جستجوي پيشرفتهبرو جستجو
پیوندها ÏÑÎæÇÓÊ ÇÔÊÑǘارتباط با ماآرشيوشناسنامهصفحه اصلي
تاریخ 1397/10/23 - روزنامه سراسري صبح ايران(يكشنبه) نسخه شماره 6027

گفتگوي آفرينش با دكتر گيوريان معاونت آموزشي دانشگاه آزاد واحد غرب تهران؛
ضرورت بازنگري برنامه‎هاي آموزشي دانشگاه‎ها


امروز؛ آخرين مهلت تکميل مدارک دانشجويان علوم پزشکي متقاضي انتقال

رئيس دانشگاه پيام نور خبر داد؛
برنامه‌اي براي ادغام با ساير دانشگاهها نداريم


خبرنامه


يادداشت


ميز خبر


جزئيات ثبت‌نام و برگزاري آزمون زبان دکتري دانشگاه پيام نور


 گفتگوي آفرينش با دكتر گيوريان معاونت آموزشي دانشگاه آزاد واحد غرب تهران؛
 ضرورت بازنگري برنامه‎هاي آموزشي دانشگاه‎ها 

 منصور يحيوي فرکوش

براي دستيابي به سيستم آموزشي پويا و رفع نارسايي‎هاي آموزشي موجود کشور نياز به اصلاح ساختار آموزشي دانشگاها است.در همين زمينه براي آشنايي با مشكلات و اصلاح نظام آموزشي دانشگاه‏ها با دكتر حسن گيوريان معاونت آموزشي دانشگاه آزاد اسلامي واحد غرب تهران و عضو هيات علمي به گفتگو پرداختيم كه در پي مي‎آيد.

دكتر حسن گيوريان معاونت آموزشي دانشگاه آزاد اسلامي واحد غرب تهران و عضو هيات علمي دانشگاه با اشاره به مهم‎ترين چالش‌هاي توسعه کيفي آموزش کشور را، توسعه رشد نامتوازن تعداد دانشگاه‌ها، عدم توانايي سر فصل‎هاي آموزشي با بازار کار، باز آموزي اساتيد، توجه بيشتر به کارهاي پژوهشي و تحقيقاتي و عدم ارتباط مناسب بين دانشگاه و صنعت بر شمردند و افزودند: رشد نامتوازن تعداد دانشگاهها به تناسب اين رشد، ما نتوانستيم تعداد هيات علمي براي اين دوره ها پرورش دهيم.

عدم تطابق سرفصل‌هاي آموزشي با بازار کار

دکتر حسن گيوريان استاد دانشگاه آزاد اسلامي دومين چالش در توسعه کيفي آموزشي را عدم توانايي سرفصل‌هاي آموزشي با بازار کار دانستند و افزودند: اگر به ترتيب در فصل‌هاي دروس دوره کارداني، کارشناسي بنگريم، مي‌توان به عدم توانايي سر فصل‌هاي آموزشي با بازار کار پي‌برد که: بعضي سرفصلها نتوانستند با بازار کار و خواسته‌هاي کار و صنعت هماهنگ باشند.

تدوين پايان‌نامه‌ها و کارهاي پژوهشي

دكتر گيوريان با اشاره به مشكلات دوره تحصيلات تکميلي ياد آور شدند: دوره اي تحصيلات تکميلي، کارشناسي‎ارشد و دکتري عمده چالش در تدوين پايان‌نامه‌ها و کارهاي پژوهشي است که موضوعات پايان نامه‌ها مسايل روز جامعه را دنبال نکردند و به عبارتي ديگر در راستاي حل مسايل جامعه حرکت نکردند. رشد پايان نامه‏ها با توجه به تعداد دانشجويان و نبود اساتيد مشخص در هريک از اين پايان نامه ها بطور عام از مشکلات مهم بشمار مي رود.

عدم به روز شدن اساتيد

اين مقام مسئول و عضو هيات علمي دانشگاه؛ عدم به روز شدن اساتيد را يکي ديگر از چالشهاي توسعه آموزشي کيفي بر شمردند و افزودند: عدم به روز شدن اساتيد يکي ديگر از چالشهاي است که در اين مورد نياز به باز آموزي بعضي از اساتيد در رشته و تخصص خود احساس مي شود همانطور در پزشکي توجه کافي به اين مساله داده مي شود که بايد اساتيد با توجه به پيشرفت فناوري دوره آموزشي داشته باشيم اگر توجه نشود اين يکي از چالش هاي مهم ارتقاي علمي دانشگاهها خواهد بود.

عدم انگيزه در دانشجويان براي مطالعه و توجه به کارهاي تحقيقاتي و پژوهشي

دکتر حسن گيوريان با اشاره به عدم انگيزه در دانشجويان براي مطالعه و توجه به کارهاي تحقيقاتي و پژوهشي، افزودند: دانشجويان به دلايل مختلف دچار انگيزه ضعيف در مطالعه بطور عام شدند و اين موضوع کاهش کارهاي تحقيقاتي موثر در آموزش کشور را بدنبال داشته است.

عدم ارتباط مناسب بين دانشگاهها و مراکز صنعتي و تجاري

اين مقام مسئول و عضو هيات علمي دانشگاه چالش مهم ديگررا عدم ارتباط مناسب بين دانشگاهها و مراکز صنعتي و تجاري بر شمردند و افزودند: اگر ما بخواهيم تحول در صنعت و تجارت ايجاد شود نيازمند ارتباط با دانشگاهها و مراکز علمي و پژوهشي است، اگر ما مي‏خواهيم دانشگاهي پيشرفته داشته باشيم بايد دانشگاه از امکانات سخت افزاري و نرم افزاري مدرن بهره‎مند شود.

فاصله اين دو نهاد (صنعت و دانشگاه ) آسيب جدي به نظام آموزشي و صنعتي کشور وارد کرده است.

فاصله گرفتن مجلات علمي و پژوهشي از دستاوردهاي داخلي و توجه بيش از حد به مجلات برون مرزي

دكتر گيوريان در پايان فاصله گرفتن مجلات علمي و پژوهشي از دستاوردهاي داخلي و توجه بيش از حد به مجلات برون مرزي را يکي ديگر از چالشهاي پيش روي نظام آموزشي کشور بيان کردند.


 امروز؛ آخرين مهلت تکميل مدارک دانشجويان علوم پزشکي متقاضي انتقال 

 دانشجويان علوم پزشکي متقاضي انتقال و ميهماني امروز 23 دي فرصت دارند در صورت موافقت با درخواست آنها، مدارک و اطلاعات مورد نياز دانشگاه مقصد را ارسال کنند.

به گزارش مرکز خدمات آموزشي وزارت بهداشت، فرآيند نقل و انتقال و ميهماني دانشجويان علوم پزشکي به صورت اينترنتي و بر اساس سامانه انجام مي‏گيرد.

بر اين اساس دانشجويان لازم است در صورت مشاهده موافقت با درخواست ميهماني و يا انتقال خود، مدارک و اطلاعات مورد نياز براي دانشگاه يا دانشگاه‎هاي مقصد انتخابي را از طريق سامانه تا تاريخ 23 دي 97 ارسال و تکميل کنند.

دانشجويان بايد توجه داشته باشند در انتهاي فرآيند بارگذاري مدارک مورد نياز در انتها حتما دکمه ذخيره را کليک کنند تا درخواست شان توسط دانشگاه يا دانشگاه هاي مقصد مورد بررسي قرار گيرد. در غير اينصورت درخواست دانشجو بررسي نمي شود.


 رئيس دانشگاه پيام نور خبر داد؛
 برنامه‌اي براي ادغام با ساير دانشگاهها نداريم 

 رئيس دانشگاه پيام نور از تعيين تکليف تعداد 150 عضو هيات علمي پيماني اين دانشگاه در هفته گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر فقط 250 نفر از اين افراد وضعيتشان مشخص نشده است که البته پرونده آنها در هيات مرکزي جذب وزارت علوم در نوبت بررسي قرار دارد. رئيس دانشگاه پيام نور يادآور شد: در حوزه‌ تعيين تکليف وضعيت اعضاي هيات پيماني اين دانشگاه بايد گفت: به طور خلاصه تعداد اين افراد 900 نفر بودند که عمدتا در سالهاي 88 و 92 جذب دانشگاه پيام نور شده بودند و مي‌بايست کارهاي پذيرش و جذب آنها در همان سال‌ها اتفاق مي‌افتد که متاسفانه اين فرايند انجام نشد.

دکتر زماني تاکيد کرد:‌ ما در طول سال گذشته پرونده‌ تمامي اعضاي هيات علمي فوق را مورد بررسي قرار داديم و درحال حاضر تمامي اين افراد از نظر دانشگاه تعيين تکليف شدند. اما براي اين که احکام اين افراد زده شود بايد مرحله‌اي را در هيات جذب مرکزي وزارت علوم بگذارند که البته در جلسات مختلف حدود 400 نفر از اين افراد تعيين تکليف نشده بودند.

250 عضو هيات علمي پيام نور در انتظار نظر وزارت علوم

زماني گفت: خوشبختانه در جلسه‌اي که هفته گذشته با مسئولان هيات جذب مرکزي وزارت علوم داشتيم نزديک به 150 نفر از 400 نفر از عضو هيات علمي فوق، در وزارت علوم تعيين تکليف شدند و احکام آنها در حال تاييد است و مابقي افراد باقيمانده که تعداد آنها حدود 250 نفر خواهد بود نيز در نوبت هيات مرکزي جذب قرار دارند که وضعيت آنها نيز به زودي تعيين تکليف مي‌شود. بنابراين در دانشگاه کار انجام نشده‌اي در ارتباط با اين افراد نداريم. اما احکام آنها بايد به ترتيب تاييد شود.

رئيس دانشگاه پيام نور همچنين ياد آور شد: تعداد کمي از اعضاي هيات علمي فوق، باقي مانده است که يا درمرحله بازنشستگي قرار داشتند و يا اين که شرايطي براي حضور ندارند که البته فرصتي کوتاه نيز براي اين افراد از هيات امنا به منظور تقويت بنيه‌ علمي و کارنامه‌ي پژوهشي به آنها داده شده است که اميدواريم مشکل اين افراد نيز در آينده نزديک رفع شود.

پذيرش دانشجو در رشته‌هاي علوم پزشکي

زماني در باره برنامه‌ دانشگاه براي پذيرش دانشجو در رشته‌هاي علوم پزشکي افزود : دانشگاه پيام نور در همه‌ زمينه‌ها دانشجو پذيرش مي‌کند و تاکنون وارد حوزه‌هاي علوم پزشکي نشده است و در اين زمينه هيچ فعاليت خاصي نداريم .

برنامه دانشگاه پيام نور براي حذف آزمون کاغذي

رئيس دانشگاه پيام نور همچنين در خصوص حذف آزمونهاي کاغذي دانشگاه گفت: ما به شدت دنبال اجراي اين برنامه هستيم و بايد در آزمون‌هاي دانشگاه پيام نور اين برنامه با جديت اعمال شود به طوري که ما در ترمي که گذشت نزديک به 140 هزار آزمون نفر الکترونيکي به مجموع آزمونهاي قبلي خود اضافه کرديم و اميدواريم ظرف چند سال اينده بتوانيم به طور کامل آزمونهاي کاغذي را در دانشگاه پيام نور حذف کنيم.

جزئيات برگزاري آزمون الکترونيکي

زماني گفت:‌ ما در حال حاضر از حدود 3 ميليون آزمون- نفري که در هر ترم برگزار مي‌کنيم بيش از 500 هزار نفر آزمون - نفر آن به صورت الکترونيکي برگزار مي‌شود که اميدواريم در هر سال تعدادي بين 100 تا 200 آزمون نفر به اين آزمون‌ها اضافه کنيم تا برنامه‌ آزمون‌هاي الکترونيکي با سرعت بيشتري پيشرفت كند.رئيس دانشگاه پيام نور در خصوص خبري مبني بر امکان ادغام واحدهاي اين دانشگاه با دانشگاه فني حرفه‌اي نيز گفت: اين خبر به هيچ عنوان صحت ندارد و ما هيچ برنامه‌اي براي ادغام‌ واحدهاي اين دانشگاه با واحدهاي فني و حرفه‌اي و کاربردي نداريم اما بحثي که از سوي وزير علوم عنوان شد ساماندهي واحدهاي کوچک پيام نور يا فني و حرفه‌اي در درون خود دانشگاه بود. بنابراين اين موضوع ارتباطي به يکديگر ندارد و موضوع بيشتر ساماندهي مراکز کوچک دانشگاه پيام نور در درون خود دانشگاه است.

همکاري دانشگاه پيام نور با مدارس غير انتفاعي

دکتر زماني در ادامه در خصوص برنامه اين دانشگاه براي در اختيارقرار دادن امکانات و تجهيزات دانشگاه پيام نور در اختيار دانش آموزان و مدارس گفت: هفته‌ گذشته تفاهم نامه‌اي با بخشي از وزارت آموزش و پرورش منعقد کرديم که مسئوليت ساماندهي مدارس غير دولتي را مطرح کرديم و براين اساس توافق شد ما بتوانيم با بستر الکترونيکي که در اختيار داريم هم براي اين مدارس توليد محتوا داشته باشيم و هم اين که در برگزاري آزمون‌ها کمک کنيم ضمن اين که آمادگي خود را براي ارائه آموزشهاي ضمن خدمت دبيران و مربيان اين مدارس را عهده دار بشويم و قرار است در اين زمينه کنسولي نيز تشکيل شود تا زمينه‌هاي انجام اين همکاري‌ها را بررسي کند.

راه اندازي ستادهاي استاني پيام نور براي جذب دانشجو

دکتر زماني همچنين در خصوص برنامه‌ اين دانشگاه براي پذيرش دانشجو در شرايط حذف کامل تکميل ظرفيت نيز گفت: اين محصول درسال گذشته نيز مطرح بود با توجه به اين که برخي زير نظام هاي آموزشي اين تصميم را اجرايي نکردند ما نيز تلاش کرديم فرصت تکميل ظرفيت را در سال جاري داشته باشيم که با موافقت وزارت علوم اين برنامه اجرايي شد اما وزارت علوم اعلام نموده که پذيرش از طريق تکميل ظرفيت از سال آينده امکان پذير نخواهد شد. بنابراين در اين راستا ما نيز تلاش خودمان را براي پذيرش دانشجو به کار خواهيم گرفت

فعاليت 40 نمايندگي پيام نور در خارج از کشور

رئيس دانشگاه پيام نور در پايان در خصوص مراکز بين‌المللي دانشگاه نيز گفت: در حال حاضر نزديک به 40 نمايندگي و مرکز اين دانشگاه در خارج از کشور وجود دارد که 38 دفتر در حال حاضرکاملا فعال است، در برخي از کشورها اين دفاتر نمايندگي نيستند بلکه در قالب يک مرکز که ساختار مشخصي دارد فعاليت مي‌کند. بنابراين تفاهم نامه‌اي براي تقويت اين دفاتر با کانون عالي کارفرمايان منعقد نموديم که مي‌تواند در تقويت و گسترش فعاليت دفاتر تاثيرگذار باشد.


 خبرنامه 

پذيرش دانشجوي كارشناسي ارشد بدون آزمون در دانشگاه همدان

دانشگاه همدان براي سال تحصيلي 98-99 دانشجوي کارشناسي ارشد بدون آزمون براساس آيين نامه استعدادهاي درخشان پذيرش مي‌کند.به گزارش روابط عمومي دانشگاه بوعلي سينا همدان، متقاضيان پذيرش در دوره هاي بدون آزمون کارشناسي ارشد دانشگاه همدان بايد مدارک خود را تا پايان بهمن ماه به اين دانشگاه ارسال نمايند.

مسئوليت صحت اط?عات ارسالي متقاضيان براي پذيرش در اين دوره به عهده متقاضي بوده و در صورت عدم صحت، دانشگاه بوعلي سينا هيچ مسئوليتي در قبال آنها ندارد و با متقاضي مطابق قانون برخورد خواهد شد.

براساس اعلام اين دانشگاه، به مدارک ناقص و ارسال شده پس از پايان بهمن ماه 97 ترتيب اثر داده نخواهد شد.

اعلام آمار اشتغال فارغ التحصيلان دانشگاه فردوسي

رئيس دانشگاه فردوسي مشهد گفت: براساس آمارهاي موجود حدود 50 درصد فارغ التحصيلان اين دانشگاه شاغل هستند.محمد کافي گفت: براساس طرح پايش اشتغال فارغ التحصيلان که از سوي وزارت علوم در دانشگاه‌هاي مختلف کشور صورت گرفته است، حدود 50 درصد فارغ التحصيلان اين دانشگاه شاغل هستند.

وي افزود: اين آمار مربوط به اشتغال فارغ التحصيلان در مقاطع تحصيلي و دوره‏هاي مختلف است.

رئيس دانشگاه فردوسي مشهد گفت: در اين دانشگاه برنامه‎ريزي هايي براي مهارت افزايي دانشجويان طراحي شده تا براساس آنها دانشجويان پس از فارغ التحصيلي بتوانند راحت تر شغل پيدا کنند. هدف از اجراي طرح پايش اشتغال فارغ التحصيلان دانشگاه ها برنامه ريزي براي توانمند سازي دانشجويان درحال تحصيل است.

رتبه بندي کالج هاي برتر تحصيلات عالي جهان

رتبه بندي کالج هاي تحصيلات عالي سال 2019 به طور مشترک از سوي وال استريت ژورنال و نظام رتبه بندي تايمز منتشر شد. در اين رتبه بندي از نظرات 200 هزار دانشجو استفاده شده است.به گزارش خبرنگار مهر، رتبه بندي کالج هاي تحصيلات عالي که توسط وال استريت ژورنال و تايمز منتشر مي‎شود اطلاعاتي را در اختيار دانش آموزان و خانواده‎هاي آنها قرار مي‎دهد تا آنها را در انتخاب آينده تحصيلي کمک کند.

در اين رتبه بندي نظرات حدود 200 هزار دانشجوي فعلي دانشگاه ها جمع آوري شده است.در اين رتبه بندي تقريبا يک هزار کالج و دانشگاه در آمريکا در 15 شاخص عملکرد فردي بررسي شده اند.

اين شاخص ها در پاسخ به سوالاتي طراحي شده است که بيشتر به دانش آموزان و خانواده هايشان اهميت مي دهد. از جمله اينکه چگونه مي توانم فارغ التحصيل شوم، وام هاي خود را چگونه پرداخت کنم و کار خوب پيدا کنم؟ آيا کالج منابع زيادي دارد که به من آموزش دهد؟ آيا در کلاس مشغول به کار خواهم شد و يا به معلمانم به خوبي دسترسي خواهم داشت؟ آيا جامعه دانشگاهي متنوع وجود دارد؟

امسال دانشگاه هاروارد براي دومين بار در رده برترين دانشگاه قرار گرفته است در حالي که موسسه فناوري ماساچوست به دومين پله رسيده و دانشگاه ييل رتبه سوم را کسب کرده است.

صدور خدمات فني و مهندسي به خارج از کشور از طريق دانشگاه پيام نور

دبير کل و عضو هيئت مديره کانون عالي انجمن هاي صنفي کارفرمايي ايران از صدور خدمات فني و مهندسي از طريق دانشگاه پيام نور در خارج از کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حميدرضا سيفي در حاشيه امضاي تفاهم نامه کانون عالي انجمن هاي صنفي کارفرمايي ايران با دانشگاه پيام نور گفت: شرايط اقتصادي جامعه ايجاب مي کند تا در حوزه فني و مهندسي صدور خدمات داشته باشيم و ما مي توانيم از طريق دانشگاه پيام نور در خارج از کشور اين کار را انجام دهيم.

وي ادامه داد: ما با يکسري از کشورهاي خارجي ارتباط بسيار خوبي داريم اما چون اين ارتباط از طريق دانش نبوده نتوانسته ايم آن بهره وري کامل را از آن داشته باشيم. بر همين اساس صدور خدمات فني و مهندسي با انعقاد اين تفاهم نامه از طريق شعبات دانشگاه پيام نور در خارج از کشور انجام مي شود.

دبير کل و عضو هيئت مديره کانون عالي انجمن هاي صنفي کارفرمايي ايران، افزود: تفاهم نامه کانون و دانشگاه پيام نور، بيشتر در زمينه ارتباط دانشگاه پيام نور با صنعت است و اينکه پايان نامه ها کاربردي شده و از حوزه نظري خارج شوند و دانشجويان به صورت علمي در صنعت کارآموزي کنند.

وي ادامه داد: از اهداف ديگر اين تفاهم نامه تشکيل استارت آپ هاي جامع در حوزه صدور خدمات فني و مهندسي و آموزش است که هر کدام را به صورت فاز به فاز پيش خواهيم برد.


 يادداشت 

 دانش؛ يگانه راه براي نگاه به آينده

نقش منفعل زبان انگليسي در ايران؛ از مدارس تا دانشگاه

The passive role of English language in Iran؛ From Schools to University

فاطمه اميدي ن‍ژاد

idimoomidi@yahoo.com

پيش از ظهور و گسترش آموزشگاه هاي خصوصي زبان انگليسي در ايران، تنها منبع يادگيري زبان به مدارس و کتب درسي محدود مي‎شد. از اين رو توجه به جنبه تعاملي زبان تقريبا ناديده گرفته شده و به تقويت دستور زبان، واژگان محدود، تست و بطور کلي کنکور معطوف بود. آمارهايي همچون ضريب پايين و بعضا صفر کنکورهاي زبان عمومي نظام قديم و ضعف چشم‎گير زبان عمومي دانش آموختگان همان دوران که اکنون براي ورودي آزمون‎هاي دکتري، استخدامي، مصاحبه‎هاي استخدامي و نظير آن همچون سدي با آن مواجه‎اند، گواه بر ناکارآمدي کتب و نظام آموزش زبان نظام قديم است.

در اين ميان با نگاهي بر وضعيت امروز زبان مدارس کشور مي‏توان چنين بيان كرد؛ محتواي کتب زبان با يک رويکرد سطحي به بومي‏سازي مطالب تغيير کرده، دستور زبان به همان شکل سابق تدريس و تدوين مي‎شود و دانش آموزان، دانشجويان به منظور تقويت مهارتهاي ارتباطي و کنکوري زبان انگليسي خود تماما به آموزشگاه‎ها و مراکز خصوصي وابسته هستند. آن عده اندک نيز که به هر دليلي عضو اين مراکز نيستند بعد از ورود به دانشگاه در ساده‏ترين مکالمات زباني و تست‏ها عاجز مانده و ناگزير واحدهاي پيش نياز زبان عمومي را که تکرار مکررات است مي‏گذرانند. تمامي اين موارد در حالي است که زبان انگليسي به مدت هفت سال متوالي (از اول راهنمايي تا پايان متوسطه) که زمان بسيار قابل توجهي است در مدارس تدريس مي‎‏شود. چنانچه برنامه‎ريزي کتب، معلمين و سياست هاي آموزش زبان بطور کلي صحيح و مدبرانه باشد در همين مدت مي‎تواند دانش آموزان را به مطلوب ترين سطح زباني برساند. به گونه‎اي که ادامه مسير زباني خود را مستقل و بدون وابستگي به مراکز خصوصي با هزينه هاي هنگفت طي نمايند. درست مانند نظام‏هاي آموزشي موفق و صدر اول دنيا نظير ژاپن که سياست هايشان بر مبناي تقويت بخش عمومي آموزشي، تحصيل رايگان و با کيفيت و در راستاي منافع مردم است. سوال اينجاست که نقش زبان انگليسي مدارس چه مي‏شود؟!

حال که سوالات کنکور بسيار گسترده و مفهومي و فراتر از سطح واژگان و محتواي کتب زبان مدارس است و مهارتهاي زباني دانش‎آموزان و دانشجويان نيز در مراکز خصوصي و با کتب جذاب و متنوع تقويت مي‎شود، آيا جاي آن نيست که برنامه ريزان و سياست‎گذاران آموزشي تدابير
اساسي تر و رقابتي‎تري بينديشند؟

يا برنامه زبان انگليسي مدارس و دانشگاه‏ها بايد همانگونه که طي اين چند دهه بوده منفعل بماند!


 ميز خبر 

 تخفيف شهريه براي دانشجويان انصرافي دانشگاه آزاد

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي ماده الحاقي آيين‌نامه تخفيف شهريه دانشجويي اين دانشگاه را ابلاغ کرد.به گزارش روابط عمومي دانشگاه آزاد، محمدمهدي طهرانچي رئيس دانشگاه آزاد اسلامي ماده الحاقي آيين‌نامه تخفيف شهريه دانشجويي ماده 21 (تخفيف هزينه انصراف) را به روساي دانشگاه آزاد اسلامي استان‌ها، روساي واحدها، مراکز آموزشي و سازمان سما ابلاغ کرد.

در اين بخشنامه آمده است: «به منظور تمرکززدايي و تفويض اختيار به واحدهاي دانشگاهي و تسهيل روند رسيدگي به درخواست دانشجويان انصرافي، بدينوسيله ماده الحاقي آيين‌نامه شماره 45604/10 مورخ 4/7/94 ابلاغ مي شود.واحدهاي دانشگاهي مي‌توانند برحسب شرايط دانشجو و وضعيت مالي وي تا سقف 50 درصد در هزينه انصراف - که براساس بخشنامه شماره 20564/57 مورخ 30/3/96 محاسبه مي‌شود - تخفيف دهند.

پذيرش دانشجوي بدون کنکور در دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد در نيمسال دوم تحصيلي 98 -97 براساس سوابق تحصيلي در مقاطع کارداني و کارشناسي پيوسته و ناپيوسته دانشجو مي پذيرد.پذيرش دانشجو در اين مرحله مطابق مصوبات شوراي سنجش و پذيرش تنها در کد رشته محل‌هايي صورت مي‎گيرد که ظرفيت آنها در مرحله قبلي پذيرش در سال تحصيلي جاري تکميل نشده است.

اطلاعيه پذيرش دانشجو در نيمسال دوم تحصيلي مطابق زمان‌بندي اعلام‌ شده توسط سازمان سنجش آموزش کشور براي مقاطع کارداني ناپيوسته و کارشناسي پيوسته 25 دي ماه منتشر خواهد شد.زمان و چگونگي ثبت‌نام از داوطلبان مقاطع کارشناسي ناپيوسته 14 بهمن و کارداني پيوسته در 27 دي ماه طي اطلاعيه هاي جداگانه منتشر خواهد شد.


 جزئيات ثبت‌نام و برگزاري آزمون زبان دکتري دانشگاه پيام نور  

رئيس مرکز سنجش و آزمون دانشگاه پيام نور گفت: متقاضيان شرکت در بيست و هفتمين دوره آزمون زبان دکتري تخصصي (ETPNU) دانشگاه پيام نور تا 27 دي‎ماه فرصت دارند نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

بيست و هفتمين دوره آزمون زبان دکتري تخصصي (ETPNU) دانشگاه پيام نور سوم بهمن ماه 97 به صورت الکترونيکي در مراکز اصفهان، تبريز، تهران جنوب، شيراز و مشهد برگزار مي‌شود.کارت ورود به جلسه هفتمين دوره آزمون زبان دکتري تخصصي دانشگاه پيام نور نيز از اول تا سوم بهمن توزيع مي‌شود.

هزينه ثبت نام در آزمون اين دوره، مبلغ 850 هزار ريال است که به صورت الکترونيکي در هنگام ثبت نام و از طريق پرتال دانشگاه پيام نور http://azmoon.pnu.ac.ir/Portal/Home پرداخت شود.

داوطلبان دقت داشته باشند که به هيچ وجه مبلغ ثبت نام را به صورت دستي و از طريق شعب پرداخت نکنند.


 
سياسي
خبر دانشگاه
انرژي
پزشكي
اقتصادي
استانها
ورزشي
آگهي
صفحه اصلی - شناسنامه آفرینش - آرشیو آفرینش - ارتباط با ما - درخواست اشتراک - پیوندها - جستجوی پیشرفته