جستجوي پيشرفتهبرو جستجو
پیوندها ÏÑÎæÇÓÊ ÇÔÊÑǘارتباط با ماآرشيوشناسنامهصفحه اصلي
تاریخ 1395/01/15 - روزنامه سراسري صبح ايران(يكشنبه) نسخه شماره 5240


زمان و نحوه دريافت نتايج اوليه آزمون دكتري 95

وزير علوم:
با تصويب طرح آمايش آموزش عالي، برنامه‎ريزي‎هاي جديد براي ارتقاي كيفيت آموزش عالي كشور صورت مي‎گيرد

طي دومين فراخوان؛
دانشجويان دکتري در حوزه علوم شناختي فرصت‌ مطالعاتي مي گيرند


خبر


انتصابات


يادداشت


ميز خبر


 زمان و نحوه دريافت نتايج اوليه آزمون دكتري 95 

 
به گزارش آفرينش به نقل از روابط عمومي سازمان سنجش آموزش کشور، اطلاعيه مهم سازمان سنجش آموزش كشور درباره زمان و نحوه اعلام نتايج اوليه آزمون ورودي دكتري (Ph.D) نيمه متمركز سال 1395 منتشر شد.در اين اطلاعيه آمده است؛ بدين وسيله به اطلاع داوطلبان آزمون ورودي دوره دكتري (Ph.D) سال 1395 كه ثبت نام و در آزمون مربوطه شركت كرده اند مي‌رساند، به منظور ايجاد فرصت بيشتر براي داوطلبان و دانشگاهها و موسسات آموزش عالي براي انجام مرحله ارزيابي تخصصي، نتايج اوليه آزمون زودتر از زمان اعلام شده قبلي در روز دوشنبه مورخ 95/1/16 به صورت كارنامه برروي سايت سازمان سنجش آموزش كشور به نشانيwww.sanjesh.org قرار داده مي شود.

تمامي داوطلبان مي‎توانند با مراجعه به نشاني سايت مذكور با وارد كردن شماره داوطلبي يا شماره پرونده و ساير مشخصات فردي (نام خانوادگي، نام، شماره شناسنامه، سال تولد) نسبت به رويت كارنامه اوليه خود اقدام نموده و در صورت لزوم نسبت به چاپ آن اقدام نمايند.

داوطلباني كه داراي نمره كل تراز نهايي مثبت (يك و بالاتر) باشند مي‎توانند مطابق موارد ذيل اقدام نمايند.

الف- شرايط و ضوابط و كد رشته محلهاي پذيرنده دانشجو در آزمون دكتري سال 1395 از طريق سايت سازمان از روز سه شنبه مورخ 95/1/17 بر روي سايت سازمان قرار مي گيرد.

ب- داوطلبان مجاز به انتخاب رشته از تاريخ سه شنبه 95/1/17 لغايت روز شنبه 95/1/21 مي توانند براي انتخاب رشته به سايت سازمان سنجش مراجعه و نسبت به انتخاب حداكثر 50 كد رشته محل اقدام نمايند.

ج- براساس انتخاب رشته بعمل آمده، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي پذيرنده دانشجو نسبت به اعلام حدنصاب هر كد رشته محل و ساير شرايط و ضوابط پذيرش دانشجو براي ارزيابي تخصصي (مرحله دوم آزمون) از طريق سايت موسسه مربوط در پايان هفته اول ارديبهشت ماه اقدام مي نمايند.

د- داوطلبان داراي حدنصاب مطابق اطلاعيه دانشگاه ها و موسسات پذيرنده دانشجو كه برروي سايت هر موسسه قرار مي گيرد لازم است براساس برنامه زماني نسبت به ارائه مدارك و ثبت نام براي ساير مراحل اقدام نمايند.

تذكر: بديهي است عدم مراجعه و اقدام مطابق اطلاعيه دانشگاه ها و موسسات پذيرنده به منزله انصراف از پذيرش در آن موسسه مي باشد و امكان آزمون كتبي يا مصاحبه مجدد وجود نخواهد داشت.

ضمنا اطلاعيه تكميلي در اين خصوص همزمان با انتشار كارنامه بر روي سايت سازمان سنجش آموزش كشور قرار خواهد گرفت.


 وزير علوم:
 با تصويب طرح آمايش آموزش عالي، برنامه‎ريزي‎هاي جديد براي ارتقاي كيفيت آموزش عالي كشور صورت مي‎گيرد 

 
دكتر محمد فرهادي، وزير علوم، تحقيقات و فناوري در ديدار نوروزي با كاركنان اين وزارت گفت : با تصويب طرح آمايش آموزش عالي در شوراي عالي انقلاب فرهنگي، برنامه‎ريزيهاي جديد و منطقي براي گسترش و ارتقاي كيفيت آموزش عالي كشور صورت مي گيرد.به گزارش آفرينش به نقل از روابط عمومي وزارت علوم، در اين ديداركه با حضور معاونان ، مشاوران ، مديران كل ، كارمندان اين وزارت و روساي دانشگاهها و پژوهشگاههاي مستقر در تهران برگزار شد ، دكتر فرهادي با مروري بر رخدادهاي سال گذشته كشورو به خصوص پيروزي برجام، رفع تحريمها و افزايش تعاملات ايران با كشورهاي جهان اظهار داشت: در سالهاي 2014تا 2016 رتبه چهارم رشد علمي جهان با 4/4 در صد رشد متعلق به كشورمان بوده و در همين مدت كشورهايي مانند آمريكا، ژاپن و هلند رشد علمي منفي داشته اند.

وي در ادامه افزود : در سال 2015حدود 200 نفر از دانشمندان ايراني رتبه هاي برتر جهاني را كسب كرده اند و بر اساس اعلام پايگاه‌هاي استنادي جهاني، 5 دانشگاه ايراني در ليست دانشگاه هاي برتر دنيا قرار گرفتند.

وزير علوم در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه دانشگاهها در سال جديد بايد در بخشهايي همچون ديپلماسي علمي و توسعه و فناوري تلاش بيشتري داشته باشند ، گفت: امسال از طرف مقام معظم رهبري سال " اقتصاد مقاومتي؛اقدام و عمل" نامگذاري شده و بايد در همه بخشهاي دانشگاهي، پژوهشگاهها و بالاخص پاركهاي علم و فناوري و شركتهاي دانش‎بنيان تلاش گسترده و جدي صورت گيرد تا بتوانيم در توليدات علمي و در تبديل علم به محصول بيش از پيش فعال و كوشا باشيم.

دكتر فرهادي با اعلام اينكه تا پايان سال گذشته 142 ميليون دلار صادرات توسط شركتهاي دانش‎بنيان كشور صورت گرفته است، گفت: فعاليت شركتهاي دانش بنيان مستقر در پاركهاي علم و فناوري، هم از لحاظ توليدات علمي، هم گردش مالي و همين طور صادرات محصولات و به طور كلي در تبديل علم به ثروت مثبت بوده و روند رو به رشدي داشته است.

وزير علوم در پايان سخنان خود با بيان اينكه امسال با توجه به برنامه‎هاي تعريف شده، بخصوص پياده كردن و اجراي طرح آمايش آموزش عالي سال پر كاري خواهيم داشت، براي تمامي دست‎اندركاران آموزش عالي كشور سالي توام با سلامتي، جديت و كوشايي بيشتر در انجام امور آرزو ‌كرد.


 طي دومين فراخوان؛
 دانشجويان دکتري در حوزه علوم شناختي فرصت‌ مطالعاتي مي گيرند 

 به گزارش آفرينش به نقل از ستاد راهبري توسعه علوم و فناوري‌هاي شناختي، دومين فراخوان فرصت‌هاي مطالعاتي دانشجويان دکتري تخصصي و دستيار رزيدنتي در حوزه هاي مرتبط با علوم و فناوريهاي شناختي اعلام شد.

اين دوره دومين فراخوان فرصت‌هاي مطالعاتي براي دانشجويان دکتري تخصصي و دستيار رزيدنتي و همچنين نخستين فراخوان کسب ظرفيت فرصت‌هاي مطالعاتي دانشجويان دکتري براي اساتيد با خط پژوهشي معين است.

مهلت شركت در فراخوان

اين فراخوان که از 27 اسفند 94 آغاز شده است تا 31 فروردين 95 ادامه دارد. ستاد راهبري توسعه علوم و فناوري‌هاي شناختي با حمايت معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري اين فرصت مطالعاتي شش ماهه را به دانشجويان دکتري تخصصي و دستيار رزيدنتي به صورت محدود اعطاء مي کند.

شرايط لازم براي دانشجويان متقاضي

اين حمايت شامل دانشجوياني خواهد شد که پروپوزال آنها در حوزه‌هاي مرتبط با علوم و فناوري‌هاي شناختي باشد. حداکثر سن متقاضيان اين فرصت نبايد بيش از 35 سال باشد.

همچنين براساس آيين‌نامه مصوب، اساتيد با خط پژوهشي معين مي‌توانند در اين فراخوان جهت اعطاي فرصت مطالعاتي به تعداد محدودي از دانشجويان دکتري که تز دکتري خود را در خط پژوهشي استاد تعريف کنند، درخواست کنند.

متقاضيان براي دريافت اين فرصت با مراجعه به کارتابل شخصي خود در روي سايت ستاد علوم شناختي و انتخاب فرصت مطالعاتي دانشجويان، مي توانند فرم طرح مقدماتي فرصت مطالعاتي مورد نظر خود را تکميل کرده و حداکثر تا تاريخ 31 فروردين 95 در روي کارتابل شخصي خود به همراه ديگر مدارک بارگذاري کنند.

اين فرصت مطالعاتي، هزينه‌هاي سفر و اقامت دانشجويان را مطابق با آيين نامه وزارتين براي اعطاي بورسيه تحصيلي کوتاه مدت و بلند مدت، به منظور تکميل طرح تحقيقاتي خود در يکي از مراکز تحقيقاتي برتر جهان تأمين خواهد کرد.

در صورت تصويب طرح مقدماتي ارائه شده در کميته مشترک داوري ستاد، فرصتي 6 ماهه در اختيار دانشجويان جهت ارائه مدارک تکميلي مرحله دوم بر طبق آيين نامه قرار خواهد گرفت.


 خبر 

 قائم مقام وزير علوم:

پروژه‌هاي مشترک با خارج 2 برابر مي‌شود

قائم مقام وزير علوم در امور بين‌الملل از توسعه کرسي هاي زبان فارسي و اسلام‎شناسي در خارج از کشور خبر داد و گفت: پروژه‎هاي مشترک با خارج 2 برابر مي‎شود.حسين سالارآملي در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برنامه‎هاي امور بين الملل وزارت علوم درسال 95 گفت: در سال 94، يک‌هزار و 484 هيات خارجي به داخل کشور سفر کردند و در دوره پساتحريم ما با بسياري از دانشگاه‌هاي بزرگ دنيا همکاري علمي و فناوري داشته‎ايم که آن را در سال 95 نيز پيگيري خواهيم کرد.

وي افزود: برنامه هاي ديگري که در دستور کار امور بين الملل وزارت علوم قرار دارد انجام دوره هاي پژوهشي مشترک با کشورهاي خارجي است که البته اين کار درحال پيگيري است و در سال 95 تعداد برگزاري دوره هاي پژوهشي با کشورهاي خارجي را به دو برابر افزايش خواهيم داد.قائم مقام وزير علوم در امور بين‌الملل وزارت علوم با بيان اينکه در سال گذشته با 95 کشورخارجي دوره پژوهشي مشترک برگزار کرديم يادآورشد: توسعه کرسيهاي زبان فارسي و اسلام شناسي از برنامه‌هاي ديگري است که در سال 95 به صورت جدي پيگيري خواهد شد.

وي افزود: ما انتظار داريم تعداد اين کرسيها را به عنوان قدرت نرم جمهوري اسلامي ايران در خارج از کشور گسترش دهيم.

سالارآملي افزود: استفاده و همکاري با ايرانيان مقيم خارج از کشور از ديگر برنامه هايي است که در راس برنامه هاي امور بين‌الملل وزارت علوم قرار دارد.

دانشگاه علوم پزشکي مجازي راه‎اندازي شد

دانشگاه علوم پزشکي مجازي کشور راه‎اندازي شد و در اين دانشگاه به زودي دوره کارشناسي ارشد مجازي آموزش پزشکي ويژه اعضاي هيات علمي و پرتال آموزشي درس معارف اسلامي براي دانشگاهها ايجاد مي‎‎شود.

به گزارش خبرنگار مهر، گام چهارم طرح تحول سلامت به تحول در آموزش پزشکي اختصاص دارد. در اين تحول 12 بسته به دانشگاههاي علوم پزشکي به عنوان ماموريتهاي کاري آنها سپرده شده است و مناطق آمايشي هر کدام به اجراي بخشي از اين بسته‎ها مي پردازند.

در بسته «توسعه آموزش مجازي در علوم پزشکي » پيشنهاد راه‎اندازي دانشگاه علوم پزشکي مجازي کشور با محوريت حوزه معاونت آموزشي وزارت بهداشت به شوراي گسترش داده شد.

شوراي گسترش با اين پيشنهاد موافقت کرد و اساسنامه آن تنظيم و تصويب شد. برنامه عملياتي و توزيع وظايف در سه حوزه پشتيباني، محتوي سازي و پرتال ملي آموزش مجازي کشور نيز نهايي شد. در نهايت پرتال دانشگاه علوم پزشکي مجازي کشور به آدرس vums.ac.ir راه اندازي شد.

در اين دانشگاه به زودي دو برنامه نرم افزار مديريت يادگيري الکترونيکي و پرتال آموزشي درس معارف اسلامي براي دانشگاههاي سراسر کشور راه اندازي مي شود. دانشگاه‌هاي علوم پزشکي تهران و شهيد بهشتي در زمينه توليد محتوي و راه اندازي نرم افزاري با اين دانشگاه مجازي همکاري مي‎کنند.

اين دانشگاه داراي سرور اختصاصي است و با دانشگاههاي علوم پزشکي سراسر کشور تعامل دارد.

يکي از مهمترين کارهاي دانشگاه علوم پزشکي مجازي راه‎اندازي دوره کارشناسي ارشد مجازي آموزش پزشکي در مراحل گواهينامه سطح 1 تا 3 است.

اين دوره به منظور توانمندسازي اعضاي هيات علمي دانشگاههاي علوم پزشکي سراسر کشور ايجاد شده است و اعضاي هيات علمي سراسر کشور مي‎توانند در اين دوره‎ها ثبت نام و از آن استفاده کنند.

آغاز ثبت نام اعتکاف دانشگاه علوم پزشکي ايران

به گزارش آفرينش به نقل از روابط عمومي دانشگاه علوم پزشکي ايران، هفتمين دوره اعتکاف مسجد امام حسين (ع) دانشگاه علوم پزشکي ايران از دوم لغايت چهارم ارديبهشت برگزار مي‎گردد و در هفتمين دوره اعتکاف مسجد امام حسين(ع) دانشگاه علوم پزشکي ايران، از روز 14 فروردين ماه آغاز شده و تا 24 فروردين ماه ادامه دارد.

به دليل محدود بودن ظرفيت اولويت با کساني خواهد بود که زودتر ثبت نام کنند. هزينه ثبت نام براي دانشجويان مبلغ 30 هزار تومان و براي اساتيد و کارمندان مبلغ 50 هزار تومان است.

متقاضيان ضرورت دارد جهت ثبت نام به پرديس همت دانشگاه علوم پزشکي ايران - ساختمان معاونت دانشجويي - طبقه 4- واحد خواهران نهاد مقام معظم رهبري مراجعه کنند.


 انتصابات 

 طي حکمي از سوي دکتر رستمي ابوسعيدي؛

معاون پژوهش و فناوري دانشگاه پيام نور منصوب شد

به گزارش آفرينش به نقل از روابط عمومي دانشگاه پيام نور، دکتر رستمي ابوسعيدي رئيس دانشگاه پيام نور، ضمن قدرداني از تلاشهاي دکتر عليپور در دوره تصدي معاونت پژوهش و فناوري با استعفاي ايشان موافقت نموده و طي حکمي ايشان را به عنوان مشاور خود منصوب کرد.

در اين مراسم دکتر رستمي ابوسعيدي ضمن تاکيد بر ضرورت ايفاي نقش بهتر و بيشتر حوزه معاونت پژوهشي در فراهم نمودن بسترهاي لازم به ويژه در حوزه فناوري اطلاعات، توجه به رويکردهاي وزارت علوم و سوق دادن دانشگاه در جهت دانشگاههاي نسل سوم را خواستار شد.

وي در ادامه با اشاره به تلاشهاي دکتر عليپور در دوره تصدي معاون پژوهش و فناوري، برخورداري از تجربه و سابقه علمي و اجرايي دکتر کريمي را براي تحقق اهداف مورد نظر در اين معاونت بسيار ضروري و مفيد قلمداد نمود.

چاپ بيش از 300 مقاله در نشريات و کنفرانسهاي معتبر و بين‎المللي، ثبت 3 اختراع داخلي و 2 مورد يو اس پتنت امريکا در زمينه نانوفناوري، کتابهاي مختلف، و سوابق اجرايي از جمله رياست منطقه 4، رياست استان البرز و معاونت آموزشي دانشگاه از مهمترين سوابق پژوهشي دکتر کريمي است.


 يادداشت 

 خداحافظي با هدردهنده‌هاي زمان و انرژي

زهرا كيان‌بخت

اگر از بين ده بسته‌ي مختلفي كه زير پايمان قرار دارد، فقط چند بسته را با دست برداريم، و از بقيه صرفنظر كنيم، كدامها را انتخاب مي‌كنيم؟ ممكن است اول چند بسته كم‌ارزش‌تر را در دست بگيريم و سعي كنيم بسته‌هاي ارزشمندتر را نيز به شكلي در دستمان جاي دهيم. اتفاقي كه مي‌افتد اين است كه آن بسته‌ها، از دستمان خواهند افتاد. درواقع، وقتي دستمان پر و سنگين است، نمي‌توانيم بسته‌ي ديگري را كه بر روي زمين جا مانده است، بلند كنيم. اينجا بحث انتخاب پيش مي‌آيد. لازم است بين بسته‌ها انتخاب كنيم؛ چندتايي را برداريم و از برداشتن بقيه بگذريم. اين حالتي است كه براي ذهنمان نيز برقرار است. ممكن است ما تمايل داشته باشيم كارها و فعاليتهاي مختلفي را در آنِ واحد، انجام دهيم و يا چند هدف مهم را به طور موازي دنبال كنيم. اتفاقي كه مي‌افتد اين است كه اغلب، به دليل متمركز نبودن بر چند زمينه‌ي مشخص، نمي‌توانيم در هيچيك از زمينه‌ها به جايگاهي كه مايليم، دست پيدا كنيم.

به همين علت، لازم است دست به انتخاب بزنيم و بين همه كارها و اهداف، آنهايي را كه برايمان مهمترند و دست يافتن به آنها حس بهتري را در زندگي به ما مي‌دهد، برگزينيم.

بعد از اين «انتخاب» است كه مي‌توانيم با احساس تمركز بيشتري، انرژي‌ و وقتمان را صرف آن چند مورد مشخص، نماييم. به همين دليل، اگر مايل به رسيدن به هدف خاصي هستيم، يكي از اولين قدمها، حذف زوايد و حاشيه‌هاست. درواقع، ممكن است خيلي از ما، به‌رغم داشتن اهداف مهمتر، قسمت زيادي از زمان و انرژي‌مان را در شبانه‌روز، صرف پرداختن به كارها و فعاليتهاي كم‌اهميت‌تري كنيم كه درراستاي رسيدن به اهداف مهم ما نيستند. يكي از بهترين كارهايي كه مي‌شود براي نزديك شدن به يك نتيجه خوب، انجام داد، غربال كردن زندگي‌مان در طول شبانه‌روز و شناختن اموري است كه وقت و توان زيادي از ما مي‌گيرند، بي آن كه به هدف موردنظر ما ارتباط چنداني داشته باشند. حتي ممكن است برخي از فعاليتهايي كه در طول شبانه‌روز انجام مي‌دهيم، بر خلاف جهت هدفمان نيز باشند و ما با اقدام به آنها، به جاي نزديك شدن به هدفمان، مرتبا از آن دور و دورتر شويم. بعد از شناختن اين هدردهنده‌هاي زمان و انرژي، مي‌توانيم تصميماتي بگيريم تا بتوانيم با آنها خداحافظي كنيم و بيشترين نيروي خود را در طول زمان، صرف انجام كارهايي كنيم كه همسو با اهدافمان باشند. به اين صورت، براي رسيدن به اهدافمان، چندگام به جلو رفته‌ايم.


 ميز خبر 

 برگزاري المپياد علمي دانشجويان علوم پزشکي دانشگاه آزاد اسلامي در هفته سوم تير 95

دومين جلسه آمادگي نخستين المپياد علمي دانشجويان علوم پزشکي دانشگاه آزاد اسلامي برگزار و هفته سوم تير براي برگزاري اين المپياد پيشنهاد شد و مورد تاييد قرار گرفت.

به گزارش آفرينش به نقل از روابط عمومي دانشگاه آزاد اسلامي، معاون علوم پزشکي دانشگاه آزاد اسلامي در اين جلسه برگزاري المپياد علمي دانشجويان علوم پزشکي دانشگاه آزاد اسلامي را کاري براي ارتقاي علمي دانشجويان و توانمند شدن آنان در حوزه رقابت قلمداد کرد و گفت: «البته حدود دو سال است که المپياد در حوزه علوم پزشکي دانشگاه آزاد اسلامي ماهيت و شکل خود را پيدا کرده است ولي برگزاري اين المپياد به صورت رسمي و مشخص در سال آينده برگزار مي‌شود.»

دکتر سيد علي ابطحي با بيان اينکه حمايت از نخبگان و دانشجويان بر‌تر علوم پزشکي نشان دهنده توانايي‌هاي دانشگاه آزاد اسلامي است، بيان کرد: «تشويق و حمايت از دانشجويان تلاشگر علوم پزشکي دانشگاه آزاد اسلامي به نفع دانشجو و دانشگاه است.»

وي اظهار کرد: «از مسئولان برگزاري اين المپياد انتظار مي‌رود تا اين المپياد را به بهترين نحو به سرانجام برسانند تا شاهد تاثير و تحولاتي در اين عرصه مانند تحولات مثبتي که در آموزش باليني بيمارستان‌هاي اين دانشگاه رخ داده است، باشيم.»

رئيس دفتر استعدادهاي درخشان معاونت علوم پزشکي دانشگاه آزاد اسلامي نيز گزارشي از فعاليت‌هاي اين دفتر از آذر تا اسفند ارائه داد و اظهار کرد: «با همه 96 واحد مجري علوم پزشکي دانشگاه آزاد اسلامي براي حضور در اين المپياد ارتباط برقرار و از آنها خواسته شد تا حداکثر در هر حيطه، 3 نفر را به دفتر استعدادهاي درخشان علوم پزشکي معرفي کنند.»

دکتر مهسا هادي‌پور جهرمي گفت: «774 دانشجوي متقاضي از واحدهاي مختلف ثبت نام کرده‌اند که از اين تعداد 448 نفر براي نخستين المپياد علمي انتخاب مي‌شوند تا با يکديگر به رقابت بپردازند.»

در اين جلسه درباره محل برگزاري، بودجه بندي، مدت زمان اقامت مدعوين و دانشجويان، برگزاري کلاس‌هاي توانمندسازي به صورت حضوري و مجاري و... بحث و بررسي صورت گرفت.

دومين جلسه آمادگي نخستين المپياد علمي دانشجويان علوم پزشکي دانشگاه آزاد اسلامي به رياست معاون علوم پزشکي دانشگاه اين دانشگاه و با حضور مديرکل توسعه آموزش علوم پزشکي و امور دانشجويان، مديرکل توسعه خدمات سلامت، رئيس دفتر استعدادهاي درخشان علوم پزشکي و نمايندگاني از دفا‌تر آموزش علوم پزشکي، پژوهش علوم پزشکي، خدمات سلامت و منابع سلامت برگزار شد.


 
سياسي
خبر دانشگاه
دانستني ها
پزشكي
استانها
انرژي
اقتصادي
اجتماعي
هنري
ورزشي
آگهي
صفحه اصلی - شناسنامه آفرینش - آرشیو آفرینش - ارتباط با ما - درخواست اشتراک - پیوندها - جستجوی پیشرفته