جستجوي پيشرفتهبرو جستجو
پیوندها ÏÑÎæÇÓÊ ÇÔÊÑǘارتباط با ماآرشيوشناسنامهصفحه اصلي
تاریخ 1396/04/26 - روزنامه سراسري صبح ايران (دوشنبه) نسخه شماره 5602


نظر رهبر معظم انقلاب درباره «ماجراي نيمروز»


وزير ارشاد:«توقيف» نداريم، فيلم‌ها يا مجوز مي‌گيرند يا نمي‌گيرند!


فروش نيم‌ميلياردي «ترنسفورمرز 4» در سينما‌هاي جهان


«آشوب» به نيمه رسيد


جاسوس‌بازي تازه «کريس پاين»


ابراز تمايل چارليز ترون براي بازي در نسخه دوم «مد مکس»


بازگشت «فريدون جيراني» با يك برنامه زنده


دريچه هنر


نقد فيلم


 نظر رهبر معظم انقلاب درباره «ماجراي نيمروز» 

 
پس از اکران فيلم ماجراي نيمروز در سي ‌و پنجمين دوره جشنواره فيلم فجر، اين فيلم در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامي اکران شد و پس از آن، عوامل اين فيلم به ديدار ايشان رفتند.به گزارش جام جم آنلاين، در اين ديدار که يکم اسفندماه 1395 انجام شد، ايشان ضمن تفقد عوامل اين اثر نظراتشان را درباره فيلم بيان فرمودند. پايگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامي،‌ بخشي از بيانات رهبر معظم انقلاب را که در اين جلسه مطرح کرده‌اند، منتشر کرده است.رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار عوامل فيلم ماجراي نيمروز فرمودند:اين فيلم بسيار خوب بود. همه اجزاي فيلم عالي بود. کارگرداني عالي، بازي‌ها عالي، قصه عالي و فيلم خوش ساخت بود .

رهبر معظم انقلاب با اشاره به سکانسي از اين فيلم درباره محاصره و پاکسازي خانه موسي خياباني توسط نيروهاي اطلاعاتي و امنيتي فرمودند: آن روزي که اين قضيه (محاصره منزل موسي خياباني) اتفاق افتاد، من محضر امام(ره) بودم. بچه‌ها آمدند و گفتند؛ از جمله همين آقاي سيف‌اللهي؛ آمدند و گفتند که قضيه تمام شده. آمدند که به امام گزارش بدهند. با ديدن فيلم شيريني آن روز تکرارشد .

ايشان درباره لزوم توجه سينما به شهيد لاجوردي خطاب به کارگردان ماجراي نيمروز فرمودند: ان‌شاءالله يک کاري هم براي آقاي لاجوردي بکنيد. ايشان از آن شخصيت‌هايي است که شايسته است برايشان کار انجام بشود. در اين فيلم اسمش بود، اما لاجوردي کسي است که از قبل از انقلاب ما به او مي‌گفتيم مرد پولادين .

بنابراين گزارش، ماجراي نيمروز که با حمايت اسنادي و تحقيقاتي مرکز اسناد انقلاب اسلامي ساخته شده است، برخي وقايع دهه 60 همچون اعلام جنگ مسلحانه سازمان منافقين عليه جمهوري اسلامي، انفجار دفتر مرکزي حزب جمهوري اسلامي و انفجار دفتر نخست‌وزيري را به تصوير کشيده است. اين فيلم همچنين به گوشه‌اي از جنايت منافقين و کشتار مردم توسط آنان اشاره مي‌کند.اين فيلم در سي و پنجمين دوره جشنواره فيلم فجر، برنده سيمرغ بلورين بهترين فيلم جشنواره، سيمرغ بلورين بهترين فيلم از نگاه ملي و سيمرغ بلورين بهترين فيلم از نگاه تماشاگران شد.


 وزير ارشاد:«توقيف» نداريم، فيلم‌ها يا مجوز مي‌گيرند يا نمي‌گيرند! 

 «توقيف» نداريم، فيلم‌ها يا مجوز مي‌گيرند يا نمي‌گيرند!در حالي که بدنه سينما و رسانه‌ها در انتظار نتيجه کار کميته بازبيني فيلم‌هاي توقيف شده هستند، سيدرضا صالحي اميري وزير ارشاد در مصاحبه‌اي گفته که چيزي به اسم «توقيف» وجود ندارد. او همچنين گفته که خودش و رئيس سازمان سينمايي در صدور مجوز فيلم‌ها دخالتي ندارند.صالحي اميري درباره يک فيلم هم بدون نام بردن اظهار نظر کرده و گفته کارگردان و تهيه‌کننده‌اش تمايلي به اصلاح ندارند و امکان نمايش نخواهد داشت.به گزارش اي سينما، وزير ارشاد که در نشست چشم‌انداز تئاتر استان‌ها شرکت کرده بود، در حاشيه اين نشست به سوال‌هاي خبرنگاران پاسخ داد و طبيعي بود که درباره مساله مجوز نمايش فيلم‌ها مورد پرسش قرار بگيرد.او درباره برخي حاشيه‌ها در زمينه اکران و صدور مجوز گفت: « به جاي قضاوت عجولانه اين کار را به نظام‌هاي تخصصي بسپاريد.حوزه سينمايي از يک نظام استاندارد برخوردار است و مطابق آن عمل مي‌کند و همه ملاحظات اقتصادي و اجتماعي فرهنگي و هنجارهاي لازم را توجه مي‌کند و چنان چه چالشي در اين خصوص باشد بايد گزارش کنند و بر اساس آن در همان شورا بايد مجددا به تصميم برسد.»

اما احتمالا مهم‌ترين قسمت اظهار نظر صالحي اميري درباره «توقيف» فيلم‌ها بود: «ما مي‌خواستيم يک بار براي هميشه اين مفهوم توقيف را از اذهان پاک کنيم. فيلم يا مجوز مي‌گيرد يا نمي‌گيرد.چيزي به اسم توقيف در ادبيات نمايشي غلط است. اکثريت قريب به اتفاق فيلم‌ها مجوز مي‌گيرند و بقيه نيز که نمي‌گيرند بايد اصلاحات را اجرا کنند.مثلا يکي از فيلم‌ها تهيه‌کننده و کارگردان تمايلي به اصلاح ندارد به همين دليل به نظر ما اين فيلم قابليت اکران نيز نخواهد داشت.»به گزارش ايسنا، وزير ارشاد که درباره حضورش در کابينه بعدي شايعات فراواني وجود دارد، همچنين تاکيد کرد که در زمينه صدور مجوز دخالت نمي‌کند:«در فرايند مجوز فيلم‌ها نه وزير و نه رئيس سازمان سينمايي و نه هيچ سازمان ديگر مداخله ندارد بلکه در روند قانوني خودش بررسي مي‌شود.ما در دولت آقاي روحاني گفتيم که گوش شنوايي داريم و معتقد هستيم که حتما بايد نقد را بشنويم و به آن پاسخ دهيم و همچنين بايد حساسيت لازم نسبت به حساسيت‌هاي ديني داشته باشيم و فيلم ها حتما بايد ارزش‌هاي ديني و اخلاقي را تبليغ کنند.»


 فروش نيم‌ميلياردي «ترنسفورمرز 4» در سينما‌هاي جهان 

 فيلم سينمايي ترنسفورمرز (آخرين شواليه) به کارگرداني "مايکل بي" در ادامه موفقيت‌هاي خود به فروشي معادل نيم ميليارد دلار در جهان رسيد.اين فيلم هم‌اکنون يکه‌تاز سينما‌هاي چين است.

به گزارش ميزان، "مايکل بِي" بار ديگر کارگرداني اين نسخه را همچون دو سري گذشته بر عهده داشته و "مارک ولبرگ" براي دومين بار در اين فيلم به ايفاي نقش پرداخته‌اند.

"مت هالووي" و "آرت مارکوم" فيلمنامه اين اثر را نوشتند و داستان فيلم ادامه اي بر نسخه گذشته است. در اين فيلم ماشين ها به موجودات فضايي تبديل مي شوند.

"آپتيموس پرايم" رئيس گروهي به نام "ديسپتيکان ها" براي حفاظت از زمين در برابر نيروهاي بيگانه
مي جنگد.

علاوه بر مارک ولبرگ، استنلي تسي، مارک هادوک، آنتوني هاپکينز و ايزابل مونور در اين فيلم به ايفاي نقش پرداخته‌اند.


 «آشوب» به نيمه رسيد 

 روابط عمومي:با تصويربرداري سکانس هاي آغاز جنگ و حمله دشمن بعثي به خرمشهر، تاکنون 50 درصد تصوير برداري سريال تلويزيوني آشوب انجام شده است.

اين سريال روايتي از مقاومت مردم خرمشهر در زمان آغاز جنگ تحميلي است که داستان آن در ماه‌هاي منتهي به اشغال اين شهر مي گذرد. قصه عاشقانه اي بين يک جاسوس عراقي و يک پرستار که فضاي ملتهب جنگ آن را دستخوش فراز و فرودهاي بسيار مي کند.

بازيگران اين فيلم عبارتند از: عباس غزالي، سياوش طهمورث، محمود پاک نيت، پروانه معصومي، سلمان فرخنده، مالک سراج، شيوا ابراهيمي و... .


 جاسوس‌بازي تازه «کريس پاين» 

 جام جم آنلاين:دنياي جاسوس بازي در درام دلهره‌آور و اکشن «تمام چاقوهاي کهنه» وارد ماجراجويي‌هاي تازه‌اي مي‌شود.

کريس پاين که سه سال قبل در قسمت تازه «جک راين» در نقش يک مامور ضدجاسوسي ظاهر شد، در فيلم تازه‌اش نقش مشابهي را تکرار مي‌کند. داستان فيلم در کنار يک ساحل پررفت و آمد اتفاق مي‌افتد و هيچ چيزدر اين محل، به همان سادگي که ديده مي‌شود، نيست. پاين در قالب کاراکتر هنري، يک مامور کارکشته ضد جاسوسي است که زماني به سيليا دل بسته بود.


 ابراز تمايل چارليز ترون براي بازي در نسخه دوم «مد مکس» 

باشگاه خبرنگاران:چارليز ترون در فيلم سينمايي «مد مکس: جاده خشم» خواستار ايفاي نقش در قسمت دوم اين فيلم شد.وي مشتاق بازي مجدد در نقش «فيريوزا» است و گفت :«من بسيار علاقه‌مند هستم که در قسمت دوم اين فيلم حضور داشته باشم، زيرا برنامه‌هاي ويژه‌اي براي ايفاي آن دارم.»فيلم سينمايي « مد مکس: جاده خشم» که در سال 2015 اکران شد، پنجمين قسمت از مجموعه فيلم‌هاي مد مکس بود که البته با چهار شماره پيشين ارتباط داستاني نداشت و داراي داستان مستقلي بود.حال ساخت شماره دوم اين فيلم در حالي به ثبت رسيده است که تنها نام «تام هاردي» به عنوان بازيگر در آن ذکر شده است و چارليز ترون سعي دارد که نقش خودش را به دست بياورد و در شماره دوم هم حضور داشته باشد.


 بازگشت «فريدون جيراني» با يك برنامه زنده 

 خبرآنلاين:پخش سري جديد برنامه «سي‌وپنج» با اجراي فريدون جيراني آغاز شد.

اين برنامه اينترنتي شنبه‌ها رأس ساعت 9 شب به وقت تهران در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

همچنين پس از پخش زنده برنامه‌هاي فصل جديد «سي‌وپنج»، تکرار ضبط‌ شده هر برنامه روي اينترنت قرار خواهد گرفت و مخاطبان مي‌توانند هر زمان که مايل بودند، برنامه را ببينند يا آن را مجددا تماشا کنند.

اين برنامه ضمن تغييراتي اساسي در دکور و حال‌وهواي برنامه، به صورت زنده هر شنبه شب براي علاقه‌مندان پخش خواهد شد.


 دريچه هنر 

 فيلمسازان زن در راه جشنواره فيلم شهر

بيش از 180 فيلمساز زن در بخش ملي ششمين جشنواره فيلم شهر حضور دارند و 15 درصد از متقاضيان اين رويداد هنري را تشكيل مي دهند.

به گزارش روابط عمومي ششمين جشنواره بين‌المللي فيلم شهر؛ از بين بيش از 1600 اثر رسيده به دبيرخانه جشنواره در بخش ملي، حضور زنان فيلمساز رشد قابل توجهي داشته است و مجموع 15 درصد از متقاضيان را به خود اختصاص مي دهد. براساس اين گزارش، در اين دوره از جشنواره مجموعا بيش از 180 فيلمساز زن متقاضي حضور در بخش هاي سينمايي بلند، بلند داستاني، مستند بلند، مستند کوتاه و نيمه بلند، داستاني نيمه بلند و کوتاه، پويانمايي و محله هستند. اين ميزان از استقبال در بخش هاي داستاني نيمه بلند و كوتاه نمود بيشتري دارد و يك ركورد محسوب مي شود.در بين بخش مختلف، بخش داستاني نيمه بلند و کوتاه با حضور 49 فيلمساز در صدر قرار دارد و دو بخش پويانمايي و محله نيز هرکدام شاهد حضور 39 فيلمساز است. بخش مستند کوتاه و نيمه بلند با حضور 36 فيلمساز، بخش سينماي بلند: 10 فيلمساز و بخش بلند داستاني و مستند بلند نيز هر کدام شاهد حضور 7 فيلمساز زن هستند.

پوران درخشنده/ زير سقف دودي، نرگس آبيار/ نفس، تينا پاکروان/نيمه شب اتفاق افتاد، نگار آذربايجاني/ فصل نرگس، منير قيدي/ ويلايي‌ها، مرجان اشرفي زاده/ آبجي، سهيلا گلستاني/ دو، رقيه توکلي/ مادري، غزاله سلطاني/ پرسه در حوالي شهر، بهنوش صادقي/ خانه ديگري، فاطمه ثقفي/ بيوگرافي، پگاه آهنگراني/ مستند مردان ارباب جمشيد و... از جمله فيلمسازان نام آشناي حاضر در ششمين جشنواره بين‌المللي فيلم شهر هستند.ششمين جشنواره بين‌المللي فيلم شهر به دبيري سيد علي احمدي از9 تا 14 مردادماه جاري در پرديس سينمايي ملت برگزار خواهد شد.

نمايش کمدي"خواستگاري مبارک"در فرهنگسراي ارسباران

نمايش کمدي سياه بازي "خواستگاري مبارک" از برنامه هاي شاد جشنواره تابستان با شعار فصل مهرباني به نويسندگي هادي شيرمحمدي و کارگرداني حميدرضا مرادي 26 تير تا 13 مرداد ساعت 20/30در فرهنگسراي ارسباران به روي صحنه مي رود.به گزارش روابط عمومي فرهنگ سراي ارسباران، اين نمايش که پيش از اين در شانزدهمين جشنواره بين‌المللي نمايش‌هاي آييني سنتي روي صحنه رفت ، داستان خواستگاري مبارک است که عاشق دختر حاجي اوستاي خود شده اما اجازه خواستگاري رفتن را به خود نمي دهد و از طرفي حاجي قصد تجديد فراش دارد ...

علاقه مندان براي تماشاي نمايش مي توانند به فرهنگسراي ارسباران به نشاني خيابان شريعتي، بالاتراز سيدخندان، خيابان جلفا مراجعه نمايند.

در يك نشست خبري مطرح شد؛

رئيس بنياد شهيد معتقد به فرهنگ ايثارگران و رسيدگي به آنان باشد

نشست خبري شوراي عالي انجمن‌هاي ايثارگران پيرامون مطالبات ايثارگران برگزار شد.به گزارش آفرينش؛يوسف مجتهد در اين نشست با اشاره به شاخصه‌هاي کلي انتخاب رياست بنياد، گفت: ما طي نامه‌اي رسمي شاخصه‌هايي که نياز است معاونت رياست جمهوري و رياست بنياد شهيد داشته باشد را به رئيس جمهور اعلام کرده‌ايم تا به کمک آن و انتخاب يک رئيس توانا ضعف‌هاي گذشته رفع شده و اشتباهات جبران شود، متأسفانه انتصابات دو دوره اخير مشکلات ايثارگران را بيشتر از گذشته کرده است و به دليل مسائل مختلفي که در بنياد بوجود آمد ديگر مسئولين نيز نتواستند اقدامات موثر مورد نياز جامعه ايثارگر را به ثمر برسانند، از همين رو در شورا تصميم گرفته شد برخي شاخص‌هاي عمومي براي انتخاب رياست بنياد منعکس شود.

وي افزود: حجت الاسلام شهيدي درسخنراني‌هاي خود مي‌گفت روزي که من عهده دار مسئوليت بنياد شهيد شدم فکر مي‌کردم باکاري مطابق سه وزارتخانه روبرو هستم اما حالا مي‌گويم حجم کار در بنياد از 5 وزارتخانه نيز بيشتر است. همانطور که رئيس بنياد اشاره کرده حجم فعاليت‌ها و مطالبات در بنياد شهيد بسيار زياد است و همين موضوع، کار مدير آن را سخت‌تر مي‌کند. لذا به دنبال آن هستيم کسي عهده دار مسئوليت باشد که معتقد به فرهنگ ايثارگران و رسيدگي به آنان باشد و بتواند مشکلاتي که نادانسته براي مجروحين و خانواده شهدا پيش آمده به همراه سهل انگاري‌ها و کوتاهي‌ها را رسيدگي و حل کند. وقتي مقام معظم رهبري فرمان تجميع بنياد شهيد و بنياد جانبازان و ستاد آزادگان را دادند يک نکته اساسي در آنجا ذکر کردند که اين اتفاق مشروط به نهادي بودن باشد.تفاوت‌هايي ميان ساختار نهاد و وزارتخانه و سازمان‌ها است.در نهاد شما در ابتداي امر به فکر امکانات و تجهيزات مستقر در آنجا نيستيد و کاغذبازي‌ها در نظام نهادي به شدت کاهش پيدا مي‌کند و کارها سرعت بهتري دارد.معاون حقوقي شوراي عالي انجمن‌هاي جانبازان گفت:هنوز موارد اجرايي قانون جامع اجرا نشده است.آنقدر مرور زمان شامل قانون جامع خدمات رساني به ايثارگران شده است که موضوع در حال از بين رفتن است.مواردي همچون ماده 45 قانون جامع که هنوز آيين نامه آن در هيئت وزيران تأييد نشده است يا کسورات خدمتي براي همسران شهدا و جانبازان که رسيدگي نمي‌شود.اينها در حالي است که بنياد از قدرت اجرايي زيادي براي مطالبات ايثارگران در تعريف قانوني خود برخوردار است. اختياراتي در قوانين تعريف شده که اگر از آن استفاده کند مشکلات ما رفع خواهد شد. بنياد قانونا اختيار گزارش گيري از تمام دستگاه‌هاي اجرايي را دارد. اما تاکنون چنين کاري را انجام نداده است بنياد نهادي است که يک بخش شبه قضايي در اختيار دارد و توسط کميسيون شماره 16 مي‌تواند با قدرت در قوانين ايثارگران ورود کرده و حکم صادر کند.


 نقد فيلم 

 يه عاشقانه ساده؛

نوستالژي فيلم ايراني

ميثم کريمي

گندم (مهناز افشار ) و علي (مصطفي زماني ) سالهاست که دلداده يکديگرند و منتظر روزي هستند که با هم ازدواج کرده و با عشق کامل زندگي خودشان را آغاز کنند. اما صفر ( فرهاد آئيش ) که از بزرگان روستا است ، سالهاست که با پدر گندم به نام اَمان (همايون ارشادي ) عهد بسته که پسرش کرامت ( احمد مهرانفر ) را به عقد گندم در بياورد. امان هم که معتقد به عهد و سنت است، کاملا راضي از اين تصميم به نظر مي رسد. اما گندم به پدر اعلام مي کند که علاقه اي به کرامت ندارد و دلش جاي ديگريست...

فيلم با يک سکانس رقص محلي شروع مي شود. اين رقص محلي جالب توجه است اما حرکات ضعيف مصطفي زماني که انگار در حال روخواني از يک متن موزون است، بدجوري مصنوعي بودن اين رقص را هويدا مي کند.

فيلمنامه « يه عاشقانه ساده » اشکالاتي دارد که متاسفانه تعداد آنها زياد است. از رابطه عجيب و غريب بين علي و گندم بگيريد تا مرگ خورشيد خانم !

سالي که اتفاقات فيلم در آن رخ مي دهد مشخص نيست، اما بهرحال به زمان نسبتا دوري اشاره دارد ( هنگامي که امان در حال شمردن پول هست مي توانيد با نگاه به اسکناس ها، اين موضوع را متوجه شويد ) اما رابطه بين گندم و علي و خلوت کردن و دلبري کردن اين دو در محيط سنتي روستا، غيرقابل باور است.

يک داستان اضافه هم در فيلم قرار دارد که هيچوقت به سرانجام نمي رسد. رابطه اي که علي قربانزاده و مهراوه شريفي نيا آن را خلق مي کنند، يک کمدي بي مزه است که حتي در آخر فيلم متوجه نمي شويم چه بلايي سر آن آمد!

تدوين فيلم هم مشکلات خاص خودش را دارد. البته اينروزها باب شده که اغلب مشکلات تدوين را به گردن مميزي بيندازند، اما فيلمي که بر پرده سينما مشاهده مي شود، تدوين ناگهاني و پر اشکالي دارد.

يکي از ديالوگ هاي رايج فيلم اين است که :«حرف مردم را چه کنيم – مردم پچ پچ مي کنند » اما هرگز ما شاهد مردمي در « يه عاشقانه ساده » نيستيم! آنها بي آنکه نقشي در فيلم داشته باشند، در پس زمينه در حال رفت و آدم هستند و ما از طريق ديالوگ هاي شخصيت هاي اصلي داستان متوجه مي شويم که آنها چطور فکر مي کنند!

تکليف تماشاگر با شخصيت صفر هم مشخص نيست. معلوم نيست او خودخواه است؟ خيرخواه است؟ انحصار طلب است؟ يا....

همچنين بايد به لهجه بازيگران فيلم اشاره کنم که کوچکترين نشاني از لهجه روستايي در آن مشاهده نمي شود! داستان « يه عاشقانه ساده » در روستا سپري مي شود اما همه بازيگران فيلم به فارسي سليس ديالوگ مي گويند و بعضاً کاملاً لفظ قلم هم صحبت مي کنند!

داستان تکراري فيلم تا 45 دقيقه اول نسبتا کشش لازم را دارد و بيننده را با خود همراه مي کند، اما پس از آن کم کم سقوط را تجربه مي کند. پس از 45 دقيقه ابتدايي، ما با انواع و اقسام روشهاي آب بستن به فيلم نظير مرگ همسرِ کريم، ابراز علاقه کردن هاي پي در پي کرامت به گندم
( سکانس قبرستان؛ مشخصا ) مواجه هستيم.

حضور مهناز افشار در چنين نقشي، دستاوردي براي وي به همراه نداشته است. افشار حداقل با تصويري که در « يه عاشقانه ساده » به مخاطبش نشان داده، ثابت مي کند که براي چنين نقشهايي آماده نيست و بهتر هست که به ايفاي نقش دختران امروزي بازگردد. در بازي مهناز افشار همه چيز مشاهده مي شود به جز يک دختر روستايي بودن!

مصطفي زماني در مقايسه با مهناز افشار، وضعيت بدتري دارد! فرم اداي ديالوگ زماني هيچ شباهتي به افراد روستايي ندارد و بازي بد زماني در طول فيلم نيز تماشاگر را آزار مي دهد؛ گريه کردن هاي مداوم وي، بد نه ، بلکه عجيب است!

همايون ارشادي بازي خوبي در « يه عاشقانه ساده » داشته است. اگر بخواهيم به لهجه کاملاً فارسي و لفظ قلم صبحت کردن هاي او بي اعتنا باشيم، بايد بگويم که وي به خوبي توانسته از پسِ نقش اَمان برآيد.

در مورد فرهاد آئيش مي توان گفت که مي شد از بازيگر ديگري در نقش صفر استفاده کرد. آئيش بازيگر توانمندي است اما تماشاگران در سالهاي اخير وي را تنها در نقشهاي کمدي ( سامان مقدم در کمدي موزيکال « مکس » از آئيش در نقش اصلي استفاده کرده بود ) مشاهده کرده اند که اين خود عاملي بازدارنده براي ارتباط برقرار کردن مخاطب با آئيش است.

در بين بازيگران فيلم ، احمد مهرانفر بازي قابل قبول تري به نسبت ديگران ارائه داده است. مهران فر خوشبختانه لهجه فارسي را کنار گذاشته و ته لهجه روستايي گرفته است.

داستان « يه عاشقانه ساده » به حد کافي تکراري و خسته کننده است که تماشاگر حوصله تحمل آن را نداشته باشد، اما پايان بندي کاملاً بي منطق فيلم، تير خلاصي است بر پيکره تماشاگر. کرامت در تمام دقايق فيلم ، شخصيتي سرسخت و عاشق پيشه هست که گفته مي شود چند سالي هست که عاشق گندم هست و براي بدست آوردنش حاضر هست هرکاري انجام دهد. اما درست در چند دقيقه پاياني ، وي دچار تحولي ايراني مي شود و با از خود گذشتگي بي نظيرش، همه گره هاي فيلم را به راحتي مي گشايد. اين گره داستان در زير هواي باراني و خيس شدن دو رقيب عشقي رخ مي دهد؛ شايد بايد نوستالژي فيلمفارسي زنده مي شد!


 
سياسي
خبر دانشگاه
دانستني ها
پزشكي
استانها
انرژي
اقتصادي
اجتماعي
هنري
ورزشي
آگهي
صفحه اصلی - شناسنامه آفرینش - آرشیو آفرینش - ارتباط با ما - درخواست اشتراک - پیوندها - جستجوی پیشرفته