جستجوي پيشرفتهبرو جستجو
پیوندها ÏÑÎæÇÓÊ ÇÔÊÑǘارتباط با ماآرشيوشناسنامهصفحه اصلي
تاریخ 1397/07/03 - روزنامه سراسري صبح ايران(سه شنبه) نسخه شماره 5937


جزئيات تسهيلات بنياد ملي نخبگان براي دانشجويان مستعد

با اعلام نتايج نهايي؛
زمان ثبت‌نام پذيرفته‌شدگان رشته‌هاي زنان و روانپزشکي در آزمون دستياري


تمديد مهلت ثبت‌نام بدون آزمون کارشناسي دانشگاه پيام نور


خبرنامه


ميز خبر


 جزئيات تسهيلات بنياد ملي نخبگان براي دانشجويان مستعد  

 
تسهيلات دانشجويي بنياد ملي نخبگان به دانشجويان نوورود (دانشجويان سال اول دوره‌هاي کارشناسي، کارشناسي ارشد و دکتري) در سال تحصيلي 98-1397 اعطا مي‌شود.

به گزارش بنياد ملي نخبگان، براساس آيين‌نامه «پشتيباني از فعاليت‌هاي علمي و فرهنگي دانشجويان مستعد تحصيلي کشور (با عنوان سابق: آيين‌نامه اعطاي جايزه‌هاي تحصيلي به دانشجويان صاحب استعداد برتر)»، بنياد ملي نخبگان تسهيلات ويژه‌اي را به دانشجويان مستعد دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌هاي کشور اعطا مي‌کند.

اين تسهيلات شامل راتبه دانشجويي، اعتبار آموزش‌ياري، اعتبار پژوهش‌ياري، اعتبار فن‌ياري، اعتبار توان‌مندي آموزشي، اعتبار ارتباطات علمي و اعتبار توان‌مندي کارآفريني مي‌شود که به دانشجويان مستعد دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌هاي کشور اعطا مي‌شود.

شرايط بهره‌مندي از اين تسهيلات به شرح زير است:

دانشجويان هر يک از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالي کشور که واجد شرايط مذکور در «شيوه‌نامه اعطاي جايزه‌هاي تحصيلي به دانشجويان صاحب استعداد برتر در سال تحصيلي 98-1397» هستند، مي‌توانند در اين رقابت شرکت کنند.

ثبت‌نام دانشجويان سال‌هاي دوم و بالاتر دانشگاه‌ها از تاريخ 1397/4/5 آغاز شد و در تاريخ 1397/5/15به پايان رسيد و ثبت‌نام دانشجويان سال اول دانشگاه‌ها از تاريخ 1397/7/1 آغاز مي‌شود و فرصت نهايي آنان براي تکميل پرونده و ارائه درخواست، سي‌ام مهر ماه سال جاري است.

دانشجويان متقاضي اطلاعات خود را به همراه تصاوير مدارک حداکثر تا تاريخ1397/7/30 در سايت گزينه «درخواست بررسي پرونده براي بهره‌مندي از تسهيلات دانشجويي» را در بخش «ثبت درخواست‌ها»ي سامانه انتخاب کنند.

در سال اول مقطع کارشناسي، صرفاً دانشجوياني که واجد حداقل يکي از شرايط زير باشند، مشمول تسهيلات دانشجويي مي‌شوند؛

- دارندگان مدال طلا يا نقره کشوري در المپيادهاي ملي دانش‌آموزي.

- دارندگان رتبه 1 تا 100 کشوري در آزمون سراسري ورود به دانشگاه‌ها در گروه رياضي و فني.

- دارندگان رتبه 1 تا 100 کشوري در آزمون سراسري ورود به دانشگاه‌ها در گروه علوم تجربي.

- دارندگان رتبه 1 تا 80 کشوري در آزمون سراسري ورود به دانشگاه‌ها در گروه علوم انساني.

- دارندگان رتبه 1 تا 40 کشوري در آزمون سراسري ورود به دانشگاه‌ها در گروه هنر.

شرايط پذيرش افرادي که مشمول جايزه شده‌اند

دانشجوياني که به دليل داشتن يکي از شرايط فوق، بدون محاسبه امتياز، مشمول جايزه‌هاي تحصيلي بنياد ملي نخبگان مي‌شوند، براي بهره‌مندي از اين تسهيلات بايد همانند ساير متقاضيان، اطلاعات خود را در سامانه اطلاعاتي بنياد بارگذاري يا به‌روزرساني کنند.

برگزيدگان جايزه شهيد احدي بنياد ملي نخبگان، در سال اول تحصيل در مقطع دکتري تخصصي، بدون محاسبه امتياز، مشمول تسهيلات دانشجويي مي‌شوند.

دانشجويان سال اول مقطع کارشناسي و دکتري حرفه‌اي بايد مشخصات فردي خود را به همراه تصوير وضعيت ثبت‌نام در نيم‌سال اول سال تحصيلي 98-1397 در پورتال آموزشي دانشگاه، در سامانه درج کنند.

دانشجويان سال اول مقاطع کارشناسي ارشد و دکتري تخصصي بايد مشخصات فردي، سوابق تحصيلي و فعاليت‌هاي پژوهشي خود را به همراه تصوير وضعيت ثبت‌نام در نيم‌سال اول سال تحصيلي 98-1397 در پورتال آموزشي دانشگاه در سامانه درج کنند.

همچنين سوابق درج‌شده در پرونده الکترونيکي خود درخصوص کسب مدال در المپيادهاي دانش‌آموزي، کسب رتبه برتر در آزمون‌هاي سراسري ورود به دانشگاه ، کسب رتبه برتر در المپيادهاي دانشجويي و اختراعات مورد تأييد بنياد را بررسي و در صورت نقص، در بخش «ثبت مدارک/ اطلاعات مشترک/ افتخارات» درج کنند.

پس از بررسي پرونده‌ها و انتخاب برگزيدگان، نتايج از طريق سامانه سينا به اطلاع متقاضيان خواهد رسيد.

ثبت اطلاعات،‌ بررسي پرونده و اعلام نتايج، صرفاً از طريق سامانه مذکور و به صورت الکترونيکي انجام مي‌شود.

اين مهلت به هيچ وجه تمديد نخواهد شد.


 با اعلام نتايج نهايي؛
 زمان ثبت‌نام پذيرفته‌شدگان رشته‌هاي زنان و روانپزشکي در آزمون دستياري 

 
نتايج نهايي رشته‌هاي زنان و زايمان و روانپزشکي در چهل و پنجمين آزمون پذيرش دستيار تخصصي اعلام شد.به گزارش خبرنگار مهر، نتايج نهايي پذيرفته‌شدگان دو رشته زنان و زايمان و روانپزشکي بر روي سايت سنجش پزشکي قابل مشاهده است.

داوطلباني که در مصاحبه مورد تأييد قرار نگرفته‏اند، در اولين رشته محلي که پس از رشته‌هاي زنان و زايمان يا روانپزشکي حد نصاب قبولي را کسب کرده باشند، معرفي شده‏اند. اين دسته از داوطلبان نيز مي‎توانند براي مشاهده نتايج خود به سايت سنجش پزشکي مراجعه کنند.

کليه پذيرفته‌شدگان بايد در روزهاي شنبه و يکشنبه 7 و 8 مهرماه 97 به دانشگاه محل پذيرش خود مراجعه و نسبت به تکميل مدارک ثبت‎نامي اقدام کنند.

پذيرش در دو رشته تخصصي زنان و زايمان و روانپزشکي در دو سال اخير علاوه بر آزمون کتبي، با آزمون الکترونيکي و مصاحبه نيز همراه است و نتايج آنها پس از برگزاري مرحله شفاهي اعلام مي‏شود.

چهل و پنجمين دوره آزمون پذيرش دستيار تخصصي پزشکي 6 ارديبهشت 97 برگزار شد. در اين دوره از آزمون 14 هزار و 396 نفر ثبت‌نام کردند که از اين تعداد 6 هزار و 693 نفر مرد و 7 هزار و 703 نفر زن بودند.از تعداد ثبت‌نام‎کنندگان تعداد 12 هزار و 139 نفر در آزمون شرکت کردند که تعداد 7 هزار و 619 نفر از داوطلبان حدنصاب 150 نمره را کسب کرده و مجاز به انتخاب رشته محل شدند. از اين تعداد 5 هزار و 836 نفر انتخاب رشته کردند.

در نهايت نتايج نهايي چهل و پنجمين آزمون پذيرش دستيار تخصصي پزشکي اول شهريورماه 97 اعلام شد و 3 هزار و 424 نفر در اين آزمون پذيرفته شدند.


 تمديد مهلت ثبت‌نام بدون آزمون کارشناسي دانشگاه پيام نور 

 سخنگوي دانشگاه پيام نور گفت: مهلت ثبت‌نام بدون آزمون (براساس سوابق تحصيلي) در مقطع کارشناسي دانشگاه پيام نور تمديد مي‎شود.

به گزارش دانشگاه پيام نور، محمد محسن صدر افزود: تمام علاقه‎مندان به تحصيل در دانشگاه پيام نور که در کنکور سراسري شرکت کرده و يا شرکت نکرده‌اند، مي‌توانند طي روزهاي آتي با مراجعه به سايت سازمان سنجش به نشاني www.sanjesh.org ضمن مطالعه دفترچه راهنما و آگاهي از رشته‎هاي بدون آزمون نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.سخنگوي دانشگاه پيام نور يادآورشد: زمان دقيق ثبت‌نام در رشته‏هاي مذکور از طريق همين سايت به نشاني www.pnu.ac.ir اطلاع‏رساني خواهد شد.


 خبرنامه 

 از سوي رتبه‌بندي شانگهاي؛

برترين دانشگاه‌هاي ورزشي جهان معرفي شدند

رتبه‌بندي جهاني شانگهاي براي مدارس و گروههاي علوم ورزشي سال 2018 منتشر شد. دانشگاه کپنهاگ در دانمارک به عنوان اولين دانشگاه جهان در اين رتبه‌بندي معرفي شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، نظام رتبه‌بندي جهاني شانگهاي براي مدارس و کالجهاي علوم ورزشي در 2018 منتشر شده است.

نظام رتبه‌بندي جهاني شانگهاي براي اولين در سال 2016 اين رتبه‌بندي را با استفاده از يک روش منحصر به فرد اجرا کرد و عملکرد بيش از 300 دانشگاه با واحدهاي وابسته به ورزش را بررسي کرد.

اين رتبه‌بندي، موسسات و واحدهاي مرتبط با ورزش را با ديگر دانشگاه‌هاي چند رشته‌اي در يک موضوع خاص مقايسه مي‌کند.

در ميان 300 دانشگاه برتر سال جاري، 17 واحد دانشگاه‌هاي ورزشي و 283 دانشگاه با دانشکده‌ها و کالجهاي مرتبط با ورزش هستند.

41 دانشگاه داراي بيش از 1 موسسه يا واحد مربوط به ورزش هستند.

متدلوژي بررسي دانشگاه‌هاي ورزشي و مرتبط با علوم ورزشي در اين رتبه‌بندي به اين گونه است که هر يک از بخشها وزن مشخصي دارند.

خروجي پژوهش (مقالات در وب) وزن 20 درصدي، ارجاع به مقالات وزن 20 درصدي، نقل قولها در هر مقاله وزن 25 درصدي، مقالات منتشر شده در 25 درصد مجلات برتر وزن 25 درصدي، همکاري بين‎المللي در انتشار مقالات وزن 10 درصدي دارند.

معاون آموزشي دانشگاه خبر داد؛

عدم پذيرش دانشجويان ايراني خارج در دانشکده دندانپزشکي شهيدبهشتي

معاون دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي گفت: تاکنون هيچگونه پذيرش دانشجوي شاغل به تحصيل در خارج از کشور در دانشکده دندانپزشکي علوم پزشکي شهيد بهشتي انجام نشده است. به گزارش دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي، به دنبال طرح مسائلي درخصوص حضور دانشجويان ايراني شاغل به تحصيل در خارج از کشور در دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي، دانشجويان دانشکده دندانپزشکي دانشگاه با حضور دکتر سيدامير محسن ضيايي معاون آموزشي به طرح مسائل خود پرداختند.

معاون آموزشي دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي در اين ديدار، از دغدغه دانشجويان براي حفظ جايگاه دانشکده دندانپزشکي در کشور ابراز خرسندي کرد و حرکت در مسير استانداردها را دغدغه مشترک مسئولان و دانشجويان عنوان کرد.

وي گفت: بسياري از مطالبات دانشجويان، به عنوان مطالبات دانشگاه در سطحي کلان‏تر در حال پيگيري است.

ضيايي افزود: گرچه جذب منابع مالي از طريق دانشجويان شهريه پرداز يک راهبرد در شرايط کمبود منابع مالي مي تواند باشد که بر اساس قانون و ابلاغيه‌هاي بالادستي صورت مي گيرد ولي تاکنون هيچ دانشجوي ايراني شاغل به تحصيل در خارج از کشور در نيمسال تحصيلي مهرماه دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي پذيرش نشده است و براي پذيرش آنها در نيمسال هاي تحصيلي آتي نيز تصميمي اتخاذ نشده است. وي مبناي پذيرش در دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي را نخبگي عنوان کرد و اظهار داشت: در پذيرش دانشجويان در ظرفيتهاي دانشگاه بسيار حساس هستيم و به لحاظ علمي، گزينش و نظارت هاي جدي صورت مي‎گيرد.

معاون آموزشي دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي، تکميل درمانگاه خدماتي و آموزشي دربند را يکي از راهکارهاي اساسي براي ايجاد فضاي مناسب تر آموزشي دانست که به زودي به مرحله نهايي مي‎رسد.

وي همچنين از تلاش دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي براي جذب اعضاي هيأت علمي جديد از بين نخبگان و ستارگان علمي در دانشکده دندانپزشکي خبر داد. ضيايي تأمين مواد اوليه موردنياز دانشجويان در فرآيند آموزشي را از اولويتهاي مهمي دانست که معاونت آموزشي دانشگاه آن را پيگيري مي‌کند و خطاب به دانشجويان تأکيد کرد: مطالبات علمي و آموزشي دانشجويان در اسرع وقت رسيدگي و نتيجه آن اعلام مي‌شود.

معاون آموزشي دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي سطح علمي استادان و همچنين امکانات آموزشي دانشکده دندانپزشکي اين دانشگاه را در سطح کشور کم‌نظير و بي‏‎نظير توصيف کرد و ادامه داد: اين کيفيت موجب حساسيت دانشجويان شده است و دانشگاه تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا اين سطح کيفي حفظ شود.

دانشجويان در ديدار مشترک با معاون آموزشي و معاون فرهنگي دانشجويي دانشگاه علوم پزشکي شهيدبهشتي، حفظ رتبه اول آموزشي و مرتبه والاي علمي دانشکده دندانپزشکي اين دانشگاه را مهمترين دغدغه خود عنوان کردند.نمايندگان دانشجويان در اين ديدار خواستار توسعه زيرساخت هاي آموزشي و حرکت در مسير استانداردها شدند. حضور دانشجويان ايراني شاغل به تحصيل در خارج از کشور و احتمال افت کيفيت تحصيلي از ديگر دغدغه‎هاي دانشجويان بود.


 ميز خبر 

 معاون آموزشي وزارت علوم:

تدوين طرح سامان‌دهي پذيرش دانشجويان دکتري در دانشگاه‌ها

معاون آموزشي وزارت علوم از تدوين طرح ساماندهي پذيرش دانشجويان دکتري دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي در اين وزارتخانه خبر داد و گفت: اين طرح اواسط مهر ماه جاري تدوين و براي اجرا به دانشگاه‌ها ابلاغ خواهد شد.

دکتر مجتبي شريعتي نياسر در گفت‌وگو با ايسنا ضمن بيان اين مطلب به مهمترين رويکرد وزارت علوم همزمان با آغاز سال تحصيلي جديد در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: يکي از مهمترين آيين نامه‌هاي وزارت علوم که اخيرا به دانشگاه‌ها ابلاغ شده "آيين‌نامه يکپارچه‌سازي آموزش عالي" است که در حال حاضر به دانشگاه‌ها ابلاغ شده و اين مراکز در حال اجرايي کردن آن هستند. وي در ادامه تصريح کرد: يکي ديگر از موضوعات مهم و مورد توجه در بحث آموزش عالي تاثير قطعي سوابق تحصيلي در پذيرش کنکور است که اين موضوع از طرف شوراي سنجش و پذيرش لازم الاجرا شده است. اما با توجه به اينکه ين موضوع اعتراضاتي از سوي داوطلبان را به همراه داشت، تصميم به بازنگري اين تبصره داريم و در اين زمينه اگر تغييري حاصل شود به اطلاع داوطلبان خواهيم رساند؛ ضمن اينکه تاکنون در اين زمينه تصميم گيري نشده و در صورت اتخاذ مواضع جديد از کنکور سال آينده اجرايي خواهد شد.

معاون آموزشي وزارت علوم از تدوين طرح ساماندهي دانشجويان دکتري در اين وزارتخانه خبر داد و گفت: تلاش مي‌کنيم تا اواسط مهرماه جاري طرح ساماندهي دوره‌هاي دکتري دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي تدوين و به دانشگاه‌ها ابلاغ شود.دکتر شريعتي نياسر خاطرنشان کرد: فاز اول طرح ساماندهي دوره‌هاي تحصيلي در وزارت علوم اجرايي شده است و اميدوار هستيم با تدوين طرح فوق، پذيرش دوره‌هاي دکتري را نيز ساماندهي کنيم.وي در پايان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ظرفيت پذيرش دانشجويان دوره دکتري ساليانه تعداد 24 هزار نفر است و در سال نيز حدود 20 هزار دانشجوي دکترا فارغ‌التحصيل مي‌شود.

رئيس دانشگاه خبر داد؛

فعاليت بيش از 50 مرکز و نمايندگي دانشگاه پيام نور در خارج کشور

رئيس دانشگاه پيام نورگفت: بيش از 50 مرکز و نمايندگي دانشگاه پيام نور در ساير کشورها فعال بوده و همه علاقمندان به تحصيل در سيستم آموزشي ايران را پوشش مي‎دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا زماني رئيس دانشگاه پيام نور در نشست مجمع عمومي دانشگاههاي جهان اسلام که به ميزباني دانشگاه پيام نور برگزار شد، ضمن گراميداشت شهداي حمله تروريستي اهواز گفت: دانشگاه پيام نور بزرگترين دانشگاه دولتي جمهوري اسلامي ايران است و 500 مرکز واحد در سراسر کشور دارد.

زماني اظهار داشت: حدود 400 هزار دانشجو در مقاطع کارشناسي، ارشد و دکتراي اين دانشگاه مشغول به تحصيل هستند.

رئيس دانشگاه پيام نور خاطرنشان کرد: حدود 4 هزار عضو هيئت علمي با اين دانشگاه همکاري مي‎کنند. سيستم اين دانشگاه نظام آموزشي باز است با شيوه آموزشي ترکيبي.وي افزود: منابع درسي اين دانشگاه در تمام کشور يکسان است و امتحانات پايان هر ترم به صورت همزمان و يکسان در همه رشته‎ها برگزار مي‎شود.زماني تصريح کرد: محتواي درسي اين دانشگاه بسيار محتواي خوبي است و هم به صورت محتواي کتاب و محتواي الکترونيکي ارائه مي‎شود.وي افزود: اين دانشگاه بيش از 50 مرکز و نمايندگي در ساير کشورها دارد و به دنبال اين است که هر علاقه‎مند به تحصيلي را در سيستم آموزشي ايران در هرجايي پوشش دهد.

قائم مقام وزير علوم در امور بين‌الملل:

22 درصد دانشگاه‌هاي ايران بين دانشگاه‌هاي برتر جهان قرار گرفتند

قائم مقام امور بين‌الملل وزارت علوم با اشاره به حمايت ايران از دانشگاه‌هاي مجازي جهان اسلام گفت: 22 درصد دانشگاه‌هاي ايران بين دانشگاه‌هاي برتر جهان قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر حسين سالار آملي قائم مقام امور بين‌الملل وزارت علوم گفت: از 40 سال قبل، قبل از اينکه ما به اهميت توسعه پايدار پي ببريم علم و فناوري براي ما اهميت داشت و در راس آن موضوع منابع انساني قرار دارد که به اعتقاد ما منابع انساني نقش کليدي در توسعه پايدار ايجاد مي کند.

وي ادامه داد: همچنين سياستگذاري در عرصه علم و فناوري براي ما بسيار حائز اهميت است بنابراين بايد در اين عرصه آگاهيهاي ما افزايش يابد و ما بدون حمايت اعضاي اين مجمع نمي توانيم به اين سطح برسيم. ما بر اين باوريم که علم و فناوري نقش کليدي در زندگي ما دارد در حال حاضر حدود 5 ميليون دانشجو در دانشگاه‌هاي ايران مشغول به تحصيل هستند که يک ميليون نفر از آنها در مقاطع تحصيلات تکميلي هستند. قائم مقام وزير علوم در امور بين‌الملل گفت: براساس رتبه‌بندي لايدن در سال 2018، 22 درصد دانشگاه‌هاي ايران بين دانشگاه‌هاي برتر جهان قرار گرفتند و در مقطع تحصيلات تکميلي 18 درصد دانشگاههاي ايران جزو دانشگاه‌هاي برتر معرفي شدند. 1.95 درصد تمامي پژوهشهاي سطح جهان توسط ايران توليد مي‌شود و يک درصد مقالات پراستناد مربوط به کشور ماست.

قائم مقام امور بين‌الملل وزارت علوم اظهار کرد: در عرصه علم و فناوري نيز هم‎اکنون پيگير چندين ماهواره کوچک هستيم که براي پرتاب در مدار قرار دارند. در عرصه نانوفناوري نيز با هدف اقتصادي کردن آن فعاليت مي‎کنيم. وي ادامه داد: بيش از دو هزار شرکت دانش‎بنيان در حال فعاليت هستند و سياست ما براي آينده اقتصادي کردن و تجاري‌سازي تحقيقات و پژوهشهاي ماست. وي ادامه داد: از ديگر اهداف ما ايجاد پلي بين دانشگاه و صنعت است.وي ادامه داد: علاوه بر ايجاد ارتباط بين دانشگاه و صنعت استفاده از يادگيري مجازي و راه دور براي آموزش از ديگر سياستهايي است که ما آن را پيگيري کرده و براي توسعه آن سرمايه‎گذاري مي‎کنيم متاسفانه بسياري از کشورهاي اسلامي تنها يک درصد يا کمتر از يک درصد از توليد ناخالص ملي خود را به تحقيق و پژوهش اختصاص مي‎دهند اين در حالي است که کشورهاي اروپايي تا 4 درصد از توليد ناخالص ملي خود را به اين امر اختصاص مي‎دهند ما بايد بيشتر در اين حوزه سرمايه‌گذاري کنيم اگر مي‎خواهيم موفق‎تر باشيم.وي از ديگر اولويتهاي جمهوري اسلامي ايران به بين‌المللي‎سازي دانشگاهها و ارتقاي همکاري با دانشگاه‌هاي کشورهاي اسلامي اشاره کرد و گفت: اين براي ما خيلي مهم است ما معتقديم اين دانش و فناوري که در اختيار ايران است بايد در اختيار تمام کشورهاي اسلامي قرار گيرد و ما فناوري خود را به ديگر کشورها صادر کنيم. کشورهاي اسلامي بايد از ظرفيتهاي يکديگر در حوزه فناوري و آموزشي استفاده کنند و مي‎توانند به ما کمک کنند و بايد مطمئن باشيم مي‏توانيم حمايت ساير کشورهاي اسلامي را داشته باشيم. ما از دانشگاه مجازي بين کشورهاي اسلامي حمايت مي‏کنيم.


 
سياسي
خبر دانشگاه
انرژي
پزشكي
اقتصادي
استانها
ورزشي
آگهي
صفحه اصلی - شناسنامه آفرینش - آرشیو آفرینش - ارتباط با ما - درخواست اشتراک - پیوندها - جستجوی پیشرفته