جستجوي پيشرفتهبرو جستجو
پیوندها ÏÑÎæÇÓÊ ÇÔÊÑǘارتباط با ماآرشيوشناسنامهصفحه اصلي
تاریخ 1395/08/05 - روزنامه سراسري صبح ايران (چهارشنبه) نسخه شماره 5404


جزئيات و زمان ثبت‎نام پذيرفته‌شدگان تکميل ظرفيت ارشد پزشکي

معاون آموزشي وزارت علوم:
6 دانشگاه با دانشگاه‎هاي خارجي دوره مشترک برگزار مي‎کنند


19 آبان؛ آخرين مهلت ثبت‌نام تکميل ظرفيت دانشگاه علمي کاربردي


خبر


انتصابات


يادداشت


ميز خبر


 جزئيات و زمان ثبت‎نام پذيرفته‌شدگان تکميل ظرفيت ارشد پزشکي  

 
به گزارش آفرينش براساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکي، اسامي پذيرفته‎شدگان مرحله تکميل ظرفيت رشته‌هاي گروه پزشکي در آزمون کارشناسي ارشد سال 95 منتشر شد و اين افراد در روزهاي 8 و 9 آبان مي‎توانند براي ثبت‎نام مراجعه کنند.

حدود 600 نفر در مرحله تکميل ظرفيت در آزمون کارشناسي ارشد سال 95 رشته‌هاي گروه پزشکي پذيرفته شدند.

اسامي پذيرفته‎شدگان استعداد درخشان بدون آزمون سال تحصيلي 96 - 95 در مرحله تکميل ظرفيت نيز متعاقبا اعلام مي‎شود.

پذيرفته‎شدگان لازم است با همراه داشتن مدارک موردنياز از تاريخ 8 تا 9 آبان به اداره آموزش دانشگاه پذيرفته شده مراجعه کنند.

عدم مراجعه و ثبت‎نام هر يک از پذيرفته‌شدگان در تاريخهاي مقرر به منزله انصراف بوده و هيچگونه درخواستي در اين مورد پذيرفته نخواهد شد. زمان شروع به تحصيل توسط دانشگاه پذيرنده مشخص خواهد شد.

مدارک موردنياز جهت ثبت‎نام که توسط پذيرفته‎شدگان سهميه آزاد بايد ارائه شود شامل 6 قطعه عکس پرسنلي، اصل و کپي از کارت ملي و شناسنامه، اصل و کپي دانشنامه کارشناسي و ريزنمرات و مدارک نشان‎دهنده فراغت از تحصيل است.

دانشجويان ترم آخر بايد تا 31 شهريور 95 فارغ‎التحصيل شده باشند و در صورت عدم فراغت از تحصيل مسئوليت عواقب بعدي به عهده دانشجو خواهد بود و مشمول محروميت يک ساله خواهند شد.

اصل و کپي کارت پايان خدمت يا معافيت دائم يا مدارکي که نشان‎دهنده وضعيت نظام وظيفه آقايان باشد نيز جزء مدارک ثبت‎نام است.

از ديگر مدارک ثبت‎نام اصل و کپي گواهي پايان يا معافيت از طرح براي فارغ‎التحصيلان رشته‌هاي پزشکي، دندانپزشکي و داروسازي و اصل و کپي گواهي پايان يا معافيت از طرح و يا هر مدرکي که نشان‎دهنده وضعيت طرح باشد براي فارغ‎التحصيلان رشته‌هاي پرستاري، اتاق عمل، هوشبري، راديولوژي، علوم آزمايشگاهي، فوريتهاي پزشکي، پرستاري دندانپزشکي و بهداشت دهان است.

مدارک و مستندات 2 سال سابقه کار باليني با مدرک کارشناسي (سابقه کار قبل از اتمام دوره کارشناسي قابل قبول نيست) براي تمامي پذيرفته‎شدگان 4 رشته پرستاري مراقبتهاي ويژه، پرستاري مراقبتهاي ويژه نوزادان، پرستاري اورژانس و تکنولوژي گردش خون از ديگر مدارک موردنياز است.

مدارک موردنياز براي سهميه رزمندگان و سهميه‎هاي استعداد درخشان نيز در اطلاعيه مرکز سنجش اعلام شده است.

پذيرفته‎شدگاني که پس از ثبت‎نام در دانشگاه انصراف دهند يا جهت ثبت‎نام مراجعه نکنند حق شرکت در آزمون ورودي سال بعد وزارت بهداشت براي اين مقطع را ندارند.

پذيرفته‎شدگان دانشگاههايي که به صورت شهريه‎اي پذيرفته شده‎اند مشمول اين بند نمي‏شوند.

داوطلباني که علاوه بر آزمون وزارت بهداشت در آزمون کارشناسي ارشد وزارت علوم يا ساير مراکز نيز پذيرفته شده‎اند ملزم به ثبت‎نام در يکي از دو محل هستند و درصورت محرز شدن ثبت‎نام در هر دو محل قبولي آنها در رشته‌هاي مربوط به وزارت بهداشت در هر مرحله از تحصيل کان لم يکن تلقي مي‎شود.


 معاون آموزشي وزارت علوم:
 6 دانشگاه با دانشگاه‎هاي خارجي دوره مشترک برگزار مي‎کنند 

 
معاون آموزشي وزارت علوم گفت: دانشگاههاي صنعتي اميرکبير، تهران، خواجه نصيرالدين طوسي، شهيد بهشتي، صنعتي اصفهان و تبريز درحال برگزاري دوره‎هاي بين‎المللي در کشور هستند.مجتبي شريعتي نياسر در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: برگزاري دوره‎هاي مشترک بين‎المللي در برخي دانشگاههاي کشور راه‎اندازي شده است که اين روند بايد تبديل به الگو شود تا ديگر دانشجويان نيز بتوانند در اين زمينه ورود پيدا کنند.

وي افزود: وزارت علوم تمايل دارد تا دانشگاههاي سطح يک بتوانند براي رشته‌هاي داراي مجوز اقدام به برگزاري دوره‎هاي مشترک کنند.معاون آموزشي وزارت علوم خاطرنشان کرد: براي برگزاري دوره‎هاي مشترک دانشگاهها بايد بستر حضور اساتيد بين‎المللي را نيز فراهم کنند.شريعتي نياسر گفت: همچنين دانشگاهها بايد زمينه‎اي را فراهم کنند تا دانشجويان مربوط به کشورهاي هدف بتوانند در اين دوره‎ها تحصيل کنند.

وي عنوان کرد: درحال حاضر دانشگاههاي صنعتي اميرکبير، تهران، خواجه نصيرالدين طوسي، شهيد بهشتي، اصفهان و تبريز به برگزاري دوره‎هاي مشترک ورود پيدا کرده‎اند که ديگر دانشگاههاي کشور مي‎توانند براي فعاليت در اين حوزه از اين دانشگاهها الگوبرداري کنند.معاون آموزشي وزارت علوم تاکيد کرد: با وجود اينکه برگزاري دوره‎هاي مشترک بين‎المللي در دانشگاههاي کشور شروع شده اما شيب برگزاري اين دوره‎ها کند است و بايد بستر قانوني را فراهم کنيم تا اين نوع دوره‎ها توسعه يابد.


 19 آبان؛ آخرين مهلت ثبت‌نام تکميل ظرفيت دانشگاه علمي کاربردي  

 به گزارش آفرينش، ثبت‌نام تکميل ظرفيت دانشگاه جامع علمي کاربردي آغاز شده و داوطلبان تا نوزدهم آبان‌ماه فرصت دارند براي ثبت‌نام تکميل ظرفيت پذيرش در دوره‌هاي کارداني دانشگاه جامع علمي کاربردي اقدام کنند.

اطلاعيه سازمان سنجش آموزش کشور درباره تکميل ظرفيت پذيرش دوره‌هاي کارداني فني و کارداني حرفه‌اي نظام آموزش مهارتي دانشگاه جامع علمي کاربردي براي سال تحصيلي 95- 96 روز سه‌شنبه چهارم آبان‌ماه بر روي سايت اين سازمان منتشر شده و همچنين در نشريه پيک سنجش روز دوشنبه دهم آبان‌ماه منتشر خواهد شد.

لذا داوطلبان علاقه‌مند به تحصيل در رشته‌هاي تحصيلي مراکز و واحدهاي آموزشي دانشگاه جامع علمي کاربردي اعم از داوطلباني که در آزمون ثبت‌نام نموده يا ننموده‌اند مي‌توانند براي ثبت‌نام در رشته تحصيلي متناسب با مدرک ديپلم و با مراجعه به مراکز واحدهاي آموزشي تحت پوشش دانشگاه جامع علمي کاربردي در رشته‌هايي که دانشجو پذيرش مي‌کند اطلاع حاصل نمايد. داوطلبان مي‌توانند با به همراه داشتن مدارک مندرج در اطلاعيه‌اي که روي سايت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفته و با توجه به موارد مربوطه تا 19 آبان‌ به مراکز و واحدهاي آموزش محل پذيرش رشته‌هاي مورد تقاضا مراجعه و ثبت‌نام کنند.

هر داوطلب مجاز است يکي از کدرشته‌محل‌هاي مربوط را متناسب با مدرک ديپلم خود که در جدول شماره 2 دفترچه راهنماي ثبت‌نام و شرکت در آزمون مذکور مشخص شده، انتخاب کند. اين دفترچه همزمان با انتشار اطلاعيه روز سه‌شنبه چهارم آبان‌ماه روي سايت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفته و قابل مشاهده داوطلبان مي‌باشد.

ضمنا هر داوطلب مي‌تواند صرفاً متقاضي يک کدرشته محل در يک گروه آموزشي و يک مرکز يا واحد آموزشي دانشگاه جامع علمي کاربردي باشد. بديهي است در صورت احراز مشخصات افراد در دو کدرشته‌محل و دو مرکز آموزشي اطلاعات ثبت‌نامي داوطلب در واحد دوم حذف خواهد شد.


 خبر 

 پاسخ وزارت بهداشت به برخي شبهات آزمون دستياري دندانپزشکي

رييس مرکز سنجش‌آموزش پزشکي، در پاسخ به برخي شبهات پذيرش داوطلبان دستياري دندانپزشکي، با رد هر نوع پذيرش داوطلبان ايثارگر بدون احتساب حدنصاب نمره آزاد، گفت: اين دانشجويان براساس سهميه قانوني مصوب مجلس که براي پذيرش موظف به کسب 70 درصد نمره حدنصاب هستند پذيرفته شدند و طرح هر گونه ادعا در اين زمينه قابل قبول نيست.

دکتر محمد حسين پورکاظمي در گفت و گو با خبرنگار ايسنا، به تشريح جزييات پذيرش در آزمون دستياري دندانپزشکي جاري پرداخت و اظهار کرد: در آزمون دستياري دندانپزشکي امسال پس از اعلام نتايج، به تعدادي از افراد اطلاع داده شد که در اولويتهاي بالاتر خود پذيرفته شده‌اند و مي‌توانند ثبت‎نام کنند.

وي در ادامه تصريح کرد: با توجه به اينکه در آزمون دستياري دندانپزشکي امسال ظرفيت‌هاي خالي مانده در سهميه بومي مناطق محروم به داوطلبان با سهميه آزاد داده نشده بود، با هماهنگي دبيرخانه و کميسيون موارد خاص مقرر شد اين ظرفيت‌ها به سهميه آزاد تخصيص داده شود، به همين جهت موضوع مجدداً بررسي و به 14 نفر از داوطلبان که حائز شرايط بودند اعلام شد در انتخاب رشته محل بالاتر خود قبول شدند و نامه‌هايي براي دانشگاه‌هاي مربوط نوشته شد تا داوطلبان براي ثبت‎نام مراجعه کنند.

رييس مرکز سنجش آموزش پزشکي، درخصوص اعلام نمرات داوطلبان آزمون دستياري دندانپزشکي دانشگاه علوم پزشکي مشهد در شبکه‎هاي اجتماعي، ادعاي پذيرش داوطلبان ايثارگر بدون کسب حدنصاب نمره آزاد توسط اين داوطلبان نيز گفت: بعد از اعلام نتايج همه آزمون‌ها، اسامي افراد و نمرات مربوط به آنها به دانشگاه‌هاي مربوطه ارسال مي‎شود، که ظاهراً ليستي از افراد پذيرفته شده مربوط به دانشگاه علوم پزشکي مشهد در شبکه‎هاي اجتماعي منتشر شده و براساس آن ليست و مقايسه نمره داوطلبان آزاد و ايثارگر، داوطلبان مدعي شدند که افراد پذيرفته شده حد نصاب لازم را نداشته‎اند.

دکتر پورکاظمي همچنين خاطرنشان کرد: آنچه بايد در اينجا مورد توجه قرار گيرد آن است که تعيين حدنصاب هر رشته محل براساس مصوبات قانوني، هم در سازمان سنجش وزارت علوم و هم در مرکز سنجش وزارت بهداشت صورت مي‎گيرد. وي افزود: بر اين اساس ابتدا تمام داوطلبان بدون اعمال سهميه در نظر گرفته و يک بار پذيرش (پذيرش آزاد) مي‎شوند.

وي ادامه داد: براي تعيين حد نصاب نمره آخرين نفر پذيرفته شده در هر رشته محل به عنوان حد نصاب پذيرش براي آن رشته محل در نظر گرفته مي‎شود، که بنابر قانون افراد متقاضي سهميه استعدادهاي درخشان بايد 90 درصد نمره، داوطلبان سهميه بومي 85 درصد نمره، رزمندگان 80 درصد و ايثارگران و شهدا نيز 70 درصد نمره حد نصاب را کسب کنند.

رييس مرکز سنحش‌آموزش پزشکي در پايان خاطرنشان کرد: بديهي است بدون در اختيار داشتن نمرات همه داوطلبان و فقط از روي ليست نمرات يک دانشگاه امکان تعيين نمره حد نصاب در هر رشته محل وجود ندارد و نمي‎توان ادعا کرد که قانون کسب نمره حد نصاب براي سهميه‎هاي مورد پذيرش رعايت نشده است.

فارغ‎التحصيلي اولين گروه دانشجويان دکتراي سلولي مولکولي دانشگاه شهرکرد

شهركرد – بهار عبدالغني

اولين گروه از دانشجويان دکتراي تخصصي رشته‏ زيست‎شناسي سلولي مولکولي گرايش بيوشيمي با دفاع از پايان‎نامه خود فارغ‎التحصيل شدند. ليدا مومني، منصوره حسيني، صادق فرهاديان به ترتيب با دفاع از پايان‎نامه‎هاي خود تحت عنوان «مطالعه ساختاري و عملكرد آنزيم تريپسين در حضور نانو ذرات TiO2،NiO ،CuO و فاكتورهاي ديگر»،« مطالعه سينيتيكي و ساختمان آنزيم پروتئيناز K در حضور نانو ذرات اكسيد روي، اكسيد كبالت، اكسيد مس و عوامل دگرگون‎كننده شيميايي»، «تاثير نانوذرات اكسيد آهن و اكسيد تيتانيم، پلي‎امينها و اسموليتها بر ساختار و عملكرد آلفا- كيموتريپسين» در رشته‏ زيست‎شناسي سلولي مولكولي گرايش بيوشيمي فارغ‎‏التحصيل شدند.

اساتيد راهنماي اين پايان‎نامه‎ها دكتر بهزاد شارقي و دكتر علي‎اكبر صبوري بودند.

دبير شوراي داروسازي خبر داد؛

رشته داروسازي عمومي بازنگري شد

دبير شوراي آموزش داروسازي و تخصصي از تصويب بازنگري رشته داروسازي در مقطع دکتري عمومي خبر داد و گفت: مهمترين ويژگي اين بازنگري افزايش واحدهاي کارورزي و به روز شدن سرفصلها است.

دکتر محمد عبداللهي در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: بازنگري رشته داروسازي در مقطع دکتري عمومي تصويب شد و به زودي به دانشگاهها ابلاغ مي‎شود.

وي مهمترين و شاخصترين تغييرات اين بازنگري را به‎روزرساني سرفصل دروس برشمرد و گفت: علاوه بر اينکه سرفصل دروس به‌روزرساني شده، تعدادي از واحدها هم براساس نيازهايي که يک داروساز عمومي بايد داشته باشد، اضافه شده است.

دبير شوراي آموزش داروسازي و تخصصي اظهار داشت: با توجه به نيازهايي که به تازگي در حوزه شرکتهاي دانش‎بنيان تعريف شده است واحدهاي کارورزي هم براي دانشجويان اضافه شده است.

عبداللهي يادآور شد: در واقع کارورزي پيشرفته شده است و گذراندن اين واحدها در بخش صنعت، شرکتهاي دانش‎بنيان، صنايع دارويي، تجهيزات پزشکي، توليد دارو و صنايع آرايشي و بهداشتي براي دانشجويان داروسازي عمومي در نظر گرفته شده است.


 انتصابات 

 انتخاب مجدد «حميدرضا طيبي» به عنوان رئيس جهاددانشگاهي

حميدرضا طيبي با رأي هيأت امناي جهاد دانشگاهي مجددا به عنوان رئيس جهاددانشگاهي انتخاب شد.

به گزارش آفرينش به نقل از جهاددانشگاهي، هيات امناي جهاددانشگاهي در جلسه سوم آبان ماه خود، دکتر حميدرضا طيبي را به عنوان گزينه نهايي از بين نامزدها ي تصدي رياست جهاددانشگاهي برگزيدند.

سيد حميد رضا طيبي بين سالهاي 1385تا1389و 1392تا1395 مسئوليت اين نهاد را برعهده داشته و داراي مدرک دکتري برق است.


 يادداشت  

 امروز يا فردا؟

زهرا كيان‌بخت

هر يك از ما كارهاي انجام نشده زيادي داريم كه همواره مترصد فرصت براي انجامشان هستيم. اما مساله‌ي شايعي كه وجود دارد اين است كه فرصت انجام اين كارها گاهي هرگز به دست نمي‌آيد. مهمترين عامل اين عدم فرصت چيست؟

يكي از اصلي‌ترين مسائلي كه باعث مي‌شود ما به طور مداوم انجام يك كار را به زمان ديگري موكول كنيم و درواقع، همين زمان اكنون را كه در اختيارمان است، بهترين و مناسبترين زمان براي انجام كار ندانيم، اين تصور است كه بعدا وقت و فرصت خواهيم داشت و چه بسا بهتر از امروز، خواهيم توانست كار نيمه‌تمام و هدف خود را دنبال كنيم.

اين تصور اشتباهي است كه موجب مي‌شود سالها از پس يكديگر بيايند و بروند و ما همچنان منتظر فرصت براي اقدام باشيم.

يكي از تفاوتهاي افراد موفق و موثر با ديگران در اين است كه آنها، زمان و وقتي را كه ديگران براي انجام كار، نامناسب و ناكافي مي‌دانند، بهترين زمان براي اتمام كارهاي نيمه‌كاره و امور مي‌يابند.

به همين دليل است كه درست در زمانهاي عادي كه ما به معمولي‌ترين شكل ممكن از آنها استفاده مي‌كنيم، افراد موفق درحال انجام كارهاي مهم و به سرانجام رساندن كارهاي نيمه‌كاره خود هستند. بنابراين، به نظر مي‌رسد يكي از بهترين راهكارها براي شروع كارهاي نيمه‌تمام، اهداف و آرزوهايي كه درراستاي آنها قدمي برنداشته‌ايم و... استفاده از فرصت امروز و حساب نكردن روي فرداست. مي‌توانيم به جاي موكول كردن كار به آينده، از همين امروز شروع كنيم و تفاوتي را كه در اين نوع زندگي وجود دارد، احساس كنيم.


 ميز خبر 

 معاون آموزشي وزارت علوم:

بستر مناسب براي اشتغال فارغ‎التحصيلان دکتري نداريم

معاون آموزشي وزارت علوم گفت: سالانه 15 هزار فارغ‎التحصيل دکتري را تحويل جامعه مي‎دهيم در شرايطي که جاي مناسبي براي اشتغال آنها نداريم.

به گزارش خبرگزاري مهر، به نقل از دانشگاه علم و صنعت، مجتبي شريعتي نياسر در مراسم تقدير از اساتيد ممتاز دانشگاه علم و صنعت گفت: اوايل انقلاب، جمعيت دانشجويي کشور بين 160 تا 170 هزار نفر بود و در سال 95 اين جمعيت به 4 ميليون و 800 هزار نفر رسيد که رشد 25 برابري را در اين حوزه شاهد بوديم.

وي افزود: اين درحالي است که در مقياس جهاني رشد جمعيت دانشجويي کشور 5 برابر بيشتر از نرم جهاني است که اين آمار ايران را در جايگاه اول منطقه در اين زمينه قرار داده است.معاون آموزشي وزارت علوم خاطرنشان کرد: حدود ده سال پيش جمعيت دانشجويي کشور 2 ميليون و 200 هزار نفر بود اما در 10 سال گذشته بالغ بر 100 درصد افزايش جمعيت دانشجويي داشته‎ايم.

شريعتي نياسر گفت: در 10 سال گذشته تعداد مراکز آموزش عالي دولتي، 45 مرکز بود که اکنون به 143 مرکز رسيده است.

وي افزود: مراکز آموزش عالي غير دولتي کشور نيز از حدود 60 تا 70 موسسه به 353 موسسه غيردولتي آموزش عالي افزايش يافته است.

معاون آموزشي وزارت علوم اظهار داشت: شرط عقل حکم مي‎کند مديران از آمارهاي موجود آموزش عالي به عنوان فرصت استفاده کنند و چاره‎اي بينديشند که از اين جمعيت دانشجويي و دانش‎آموختگان آموزش عالي بهره مناسبتري عايد کشور کنند.

شريعتي نياسر تاکيد کرد: از يک زاويه مي‎توان به اين رشد به ديد مثبت نگاه کرد که به هر حال ويژگيهاي جمهوري اسلامي ايجاب مي‎کرده که بستر آموزش عالي را براي همه فراهم سازد.

وي گفت: متاسفانه آمار مي‎گويد وضعيت اشتغال ما متناسب با فارغ‎التحصيلان نيست.

معاون آموزشي وزارت علوم عنوان کرد: براساس فراخوان جذب هيات علمي اين وزارتخانه سالانه حدود 30 هزار نفر که 70 درصد آنها داراي مدرک دکتري هستند، ثبت‎نام مي‎کنند.

شريعتي نياسر افزود: به طور طبيعي دانش‎آموختگان دکتري شغل خود را در دانشگاه مي‎بينند در حالي که در بهترين حالت ميان 5 تا 6 هزار نفر از 20 هزار نفر شرکت‎کننده داراي مدرک دکتري، جذب دانشگاه مي‎شوند و اين موضوع به اين معنا است که سالانه 15 هزار فارغ‎التحصيل دکتري را تحويل جامعه مي‎دهيم در شرايطي که جاي مناسبي براي اشتغال آنها نداريم.

وي به طرح آمايش آموزش عالي اشاره کرد و گفت: يکي از مباحث اين طرح ماموريت‎گرايي دانشگاهها است.

معاون آموزشي وزارت علوم تاکيد کرد: بررسي‎ها نشان مي‎دهد دانشگاههاي ما حول ماموريت خاص عمل نکرده‎اند. به عنوان مثال مراکزي که براي هدف خاصي طراحي شده‎اند در مدار خود قرار نگرفته و از ماموريت خود فاصله گرفتند.

شريعتي نياسر اضافه کرد: به عنوان مثال، دانشگاهي که فلسفه‎اش آموزش غير حضوري است، دليلي ندارد به آموزش حضوري ورود پيدا کند اما در حال حاضر، همه دانشگاههاي ما همه کار مي‎خواهند انجام دهند و اين باعث مواجه شدن با صندلي خالي شده است.

وي تصريح کرد: ماموريت‎گرايي از مصاديق ساماندهي نظام آموزش عالي است و در اين راستا، گامهايي برداشته‎ايم.


 
سياسي
خبر دانشگاه
پزشكي
استانها
انرژي
اقتصادي
اجتماعي
هنري
ورزشي
آگهي
صفحه اصلی - شناسنامه آفرینش - آرشیو آفرینش - ارتباط با ما - درخواست اشتراک - پیوندها - جستجوی پیشرفته