جستجوي پيشرفتهبرو جستجو
پیوندها ÏÑÎæÇÓÊ ÇÔÊÑǘارتباط با ماآرشيوشناسنامهصفحه اصلي
تاریخ 1394/06/17 - روزنامه سراسري صبح ايران(سه شنبه) نسخه شماره 5084

رييس کميسيون تسهيل کسب و کار اتاق بازرگاني تهران:
قيمت خودرو کاهش نمي‌يابد


نهادهاي مالي


تريبون


 رييس کميسيون تسهيل کسب و کار اتاق بازرگاني تهران:
 قيمت خودرو کاهش نمي‌يابد  

 
رييس کميسيون تسهيل کسب و کار اتاق بازرگاني تهران ضمن انتقاد از کمپيني که براي نخريدن خودروهاي داخلي راه افتاده است، پيش‌بيني کرد که قيمت خودرو در آينده به هيچ عنوان کاهش نمي‌يابد و امکان افزايش قيمت هم وجود دارد.محمدرضا نجفي‌منش در گفت‌وگو با ايسنا، گفت: کمپين‌ها زماني مي‌توانند مفيد باشند که به نفع منافع ملي کار کنند اما اگر برضد منافع ملي حرکت کنند مطمئنا فايده‌اي نخواهند داشت.

عضو هيات مديره انجمن قطعه سازان افزود: مثلا اگر کمپيني براي کاهش با‌ آلوگي هوا ايجاد شود اتفاق مثبتي است و مطمئنا همه از چنين اقدامي استقبال مي‌کنند اما اگر کمپيني به ضرر اقتصاد داخلي باشد مسلما قابل دفاع نيست.

وي ادامه داد: کمپيني که در مورد خودروي داخلي راه افتاده است دنبال اين است که خودروي داخلي خريده نشود. بايد ديد اگر خودرو داخلي نخريم چه اتفاقي مي افتد؟ شرکت‌هاي خودرو سازي و خط توليد داخل تعطيل مي‌شوند. آن زمان است که بايد خودروي مورد نيازمان را وارد کنيم. آيا چنين اتفاقي به نفع اقتصاد ملي و اشتغال خواهد بود؟

نجفي منش با انتقاد از کمپيني که براي نخريدن خودرو داخلي راه افتاده است، تصريح کرد: اگر انتقاد از خودروسازان نباشد پيشرفتي نخواهيم داشت چون انتقاد سازنده است اما تخريب نمي‌تواند سازنده باشد. البته اين اتفاق تازه‌اي نيست؛ پيش از اين در مورد بنزين چنين اتفاقي افتاده بود. زماني که بنزين گران شد عده‌اي مي‌گفتند نبايد بنزين بخريم اما بعد از مدت کوتاهي همه چيز به حالت عادي بازگشت. در حال حاضر هم در مورد خودرو، نه به دليل راه‌اندازي کمپين بلکه به دليل افزايش توليدي که در داخل وجود داشته است، مکانيزم‌هايي که بازار را تحريک کند و تقاضا را افزايش دهد، دچار مشکل شده است.

وي يادآورشد: در سال 1390 يک ميليون و 650 هزار خودرو در داخل توليد شد اما آن زمان هم مشکل تقاضا وجود داشت، مسئله اي که باعث شد توليد خودرو در سال 1391 به 990 هزار دستگاه برسد.

وي همچنين با پيش‌بيني از قيمت خودرو در آينده گفت: به هيچ عنوان قيمت خودرو کاهش نخواهد داشت، حتي افزايش قيمت در بازار خودرو پيش‌بيني مي‌شود. هيچ کالايي ارزان نشده است که خودرو ارزان شود.

نجفي منش اظهار کرد: خودروسازان داخلي درسال 1391 و 1392 بيش از 6000 ميليارد تومان زيان دادند و هنوز هم يکي از خودروهاي خودروسازي با زيان، خودرو‌هاي خود را مي فروشند، پس اصلا محلي براي کاهش قيمت خودرو وجود ندارد.

در همين رابطه، مرتضي قرائي كارشناس بخش خودرو، در نشستي اظهار کرد: تعرفه خودرو در کشورهاي دنيا به دو دسته تقسيم مي شود. آنهايي که صنعت خودرو داشته (تعرفه را به شکل هاي مختلف تنظيم کرده) و آنهايي که صنعت خودرو ندارند.

وي افزود: کشورهايي مانند آمريکا، آلمان، انگليس و فرانسه کشورهايي هستند که از لحاظ رقابت پذيري اعداد و ارقام بالايي دارند. اين کشورها اقتصاد بزرگي داشته و جزو شش کشور اول دنيا هستند.

اين کارشناس صنعت خودرو تصريح کرد: جايگاه ايران در اقتصاد دنيا بيست و نهم بوده و بايد در ابتدا مقايسه کردن با چه کشوري را در نظر بگيريم. آيا ايران را بايد با آمريکايي که بزرگترين اقتصاد دنيا بوده مقايسه کنيم.

قرائي بيان کرد: کشورهايي که از لحاظ اقتصادي به ايران نزديک بوده و صنعت خودرو نيز دارند، را بايد با ايران مقايسه شوند. تايلند اقتصاد سي و دوم دنيا بوده و حدود دو ميليون و 300 هزار خودرو توليد کرده و تعرفه خودروهاي اين کشور 80 درصد است.

وي با اشاره به اينکه منبع اطلاعات ارائه شده در اين برنامه همه رفرنس‌هاي جهاني است، ادامه داد: مالزي کشور بعدي که قابل مقايسه با ايران بوده و اقتصاد سي و پنجم دنيا را دارد. تعرفه در اين کشور 30 درصد و ماليات فروش نيز 60 درصد است. در مالزي نيز 90 درصد است.

اين کارشناس صنعت خودرو بيان کرد: بنابراين تعرفه خودرو در ايران به نسبت کشورهايي که به لحاظ اقتصادي شبيه کشور بوده و صنعت خودرو دارند، کمتر است.

آنوش رهام، ديگر کارشناس صنعت خودرو نيز در واکنش به صحبتهاي قرائي گفت: آمارهاي عددي ارائه شده توسط قرائي درست است. ولي توليد خودرو در ايران به ويژه طي 10 سال اخير به سان لباسي است که 10 سال تن يک فرد کرده و هر سال فقط دکمه هاي آن را تغيير دهيد.


 نهادهاي مالي 

 سپرده‌گذاران بانک اقتصادنوين تحت پوشش بيمه‌هاي آتش‌سوزي و درمان قرار مي‌گيرند

بانک اقتصادنوين به منظور قدرداني از حسن توجه مشتريان مالکان سپرده‌هاي جديد يکساله عادي را تحت پوشش انواع بيمه قرار مي‌دهد.به گزارش آفرينش به نقل ازروابط عمومي بانک اقتصادنوين، در اين طرح که با همکاري شرکت بيمه نوين اجرايي شد، سپرده‌گذاران بانک اقتصادنوين بر اساس ميزان سپرده‌گذاري خود تحت پوشش بيمه‌هاي آتش‌سوزي، حوادث و درمان قرار مي‌گيرند.

بازديد مديرعامل بانک پارسيان از پژوهشگاه رويان

مديرعامل بانک پارسيان در بازديد از پژوهشگاه رويان تاکيد کرد: بانک پارسيان در ايجاد صندوق هاي خطرپذير با پژوهشگاه رويان همکاري مي کند. به گزارش آفرينش به نقل از روابط عمومي بانك پارسيان ،مديرعامل بانک پارسيان از پژوهشگاه رويان بازديد کرد و در اين بازديد که سه ساعت به طول انجاميد در جريان عملکردو نوع فعاليت اين پژوهشگاه قرار گرفت.

تقدير معاون اول رئيس جمهور از بانک تجارت

جهانگيري معاون اول رئيس جمهور در جريان سفر به استان کرمان و افتتاح پروژه هاي صنعتي و معدني اين استان از بانک تجارت تقدير کرد . به گزارش آفرينش به نقل ازروابط عمومي ، در سفر مدير عامل به استان کرمان که با حضور جهانگيري معاون اول رئيس جمهور، نعمت زاده وزير صنعت ،معدن ،تجارت و ربيعي وزير تعاون ، کار و رفاه اجتماعي انجام شد ، کارخانه هاي‌ توليد آهن اسفنجي جهان فولاد سيرجان و کارخانه شماره دو کنستانتره‌ سنگ آهن سيرجان افتتاح و بهره برداري از فاز دوم توسعه‌ تغليظ مس سرچشمه انجام شد .

پرداخت سود سهامداران شرکت بيمه سرمد در شعب بانک صادرات

پرداخت سود سهامداران شرکت بيمه سرمد مربوط به سال مالي منتهي به پايان سال 93 از طريق شعب بانک صادرات ايران آغاز شد. به گزارش آفرينش به نقل ازروابط عمومي بانک صادرات ايران،‌ براساس قرارداد منعقده بين اين بانک و شرکت بيمه سرمد سود سهام سال منتهي به پايان 93 از طريق کليه شعب بانک صادرات ايران از روز دوشنبه شانزدهم شهريورماه قابل پرداخت است.


 تريبون 

 قائم مقام وزير تعاون عنوان كرد:

برقراري يارانه 16 هزار نفر از معترضين

قائم مقام وزير تعاون با قانوني دانستن اقدام وزارت کار براي شناسايي گروههاي پردرآمد از برقراري يارانه بيش از 16 هزار نفر از معترضين به حذف يارانه خبر داد.

ابوالحسن فيروزآبادي در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار کرد: تاکنون دو ميليون نفر از پردرآمدها شناسايي و يارانه آنها حذف شده است.وي افزود: کار شناسايي و بررسي گروه‌هاي پردرآمد کماکان ادامه دارد و حذف شدگان مي‌توانند اعتراض خود را در سامانه مربوطه ثبت کنند تا پس از بررسي مجدد چنانچه يارانه آنها اشتباهي حذف شده است، پرداخت آن از سر گرفته شود.قائم مقام وزير کار درباره ملاکهايي همچون ملک و خودرو براي حذف يارانه بگيران نيز گفت: کميته بررسي وزارت کار هنوز به اين موارد ورود نکرده است اما در مجموع تحت عنوان وسع، ميزان قدرت هزينه کرد را با معيارهايي که داريم اندازه گيري مي‌کنيم.

رييس سازمان راهداري:

ميزان جرايم رانندگي بازدارندگي خود را از دست داده است

رييس سازمان راهداري و جاده اي با بيان آنکه ميزان جرايم فعلي بازدارندگي خود را از دست داده است، گفت: سقف جرايم رانندگي مربوط به اواخر سال 89 مي باشد که از ابتداي سال 90 در کشور اعمال شده است.

به گزارش آفرينش به نقل ازپايگاه خبري وزارت راه وشهرسازي، داود کشاورزيان افزود: از سال 90 تاکنون بيش از 100 درصد تورم داشته ايم، ضمن آنکه برخي از اين جرايم از ابتدا هم خاصيت بازدارندگي کافي را نداشته است.

وي افزود: اگر وضعيت جرايم را با کشورهاي همسايه و توسعه يافته مقايسه شود تفاوت هاي زياد آن مشخص مي شود، به ويژه اينکه در کشورهاي توسعه يافته با رفتارهاي خلاف قوانين راهنمايي و رانندگي برخورد جدي تري صورت مي گيرد و اين نشان مي دهد آنها براي حريم شخصي و سلامتي جان افراد ارزشي بيشتري قائل هستند، چرا که اگر ما هم به اين موضوعات اهميت بيشتري مي داديم، قطعاً با کساني که حريم شخصي و سلامت افراد را به خطر مي اندازند و در جاده ها ايجاد مزاحمت مي کنند، برخورد شديدتري مي کرديم.

کشاورزيان از تمام دستگاه هاي اجرايي و کساني که به نوعي با مقوله سفر درگير هستند و تلفات جاده اي مي تواند به عنوان يک موضوع در ذهن آنها مطرح شود خواست بايد بحث بازنگري جرايم مورد توجه قرار گيرد.


 
سياسي
خبر دانشگاه
دانستني ها
پزشكي
استانها
انرژي
اقتصادي
اجتماعي
هنري
ورزشي
آگهي
صفحه اصلی - شناسنامه آفرینش - آرشیو آفرینش - ارتباط با ما - درخواست اشتراک - پیوندها - جستجوی پیشرفته