي و مسائل كم‌اهميت‌تر و فرعي، كه پرداختن به آنها، فقط وقت‌مان را تلف مي‌كند و انرژي‌مان را مي‌گيرد، بدانيم و درنتيجه، به محض اينكه در هر زماني احساس كرديم نزديك است وارد غرق شدن در مسائل حاشيه‎اي شويم و از اصل، باز بمانيم؛ بلافاصله خودمان را از حيطه‌ي اين گونه مسائل، خارج كنيم؛ مسائلي مثل ريزبيني و دقت بيش از اندازه در نحوه‌ي زندگي ديگران و مقايسه‌ي زندگي خودمان با آنها، مكالمات تلفني زمان‌‎بر و آن هم درمورد موضوعاتي كه هيچ سودي به حال ما ندارند، رنجش‌هاي بي‌مورد و اختلافات دوستانه يا خانوادگي كه مي‌شود با گذشت، از آنها چشم‌پوشي كرد و روحيه و انرژي خود را آن هم براي مدتي طولاني، براي آن، صرف نكرد و... برعكس، همواره بدانيم چه چيزهايي در زندگي، برايمان، اصل، و عامل نشاط و موفقيت‌اند و همواره برنامه‌هايمان را در جهت رسيدن به آنها تنظيم كنيم.

-اين يك واقعيت است كه انسانهايي كه خود را كمتر در معرض دروغ‌گويي، بدگويي از ديگران، بدبيني و سوءظن به انسان‌هاي ديگر، كينه و حسادت و رقابتهاي ناسالم و غيره و غيره، قرار مي‌دهند؛ از اوضاع روحي و رواني، سالم‌تري برخوردارند. آنها، نشاط، آرامش خاطر و فراغت‌فكري بسيار بيشتري دارند نسبت به كساني كه دائما و هر روزه، مشغول بدگويي از ديگران، دروغگويي، حسادت و... هستند. پس عادت كنيم همواره فضاي فكري، قلبي و روحي‌مان را از مبتلا شدن به بيماري‌هايي از اين دست، كه در هيچ جاي دنيا، مورد پذيرش و تاييد نيست، محافظت كنيم.

-براي اين كه اسير روزمرگي نشويم، مي‌توانيم برنامه‌هاي جالب و نشاط‌آور را در برنامه‌ي زندگي خودمان وارد كنيم. مثلا اينكه همواره ليستي از بهترين كتابها و فيلم‌ها كه تا به حال نخوانده و نديده‌ايم؛ تهيه كنيم و هر چند گاه يك بار، يكي از آنها را مطالعه يا تماشا كنيم.

-عادت كنيم كه علايق و فعاليتهايي را كه انجامشان، به وجدمان مي‌آورد و خستگي را از ما دور مي‌كند؛ از زندگي‌مان به دلايل و توجيهات مختلف، حذف نكنيم. بلكه همواره و در هر شرايطي، به انجام حداقل يكي از كارهايي كه بدان علاقمنديم، مبادرت ورزيم.

و خلاصه اينكه؛ هر چه شمارِ عادتهاي خوب را در زندگي‌مان افزايش دهيم، كيفيت زندگي‌مان و حس شادابي كه در اثر آن به ما منتقل مي‌شود؛ چندبرابر مي‌شود. بنابراين مواظب كارها و روحياتي كه در اثر تكرار شدن، در زندگي‌مان تثبيت شده و تبديل به عادت مي‌شوند؛ باشيم.

شخصيت ما مثل يك قالي در حال بافت است كه هر گره كوچك در آن، كيفيتِ نهاييِ قالي و طرحي كه در نهايت، نمايان مي‌شود را تحت‌الشعاع قرار مي‌دهد. هر چه اين گره‌هاي كوچك، زيباتر و هنرمندانه‎تر باشند، قالي؛ هنرمندانه‌تر به نظر خواهد رسيد و برعكس.


 انتصابات 

 رئيس کميته تخصصي رتبه‌بندي دانشگاههاي علوم پزشکي منصوب شد

به گزارش آفرينش، دکتر جعفر مهراد به عنوان رئيس کميته تخصصي رتبه‌بندي دانشگاه علوم پزشکي تهران به منظور راه‌اندازي و عملياتي‌کردن طرح رتبه‌بندي کشوري توسط اين دانشگاه منصوب شد.چند سال متولي است که دانشگاه علوم پزشکي تهران علاقمندي خود را به رتبه‌بندي دانشگاهها نشان داده است و همواره مايل است جهت ارتقاء علمي و تحقيقاتي دانشگاههاي علوم پزشکي سيستمي را ابداع کند تا وسيله ارزيابي و ارتقاي کمي و کيفي دانشگاههاي علوم پزشکي کشور را فراهم آورد.پيرو جلسه اخير در دفتر دکتر علي عرب خردمند - معاون بين‌الملل دانشگاه علوم پزشکي تهران پيشنهاد ايجاد کميته‌اي که مسئوليت راه‌اندازي طرح رتبه‌بندي دانشگاههاي علوم پزشکي ايران و جهان را برعهده گيرد ارائه شد و در اين مورد دکتر جعفر مهراد استاد علم اطلاعات و دانش‌شناسي دانشگاه شيراز به عنوان رئيس کميته تخصصي رتبه‌بندي تعيين و منصوب شد.

دکتر جعفر مهراد پيش از اين رئيس مرکز منطقه‌اي اطلاع رساني علوم و فناوري و سرپرست پايگاه استنادي علوم جهان اسلام بود.

رئيس کارگروه تاريخ شوراي تحول و ارتقاء علوم انساني تعيين شد

به گزارش آفرينش، رئيس کارگروه تاريخ شوراي تحول و ارتقاء علوم انساني با انتخاب اعضاي کارگروه تعيين شد.

حجت‌الاسلام دکتر محسن الويري، مدير گروه تاريخ اسلام دانشگاه باقرالعلوم(ع) قم با راي اعضاي کارگروه تاريخ شوراي تحول و ارتقاء علوم انساني به رياست اين گروه انتخاب شد.

براساس اين گزارش پيش از حجت‌الاسلام الويري، رياست گارگروه تاريخ شوراي تحول و ارتقاء علوم انساني را مرحوم دکتر صادق آيينه وند چهره ماندگار تاريخ، استاد دانشگاه تربيت مدرس و رييس پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي برعهده داشت.


 خبــــر 

 اخذ مجوز 50 رشته جديد؛

ظرفيت پذيرش دانشگاه فني حرفه‎اي اعلام شد

به گزارش آفرينش، رئيس دانشگاه فني و حرفه‎اي ظرفيت پذيرش اين دانشگاه را در سال جاري اعلام کرد.دکتر مسعود شفيعي با اشاره به ظرفيت پذيرش دانشجو در سال جاري در دانشگاه فني و حرفه‎اي گفت: امسال ظرفيتي که به سازمان سنجش ارايه داديم 90 هزار نفر در دوره کارداني و 20 هزار نفر دوره کارشناسي ناپيوسته است.

وي ادامه داد: در گذشته از توسعه دوره کارشناسي ناپيوسته دانشگاه جلوگيري کرديم، چرا که تصور ما اين بود که دوره‌هاي کارداني ما بعد از فارغ‎التحصيلي بايد در صنعت مشغول شوند، ولي اکنون مشاهده مي کنيم که فارغ‎التحصيلان ما در دوره کارداني بعد از فارغ‎التحصيلي به دليل تاخير انداختن سربازي سرگردان بوده و براي همين بلافاصله در دوره‌هاي کارشناسي ناپيوسته دانشگاههاي غيرانتفاعي و آزاد مشغول به ادامه تحصيل مي‌شوند.رئيس دانشگاه فني و حرفه‎اي افزود: اين مساله باعث مي‌شود فارغ‌التحصيل ما از چرخه مهارتي خارج شود، براي اينکه فارغ‌التحصيلان خود را در چرخه مهارتي نگاه داريم، دوره کارشناسي ناپيوسته را مقداري توسعه داديم در همين راستا مجوز 50 کد رشته محل کارشناسي و مجوز 5 رشته جديد کارشناسي ناپيوسته را اخذ کرده‌ايم.

آخرين مهلت خودارزيابي بيمارستانهاي آموزشي اعلام شد

به گزارش آفرينش، معاون آموزشي وزارت بهداشت طي نامه اي از روسا و معاونين دانشگاه هاي علوم پزشکي کشور خواست روند خودارزيابي بيمارستان­هاي آموزشي را با برنامه­‌ريزي منظم تا پايان شهريور سال جاري به اتمام رسانند. دستورالعمل اعتباربخشي آموزشي بيمارستانهاي آموزشي طي نامه اي به دانشگاه هاي علوم پزشکي سراسر کشور ابلاغ شد.

دکتر باقرلاريجاني معاون آموزشي و دبير شوراي آموزش پزشکي و تخصصي در گفتگويي با روابط عمومي اين معاونت با اشاره به نقش بيمارستانهاي آموزشي در ارتقاي آموزش‌هاي باليني اظهار داشت در کشورهاي مختلف به منظور رصد فعاليتهاي بيمارستانهاي آموزشي و ارزيابي عملکرد اين نهادها، ساز و کارهاي گوناگوني انديشيده شده است که هرکدام با الگوهاي مختلف سعي در ارزيابي و ارتقاي استانداردهاي آموزشي و کيفيت خدمات دارند.

ششمين کنگره بين‌المللي پژوهشي دانشجويان علوم پزشکي کشور، شهريور برگزار مي‌شود

به گزارش آفرينش، شانزدهمين کنگره ملي و ششمين کنگره بين‌المللي پژوهشي دانشجويان علوم پزشکي کشور، 17 تا 20 شهريور ماه امسال برگزار مي‌شود.

اين کنگره در دانشگاه علوم پزشکي زنجان برگزار مي‌شود و علاقه‌مندان تا 31 خرداد ماه فرصت دارند خلاصه مقالات خود را به اين کنگره ملي و بين‌المللي ارسال کنند.

خودمراقبتي در سرطان، نانوفناوري دارويي و سلامت غذايي از مزرعه تا سفره از جمله محورهاي ويژه شانزدهمين کنگره ملي و ششمين کنگره بين‌المللي پژوهشي دانشجويان علوم پزشکي کشور است.


 
سياسي
خبر دانشگاه
دانستني ها
پزشكي
استانها
انرژي
اقتصادي
اجتماعي
هنري
ورزشي
آگهي
صفحه اصلی - شناسنامه آفرینش - آرشیو آفرینش - ارتباط با ما - درخواست اشتراک - پیوندها - جستجوی پیشرفته