جستجوي پيشرفتهبرو جستجو
پیوندها ÏÑÎæÇÓÊ ÇÔÊÑǘارتباط با ماآرشيوشناسنامهصفحه اصلي
تاریخ 1398/01/27 - روزنامه سراسري صبح ايران (سه شنبه) نسخه شماره 6090

مركز سنجش پزشكي اعلام كرد؛
جزئيات ثبت نام مجدد در آزمون دکتري تخصصي پزشکي

امروز سه شنبه؛
اعلام نتايج کنکور دکتري نيمه متمركز 98


شرايط تمديد ثبت نام مجدد آزمون دستياري دندانپزشکي


آخرين فرصت ثبت‌نام در مسابقات ملي هوافضا


خبرنامه


يادداشت


ميز خبر


 مركز سنجش پزشكي اعلام كرد؛
 جزئيات ثبت نام مجدد در آزمون دکتري تخصصي پزشکي  

 مهلت جديد ثبت‌نام و ويرايش اطلاعات آزمون دکتري تخصصي علوم پايه پزشکي و بهداشت، دندانپزشکي و داروسازي سال 98 از 22 ارديبهشت آغاز مي‌شود.

بر اساس اعلام مركز پزشكي كشور، با توجه به تغيير زمان آزمون دکتري تخصصي (Ph.D) و دکتري پژوهشي رشته‌هاي علوم پايه پزشکي و بهداشت، دندانپزشکي و داروسازي سال 98، مهلت ويرايش و ثبت‌نام مجدد در ارديبهشت‌ماه در نظر گرفته شد.

زمان برگزاري آزمون

زمان آزمون دکتري تخصصي (Ph.D) و دکتري پژوهشي رشته‌هاي علوم پايه پزشکي و بهداشت، دندانپزشکي و داروسازي سال 98 به‌منظور کمک به متقاضيان شرکت در آزمون دکتري تخصصي ساکن در مناطق درگير با سيل اخير از 12 و 13 ارديبهشت به 30 و 31 خردادماه سال جاري تغيير کرد.

آزمون کتبي تمامي رشته‌هايي که روز 12 ارديبهشت 98 برگزار مي‌شد به روز پنجشنبه 30 خرداد 98 و آزمون کتبي رشته‌هايي که روز 13 ارديبهشت برگزار مي‌شد نيز به روز جمعه 31 خرداد 98 منتقل شد.

مهلت جديد براي ثبت‌نام و ويرايش اطلاعات داوطلبان آزمون دکتري تخصصي (Ph.D) و دکتري پژوهشي رشته‌هاي علوم پايه پزشکي و بهداشت، دندانپزشکي و داروسازي در نظر گرفته شده است و داوطلبان از روز يکشنبه 22 ارديبهشت تا پايان وقت اداري روز دوشنبه 23 ارديبهشت 98 مي‌توانند در اين آزمون ثبت‌نام و يا اطلاعات خود را ويرايش کنند.

نكته مهم:

همچنين داوطلباني که تاکنون موفق به اخذ مدرک زبان معتبر نشده‌اند مي‌توانند در دوره 52 آزمون زبان انگليسي وزارت بهداشت MHLE که در 12 ارديبهشت 98 برگزار مي‌شود شرکت کنند و نمره لازم را کسب کنند.


 امروز سه شنبه؛
 اعلام نتايج کنکور دکتري نيمه متمركز 98  

 
نتايج اوليه آزمون ورودي دوره دکتري (Ph.D) نيمه‌متمرکز سال 98 کليه داوطلبان حاضر در جلسه، امروز سه‌شنبه 27 فروردين‌ماه 98 منتشر مي‌شود.بر اساس اعلام سازمان سنجش كشور، نتايج اوليه آزمون ورودي دوره دکتري (Ph.D) نيمه‌متمرکز سال 98 کليه داوطلبان حاضر در جلسه، امروز سه‌شنبه 27 فروردين‌ماه 98 در سايت سازمان سنجش منتشر مي‌شود.از تعداد 163 هزار و 321 داوطلب حاضر در جلسه آزمون بر اساس اطلاعات مندرج در کارنامه 150 هزار و 535 مجاز به انتخاب رشته شده‌اند.

از تعداد 163 هزار و 321 داوطلب حاضر در جلسه آزمون ورودي دوره دکتري (Ph.D) نيمه‌متمرکز سال 98 تعداد 65 هزار و 550 نفر زن و 84 هزار و 985 نفر مرد هستند.

کليه داوطلبان مجاز به انتخاب رشته بر اساس برنامه زماني تعيين‌شده در اطلاعيه‌اي که به همراه کارنامه آن‌ها منتشر مي‌شود مي‌توانند نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند و کد رشته‌هاي موردنظر را در فرم انتخاب رشته اينترنتي درج کنند.


 شرايط تمديد ثبت نام مجدد آزمون دستياري دندانپزشکي 

 به دنبال درخواست داوطلبان فرصت ثبت‌نام در سي و سومين دوره آزمون پذيرش دستيار در رشته‌هاي تخصصي دندانپزشکي به مدت دو روز در 30 و 31 ارديبهشت 98 تمديد شد.بر اساس اعلام مركز سنجش پزشكي، با توجه به اتمام مهلت ثبت‌نام آزمون دستياري دندانپزشکي سال 1398 و درخواست تعداد زيادي از داوطلبان، فرصت مجدد جهت ثبت‌نام در نظر گرفته شد.

زمان ثبت‌نام

داوطلباني که موفق به ثبت‌نام نشده‌اند و همچنين افرادي که نياز به ويرايش اطلاعات يا تکميل مدارک خود دارند، مي‌توانند از ساعت 10صبح 30 ارديبهشت تا ساعت 24 روز 31 ارديبهشت 98 نسبت به ثبت‌نام، ويرايش يا تکميل مدارک خود اقدام کنند.مرکز سنجش آموزش پزشکي تأکيد کرده است اين مهلت به هيچ عنوان تمديد نخواهد شد.

سي و سومين دوره آزمون پذيرش دستيار در رشته‌هاي تخصصي دندانپزشکي ساعت 9 صبح روز پنجشنبه 6 تيرماه 98 به‌طور هم‌زمان در دانشگاه‌هاي علوم پزشکي مستقر شهر تهران، اصفهان، بابل، تبريز، شيراز، کرمان، مشهد، يزد و همدان برگزار مي‌شود.

زمان توزيع كارت

کارت ورود به جلسه آزمون از ساعت 18 روز دوشنبه 3 تير 98 از طريق سايت مرکز سنجش آموزش پزشکي در اختيار داوطلبان قرار مي‌گيرد و هر داوطلب موظف به پرينت کارت خود از روي سايت است. براي ورود به جلسه‌ي آزمون، همراه داشتن کارت ورود به جلسه و کارت ملي ضروري است.

بر اساس مصوبات سي و پنجمين نشست شوراي آموزش دندانپزشکي و تخصصي در مورد بودجه‌بندي سؤالات، ضرايب دروس و تراز نمرات آزمون دستياري دندانپزشکي، در آزمون سال 1398 رعايت خواهد شد.

نحوه طراحي سؤالات

بودجه‌بندي سؤالات: 30 سؤال از درس پروتزهاي دنداني، 20 سؤال از هر يک از دروس آسيب‌شناسي دهان و فک و صورت، ارتودانتيکس، اندودانتيکس، پريودانتيکس، بيماري‌هاي دهان و فک و صورت، جراحي دهان و فک و صورت، دندانپزشکي ترميمي، دندانپزشکي کودکان، راديولوژي دهان و فک و صورت و زبان انگليسي و 10 سؤال از دروس دندانپزشکي جامعه نگر و مواد دنداني (مجموع: 250 سؤال)

نتايج اوليه و اسامي واجدان شرايط پذيرش (احراز حداقل 50 درصد نمره آزمون)، پس از آماده شدن توسط مرکز سنجش آموزش پزشکي، از طريق سايت اعلام خواهد شد.


 آخرين فرصت ثبت‌نام در مسابقات ملي هوافضا  

 يازدهمين دوره مسابقات ملي هوافضا، 12 الي 13 ارديبهشت‌ماه امسال در دانشگاه صنعتي اميرکبير برگزار مي‌شود؛ علاقه‌مندان تا 31 فرودين ماه فرصت دارند در اين مسابقات ثبت‌نام کنند.اين دوره از مسابقات ملي هوافضا در 5 ليگ «شبيه‌ساز اويونيک»، «سرعت پهپادها»، «هاورکرافت»، «گلايدر» و «راکت آبي» برگزار مي‌شود.

رقابت‌هاي ليگ «هاور کرافت» و «راکت آبي هواي فشرده» در بخش دانش‌آموزي، سرعت پهپادها و «شبيه‌ساز اويونيک» بدون محدوديت سني و مسابقات گلايدر در دو بخش دانش‌آموزي و آزاد برگزار خواهد شد.

مسابقات ملي هوافضا از سال 1386 تاکنون با هدف افزايش سطح اطلاعات دانشجويان و دانش‌آموزان و معرفي رشته هوافضا و جذب شرکت‌کنندگان اين مسابقات به تحصيل در اين رشته هرساله به ميزباني دانشکده مهندسي هوافضا دانشگاه صنعتي اميرکبير برگزار مي‌شود.نتايج نهايي و معرفي تيم‌هاي برتر در مراسم اختتاميه که 15 ارديبهشت‌ماه برگزار مي‌شود، اعلام خواهد شد.

علاقه‌مندان جهت شرکت در اين دوره از مسابقات مي‌توانند به وب‌سايت www.aerocomp.ir مراجعه کنند.


 خبرنامه 

 وزير علوم، تحقيقات و فناوري:

حذف رشته‌هايي که بازار شغلي مناسبي ندارند

وزير علوم از حذف برخي از رشته‌ها به دليل تقاضاي کم در مقطع دکتري و کارشناسي ارشد و نداشتن بازار کار خبر داد.منصور غلامي گفت: براي آنکه بتوانيم برنامه‌هاي وزارت علوم را در کنار ساماندهي پژوهش‌ها پيش ببريم بايد ازنظر و ايده صاحبان انديشه و دانشگاهيان بهره ببريم.وي با بيان اينکه وزارت علوم سعي مي‌کند تا موضوعات و چالش‌هاي پيش روي کشور را برطرف کند، اظهار کرد: سال گذشته به کمک دانشگاهيان چندين برنامه متعدد در حوزه ساماندهي ريز گردها، مسائل و موضوعات مربوط به زلزله و خشک‌سالي درياچه اروميه مطرح شد و امسال هم با توجه به سيل اخيري که در کشور به وقوع پيوسته است گروه‌هاي علمي دانشگاهي وارد عمل شده‌اند.

وزير علوم، تحقيقات و فناوري درباره رشته‌هاي حذف شده از دانشگاه‌ها بيان کرد: برخي از رشته‌هاي ما کم طرفدار هستند و در مقطع ارشد و دکتري تعداد کمي از دانشجويان را موردپذيرش قرار مي‌دهند که بر اين اساس اين رشته‌ها حذف شده‌اند زيرا بازار شغلي مناسبي برايشان وجود نداشته است.

غلامي گفت: البته وزارت علوم تلاش دارد تا تمام رشته‌هاي دانشگاهي همچنان تدريس شوند اما بايد توجهي هم به بازار کار مناسب آن‌ها داشته باشيم.

معاون وزير علوم مطرح کرد؛

تدوين برنامه جامع براي تقاضامحور کردن رساله‌ها

معاون پژوهشي وزارت علوم گفت: طرح تقاضامحور کردن رساله‌ها تدوين‌شده که در اين راستا پيگير ارائه گرنت کامل به دانشگاه‌ها هستيم.

به گزارش روابط عمومي وزارت علوم، مسعود برومند در نشست هم‌انديشي وزير علوم با صاحب‌نظران علمي کشور گفت: براي رسيدن به نقطه کنوني از راه پر پيچ و خمي گذر کرديم و آرام‌آرام دانش خود را گسترش داديم.

وي با بيان اينکه فارغ‌التحصيلان ايراني کارهاي بسيار خوبي انجام داده‌اند، گفت: در مطالعات اجتماعي، علوم پايه، پزشکي افتخارات بسيار خوبي کسب کرده‌ايم و 3 درصد از مقالات برتر جهاني را توليد مي‌کنيم. اولين کشور برتر علمي در ميان کشورهاي اسلامي و داراي رتبه 16 جهان هستيم.

برومند بيان کرد: دانشگاهيان به دنبال اين هستند تا دانش پلي براي پاسخ به نيازهاي کشور شود.

معاون پژوهشي وزارت علوم تحقيقات و فناوري با اشاره به چالش‌هاي پيش رو کشور گفت: ايران با کمبود آب و ريز گردها مواجه است و از سوي ديگر با مشکل بيکاري مواجه هستيم و اشتغال پذيري فارغ‌التحصيلان از وظايف پيش رو است.

وي ادامه داد: نياز به راه‌حل‌هاي جديدي داريم و بايد به کمک تيم تحقيقاتي و از طريق راه‌حل‌هاي فناورانه ايده‌هاي خود را به محصول و خدمات تبديل کنيم ما به دنبال توسعه فناوري‌هاي جديد هستيم و اگر در گذشته مي‌توانستيم به تنهايي چالش‌هاي خود را برطرف کنيم امروز بايد از طريق همکاري‌ها برنامه‌هايمان را پيش ببريم.

برومند با بيان اينکه فارغ‌التحصيلان بايد کارآفرين شوند، گفت: اکوسيستم مناسب نوآوري بايد ايجاد شود و به کمک اين سيستم پيچيده ايده‌ها را به محصول تبديل کنيم.

وي ادامه داد: همکاري مناسبي ميان دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌ها وجود ندارد و هر دو نهاد يکديگر را رقيب مي‌دانند و ادامه اين نگاه‌ها مانع از تشکيل نظام واحد و منسجمي مي‌شود.

معاون پژوهشي وزارت علوم تحقيقات و فناوري با اشاره به برنامه دانشگاه‌ها در مناطق سيل‌زده گفت: دانشکده‌هاي مختلف حضور پر رنگي در مناطق سيل‌زده داشته‌اند و همچنين برخي از دانشگاهيان در ستاد بحران حضور دارند و اين تصوير مناسبي است که از دانشگاه ساخته مي‌شود.

برومند با اشاره به رصد اشتغال گفت: اين کار با دقت پيش مي‌رود و از طريق سامانه وزارت کار ميزان اشتغال دانشگاهيان استخراج شده است و در بحث تقاضامحور کردن رساله‌ها طرحي تدوين‌شده است و به دنبال اين هستيم که به دانشگاه‌ها گرنت کامل ارائه شود.

وي ادامه داد: برنامه کشور بايد دقيق‌تر و عملياتي‌تر شود صرف تدوين بودجه پاسخگو نيست. بايد بتوانيم در شرايط سخت راه‌حل‌هاي خود را ارائه کنيم و دريافت نياز دقيق دستگاه‌ها براي ما مهم است. از اين‌رو در 10 دانشگاه معين سراسر کشور برنامه عملياتي تدوين شده است.

برومند با اشاره به همکاري دانشگاه و دستگاه‌هاي اجرايي گفت: براي پيش برد تمام فعاليت‌هاي علمي نيازمند همکاري و حضور اساتيد و صاحب‌نظران هستيم و به کمک يکديگر مي‌توان دستاوردهاي خوبي کسب کرد.

مديرکل امور پژوهشي وزارت علوم:

واگذاري ايجاد و انحلال مراکز پژوهشي به دانشگاهها

مديرکل سياست‌گذاري امور پژوهشي وزارت علوم گفت: اختيار ايجاد مراکز پژوهشي به دانشگاه‌ها واگذار شد و بر اساس آيين‌نامه جديد براي تأسيس مرکز پژوهشي ديگر نيازي به مجوز شوراي گسترش نيست.

محسن شريفي گفت: آئين‌نامه واگذاري اختيار به دانشگاه‌ها براي تأسيس مراکز پژوهشي با امضاي وزير علوم به تمامي دانشگاه‌ها ابلاغ شده و در اين آئين‌نامه نحوه ايجاد و انحلال اين مراکز اعلام شده است.

وي افزود: در اين آئين‌نامه دانشگاه‌ها براي انجام ماموريت‌هايي که در سطح دانشگاه، منطقه و يا ملي بر عهده دارند مي‌توانند ساختارهاي پژوهشي ايجاد کنند که اين ساختارها شامل هسته پژوهشي، آزمايشگاه تحقيقاتي، گروه پژوهشي و مرکز تحقيقات يا پژوهشکده است.

مديرکل سياست‌گذاري امور پژوهشي وزارت علوم تأکيد کرد: بر اساس اين آئين‌نامه دانشگاه‌ها مختارند با تصويب هيئت‌امنا اين ساختارها را ايجاد کنند بنابراين براي اين موضوع ابتدا بايد آئين‌نامه و دستورالعمل داخلي با تصويب هيئت‌امنا داشته باشند.

شريفي خاطرنشان کرد: اين مراکز تقاضامحور هستند و مي‌توانند به فعاليت‌هاي پژوهشي زير نظر دانشگاه بپردازند و نيازي به اخذ مجوز از شوراي گسترش ندارند درحالي‌که در گذشته راه‌اندازي اين مراکز نيازمند اخذ مجوز از شوراي گسترش بود.

وي عنوان کرد: با توجه به اينکه دانشگاه خود داراي مجوز از شوراي گسترش آموزش عالي است، بنابراين تشکيل مراکز پژوهشي در دانشگاه‌ها ديگر نيازي به مجوز جديد از شورا نيست.

مديرکل سياست‌گذاري امور پژوهشي وزارت علوم خاطرنشان کرد: مراکز پژوهشي بايد برنامه پژوهشي داشته باشند و به‌صورت بين‌رشته‌اي و بين دانشکده‌اي تشکيل مي‌شوند.شريفي اظهار داشت: هرگاه برنامه اين مراکز به‌طور کامل انجام و به پايان رسيد زمينه انجام برنامه جديد فراهم خواهد شد.وي گفت: همچنين بر اساس اين آئين‌نامه درصورتي‌که فعاليت مراکز پژوهشي و تحقيقاتي در دانشگاه‌ها به اتمام رسيد و ديگر نيازي به فعاليت جديد نبود اين مراکز بدون کسب مجوز از شوراي گسترش مي‌توانند منحل و يا تغيير مأموريت دهند.


 يادداشت 

 كاربرد هوش مصنوعي در مکان‌يابي بهينه

Usage artificial intelligence In optimal location

منصور يحيوي

Yahyavi.ir@gmail.com

مکان گزيني جهت اسکان موقت شهروندان به‌ويژه در کلان‌شهرها، پس از بروز سوانح طبيعي ازجمله: زلزله، سيل و ساير بلاهاي طبيعي امري مهم و حياتي است. مطالعات و تجربيات نشان مي‌دهد، اگر هنگام بحران ضوابط برنامه ريزي و اجراي اسکان موقت از قبل تعيين نشوند، ممکن است فاجعه ديگري به‌مراتب وخيم‌تر از سانحه اوليه به دنبال داشته باشد. با اين وجود، يکي از مشکلات بزرگ سازمان‌هاي درگير در مديريت بحران شهري، فقدان يک مدل مکاني جامع به‌منظور اعمال يک مديريت واحد در انتقال ساکنين شهر به مکان‌هاي اسکان موقت پس از وقوع حادثه مي‌باشد.

پيچيدگي موجود در توزيع مکاني جمعيت و ساختمان‌ها در کنار خصوصيات مکاني و توصيفي ديگر عوارض شهري که منجر به تعريف انواع مختلف سطوح دسترسي مي‌شود، باعث شده است تا در اين نوع مدل‌سازي با معيارهاي بهينه سازي معمول در اين نوع مسائل(فاصله تا کاربري‌هاي سازگار و ناسازگار و همچنين حداقل کردن هزينه‌هاي بهينه سازي) درگير شويم. مساله اي كه در اسكان موقت شهروندان زلزله كرمانشاه شاهد بوديم.

هنگامي‌که عمليات مکان‌يابي در فضاي ترکيبي داده‌هاي موجود و هم‌چنين فرآيند بهينه‌سازي مکاني انجام شود، به علت وجود محاسبات پيچيده و زمان‌بر در بعضي مواقع غيرممکن بودن اجراي مدل روش هاي مرسوم در اين زمينه، کارايي لازم را در ارائه نتايج بهينه نخواهند داشت. متأسفانه در اين مورد مي‌توان به مديريت بحران کلان‌شهري مثل تهران بعد از وقوع حادثه احتمالي اشاره كرد.

در مکان‌يابي پناهگاه اسکان موقت در شهر تهران، به دليل نياز به مساحت زياد جهت اسکان جمعيت، با مسئله متفاوتي نسبت به ديگر مسائل مکان يابي مواجه هستيم. چراکه مکان‌هاي قابل‌استفاده و مجاز براي اين منظور از قبل شناسايي شده‌اند. بنابراين هدف يافتن مکان هاي جديد نيست بلکه بهينه‌سازي ترکيبي از مکان هاي موجود مي باشد. اما با در نظر گرفتن جمعيت شهر و نسبت جمعيت نيازمند به اسکان موقت، ضرورتي براي به به‌کارگيري تمامي موارد ذکرشده نمي‌باشد.

پس انتخاب يک مجموعه از مکان هاي موجود از بين حالت‌هاي مختلف، مساله اي که نيازمند به‌کارگيري روشي مناسب، هدفمند و علمي مي باشد. با توجه به اينکه بهينه‌سازي فرآيند اسکان موقت در سه فاز تعيين مکان‌هاي بهينه امن، تعيين مسيرهاي بهينه و تخصيص جمعيت در اماکن هدف صورت مي‌گيرد. به نظر مي‌رسد، روش‌هاي هوش مصنوعي ازجمله كاربرد هوش در GIS به‌منظور بهينه‌سازي هر چه بيشتر فرايند مکان‌يابي در حل اين مشکل کمک به سزايي ايفا كند. مکان‌يابي و تخصيص يکي از مسائلي مي‌باشد که هم‌زمان در سيستم‌هاي اطلاعات جغرافيايي و تحقيق در عمليات تحقيقات فراواني بروي آن انجام مي‌گيرد.

تجربيات حاصل از وقوع بحران و بلايا در ايران و جهان نشان داده است که هرچند سازمان‌ها، نهادها و مؤسسات امدادي دولتي و غيردولتي، آمادگي کافي و لازم براي حضور و اقدام به‌موقع درصحنه‌هاي آسيب ناشي از بلايا و سوانح را دارند، اما به دلايل مختلف ازجمله: ناتواني مديريت در سطوح کشوري، منطقه اي و سازماني، عدم وجود هماهنگي بين و درون بخشي، فقدان برنامه ي مدون کارآمد و اثربخش، تعريف نشدن سامانه¬ي فرماندهي در سازمان ها، نامشخص بودن حدود و اختيارات سازماني، عدم وجود رهبري متمرکز و عدم وجود مديران آموزش‌ديده و آگاه به علم مديريت بحران، سبب شده است که بشر در مواجه با بلايا احساس ضعف و ناتواني نمايد.


 ميز خبر 

 راه‌اندازي اتاق علمي مشترک دانشگاه علوم پزشکي ايران و ايتاليا

اولين اتاق علمي جهت همکاري‌هاي آموزشي و پژوهشي بين دانشگاه علوم پزشکي ايران و دانشگاه‌هاي کشور ايتاليا راه‌اندازي شد.

به گزارش روابط عمومي دانشگاه علوم پزشکي ايران، دانشگاه؛ دکتر محمدصادق قاسمي معاون بين‌الملل دانشگاه علوم پزشکي ايران با اعلام اين خبر افزود: بر اساس سياست‌هاي وزارت بهداشت مبني بر راه‌اندازي اتاق‌هاي علمي در کشورهاي هدف، اولين اتاق همکاري بين دانشگاه علوم پزشکي ايران و ايتاليا به‌عنوان ايستگاه ارتباطي جهت توسعه همکاري‌هاي مشترک تشکيل شد.

قاسمي گفت: از حدود دو سال پيش يک پروژه مشترک با دانشگاه ايتاليا و محوريت سلامت مادران افغان شروع کرديم که در اين راستا حدود 51 دانشجوي افغان رشته مامايي و در مقاطع فوق‌ديپلم و ارشد در دانشگاه علوم پزشکي ايران پذيرش شدند و هزينه آن‌ها توسط کشور ايتاليا و صندوق جمعيت سازمان ملل متحد تأمين شده است.

معاون بين‌الملل دانشگاه علوم پزشکي ايران خاطرنشان کرد: بودجه خاصي هم از سوي کشور ايتاليا جهت ساخت بخش ويژه مادران افغان در بيمارستان اکبرآبادي به دانشگاه علوم پزشکي ايران ارائه شده است که در حال حاضر اين بخش فعال است.

وي با اشاره به نشست مشترک دانشگاه علوم پزشکي ايران و نمايندگان ايتاليا گفت: اين نشست، مزاياي خوبي براي دانشگاه ايران داشت؛ در اين برنامه حدود 10 بورس دانشجويي و 10 سهم شرکت در کنگره‌هاي پزشکي خاص از سوي سازمان‌هاي تحقيقاتي و دانشگاه‌هاي ايتاليا به دانشگاه علوم پزشکي ايران تعلق گرفت.

قاسمي يادآور شد: همچنين گرنت هاي تحقيقاتي در اختيار کشور ايران و چين قرار گرفته تا پروژه‌هاي مشترک انجام گيرد.


 
سياسي
خبر دانشگاه
انرژي
پزشكي
اقتصادي
استانها
ورزشي
آگهي
صفحه اصلی - شناسنامه آفرینش - آرشیو آفرینش - ارتباط با ما - درخواست اشتراک - پیوندها - جستجوی پیشرفته