جستجوي پيشرفتهبرو جستجو
پیوندها ÏÑÎæÇÓÊ ÇÔÊÑǘارتباط با ماآرشيوشناسنامهصفحه اصلي
تاریخ 1395/10/11 - روزنامه سراسري صبح ايران (شنبه) نسخه شماره 5455


صدمات و فشار‌ها عامل بعضي از بيماري‌هاست


موثرترين راهکارهاي طبيعي براي درمان ريفلاکس معده


کم‌خوني و خطر کاهش شنوايي


درمان استرس با داروهاي طبيعي


خبرپزشكي


خبرهاازعالم علم


 صدمات و فشار‌ها عامل بعضي از بيماري‌هاست 

 
ورزش و فعاليت‌هاي بدني در همه اعضاء كاربرد ندارند و بعضي از خلط گرفتگي‌هاي ظريف در مغز و اعضاي حساس براحتي با اين فعاليت‌ها از بين نمي‌روند.

كارهاي فكري و روحي و ذخيره انواع انرژي‌ها در بدن يكي از راه‌هايي است كه مغز انسان‌ها و اعصاب مي‌تواند با آن كوشش‌ها پاك و تقويت شود و كسانيكه براحتي مي‌توانند انواع انرژي‌ها را از محيط كسب و به ديگران القا نمايند داراي قدرت بيشتري در اعمال زيستي مي‌باشند.

كسب انواع تركيبات و محصولات از محيط و تهيه آنها در بدن به قدرت جسمي‌و روحي نياز دارد و افراد ضعيف اگرچه از تمام مواد غذايي و عناصر بهره گيرند ولي بدن آنها نمي‌تواند تركيبات لازم را از محصولات بدست آورد و در حالي كه كسي دائماً از غذاهاي متنوع بهره مي‌گيرد پيوسته گرسنه و غذاي بيشتر مصرف مي‌كند. چاقي اين افراد نوعي بيماري محسوب مي‌شود كه بايد به آن توجه و قدرت روحي و جسمي‌اين افراد بايد تقويت گردد.

انواع انرژي‌هاي الكتريكي‌، امواج‌، نيروي شيميايي و غيره در محيط زندگي وجود دارد و فقط افراد قدرتمند مي‌توانند از اين نعمت‌ها بهره گيرند كه ناتوان‌ها زودتر به مرگ نزديك مي‌شوند.

فصول مختلف سال داراي انرژي‌هاي متفاوت مي‌باشد و بهار و تابستان نيروهاي گياهي و جانوري در محيط افزايش را نشان داده و فصول سرد اختلاف پتانسيل بين محيط داخلي و خارجي را آشكار مي‌سازد كه از آن نيز نيرو حاصل مي‌گردد و اغلب افراد در مواقع سرما بهتر مي‌توانند از انواع غذاها بهره گيرند.

بدن انسان در محيط سرد مقداري از انرژي خود را به محيط وارد كرده و توليد نيرو در داخل افزايش را نشان مي‌دهد و غذاها بهتر تجزيه و به انرژي تبديل مي‌شوند‌، ولي گرما در اين اعمال اختلال ايجاد مي‌نمايد و حالت دفاعي در مقابل توليد انرژي ايجاد مي‌شود و غذاها براحتي در بدن مصرف نشده و مغز نمي‌تواند تركيبات لازم را بدست آورد.

كارائي مغزي افراد در محيط گرم كاهش مي‌يابد ولي استحكام استخوان‌ها و عضلات با نور افزايش مي‌يابد كه البته با كاهش توانائي مغزي مردمان فقير و ناتوان مي‌شوند.

نويسنده دکتر نجم الدين حاجي سيدحسني

گرد آورنده : محمد تقي اشتري دليوند


 موثرترين راهکارهاي طبيعي براي درمان ريفلاکس معده 

 
يکي از شايع ترين مشکلات معده در بين تمام افراد که حداقل يکبار آن را تجربه کرده اند،سوزش سر دل يا ريفلاکس معده است.تصور افراد زيادي اين است که بر اثر پرخوري شخص به ريفلاکس دچار مي شود و يا ريفلاکس تشديد مي شود.در اين مطلب قصد داريم شما را با راهکارهاي طبيعي براي درمان ريفلاکس آشنا نماييم.

رفلکس معده ناشي از تراوش شيره معده به خارج از آن و حرکت به سمت مري است؛ شيره معده حاوي اسيدهاي گوارشي قوي براي تجزيه مواد غذايي است.در برخي افراد اين اسيد حتي وارد حنجره شده و به التهاب آن منجرمي شود.

گرچه کاهش علائم اين مشکل از طريق مصرف دارو ممکن است، اما درمان هاي طبيعي نيز براي آن وجود دارد.

برخي از روش هاي طبيعي براي درمان و يا پيشگيري از رفلکس معده به نقل از پايگاه اينترنتي اکسپرس به شرح زير است:

*راه برويد و پس از آن، يک فنجان آب گرم و ابليموي تازه بنوشيد. با نوشيدن اين مايعات به مدت 15 الي 20 دقيقه قبل از مصرف هر خوراکي ديگر، امکان مي دهيد که سطح اسيديته بدن به طور طبيعي متعادل بماند.

*هر روز معادل 60 سي سي آب آلوئه وراي فرآوري نشده بنوشيد.

*آب خالص و شيرين نشده نارگيل را قبل از وعده هاي غذايي بنوشيد و گوشت نارگيل را همراه غذا صرف کنيد.

*PH بدن را با مصرف يک قاشق غذاخوري جوش شيرين در يک فنجان نيمه پر آب متعادل کنيد.

*براي کاهش احتمال رفلکس اسيد معده، سفيده تخم مرغ و ماست پروبيوتيک و ارگانيک را به رژيم غذايي خود اضافه کنيد.

*مصرف سيب، موز، انگور، انبه و فيبر و غلات شامل جو دوسر، برنج
قهوه اي و چاودار و گندم سياه، در جلوگيري از رفلکس معده موثر است.

*براساس بررسي هاي يک نشريه تحقيقات دندانپزشکي، نيم ساعت جويدن آدامس بدون قند پس ازوعده هاي غذايي موجب تسکين افرادي مي شود که علائم رفلکس معده (GORD) و سوزش سر دل دارند.

*براي مقابله با سوزش سردل در هنگام شب، افراد بايد به سمت چپ بخوابند و براي پيشگيري از ورود اسيد به مري، قسمت بالاتنه را بالاتر قرار دهند، همچنين شام را دو الي 3 ساعت قبل از خواب صرف کنند.

*پرخوري و خوردن سريع غذا هم مي تواند سوزش سر دل را بيشتر کند، بنابر اين غذاخوردن را طولاني کنيد و از آن لذت ببريد.

*احساس استرس و يا عجله داشتن هنگام غذا خوردن مي تواند باعث توليد اسيد بيشتر در معده شود.

*ورزش منظم اغلب مي تواند کمک کننده باشد و بهترين زمان براي ورزش دو ساعت پس از صرف غذا است.


 کم‌خوني و خطر کاهش شنوايي 

 کم‌خوني مي‌تواند خطر کاهش شنوايي را افزايش دهد.

به گزارش ايسنا، نتايج يک مطالعه جديد نشان مي‌دهد که از کاهش شنوايي مي‌تواند با کم‌خوني فقر آهن - ترکيب کاهش سطح آهن و گلبول‌هاي قرمز خون - مرتبط باشد.

در اين مطالعه آشکار شد که افراد مبتلا به کم خوني فقر آهن دو برابر بيشتر از افرادي که به اين عارضه خوني دچار نيستند با خطر کاهش شنوايي مواجه مي‌شوند.

ارتباط بين کاهش شنوايي و کم خوني فقر آهن به ويژه در مورد دو نوع اختلال کم‌شنوايي شامل "کاهش شنوايي حسي - عصبي" و "کاهش شنوايي انتقالي" قوي‌تر است.

کاتلين شيفر، نويسنده اين مطالعه در دانشکده پزشکي دانشگاه پنسيلوانيا در اين باره گفت: در حال حاضر شواهدي وجود ندارد که تاييد کند درمان کم خوني فقر آهن مي تواند شنوايي را بهبود بخشد و يافته فوق فقط ارتباط احتمالي بين فقر آهن و کم شنوايي را نشان مي دهد در حالي که ثابت نمي کند يکي، دليل ديگري است.

به گزارش يونايتدپرس، به رغم دست‌يابي به نتايج فوق پزشکان معقتدند که انجام مطالعات بيشتر در اين زمينه ضروري است.


 درمان استرس با داروهاي طبيعي 

 قسمت دوم - پاياني

اسطوخودوس

اين گياه خواص آرام بخشي دارد و براي کنترل اضطراب و حالات عصبي بر مغز تاثير مي گذارد.

يک فنجان آب را جوش آوريد و 4 شاخه اسطوخودوس تازه را در آن بگذاريد. اجازه دهيد 15 دقيقه دم بکشد و سپس صاف کنيد. 2 قاشق عسل و آب نصف ليمو را به اين دمنوش اضافه نماييد. توصيه مي شود در حالت ولرم و ترجيحا قبل از خواب نوشيده شود تا روند به خواب رفتن تسهيل گردد.

شکلات

شايد شکلات تنها جز تنقلات محسوب شود اما اين خوراکي خوشمزه به خاطر ترکيبات آنتي اکسيداني خواص متعددي براي سلامتي دارد. در حد امکان شکلات هايي با درصد بالاي کاکائو انتخاب کنيد تا تاثيرات بهتري را به دست آوريد. با خوردن شکلات، ترشح سروتونين که به هورمون خوش خلقي معروف است، تحريک مي شود. توصيه مي شود شکلات تيره با حداقل 60درصد کاکائو 25 تا 60 گرم در روز مصرف گردد.

آب جو دوسر

گرچه اين خوراکي براي لاغر شدن و کاهش وزن مفيد است اما مي تواند راهکار مؤثري براي غلبه بر اضطراب نيز باشد. ويتامين ها، مواد معدني و فيبرهاي آن بر سيستم عصبي تاثير مي گذارند و علائم اضطراب را کاهش مي دهند که در پيشگيري از مصرف زياد غذا نيز مؤثر خواهد بود.

5 قاشق جو دوسر را در يک ليتر آب بريزيد و بگذاريد 30 دقيقه بماند. سپس در طول روز بنوشيد.

دوش آب گرم

استفاده مکرر دوش آب گرم توصيه نمي شود زيرا روغن هاي طبيعي پوست را کاهش مي دهد و باعث خشکي پوست مي شود. با اين حال، گاه گاهي به عنوان يک روش درماني براي کسب آرامش بدن و رهايي از اضطراب مفيد است. مي توانيد چند قطره از اسانس هاي گياهي مورد علاقه را نيز در وان حمام بريزد و 15 تا 20 دقيقه در آن استراحت کنيد.

منبع : دکتر سلام


 خبرپزشكي 

 رئيس سمينار سرطان پروستات

مردان از سن 50سالگي براي سرطان پروستات آزمايش دهند

رييس سمينار سرطان پروستات مقاوم به هورمون درماني گفت که شيوع اين سرطان در ايران و کشورهاي آسيايي مانند ژاپن، چين، تايلند و سنگاپور کم است، اما مردان بايد از سن 50 سالگي هر سال آزمايش دهند.

به گزارش ايرنا، دکتر غلامرضا پورمند در مراسم افتتاحيه سمينار اظهار کرد: هرچه سن افراد بالاتر مي رود احتمال ابتلا به اين بيماري بيشتر مي شود‌.پورمند ادامه داد: احتمال ابتلا به اين بيماري در خانواده هايي که يک نفر آنها به سرطان پروستات مبتلا هستند بيشتر است و اين افراد بايد از 40 سالگي آزمايش اين بيماري را انجام دهند، اما در ساير مردان، لازم است از 50 سالگي اين آزمايش ها انجام و هرسال تکرار شود.

رييس مرکز تحقيقات اورولوژي دانشگاه علوم پزشکي تهران به نقش ارث در ابتلا به سرطان پروستات اشاره کرد و گفت : ارث 10 درصد در ابتلا به اين بيماري نقش دارد.

پورمند ادامه داد که در اين سمينار سعي شده به موضوعات نوين سرطان پروستات مقاوم به هورمون درماني از جنبه هاي مختلف مورد بررسي قرار گيرد و جايگاه درمان هاي نوين، ايمونوترامي و درمان هاي کمکي مورد بحث و تبادل نظر قرار گيرد.

نگاه اجمالي در درمان سرطان پروستات، هورمون درماني، داروهاي جديد ، اثربخشي و عوارض و جراحي و راديوتراپي پروستات در کانسر پروستات متاستاتيک از جمله موضوعاتي است که در اين سمينار ارائه خواهد شد.

سيمنار پروستات مقاوم به هورمون درماني با حضور پزشکان، استادان دانشگاه و دانشجويان در سالن همايش بيمارستان سينا برگزارشد.


 خبرهاازعالم علم 

 ورزش را در زمستان ترک نکنيد

کارشناسان پزشکي مي گويند ترک ورزش و تمرين هاي بدني در فصل زمستان، ذخيره کلسترول بدن را افزايش مي دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ به گفته محققان، علتي که به ذخيره سازي کلسترول در طول زمستان کمک مي کند، فقدان سنتز ويتامين D ناشي از نور خورشيد است. کاهش نور خورشيد بدن را به ذخيره کلسترول بيش از حد معمول به عنوان يک اقدام محافظ هدايت مي کند. اين تغيير در سطح کلسترول مي تواند منجر به پيشرفت بيشتر بيماري کبد چرب در زمستان شود.

راويندر پالسينگ، در اين باره مي گويد: «تمرين بدني بهترين راه براي جلوگيري از چاقي و ديابت است که به نوبه خود کمک مي کند تا کبد از آسيب ديدن حفظ شود. با ورود به ماه هاي زمستان ارتباط بين کلسترول بالا و بيماري کبد چرب بيشتر آشکارمي شود. سطح کلسترول در طول ماههاي زمستان بيشترين ميزان و در طول ماه هاي تابستان کمترين است. استدلال در مورد تاثير تنوع فصلي در سطح کلسترول خون نامشخص است، به ويژه که تفاوت معناداري در رژيم غذايي وجود ندارد.»

چند آمار پزشکي نشان مي دهند که 80 درصد افرادي که چاق بوده يا مبتلابه ديابت هستند، در طول زمستان بيشتر در معرض ابتلا به بيماريهاي کبدي قرار مي گيرند و 20 درصد باقيمانده از کبد چرب غيرالکلي (NAFL) رنج مي برند.سان جيسينگنگ مدير جراحي HPB و پيوند کبد در بيمارستان فوق تخصصيBLK در اين باره مي گويد: «کبد، مسئول از بين بردن سموم بدن است. مصرف زياد سير به کبد کمک مي کند تا آنزيم هايي که سموم را از بدن دفع مي کنند، به فعاليت درآيند. همچنين داراي ميزان بالايي از ترکيبات طبيعي مانند سلنيوم و آليسين است که کبد را تميز مي کنند. کاتچين، آنتي اکسيدان موجود در چاي سبز، داراي خاصيت حذف سموم و بهبود عملکرد کبد است. کاهو، اسفناج و چغندر، اثر مواد شيميايي را از بين برده و بهترين راه براي سم زدايي کبد هستند.»

به گفته محققان، کلسترول بيش ازحد براي بدن مضر است و باعث روز مشکلات سلامت مي شود، رگهاي خوني را مسدود کرده و گردش خون به ارگان هاي مختلف بدن از جمله قلب، کليه، مغز و اندام را محدودمي کند. کلسترول اضافي به عنوان چربي در کبد انباشته شده و باعث کبد چرب و بيماريهاي مرتبط با آن مي شود.


 
سياسي
خبر دانشگاه
پزشكي
استانها
انرژي
اقتصادي
اجتماعي
هنري
ورزشي
آگهي
صفحه اصلی - شناسنامه آفرینش - آرشیو آفرینش - ارتباط با ما - درخواست اشتراک - پیوندها - جستجوی پیشرفته