جستجوي پيشرفتهبرو جستجو
پیوندها ÏÑÎæÇÓÊ ÇÔÊÑǘارتباط با ماآرشيوشناسنامهصفحه اصلي
تاریخ 1387/05/05 - روزنامه مستقل سراسري صبح ايران(شنبه) نسخه شماره 3097

مدير کل آموزش مداوم وزارت بهداشت خبر داد:
تفويض مسووليت بازنگري سرفصلهاي آموزشي برنامه هاي مدون به انجمن هاي تخصصي


كوتاه و خواندني


دايره المعارف آموزش عالي

وزير علوم خبر داد:
ظرفيت پذيرش دانشجوي دکتري تا پايان برنامه پنجم توسعه 5 برابر مي شود


تاريخ اعلام نتايج وظرفيت پذيرش آموزشکده هاي فني و حرفه اي سال 87

معاون سازمان سنجش خبرداد :
دفترچه انتخاب رشته از امروز در دسترس مجازين قرارمي گيرد


 مدير کل آموزش مداوم وزارت بهداشت خبر داد:
 تفويض مسووليت بازنگري سرفصلهاي آموزشي برنامه هاي مدون به انجمن هاي تخصصي  

گروه آزمون وسنجش : مدير کل آموزش مداوم وزارت بهداشت از بازنگري سرفصلهاي آموزشي برنامه هاي مدون در12 رشته تخصصي خبر داد.
دکترمرتضي خوانين زاده در گفت وگو با ايسنا، به سياست تمرکز زدايي و تفويض امور در اداره آموزش مداوم به دانشگاه هاي علوم پزشکي اشاره کرد و گفت: بازنگري اين نوع از برنامه ها به انجمن هاي تخصصي مربوطه با همکاري دانشگاه هاي علوم پزشکي واگذار شده است.
وي افزود: همچنين در راستاي تمرکز زدايي ، مسووليت ارائه امتياز آموزش مداوم جامعه پزشکي به مراکز آموزش مداوم دانشگاه هاي علوم پزشکي تفويض شده است، البته ميزان اختيارات براساس توانمنديهاي دانشگاهها تعيين و تفويض شده است براين اساس به تدريج اجراي برنامه هاي اداره آموزش مداوم به دانشگاهها تفويض مي شود.
دکتر خوانين زاده با بيان اينکه کارگاهي براي بازنگري سرفصلهاي آموزشي توسط اداره کل آموزش مداوم طراحي شده است، تصريح کرد: در اين کارگاه به نمايندگان انجمنها، فرآيند بازنگري برنامه هاي مدون آموزش داده مي شود.


 كوتاه و خواندني  

زاهدي خبر داد:
آئين نامه جديد ارتقا» اعضاي هيئت علمي از بهمن ماه امسال اجرايي مي شود

گروه آزمون وسنجش : وزير علوم از اجرايي شدن آئين نامه جديد ارتقاي اعضاي هيئت علمي از بهمن ماه سال جاري خبر داد و گفت: در آئين نامه جديد ارتقا» علاوه بر سه ماده آموزشي، پژوهشي و اجرايي به مشارکت اعضاي هيئت علمي در مسائل فرهنگي و تربيتي دانشگاه نيز امتياز داده شده است.
به گزارش مهر، محمد مهدي زاهدي دو روز گذشته در دور دوم سفرهاي استاني هيئت دولت به استان کهکيلويه و بوير احمد در جمع اعضاي هيئت علمي و کارکنان ايثارگر دانشگاه ياسوج با تاکيد بر توسعه اين دانشگاه و خروج آن از فضاي محروميت گفت: بايد هرم اعضاي هيئت علمي در دانشگاهها اصلاح شود و توصيه مي شود دانشگاه ياسوج بورسيه کردن دانشجويان دوره دکتري را در دستور کار قرار دهد همچنين کارکنان دانشگاه بايد به سمت تخصص محوري پيش روند و بدنه کارشناسي دانشگاه ترميم شود.
وي با ترغيب ايثارگران اين دانشگاه به تشکيل شوراي ايثارگران در دانشگاه گفت: تشکيل شوراي ايثارگران مي تواند تحول فرهنگي را در دانشگاه ايجاد کند. شوراي ايثارگران نبايد وارد جناح بنديهاي سياسي شود بلکه بايد به مسائل اساسي که نظام نياز دارد، وارد شود و در صورتي که لازم شد هدايت سياسيون را در دستور کار خود قرار دهد.
وزير علوم، تحقيقات و فناوري با بيان اينکه ايثارگران بايد وفاق و رفاقت داشته باشند، افزود: اختلافات سياسي هميشه وجود دارد و اين تفاوتها خوب است زيرا اگر همه بخواهند مانند هم فکر کنند، توسعه اتفاق نمي افتد اما دشمنان مي خواهند بين نيروهاي نظام خط کشيهايي را ايجاد کنند که به ضرر نظام و انقلاب است لذا شوراي ايثارگران مي تواند محلي براي پر کردن حفره هايي باشد که دشمنان ايجاد کرده يا قصد ايجادش را دارند.
وي تشکيل شوراي ايثارگران در دانشگاه را عاملي براي تحت تاثير قرار گرفتن مسائل سياسي فرهنگي دانشگاه و شهر عنوان کرد و گفت: شوراي ايثارگران مي تواند چالشهاي سياسي را به حداقل برساند. در ميان ايثارگران دانشگاهي رويکردهاي سياسي مختلفي وجود دارد بنابراين آنها مي توانند در شوراي ايثارگران چالشهاي فرارو را به بحث بگذارند و به وحدت برسند.
وزير علوم، تحقيقات و فناوري افزود: رئيس و معاونان دانشگاه در جلسات شوراي ايثارگران حضور فعالانه داشته باشند تا فضاي رفاقتها بيشتر و نتيجه گيريها نيز افزون شود.
دکتر زاهدي در پاسخ به يکي از ايثارگران که خواستار شد دولت نهم همه فرزندان انقلاب را پاس بدارد، گفت: اين نگاه در دولت نهم وجود دارد، به عنوان مثال در بسيج اساتيد از يک قشر خاص حضور ندارد بلکه از تفکرات مختلفي در آن هستند و همين طور در بسيج دانشجويي نيز تفکرهاي مختلفي حضور دارند و همه آنها نيز مورد حمايت قرار دارند.
 
مصاحبه پذيرفته شدگان آزمون کتبي حوزه هاي علميه خواهران از امروز آغاز مي شود

گروه آزمون وسنجش : مصاحبه پذيرفته شدگان در آزمون کتبي حوزه هاي علميه خواهران سراسر کشور مقاطع سطح دو و سه (کارشناسي و کارشناسي ارشد) از امروز 5 تير ماه آغاز مي شود
معاون آموزش مرکز مديريت حوزه هاي علميه خواهران در گفتگو با مهر با اعلام اين خبر گفت:  مصاحبه افراد پذيرفته شده در آزمون کتبي سطح دو (کارشناسي) و سطح سه (کارشناسي ارشد) براساس فرم دعوت نامه ارسال شده از مدارس از فردا 5 مرداد آغاز مي شود و تا 3 شهريورماه ادامه خواهد داشت.
سيد مهدي حسيني افزود : در سطح دو (کارشناسي) بيش از  10 هزار نفر و در سطح سه (کارشناسي ارشد) نزديک به  يک هزار نفر به مصاحبه دعوت شده اند.
وي اضافه کرد: براي يکسان سازي مصاحبه پذيرفته شدگان سطح سه (کارشناسي ارشد) نمايندگاني از مرکز مديريت به استانها  اعزام شده اند.  معاون آموزش مرکز مديريت حوزه هاي علميه خواهران زمان اعلام نتايج اين مصاحبه را 13 شهريورماه اعلام کرد.

تدوين شاخصهاي رتبه بندي نشريات علوم پزشکي کشور

گروه آزمون وسنجش : دبير کميسيون نشريات علوم پزشکي وزارت بهداشت از تدوين نهايي شاخصهاي رتبه بندي نشريات علوم پزشکي کشور خبر داد و گفت: شاخصهاي نقشه جامع علمي نشريات علوم پزشکي نيز به زودي نهايي خواهد شد.
دکتر علي اکبري ساري در گفتگو با مهر افزود: اين شاخصها   دو روز پيش در نشستي با حضور مديران مسئول، سردبيران و اعضاي هيئت علمي و نمايندگان معاونتهاي مختلف وزارت بهداشت نهايي مي شود. وي افزود: پيش نويس شاخصهاي مورد نظر تهيه شده و تدوين نهايي آن در اين نشست با حضور معاون تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت انجام مي شود.
دبير کميسيون نشريات علوم پزشکي وزارت بهداشت يادآور شد: در حال حاضر تمام نشريات مصوب و مورد تاييد کميسيون تنها يک نوع رتبه دارند اما از اين پس نشريات به رتبه هاي يک تا سه تقسيم بندي مي شوند. اين امر به ارتقا» نشريات و ايجاد رقابت سالم ميان نشريات علوم پزشکي کشور منجر خواهد شد.
 
راه اندازي دوره MBA بازاريابي محصول در دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي

گروه آزمون وسنجش : دوره MBA با گرايش بازاريابي محصول در دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي به صورت مشترک با دانشگاه لين شوپينگ سوئد برگزار مي شود.
به گزارش مهر،  اين دوره آموزشي با تاکيد بر محوريت بازار طراحي شده است و فارغ التحصيلان آن قادر خواهند بود با  تسلط بر دانشهاي کاربردي و مديريتي مرتبط با امور اجرايي شرکتها و سازمانها توان برقراري ارتباط با بخشها و متخصصين واحدهاي عمليات و پشتيباني مجموعه خود را داشته باشند و علاوه بر آن از دانشهاي مورد نياز در اداره کامل و آگاهانه يک سازمان صنعتي يا تجاري به خوبي بهره مند شوند.
فارغ التحصيلان دوره دو مدرک MBA و MSC را از دانشگاه لين شوپينگ دريافت مي کنند که در سراسر جهان به رسميت شناخته شده و داراي اعتبار بين المللي است. دانشجويان مي توانند تا اخذ درجه دکتري در صورت داشتن شرايط لازم تحصيل خود را ادامه دهند.
برنامه ريزي درسي اين دوره آموزشي دانشجو محور و مبتني بر حل مشکل و متناسب با مسائل واقعي صنعت بوده و دانشجويان سه ماه فرصت تحصيلي در سوئد دارد.


براساس اعلام وزارت علوم;
مدارک موسسه IOWHE فاقد اعتبار است

گروه آزمون وسنجش : مدارک صادره از سوي موسسه IOWHE فاقد اعتبار است
به گزارش ايسنا ، اداره کل امور دانش آموختگان وزارت علوم اعلام کرد: مدارک تحصيلي صادره از organi internationalziowhe- ebucation higher worlb of ation-سازمان بين المللي آموزش عالي جهان فاقد اعتبار است و قابل بررسي و ارزشيابي نيست.


 دايره المعارف آموزش عالي 

اشتغال وآموزش عالي
(قسمت اول ) 
آموزش عالي از نقش وتاثير گذاري اقتصادي مهمي برخوردار است ،زيرا معرف نوع مهمي از سرمايه گذاري در منابع انساني است که با فراهم  کردن وارتقاي دانش ،نگرش ومهارتهاي مورد نياز کارکنان درزمينه هاي مختلف ،به توسعه اقتصادي کمک مي کند نقش و جايگاه آموزش عالي در اين عرصه ، زماني مي تواند روشن گردد که بدانيم  پيش بينيها وبرآوردهاي علمي ،تغييرات وپيشرفتهاي سريع را در حوزه فناوري وبه تبع آن در کارکرد نهادهاي اقتصادي جامعه پديد مي آورد ، لذا از آن آنجا که آموزش عالي افراد را با مهارتهاي فني وعلمي مناسبي تربيت وآماده مي کند ،يکي از عناصر کليدي در پيوند بين دانش علمي وکاربردهاي آن جهت تحقق پيشرفتهاي اقتصادي محسوب مي گردد .بنابراين دانشگاهها ومراکز آموزش عالي از دو طريق در باز سازي وتوسعه موفقت آميز اقتصادي در بسياري از جوامع توسعه يافته مشارکت کارآمد داشته اند الف) تربيت نيروي انساني کيفي از نظر علمي وفني به تعداد لازم  ب)ايجاد محيط وشرايط تحقيق وتوسعه اي که  پايداري را در توسعه صنعتي امکان پذير سازد .به هر حال ، ساختار اقتصادي جوامع به شدت در حال تغيير است اين امر نياز به مهارتها وتواناييها و قابليتهاي جديد را افزايش مي دهد .
بنابراين بسيار مهم به نظر مي رسد که سياست گذاران ارشد ، تحولات  وتغييرات اقتصادي وصنعتي را درک کنند وروشن نمايند که چگونه مي توان نظام آموزش عالي را با اين شرايط نوين تطبيق داد . توجه به اين امر در کاهش نگرانيها در مورد بيکاري وسيع دانش آموختگان موثر است .به همين خاطر براي پاسخگويي به تقاضاي بازار کار براي نيروي کار ماهر و کارآمد ،همه کشورها توجه خاصي را به مقوله آموزش عالي معطوف داشته اند .
بررسي نقش اقتصادي نظام آموزشي به طور عام ونظام آموزش عالي به طور ويژه وتاييد بر تحکيم ارتباط اين نظام با بنگاههاي اقتصادي ،خالي از خطر نبوده وهمواره انتقاداتي را به خود معطوف کرده است ، زيرا حد اقل براي تعدادي از دانشگاهيان تاکيد بر اين امر به منزله نوعي ضديت يا عقل گرايي تلقي مي شود  که در راستاي حذف آزادي علمي و با هدف معطوف ومحدودکردن آموزش عالي به آموزش دانشجويان وآماده کردن صرف آنان براي فرصتهاي شغلي صورت مي گيرد ،در صورتي که آموزش عالي از نظر آنان فقط بايد براي بهبود انديشه هاي دانش آموختگان تلاش کند .اما ازآنجا که جهان به سرعت در حال تغيير است وتغييرات نيز به سرعت ادامه مي يابد واز آنجا که آموزش عالي در صدد ايفاي نقش اساسي تري در هماهنگ کردن ،تسهيل وهدايت اين تغييرات است تا مقاومت ومقابله با آنها .لذا تشويق به رابطه نزديکتر بين نظام اقتصادي ومراکز آموزش عالي از حيث توجه به نيازهاي انساني نبايد به منزله انحراف اين نظام از انجام ديگر رسالتها ومسئوليتهاي آن تلقي شود .به علاوه تحکيم اين ارتباط نبايد امري مخالف با فعاليتهاي علمي تلقي گردد،زيرا پژوهشگراني که در آزمايشگاههاي بخشهاي مختلف صنعتي مشغول فعاليتهاي پژوهشي هستند ودر توليد دانش نيز سهم قابل ملاحظه اي دارند ، به فعاليت علمي مشغول اند .علاوه بر اين ، بر اساس نگرش سيستمي در تحليل روابط بين نهادهاي اجتماعي ،تغيير در کارکرد يک نهاد مهم اقتصادي ، مثل بخش صنعت وتجارت ، تغيير در کارکرد ساير نهادها را به دنبال دارد .از اين رو ماهيت کار ،محيط کار وسازمانها ، در آينده هرگز مانند گذشته و حال نخواهد ماند .لذا آنچه فرد امروز ياد مي گيرد ممکن است فردا ديگر اعتبار نداشته باشد .همان گونه که محصولات وخدمات جديدي در پي نوآوري ها ، ايجاد و جايگزين مي گردند ،مشاغل وحرفه هايي ناپديد مي شوند .بنابراين در پاسخ به اين سوال که نظام آموزش عالي چگونه دانشجويان را براي زندگي وکار در اين دنياي بسيار متغير آماده مي سازد ، شايد بتوان گفت که اطلاع روز آمد برنامه ريزان آموزشي از کم وکيف تحولات ساير نهادهاي اجتماعي واقتصادي در تناسب هر چه بيشتر اين آماده سازي وفراهم کردن تمهيدات لازم براي انطباق بازده اين نظام با آن بسيار تاثير گذار است .
انتقال به جامعه علمي
کشورهاي پيشرو دنيا ،در حال انتقال از جامعه صنعتي به جامعه اي هستند که آن را جامعه اطلاعاتي با جامعه علمي مي نامند .بديهي است که تاثيرات اين موج به ديگر جوامع ،از جمله جامعه ما نيز رسيده و خواهد رسيد .در همين زمينه ، مي توان شروع تحولات فناوري ،مخصوصا در صنعت نرم يا سبک را در بخشهايي از صنعت کشور احساس کرد ،ما در برهه اي از تاريخ تغييرات فناوري زندگي مي کنيم که ناشي از توسعه وگسترش کاربرد فناوريهاي اطلاعاتي و ارتباطاتي است .رشد شتابان اين فناوري ، سبب ظهور نظامهاي جهاني اقتصادي مبتني بر دانش به عنوان مرحله جديدي از توسعه گرديده است .لذا در نظم نوين اقتصادي ، داشتن دانش وبهره برداري مناسب از آن ، شرط ضروري پويايي حيات نظامهاي اقتصادي است (دفتر امور زير بنايي مجلس شوراي اسلامي، 1380) چنين فرايندي از آنچه جوامع بشري تا به حال تجربه کرده اند متفاوت واز آن سريع تر است . در اين شرايط از طرفي رقابت بين نهادهاي مختلف بسيار جدي تر است و از طرف ديگر ، به جاي روابط رقابتي بين مشتري وعرضه کننده ،همکاري ميان آنها براي ارائه و دريافت خدمات وکالاهاي کيفي تر مشاهده مي شود .در خصوص ساير فناوريها  اطلاعاتي وارتباطي بر کاهش يا افزايش اشتغال تحصيل کودکان ،اين سوال مطرح مي شود که آيا اين فناوريها سبب کاهش و از بين رفتن مشاغل بيشتري خواهند شد يا باعث افزايش وتوسعه فرصتهاي شغلي مي شوند ؟
از اين رو ،در يک جامعه علمي با جامعه دانش محور شاهد تفاوتهايي اساسي با جامعه صنعتي هستيم .در چنين جامعه اي،به عنوان مثال از ريز پردازنده ها تقريبا درهمه جا استفاده مي شود .به همين دليل ، در طول سالهاي اخير به طور قابل ملاحظه اي هزينه طبقه بندي ،پردازش و انتقال اطلاعات کاهش چشم گيري يافته است .از طرف ديگر ،اين فناوريها سبب شده اند زندگي شغلي ،سازمانهاي اقتصادي وکل جامعه تغيير ماهوي پيدا کنند وبنگاههاي اقتصادي، از سازمانهاي پيچيده  ومتمرکز اما با مشاغلي ساده ، به سازمانهاي غير متمرکز و.شبکه محور با مشاغلي پيچيده مبدل شوند .موفق ترين اين سازمانها مراکزي هستند فناوريهاي اطلاعاتي وارتباطي را از طريق راهبردي متناسب ، با آموزش وکار آموزي وتوسعه سازماني پيوند مي دهند .موسسات آموزشي در انجام اين امر نقش مهمي بازي مي کنند در واقع آنچه جامعه در اين رابطه نياز دارد بازيگري همه جانبه واساسي در نظام آموزشي است ،به نحوي که با فناوريهاي اطلاعاتي وارتباطي هماهنگ شود وبا پيشرفتهاي نوين و مداوم فناوري در خلال سالهاي آينده همگام گردد همچنين فعاليت نظام آموزشي بايد از تدريس وآموزش به يادگيري ،آن هم يادگيري از طريق عمل بها داده وشرايط تحقق آن را فراهم نمايند .


  وزير علوم خبر داد:
 ظرفيت پذيرش دانشجوي دکتري تا پايان برنامه پنجم توسعه 5 برابر مي شود  

 گروه آزمون وسنجش : وزير علوم با يادآوري مصوبه هفته گذشته مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: تا پايان برنامه پنجم توسعه بايد بالغ بر 100 هزار نفر وارد کارشناسي ارشد شوند و ظرفيت پذيرش دانشجوي دکتري نيز به 20 هزار نفر افزايش يابد.
به گزارش مهر، محمد مهدي زاهدي   روز گذشته در دور دوم  سفر استاني هيئت دولت به کهکيلويه و بويراحمد در شوراي دانشگاه ياسوج با بيان اين مطلب افزود: محاسبات نشان مي دهد که بايد ظرفيت پذيرش دانشجوي دکتري تا پايان برنامه پنجم به 20 هزار نفر برسد. وزارت علوم توانست امسال ظرفيت پذيرش دانشجوي دکتري را به چهار هزار نفر رساند بنابراين براي اينکه برنامه پنجم توسعه محقق شود از گسترش دوره هاي دکتري در دانشگاهها استقبال مي کنيم.
وزير علوم، تحقيقات و فناوري خاطرنشان کرد: دانشگاهها اگر حداقلها را براي راه اندازي دوره هاي دکتري داشته باشند با توسعه دوره هاي دکتري در آنها موافقت مي شود اما در هر رشته اي که بخواهند دوره دکتري راه اندازي کنند بايد حداقلهاي راه اندازي دوره دکتري در آن رشته را داشته باشند.
دکتر زاهدي در خصوص سياستهاي مورد نظر براي هرم اعضاي هيئت علمي تا پايان برنامه پنجم توسعه نيز گفت: در پايان برنامه پنجم توسعه بايد 90 درصد اعضاي هيئت علمي دانشگاهها داراي مرتبه استاديار به بالا باشند و فقط 10 درصد مي توانند مربي باشند.
وزير علوم در شوراي دانشگاه ياسوج از ارائه طرح ساخت واحدهاي مسکوني براي اعضاي هيئت علمي و کارکنان در زمينهاي دانشگاهها به دولت خبر داد و گفت: وزير مسکن موافق اين طرح است.
محمد مهدي زاهدي در پاسخ به درخواست برخي اعضاي شوراي دانشگاه ياسوج جهت تشکيل هيئت امناي مستقل براي اين دانشگاه گفت: تشکيل هيئت امناي مستقل براي دانشگاه ياسوج امکان پذير نيست و مي خواهيم تا جايي که ممکن است در راستاي تجميع هيئت امناي دانشگاهها حرکت کنيم.
وزير علوم، تحقيقات و فناوري در پاسخ به آن دسته از اعضاي هيئت علمي دانشگاه ياسوج که از قرار گرفتن هيئت مميزه اين دانشگاه زير نظر دانشگاه شيراز انتقاد داشتند، گفت: با مستقل شدن هيئت مميزه دانشگاه ياسوج در صورتي که اعضاي هيئت علمي بخواهند موافق هستم. در صورتي که اعضاي هيئت علمي اجماع دارند که هيئت مميزه دانشگاه ياسوج به تهران متقل شود، وزارت علوم نيز موافقت مي کند.
وي با اذعان به اينکه فارغ التحصيلان برخي رشته ها حتي در دوره هاي دکتري نيز کار مناسب پيدا نمي کنند، گفت: وزارت علوم براي رفع مشکل اين فارغ التحصيلان در رشته هايي مانند شيمي در صدد است آنها را به سمت دانشگاههاي پيام نور، غيرانتفاعي و آزاد اسلامي سوق دهد تا هرم اعضاي هيئت علمي در اين دانشگاهها نيز ارتقا» پيدا کند و فارغ التحصيلان نيز عضو هيئت علمي شوند و کار مناسبي داشته باشند.


  تاريخ اعلام نتايج وظرفيت پذيرش آموزشکده هاي فني و حرفه اي سال 87  

گروه آزمون وسنجش : معاون سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد : آزمون کارداني  پيوسته آموزشکده هاي فني و حرفه اي وابسته  به آموزش و پرورش سال 87  صبح ديروز جمعه در 41 کد رشته امتحاني و با حضور 588 هزار و 550 داوطلب  برگزار شد.
دکتر توکلي در گفت وگو با خبرنگار آفرينش اعلام کرد : با بيان اينکه از تعداد کل شرکت کنندگان 218 هزار و721 نفر زن و مابقي مرد هستند ، افزود: آزمون مربوطه  صبح و بعدازظهر ديروز در 309 شهرستان  و بخش  مختلف کشور برگزار شد.
وي ادامه داد : آزمون صبح ديروز با حضور 409 هزار و 92 داوطلب در 22 کد رشته امتحاني برگزار شد و داوطلبان در يک جلسه به سوالات اختصاصي  و عمومي مربوط به رشته هاي امتحاني خود پاسخ دادند.
وي افزود: همچنين بعدازظهر ديروز نيز آزمون در 19 کد رشته امتحاني با حضور 179 هزار و 458 داوطلب برگزار شد که در اين ميان داوطلبان به سوالات عمومي  و پايه دفترچه شماره 1 و سوالات تخصصي مربوط به کد رشته امتحاني خود که در دفترچه شماره 2 چاپ شده، پاسخ خواهند داد.
معاون سازمان سنجش در خاتمه با بيان اينکه حدود 60 هزار نفر در اين دوره از آزمون پذيرفته مي شوند ، تصريح کرد: نتيجه نهايي آزمون نيمه دوم شهريور ماه اعلام مي شود تا پذيرفته شدگان بتوانند بنا بر تقويم دانشگاهي در آموزشکده هاي فني و حرفه اي وابسته به وزارت آموزش و پرورش ثبت نام و ادامه تحصيل دهند.


  معاون سازمان سنجش خبرداد :
 دفترچه انتخاب رشته از امروز در دسترس مجازين قرارمي گيرد  

گروه آزمون وسنجش : معاون سازمان سنجش آموزش کشور با بيان اينکه نتايج اوليه کنکور روز دوشنبه هفتم مرداد ماه اعلام مي شود، گفت: دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسري سال 87 از بعدازظهر امروز شنبه  بر روي سايت سازمان سنجش قرار مي گيرد.
دکتر ابراهيم خدايي در گفت وگو با  خبرنگار آفرينش اعلام کرد :  دستورالعمل انتخاب رشته روز هاي آتي منتشر مي شود.
وي افزود : نتايج اوليه کنکور در قالب کارنامه اعلام مي شود، و مهلت انتخاب رشته داوطلبان از روز جمعه 11 مردادماه آغاز مي شود و تا روز سه شنبه 15 مردادماه ادامه خواهد داشت.
دکتر خدايي  با  اشاره به برخي از تسهيلات سازمان سنجش در اين رابطه، اظهار کرد: سازمان سنجش نرم افزاري را تحت عنوان انتخاب رشته مجازي داوطلبان تهيه کرده که داوطلبان با استفاده از آن مي توانند ضمن آگاهي از اطلاعات انتخاب رشته سال 86، جايگاه  و موقعيت خود را براي انتخاب رشته در سال جاري مشاهده کرده و از اين طريق نسبت به انتخاب رشته آگاهانه اقدام کنند.
وي با بيان اينکه اين نرم افزار نقش راهنما را براي داوطلبان اجرا مي کند ، اظهار کرد: هيچ ضرورتي براي تبعيت داوطلبان از اين راهنما وجود ندارد و در همين راستا تبعيت از آن نيز نمي تواند قبولي صد درصدي داوطلبان را تضمين کند.
دکتر خدايي با بيان اينکه ضوابط  و ظرفيت کدرشته هاي امتحاني در سال 87 نسبت به سال 86 تغييراتي داشته است ، گفت: بنابراين از آنجا که راهنماي انتخاب رشته سازمان سنجش با استناد نسبت به اطلاعات آماري سال 86 تعيين شده است داوطلبان در زمان انتخاب رشته به اين مساله توجه کنند.
معاون سازمان سنجش  اظهار داشت : راهنماي انتخاب رشته از روز سه شنبه  8 مردادماه بر روي سايت سازمان سنجش قرار مي گيرد و متقاضيان مي توانند با استفاده از کد رهگيري و شماره پرونده يا مشخصات کارت اعتباري خود ، با مراجعه به سايت سازمان سنجش از تسهيلات اين راهنما بهره مند شوند.
به گفته وي: داوطلبان در مهلت اعلامي  بايد با مراجعه به سايت اينترنتي سازمان سنجش و درج کد رهگيري و شماره پرونده يا مشخصات کارت اعتباري خود نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند. بر اين اساس زماني انتخاب رشته  داوطلبان کامل مي شود که کد 15 رقمي انتخاب رشته را دريافت کرده  و انتخاب رشته آنان تاييد شود.
دکتر خدايي در خاتمه با بيان اينکه اولويت داوطلبان در انتخاب رشته بايد علاقه ، استعداد و توانمنديهاي آنان باشد ، اظهار داشت : داوطلبان و خانواده ها از مراجعه به موسسات غيرمجاز و غيرمعتبر انتخاب رشته خودداري کنند.


 
ورزشي و در قلمرو ورزش
سياسي
دريچه هنر
دانش و پژوهش
مرز پرگهر
اقتصاد و بازار
آموزش و سنجش
خبر دانشگاه
آگهي هاي روزنامه آفرينش
صفحه اصلی - شناسنامه آفرینش - آرشیو آفرینش - ارتباط با ما - درخواست اشتراک - پیوندها - جستجوی پیشرفته