جستجوي پيشرفتهبرو جستجو
پیوندها ÏÑÎæÇÓÊ ÇÔÊÑǘارتباط با ماآرشيوشناسنامهصفحه اصلي
تاریخ 1385/03/18 - روزنامه مستقل سراسري صبح ايران نسخه شماره 2499
 


رئيس کل ديوان عدالت اداري :
بسياري از احکام ديوان عدالت اداري، اجرا نشده است


پيش نويس پيشنهادهاي گروه 1+5 به ايران


سرنوشت سيم کارت هاي 150 هزار توماني در هاله اي از ابهام
ديروز ترک سل، امروز اريکسون و آلکاتل

آخرين حذفيات منابع آزمون دوره هاي فراگير مقاطع کارشناسي و دکتراي دانشگاه پيام نور اعلام شد.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه پيام نور ، برخي منابع درسي دانشپذيران کارشناسي ارشد رشته هاي مديريت بازرگاني، مديريت اجرايي و دوره دانشپذيري مقطع دکتراي phb دانشگاه پيام نور به دليل ناياب بودن در بازار کتاب از ليست منابع آزموني حذف شد.
در رشته کارشناسي ارشد رشته مديريت بازرگاني کتاب «سيستمهاي اطلاعات در مديريت» تاليف هوشنگ مومني از انتشارات نشر رسا، از فهرست منابع اعلام شده براي رشته مديريت بازرگاني نوبت پنجم پذيرش فراگير در مقطع کارشناسي ارشد حذف شد.
حذف آن به دليل عدم وجود اين منبع در بازار کتاب است.
همچنين در رشته کارشناسي ارشد مديريت اجرايي (MBA) نيز طبق اعلام مديريت سنجش دانشگاه، دو کتاب حذف شد که عبارتند از:
کتاب سازمان و بوروکراسي مولف نيکوس موزليس - مترجم حسن ميرزايي اهرنجاني از انتشارات دانشگاه تهران حذف شد.
کتاب رفتار سازماني مولف استيفن رابينز - مترجم محمد اعرابي و علي پارسائيان از انتشارات دفتر پژوهشهاي فرهنگي فقط جلد اول مطالعه شود و جلد دوم و سوم حذف است.
گفتني است، يکي از منابع درسي دوره دانشپذيري مقطع دکتراي phb نوبت چهارم نيز حذف شد.
کتاب «آمار در تربيت بدني و علوم ورزشي» تاليف دکتر ميناسيان از انتشارات معاونت فرهنگي سازمان تربيت بدني از فهرست منابع درسي دوره دانشپذيري مقطع دکتراي phb نوبت چهارم حذف مي شود.
حذف اين منبع به دليل ناياب بودن آن در بازار صورت گرفته است .
دانشگاه پيام نور همچنين منبع درسي دوره دانشپذيري رشته حقوق بين الملل مقطع کارشناسي ارشد را اصلاح کرد.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه پيام نور ، کليه دانشپذيران رشته حقوق بين الملل مقطع کارشناسي ارشد نوبت پنجم در خصوص منبع درسي «حقوق بين الملل اقتصادي» تاليف ايگناس زايدل هومن فولدرن، بايد صفحات »1-85« اين کتاب را مطالعه کنند.
به گفته مديريت سنجش دانشگاه، پيش از اين اشتباها صفحات »1-185« اين کتاب براي مطالعه دانشپذيران اعلام شده بود که بدين وسيله اصلاح مي شود.
خبر ديگر حاکي است آزمون نيمسال دانشپذيري دوره هاي فراگير دانشگاه پيام نور مرداد ماه سال جاري برگزار مي شود.
چند رشته جديد از جمله مهندسي کامپيوتر، مهندسي صنايع، تربيت بدني، تاريخ و آموزش زبان انگليسي امسال به مجموعه رشته هاي فراگير کارشناسي دانشگاه افزوده شده است.
با اعمال تغييرات و ايجاد تسهيلاتي در اين دوره از دوره هاي فراگير امسال براي نخستين بار دارندگان ديپلم متوسطه و يا ديپلم فني و حرفه اي و کاردانش نيز مي توانند در دوره هاي فراگير مقطع کارشناسي شرکت کنند.
معدل دوره پيش دانشگاهي و ديپلم داوطلبان تنها در صورتي که تاثير مثبت در آزمون داشته باشد، اعمال مي شود.
شرط ميانگين وزني با تصويب وزارت علوم حذف شده است و همچنين تسهيلاتي براي پذيرش کارکنان دانشگاه و وزارت علوم براي ادامه تحصيل در اين دانشگاه فراهم شده است. تعداد شهرها براي پذيرش دانشجوي فراگير افزايش يافته است و همچنين از امسال مرکز تهران نيز مجددا در دوره هاي فراگير دانشجو مي پذيرد. همچنين امسال براي جلوگيري از خطا و اشکالات احتمالي سوالات قرار است قبل از تصحيح پاسخنامه داوطلبان، ايراد و اشکالات پاسخنامه ها توسط گروه هاي علمي دانشگاه بررسي و با توافق سازمان سنجش اصلاح شود.


جوخه ترور شخصيت، پياده نظام کيست ؟

براي تضعيف يک انقلاب، براي سست کردن بنيان هاي يک نظام سياسي و براي تخريب يک راه، روش هاي متعددي وجود دارد، روش هايي که هرکدام از آنها در عرصه تاريخ، به کرات مصداق يافته واجرا شده اند.
يکي ازاين روش ها ترور شخصيت اشخاصي است که نام آنها با انقلاب، نظام و مسير ...
ادامه...

رئيس جمهور با تاکيد بر اينکه صيانت از آبروي افراد نبايد مانع از استيفاي حقوق ملت گردد، تاکيد کرد: آبرو متعلق به منافع و عزت ملت است و کساني که با پيامهاي انحرافي دشمن را اميدوار کنند نبايد آبرو داشته باشند.
به گزارش آنا، محمود احمدي نژاد صبح ديروز در همايش سراسري ديوان محاسبات کشور گفت: جامعه اي که در آن کينه ورزي نباشد و نسيم توحيد در آن بوزد جامعه عزيز و پر افتخار خواهد بود که کرامت انسانها در آن حرف اول مي زند.
احمدي نژاد با تاکيد بر اينکه امنيت پايدار در سايه عدالت ايجاد مي شود، اظهار داشت: بايد روي عدالت در زمينه هاي مختلف کار کنيم تا به متن انديشه و کارکرد هاي روزانه ما بيايد اما هنوز عدالت مانند توحيد جاي خود را در زمينه هاي مختلف بين ما باز نکرده است.
وي ادامه داد ايران بايد در علم ، اقتصاد و فناوري حرف اول را بزند و براي اين کار ظرفيت مورد نياز وجود دارد به شرط آنکه حوزه ها، دانشگاهها و مراکز علمي ما فعال باشند.
احمدي نژاد تصريح کرد: ريال به ريال اموال ملت امانتي در دست ماست و نمي توانيم بگوييم چون فلان گروه خيلي در حال کار است او را رها کنيم که کارش را بکند بلکه قطعا مي شود درست و سالم کار کرد و دچار تخلف هم نشد. وي نظارت را امري حساس و به منزله شمشيري دو لبه بر شمرد و با بيان اينکه قريب به اتفاق کارکنان سه قوه افرادي زحمتکش هستند ، اظهار داشت: اما به هر حال وسوسه ها بيکار نيستند و به همين دليل بايد همواره نظارت دقيق وجود داشته باشد. احمدي نژاد با اشاره به اينکه به گونه اي بايد نظارت صورت گيرد که مانع کار درست نگردد، گفت: نبايد اين گونه باشد که افراد احساس کنند هرچه بيشتر کار کنند مورد عتاب و خطاب هستند و کساني که کار نمي کنند ، تحت هيچ فشاري قرار نمي گيرند چون اين مساله روي سيستم تاثير رواني منفي مي گذارد.
رئيس جمهور با تاکيد بر لزوم برخورد جدي با مفاسد بزرگ و در عين حال جلوگيري از مفاسد کوچک ابراز اميدواري کرد که آرمان چشم انداز بيست ساله زودتر از زمان مقرر به نتيجه برسد و اظهار داشت: صيانت از آبروي افراد نبايد مانع از استيفاي حقوق ملت باشد چرا که اگر کسي دست درازي ناجوانمردانه به منابع ملت کرده است ديگر نبايد اعتباري داشته باشد و کسي که با آبروي يک ملت بازي مي کند نيز نبايد با آبرو بماند.
پيش از سخنان رئيس جمهور; محمدرضا رحيمي رئيس کل ديوان محاسبات نيز گزارشي از فعاليتهاي اين ديوان ارائه کرد.

سه هزار و 150 دانشجوي دانشگاه آزاد اسلامي در قالب 96 کاروان از 9 ايستگاه پروازي تهران، اصفهان، شيراز، مشهد، کرمان، ساري، اهواز، تبريز و يزد از تاريخ 11 تيرماه تا 18 شهريورماه 85 به حج عمره دانشجويي اعزام مي شوند.
به گزارش آنا، دکتر عليرضا صالحي مديرکل امور فرهنگي و آموزشي دانشگاه آزاد اسلامي در همايش راز عروج ويژه زائران حج عمره دانشجويي منطقه هشت که به ميزباني واحد تهران مرکز برگزار شد، با بيان اين مطلب گفت: از تاريخ 11 تير تا 15 مرداد ماه، دانشجويان دختر و از 18 مرداد تا 18 شهريور ماه، دانشجويان پسر به اين سفر معنوي اعزام مي شوند.
دکتر صالحي با اشاره به اينکه ترکيب اعزام شوندگان به حج امسال 60 درصد دختر و 40 درصد پسر هستند، گفت: 388 دختر و 312 پسر از سطح منطقه هشت دانشگاه آزاد اسلامي به اين حج اعزام مي شوند. وي افزود: امسال به منظور سهولت و رفاه حال دانشجويان، انتخاب ايستگاه هاي پروازي بر عهده خود زائران گذاشته شده است.
دکتر صالحي گفت: تسهيلات بسياري براي اعزام دانشجويان به حج عمره امسال صورت گرفته که ديگر نيازي به مراجعه دانشجو به سازمان مرکزي نباشد.
وي افزود: از جمله ابتکارات دانشگاه آزاد، برگزاري همايش هاي راز عروج در سطح مناطق يازده گانه دانشگاه آزاد اسلامي و آشنا نمودن دانشجويان با مسائل عمره و آداب و مناسک آن است. دکتر صالحي ادامه داد: اعزام يک معاون فرهنگي با کاروان هاي حج عمره يکي ديگر از ابتکارات معاونت فرهنگي دانشگاه آزاد است.

يکي والايي طلب و جهان نگر است، دنبال انگيزه ها و اعتقادات خاص خود مي رود تا تعامل بزرگتري را دامن بزند. ديگري در انتظار او درگير سوالات و گلايه هاي دروني و محدود خويش است که مثلا اين وسط تکليف عشق چه مي شود. نمايش"رکاب" به نويسندگي و کارگرداني عزت الله مهرآوران بر آن است که جوابي به اين سوال بدهد، اما...نمايش"رکاب" براساس واگويه ها، خود اظهاري ها و برون ريزي هاي بيش از حد شکل گرفته است که براي آن ها جز يک دليل درون متني که آن هم به تنهايي"مهري" و دلتنگي هاي او ارتباط پيدا مي کند، دليل ديگري وجود ندارد. با توجه به اين که خود اظهاري ها بخش عمده نمايشنامه را پر کرده، نياز به علت هاي ديگري هم براي آن بود. نويسنده، نوشته اش را صرفا براساس يک موقعيت طرح ريزي کرده و تا لحظه پاياني که"مهري" با دوچرخه سفيد راه شوهرش را پي مي گيرد، متن شکل داستاني ندارد، اما خوشبختانه در لحظه آخر با همين ترفند از حوزه خبري و گزارشي در مي آيد و شکل داستاني به خود مي گيرد. ولي چند سوال بي پاسخ مي ماند، منجمله اين دوچرخه اي که وسط صحنه است و به شوهر مهري تعلق دارد، وسط صحنه چه کار مي کند؟ وجود چنين وسيله اي نمي تواند جز» نمايشنامه باشد، زيرا در متن اشاره نشده که شوهر مهري دو تا دوچرخه دارد. از طرفي، او با دوچرخه اش در حال رکاب زدن به دور دنيا و تبليغ صلح است. جوابي که به سوال داده مي شود اين است: نويسنده آن را بر متن تحميل کرده تا از قبل نمايشنامه را به گونه اي انتزاعي، فرامتني و به دلخواه کارگرداني کرده باشد. از اين رو بايد بپذيريم که هنگام نوشتن متن فکر عزت الله مهرآوران صرفا روي اجرا متمرکز بوده و نه نوشتن يک اثر نمايشي.
دلايل زيادي هم اين نظر را به اثبات مي رساند: شعرهايي که از شاعران معروفي همچون"لورکا" و ديگران بر زبان يک زن جنوبي که لهجه، شخصيت، هويت و اصالت خودش را حفظ کرده جاري مي شود، تناقضات متن را به خوبي نشان مي دهد. مهري پرسوناژي دوگانه و ساخته شده است; نيمي از آن واقعي و نيمي هم برگرفته از ذهنيات خود کارگردان نمايش است، حاصل اين ناآشنايي به متن و ساختار آن، عدم کاراکتريزه شدن آدم هاي نمايش"رکاب" را در پي داشته است. مهري که نقش او را"پرستو گلستاني" با مهارت و زيبايي قابل تحسيني بازي مي کند به علت نقص متن(نه بازي بازيگر) و نيز به سبب دو وجهي بودن، استعاري و گاه شعرگونه بودن اغلب ديالوگ هايش در کل غيرواقعي جلوه مي کند.
پرسوناژ"جواد" هم که نقش آن را"امير غفارمنش" به خوبي بازي مي کند، اضافي و تحميل شده بر متن است، زيرا هيچ داده يا افزوده معنادار و قابل اعتنايي به متن اضافه نمي کند و فقط براي مزه پراني به کار گرفته شده است، به عبارتي اگر او را حذف کنيم درونمايه و ساختار نمايشنامه آسيب نمي بيند.عزت الله مهرآوران در مقام کارگردان تا حدي از توانمندي هاي بيشتري برخوردار است. او رويکرد صرفا بصري به متن دارد و اين به علائق و ابتکارات ذهني او براي کارگرداني مربوط مي شود. البته در کنار بعضي ويژگي هاي کارگرداني لازم است به اشتباهاتي هم در اين مورد اشاره نمود. او پرسوناژ"جواد" را با همان شلوار لي کوتاه، پاره و نقاشي شده که معمولا در غرب و خارج از کشور مي پوشيده، وارد يک محله سنتي و قديمي در جنوب ايران مي کند و از ياد مي برد که ارائه اين شاکله از چنين پرسوناژي آن هم در جنوب، کاملا غير واقعي است و همين دليل ديگري بر اضافي بودن اين کاراکتر محسوب مي شود. حتي اگر کارگردان براساس يک قرارداد ذهني و به منظور تاکيد بر فرهنگ وارداتي غرب اين کار را کرده باشد که ظاهرا قصدش هم همين بوده، آسيب بيشتري به نمايش مي زند، زيرا باور پذير بودن ساير داده هاي نمايشنامه و در نتيجه کل متن را زير سوال مي برد.
ادامه دارد...............

کمتر از 4 روز ديگر تا نخستين بازي تيم ملي کشورمان در جام جهاني زمان باقي است، در چنين شرايطي ايجاد فضاي آرام و روحيه بخش مي تواند در موفقيت تيم ها تاثيرگذار باشد و همين موضوع سبب شده است که کادر فني تيم ملي حتي در تقسيم اتاق هاي بازيکنان در فريد ريش هافن نيز علاقه و روابط عاطفي ميان نفرات را در نظر گيرند.
گفتني است که ملي پوشان کشورمان در شرايطي در اتاق هايشان تقسيم شده اند که از نظر نوع روابط عاطفي، باشگاهي و خصوصيات فردي اين ابتکار، کارساز به نظر مي آيد.
علي دايي و يحيي گل محمدي 2 يار جدا نشدني اين بار نيز هم اتاق هستند، سال ها است که کاپيتان تيم ملي و مدافع سخت کوش با يکديگر تجربيات مشترکي را مي گذرانند، دايي و يحيي با وظايفي متفاوت و روحيه اي مشترک، در پرسپوليس و صباباتري هم بازي بوده اند و در تمرينات باشگاهي و ملي نيز از يکديگر جدا شدني نيستند. اتاق دايي و گل محمدي را مي توان اتاق تجربه ناميد، آنها خاطرات مشترک بسياري دارند که جام جهاني 2006 آلمان را نيز به آن خواهند افزود.
فريدون زندي از نخستين روزهاي حضورش در تيم ملي با مهدي مهدوي کيا سازگار بود، فريدون که همچنان براي بيان صحبت هايش فارسي و آلماني را در هم مي آميزد مي تواند با مهدي به آساني ارتباط برقرار کند، ضمن آن که زبان فارسي خود را نيز تقويت کند، آلمان براي فريدون و مهدي محيط تازه اي نيست، با توجه به درد مصدوميت هاي قديمي، مردم ايران اميدوارند تا مردان اين اتاق سالم و توانمند به ميدان بازگردند.
زندي و مهدوي کيا بال هاي حرکت ايران در جناح چپ و راست خواهند بود.
اتاق انگيزه تيم ملي را بايد اتاقي دانست که رسول خطيبي و آرش برهاني در آن حضور دارند. مهاجمان زهردار و جوان تيم ملي، در اين اتاق آرزوهاي مشترک شان را مرور مي کنند، بي ترديد براي رسول و آرش حتي فرصت چند دقيقه بازي نيز مي تواند کافي باشد تا با نيرو و انگيزه جواني قدرت شان را به رخ مدافعان حريف بکشند.
جواد نکونام در ميانه ليگ پنجم از پاس جدا شد و به امارات رفت اما، اين موضوع سبب نمي شود تا وي با حسن رودباريان هم اتاق نشود، اين 2 بازيکن همراه با يکديگر قهرماني در ليگ ايران را تجربه کرده اند و همواره در تمرينات نيز دوستي و کري شديدي ميان آنها وجود دارد، با توجه به جدايي جواد از پاس، رودباريان و نکونام صحبت هاي بسياري براي گفتن خواهند داشت.
ادامه دارد...........

صفحه اصلی - شناسنامه آفرینش - آرشیو آفرینش - ارتباط با ما - درخواست اشتراک - پیوندها - جستجوی پیشرفته

اين نسخه 4960 بار ديده شده است

شیدراوی - نرم افزار ایجاد نشریه الکترونیکی و نشر الکترونیک

 
ورزشي
سياسي و سياسي خارجي
هنري
استانها و شهرستانها
دانشگاه و خبر
دانشگاه
اقتصادي
تست



نظرسنجی
نظر شما در مورد راه اندازي قسمت نظر سنجي در سايت روزنامه آفرينش چيست

عالی است
خوب است
مناسب نيست