جستجوي پيشرفتهبرو جستجو
پیوندها ÏÑÎæÇÓÊ ÇÔÊÑǘارتباط با ماآرشيوشناسنامهصفحه اصلي
تاریخ 1396/12/14 - روزنامه سراسري صبح ايران (دوشنبه) نسخه شماره 5787


فرصت مجدد ثبت‌نام آزمون دستياري تخصصي 97


10 دانشکده پزشکي برتر سال 2018 معرفي شدند


موافقت دولت چين با اعطاي بورس در مقاطع تحصيلات تکميلي


خبرنامه


ميز خبر


 فرصت مجدد ثبت‌نام آزمون دستياري تخصصي 97  

 مرکز سنجش آموزش پزشکي اعلام كرده فرصتي مجدد براي ثبت‌نام آزمون دستياري تخصصي ايجاد شده كه اين فرصت به هيچ وجه تمديد نمي‌شود. مهلت ويرايش و ثبت‌نام مجدد چهل و پنجمين دوره آزمون پذيرش دستيارتخصصي براي افرادي که تاکنون موفق به ثبت‌نام نشده‌اند، از ساعت 10 صبح شنبه 19 اسفند ماه تا ساعت 24 روز يکشنبه 20 اسفند ماه ايجاد شده است.

افرادي که هزينه ثبت‌نام را پرداخت و کد پيگيري را دريافت کرده‌اند، ولي موفق به ثبت‌نام نشده‌اند، مي‌توانند با همان کد پيگيري ثبت‌نام را انجام دهند.بنا بر اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکي، 13 هزار و 900 داوطلب تاکنون در اين آزمون ثبت‌نام كرده‌اند.

داوطلبان مي‌توانند با مراجعه به سايت مرکز سنجش آموزش پزشکي به آدرس www.sanjeshp.ir نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

فرصت ثبت‌نام اين آزمون به هيچ وجه تمديد نخواهد شد و اين فرصت نهايي براي ثبت‌نام و شرکت در آزمون دستياري تخصصي است.

برگزاري آزمون در ارديبهشت ماه

آزمون کتبي راس ساعت 9 صبح روز پنج‌شنبه ششم ارديبهشت ماه 97 به صورت همزمان در دانشگاه‌هاي علوم پزشکي برگزار مي‌شود.


 10 دانشکده پزشکي برتر سال 2018 معرفي شدند 

 
رتبه‌بندي جهاني «کيواس» 500 دانشگاه برتر پزشکي در سراسر جهان را رده بندي و 10 دانشکده پزشکي برتر جهان را معرفي کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، رتبه‌بندي موضوعي دانشگاهي کيو اس (QS) در سال 2018 تعداد 500 دانشگاه برتر پزشکي در سراسر جهان را رده‌بندي کرده است.اين رتبه‌بندي بر اساس روش شناسي است که اعتبار دانشگاهي و کارفرمايان، تاثير تحقيقات و موارد ديگر را ارزيابي مي‎کند.

شماره 1: دانشگاه هاروارد

برنامه دانشکده پزشکي هاروارد شامل دو برنامه درسي است که با همکاري با MIT تدريس مي‏شود. اين مدرسه تعامل بين دانشجويان و اعضاي هيئت علمي را از طريق جوامع دانشگاهي تقويت مي‎کند.

سيدني فاربر پدر شيمي‎درماني مدرن، Fe del Mundo اولين زن پذيرفته شده در دانشکده و بنيانگذار اولين بيمارستان کودکان در فيليپين، پزشک، مهندس و فضانورد رابرت ساتچر از جمله فارغ‏التحصيلان برجسته اين دانشکده هستند.

شماره 2: دانشگاه آکسفورد

دانشگاه آکسفورد مانند رقيب خود کمبريج داراي برنامه آموزشي پزشکي شش ساله است. اين دوره بر روش علمي و استدلال تاکيد دارد و در سالهاي يک و دو دانشجو از طريق ترکيبي از سخنرانيها، آموزشها، سمينارها، کارهاي آزمايشگاهي عملي و يادگيري کامپيوتري آموزش مي‎بيند.

شماره 3: دانشگاه کمبريج

دانشگاه انگليسي کمبريج رتبه سوم را در رتبه‌بندي دانشگاههاي پزشکي 2018 به خود اختصاص داده است. کمبريج يکي از بزرگترين و چشمگيرترين مراکز آموزش پزشکي، باليني و تحقيقات پزشکي است.

کمبريج هر دو استاندارد دوره‎هاي تحصيل در پزشکي را ارائه مي‎دهد. دوره استاندارد آن شش سال طول مي‏کشد.

شماره 4: دانشگاه استنفورد

دانشکده پزشکي دانشگاه استنفورد يکي از سختترين مدارس پزشکي در ايالات متحده آمريکا است که در سال 2016 تنها 2.5 درصد دانش‎آموزان در آن پذيرفته شده‎اند.برنامه MD اين دانشکده يک تجربه علمي و باليني را با مطالعات عميق و تحقيق مستقل با يک مأموريت آموزشي ادغام کرده است.

ماموريت آموزشي دانشکده پزشکي استنفورد تربيت پزشکاني است که مراقبت هاي برجسته و مبتني بر بيمار را فراهم مي‎کنند و الهام بخش رهبران آينده هستند که سلامت جهان را از طريق نوآوري بهبود مي‌‎بخشند.

شماره 5: دانشگاه جان هاپکينز

دانشگاه جان هاپکينز به عنوان پنجمين دانشکده پزشکي عالي جهان، اولين دانشگاه تحقيقاتي بوده که در ايالات متحده آمريکا در سال 1876 تاسيس شده است. دانشکده پزشکي آن در سال 1893 تأسيس شد.از فارغ‎التحصيلان مشهور دانشکده پزشکي جان هاپکينز مي‎توان به دانشمندان پزشکي و پيشگام در زمينه علوم زنان فلورانس سابين، دنتون کولي (جراح که نخستين پيوند کليه قلب مصنوعي را انجام داد) و والتر دندي - يکي از پدران بنيانگذار از جراحي مغز و اعصاب اشاره کرد.

شماره 6: موسسه کارولينسکا سوئد (Karolinska)

موسسه کارولينسکا يکي از بزرگترين و معتبرترين دانشگاه هاي پزشکي جهان است که در استکهلم سوئد واقع شده است. اين موسسه با جايزه نوبل پزشکي و فيزيولوژي شناخته شده است. دانشگاهي نسبتا کوچک که تنها 6 هزار دانشجو دارد.

برنامه اصلي پزشکي کارولينسکا به طور کامل در سوئدي آموزش داده مي شود اما اين موسسه برنامه‏هاي کارشناسي ارشد را نيز به زبان انگليسي تدريس مي کند و همچنين يک برنامه بين‏المللي ليسانس در پزشکي نيز دارد.

شماره 7: دانشگاه کاليفرنيا، لس آنجلس (UCLA)

دانشکده پزشکي ديويد گوفن، دانشگاه کاليفرنيا (UCLA) هفتمين رتبه ميان دانشکده‏هاي پزشکي برتر را دارد. ديويد گوفن، يک کارآفرين مطرح کسب و کار است که در سال 2002 مبلغ 200 ميليون دلار به اين دانشکده اهدا کرده است.مدرسه در مجاورت پرديس اصلي UCLA قرار دارد و در مجاورت و يک بخش جدايي ناپذير از دانشگاه است و به دانشجويان پزشکي اجازه مي‎دهد که با ديگر گروههاي دانشجويي همکاري کنند.

شماره 8: دانشگاه ييل

دانشکده پزشکي دانشگاه ييل در سال 1810 در مقطع کارشناسي ارشد تاسيس شد و نوآوريهاي پزشکي مانند اولين اشعه ايکس در ايالات متحده يا اولين استفاده موفق از پني سيلين در کشور است و اولين استفاده از شيمي درماني سرطان در اين دانشکده رخ داد.

دانشکده پزشکي ييل با استفاده از سيستم منحصر به فرد در مقايسه با ساير دانشکده‎هاي پزشکي کار مي‎کند.

شماره 9: موسسه فناوري ماساچوست (MIT)

موسسه فناوري ماساچوست (MIT) دانشکده پزشکي مستقل ندارد اما يک برنامه مشترک MD-PhD (پزشکي همراه با دکتري تخصصي علوم پايه) با دانشکده پزشکي هاروارد (HMS) را اجرا مي‌کند.

اين دانشگاه همچنين برنامه Harvard-MIT در علوم و تکنولوژي بهداشت (HST) را ارائه مي‎دهد که همراه با بيمارستانهاي منطقه بوستون يک همکاري منحصر به فرد در علم، پزشکي و مهندسي براي حل مشکلات سلامت انسان را به همراه دارد.

شماره 10: دانشگاه کالج لندن (UCL)

دانشگاه کالج لندن يکي از معتبرترين دانشگاههاي لندن است و به عنوان مرکز پيشرفتهاي پزشکي مانند کشف آدرنالين و سيستم ايمني بدن شناخته شده است.برنامه MBBS UCL اين دانشگاه يک برنامه رقابتي است که تنها 7 متقاضي در سال 2016 پذيرفته است. اين دوره به مدت شش سال به طول مي انجامد. فارغ التحصيلان برجسته UCL شامل ژوزفين بارنز، نخستين رئيس زن انجمن پزشکي بريتانيا، هيو اوون توماس پدر عمل جراحي ارتوپدي در بريتانيا است.

به گزارش مهر، دانشکده پزشکي دانشگاه علوم پزشکي تهران در اين رده بندي در رده 251 - 300 و دانشکده‎هاي پزشکي دانشگاه علوم پزشکي شيراز، دانشگاه علوم پزشکي مشهد و دانشگاه علوم پزشکي تبريز در رده 401 - 450 از ميان 500 دانشکده پزشکي برتر دنيا قرار دارد.

در اين رده‌بندي دانشگاه تهران نيز در رده 451-500 قرار دارد.


 موافقت دولت چين با اعطاي بورس در مقاطع تحصيلات تکميلي 

 دولت چين با اعطاي تعدادي بورس در مقاطع تحصيلات تکميلي، به ويژه دکتري در رشته‎هاي تحصيلي مختلف براي سال تحصيلي 2019-2018 موافقت کرد.به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به اقدامات بعمل آمده و پيرو مذاکرات صورت گرفته، دولت چين با اعطاي تعدادي بورس در مقاطع تحصيلات تکميلي، به ويژه دکتري در رشته‎هاي تحصيلي مختلف براي سال تحصيلي 2019-2018 موافقت کرد.

بر همين اساس و بنا به سياست‌هاي اعطايي بورس دول، علاقمندان مي توانند نسبت به کسب اطلاعات و ثبت‌نام اوليه در رشته‎ها و دانشگاههاي مورد تاييد وزارت علوم، تحقيقات و فناوري(grad.saorg.ir) و رشته‎ها و دانشگاههاي مورد تاييد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکي ( edd.behdasht.gov.ir )، اقدام کنند.

پس از ثبت‌نام در سامانه مذکور، ضروريست متقاضيان فرم اطلاعات متقاضيان بورس دول را تکميل کرده و سپس به دبيرخانه بورس دولتهاي خـارجي اداره کل بورس و اعـزام دانشجــويـان به آدرس پسـت الکترونيـکي bdiri@saorg.ir ارسال کنند.متقاضيان تا پايـان وقـت اداري 20 اسفند 1396 برابر با 11 مارس 2018 فرصت دارند. بديهي است پس از پايان مهلت مقرر به هيچ گونه درخواستي ترتيب اثر داده نخواهد شد. ضمنا ضروريست متقاضيان، مدارک را بصورت کامل ارسال کنند، بديهي است به درخواستهاي داراي نقص ترتيب اثر داده نخواهد شد. همچنين اين ثبت‌نام به منزله ثبت‌نام اوليه است و ارزيابي و تاييد نهايي پذيرش متعاقبا اعلام خواهد شد.

انتخاب متقاضيان برتر براساس سوابق تحصيلي، نمره زبان انگليسي، ساير توانمنديهاي علمي و همچنين ارزيابي دانشگاه پذيرنده انجام مي‎گيرد.طبق سياستهاي کلي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي و همچنين اصلاح ماده 35 معافيت تحصيلي مجلس شوراي اسلامي درخصوص متقاضيان ديپلمه براي ادامه تحصيل در دانشگاهها را صرفا محدود به دانشگاههاي داخل کشور کرده است.لذا بورس دولتهاي خارجي براي دوره هاي شروع از ديپلم (کارشناسي و عمومي رشته‎‏هاي پزشکي) در اولويت وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي نيست. در سال جديد تحصيلي، امکان درخواست مرخصي حتي براي (يک يا دو ترم) وجود ندارد.


 خبرنامه 

 قائم مقام وزير علوم:

تدريس نخبگان ايراني خارج در دانشگاه‌هاي داخل

قائم مقام وزير علوم در امور بين‌الملل گفت: نخبگان ايراني برجسته جهاني که در خارج از کشور بوده و علاقمند به ايران هستند، مي‌توانند در داخل کشور به صورت فشرده تدريس کنند.حسين سالار آملي در گفتگو با خبرنگار مهر درباره احتمال حضور اساتيد خارجي در دانشگاه هاي ايراني گفت: براساس برنامه جذب نخبگان ايراني مقيم خارج از کشور، نخبگان ايراني برجسته جهاني که در خارج از کشور بوده و علاقمند به ايران هستند، مي توانند در داخل کشور به صورت فشرده تدريس کرده و بازگردند.

وي با بيان اينکه تعداد زيادي از اين اساتيد تاکنون وارد کشور شده‏اند، افزود: طي دوسال گذشته بالاي 300 نفر از اين اساتيد به صورت جذب نخبگان به داخل کشور آمده و بازگشته‏اند که اين موضوع در سال 97 توسعه بيشتري خواهد يافت.قائم مقام وزير علوم در امور بين‌الملل از ديگر برنامه‎‏هاي اين بخش، به برنامه‏ريزي براي اعزام دانشجو به فرصتهاي مطالعاتي 6 تا 9 ماه، برگزاري دوره‏‎هاي مشترک تحصيلي در سطوح تحصيلات تکميلي و اجراي پروژه‏هاي مشترک با دانشگاههاي خارجي اشاره کرد.

حضور 27 دانشگاه ايراني در بزرگ‎ترين رتبه‌بندي علم و فناوري دنيا

نظام رتبه‌بندي آينده پژوهي علم در تازه ترين رتبه‌بندي خود اعلام کرد 27 دانشگاه از ايران در بزرگترين نظام رتبه‌بندي علم و فناوري دنيا قرار گرفتند.به گزارش خبرگزاري مهر،نظام رتبه‌بندي آينده‎پژوهي علم (ساي ويژنز- www.scivisions.com) در سال 1395 با رتبه‌بندي 806 دانشگاه برتر بين‎المللي در حوزه علم و فناوري به صورت يک طرح آزمايشي بنيانگذاري شد.در سال 1396 به دليل اهميت شاخصهاي فناوري در سنجش عملکرد دانشگاهها، اين نظام وزن بيشتري به اين دسته از شاخصها اختصاص داد و اين بار 1 هزار و 261 دانشگاه برتر دنيا را رتبه‌بندي کرد. ايجاد دانشگاههاي کارآفرين نيازمند سرمايه‎گذاري و برنامه‎ريزي دانشگاه در حوزه‎هاي فنآورانه و نوآورانه و هدايت علم به سمت فناوري و نوآوري
است.

اهميت بُعد فناوري و نوآوري براي دانشگاههاي دنيا باعث شده است تا نظامهاي همچون آي.اس.آي (کلاريويت آنالتيکز)، تعداد نسبتاً اندکي از برترين دانشگاه نوآور دنيا را رتبه‌بندي کنند. همچنين نظامهاي رتبه‌بندي دنيا نيز برنامه‎هايي براي رتبه‌بندي دانشگاهها در حوزه فناوري و نوآوري دارند.در برخي از نظامها حدود 30 درصد اطلاعات رتبه‌بندي به صورت خوداظهاري دانشگاهها گردآوري مي‎شود، منبعي که نمي توان اعتبار آن را با داده‎هاي استخراج شده از پايگاههاي اطلاعاتي مستقل مقايسه کرد.

همچنين در برخي از نظامها بين 25 تا 50 درصد امتياز رتبه، معلول شهرت دانشگاه است که طريق نظرسنجي معروفيت تعيين مي‎شود، شيوه‎اي که روش‎شناسي اين نظامها را با انتقادهاي قابل ملاحظه پژوهشگران روبرو کرده است و نمي‎توان اعتبار آن را با داده‎هاي مستخرج از پايگاههاي اطلاعاتي مستقل برابر دانست.

ضعف در سنجش يادگيري به عنوان خروجي آموزش دانشگاهي، انتقاد ديگر پژوهشگران به نظامهاي رتبه‌بندي است. در نظام رتبه‌بندي آينده پژوهي علم (ساي ويژنز) چهار بُعد پژوهش، فناوري، نوآوري و يادگيري (خروجي آموزش) بواسطه اطلاعات مستخرج از معتبرترين نشريات علمي دنيا يعني نشريات Q1 و Q2 نمايه شده در پايگاه استنادي آي.اس.آي و نظام ثبت اختراعات آمريکا سنجش مي‎شوند.دکتر علي گزني يکي از بنيانگذاران نظام رتبه‌بندي ساي ويژنز در اين باره به خبرنگار مهر گفت: نظامهاي رتبه‌بندي علاوه بر اينکه درگاهي براي ارائه جايگاه دانشگاه در عرصه بين‎الملل هستند، وضعيت موجود دانشگاه در مقايسه با سايرين را نيز عرضه مي کنند. در حالت دوم نظامهاي رتبه‌بندي همانند خط‎کشي براي ارزيابي عملکرد دانشگاهها هستند که لازمه بهره‎گيري از آن، شفافيت نظام رتبه‌بندي است.

از سوي ستاد توسعه فناوري اطلاعات؛

سامانه جامع اولويت‌هاي پژوهشي حمايت مي‌شود

ستاد توسعه فناوري اطلاعات، ارتباطات و فضاي مجازي معاونت علمي‌و فناوري رياست‌جمهوري، از «سامانه‌ جامع اولويت‌هاي پژوهشي کشور» حمايت به عمل مي‌آورد.به گزارش ايسنا، در راستاي راه‌اندازي سامانه جامع اولويت‌هاي پژوهشي کشور که به‌منظور جهت‌دهي پژوهش‌هاي دانشگاهي و نيازهاي دستگاه‌هاي اجرايي کشور و همچنين کمک به شرکت‌هاي دانش‌بنيان، راه‌اندازي شده است، ستاد فناوري اطلاعات، ارتباطات و فضاي مجازي در نظر دارد تا با حمايت از اين سامانه دستاوردهاي موجود در اين سامانه را به‌ صورت رايگان در اختيار شرکت‌هاي فعال در حوزه ICT قرار
دهد.

بر همين اساس، شرکت‌هاي دانش‌بنيان حوزه ICT مي‌توانند نيازمندي‌هاي فناورانه خود را به‌منظور توسعه محصولات دانش‌بنيان در قالب اولويت پژوهشي يا طرح پژوهشي در اين سامانه به‌صورت رايگان اطلاع‌رساني کنند. اين شرکت‌ها مي‌توانند به کمک ظرفيت ايجادشده توسط اين سامانه، از ظرفيت جامعه‌ دانشگاهي درراستاي توسعه‌ محصولات دانش‌بنيان خود بهره‌مند شوند.

همچنين در اين سامانه امکان مشاهده آزاد و رايگان تمام اولويت‌هاي پژوهشي دستگاه‌هاي اجرايي کشور (حدود 35 هزار عنوان اولويت پژوهشي از 600 دستگاه) و برخي از شرکت‌هاي دانش‌بنيان کشور در همه رشته‌هاي دانشگاهي از يک پنجره واحد و با قابليت انواع مختلفي از جستجوها از سال 1396-1392 فراهم‌ شده است.

از سوي ديگر پژوهشگران و محققان مي‌توانند با تعريف پايان‌نامه‌هاي خود در راستاي اولويت‌هاي پژوهشي دستگاه‌هاي کشور و يا شرکت‌هاي دانش‌بنيان، از مزيت‌هاي مختلف آن همچون حمايت مالي، کسر خدمت سربازي و قرار گرفتن در ليست اولويت‌هاي استخدامي شرکت‌هاي دانش‌بنيان کشور استفاده کنند.


 ميز خبر 

 جزئيات جذب هيئت علمي پژوهشي در دانشگاه علوم پزشکي مشهد

دانشگاه علوم پزشکي مشهد از متقاضيان گذراندن تعهدات قانوني مقطع دکتري تخصصي در هيئت علمي پژوهشي دعوت به همکاري مي‎کند.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکي مشهد، اين دانشگاه در نظر دارد به منظور تأمين نيازهاي پژوهشي خود در گروههاي آموزشي و مراکز تحقيقاتي از متقاضيان جهت انجام تعهدات قانوني در رشته‎هاي مورد نياز بصورت هيئت علمي پژوهشي ضريب K دعوت به همکاري کند.

متقاضيان رشته‏هاي اعلام شده مي‏توانند مدارک خود را بصورت CD/DVD در يک نسخه تهيه و تا روز چهار شنبه 15 فروردين ماه 97 به آدرس مشهد، خيابان دانشگاه، جنب سينما هويزه، ساختمان شماره يک ستاد مرکزي دانشگاه علوم پزشکي مشهد، معاونت پژوهش و فناوري، اتاق 308 ارسال کنند.

شرايط عمومي شامل اعتقاد به مباني نظام مقدس جمهوري اسلامي و قانون اساسي، داشتن تابعيت جمهوري اسلامي ايران،انجام خدمت وظيفه عمومي، دارا بودن کارت پايان خدمت وظيفه عمومي يا داشتن معافيت قانوني و يا پايان دوره ضرورت نظام وظيفه و يا امکان گذراندن دوره خدمت نظام وظيفه به عنوان سرباز هيئت علمي در دانشگاه(آقايان) است.همچنين عدم محکوميت به محروميت از استخدام دولتي و يابقه محوميت کيفري، عدم اشتهار به فسق و فجور و اعمال منافي عفت عمومي و رفتار خلاف حيثيت شغلي و عدم اعتياد به دخانيات، مواد مخدر و روانگردان و برخورداري از حسن شهرت اخلاقي، عقيدتي و سياسي از جمله شرايط عمومي است.

دارا بودن دانشنامه دکتري تخصصي/ دکتري پژوهشي و يا تخصص براساس جدول رشته‌هاي مورد نياز از شرايط اختصاصي است. شرکت افراد مشغول به تحصيل در اين دعوت به همکاري ممنوع است.

ارائه نامه موافقت از دانشگاه ذيربط براي مستخدمين، بورسيه­ ها و متعهدين خدمت به ساير دانشگاهها و معاونت درمان، مطابقت داشتن رشته متقاضي با عنوان رشته درج شده در اگهي دعوت به همکاري، داشتن تعهد خدمتي به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي، تسلط به نگارش گزارشهاي علمي و مقاله (شرط احراز: داشتن دو مقاله سطح يک يا دو به عنوان نويسنده اول يا مسئول در طول دو سال گذشته) از جمله شرايط اختصاصي است.

مدارک لازم که در اطلاعيه دانشگاه آمده است بايد به صورت CD/DVD در يک نسخه تهيه و ارسال شود. متقاضيان از پست فيزيکي مدارک خودداري کنند.

قرارداد همکاري بصورت سالانه و فعاليت اعضاي هيئت علمي پژوهشي به صورت تمام وقت خواهد بود.

چنانچه در هر يک از مراحل پذيرش يا پس از آن خلاف اطلاعات اعلام شده توسط متقاضي محرز شود، مراحل طي شده کان لم يکن تلقي و يا پذيرش فرد لغو مي شود.هر عضو هيئت علمي پژوهشي پديرفته شده در پايان سال براساس يک برنامه سالانه که در ابتداي همان سال مورد توافق با معاونت پژوهش و فناوري دانشگاه قرار گرفته مورد ارزيابي سالانه قرار مي‏گيرد. شرط تمديد قرارداد موفقيت در رسيدن به اهداف توافق شده مي‎باشد. هيچگونه مدرکي پس از اتمام تاريخ اعلام شده دريافت نخواهد شد.

معاون آموزشي دانشگاه تهران:

حذف عنوان «مجازي» از مدرک فارغ‌التحصيلان آموزش الکترونيکي

معاون آموزشي دانشگاه تهران با تاکيد بر اينکه هيچ تفاوتي بين مدرک تحصيلي آموزش الکترونيکي با ساير آموزش‌ها وجود ندارد، گفت: در حال رايزني با مسوولان وزارت علوم هستيم که عنوان مجازي در مدرک تحصيلي فارغ‌التحصيلان آموزش الکترونيکي دانشگاه تهران حذف شود.به گزارش ايسنا، دکتر حسين حسيني در دوازدهمين همايش يادگيري الکترونيک که امروز در سالن الغدير دانشکده مديريت دانشگاه تهران برگزار شد، با تاکيد بر اينکه دانشگاه تهران يکي از اولين دانشگاه‌هايي بود که به حوزه آموزش الکترونيک ورود پيدا کرد، اظهار کرد: مرکز آموزش الکترونيکي اين دانشگاه در سال 1383 تاسيس شد و از همان زمان مجوز جذب دانشجو در دوره مجازي براي همه رشته‌ها و مقاطع تحصيلي دانشگاه اخذ شد.

وي در ادامه با تاکيد بر اينکه دانشگاه تهران در بيش از 70 رشته آموزشي، در دوره مجازي دانشجو جذب مي‌کند، خاطرنشان کرد: تاکنون بيش از 12 هزار دانشجو در رشته‌هاي مختلف تحصيلي در دوره مجازي از دانشگاه تهران فارغ‌التحصيل شدند و در حال حاضر نيز حدود 2000 دانشجو در اين دوره‌ها مشغول تحصيل هستند.

معاون آموزشي دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: اعتقاد داريم آموزش الکترونيکي که اگر زيرساخت‌هاي لازم را داشته باشد، مي‌تواند به آموزش‌هاي ديگر نيز کمک کند و بايد سطح کيفي اين آموزش‌ها به گونه‌اي باشد که تفاوتي با آموزش‌هاي روتين نداشته باشد.دکتر حسيني ادامه داد: در حال حاضر دانشگاه تهران فقط در مقطع کارشناسي ارشد براي دوره‌هاي مجازي دانشجو جذب مي‌کند که البته در بحث پذيرش دانشجوي بين‌المللي نظير رشته ايران‌شناسي در دوره کارشناسي و کارشناسي ارشد نيز به شيوه مجازي دانشجو جذب مي‌کنيم.

رقابت 161 تيم در مسابقات رباتيک دانشگاه اميرکبير

رئيس کميته ملي رباتيک جمهوري اسلامي ايران از ارائه پيشنهادي به فدراسيون جهاني رباتيک مبني بر برگزاري مسابقات جهاني رباتيک فدراسيون فيرا در سال 2020 در ايران خبر داد.

به گزارش ايسنا، سروش صادق‌نژاد در مراسم افتتاح هفتمين دوره مسابقات رباتيک و هوش مصنوعي دانشگاه صنعتي اميرکبير با اشاره به جزئيات برگزاري اين رقابت‌ها، گفت: در سال جديد تغييراتي در کميته ملي رباتيک انجام شد که اين تغييرات منجر به تقويت علم رباتيک در کشورهاي حاضر در اين رقابت‌ها خواهد شد.

وي با تاکيد بر اينکه در ايران تلاش شده است که با تعاملات بين‌المللي نقش بسزايي در ارتقاي نظام نوآوري داشته باشيم، اضافه کرديم: بر اين اساس، ليگ‌هاي تعريف شده در بخش دانشجويي به گونه‌اي بوده است تا ربات‌هاي طراحي شده به سمت کاربردي شدن حرکت کنند.

صادق‌نژاد اضافه کرد: بر اين اساس در سال جاري، ليگ چالش ربات‌هاي چرخ‌دار را برگزار کرديم.

به گفته وي، 161 تيم که شامل 1250 شرکت‌کننده مي‌شود، در اين مسابقات شرکت کرده‌اند.


 
سياسي
خبر دانشگاه
انرژي
پزشكي
اقتصادي
استانها
ورزشي
آگهي
صفحه اصلی - شناسنامه آفرینش - آرشیو آفرینش - ارتباط با ما - درخواست اشتراک - پیوندها - جستجوی پیشرفته