جستجوي پيشرفتهبرو جستجو
پیوندها ÏÑÎæÇÓÊ ÇÔÊÑǘارتباط با ماآرشيوشناسنامهصفحه اصلي
تاریخ 1385/04/06 - روزنامه مستقل سراسري صبح ايران نسخه شماره 2515
 


آيت ا... هاشمي رفسنجاني در ديدار اعضاي کانون نمايندگان ادوارمجلس:
واقعيت ها را بايد براساس آراي اکثريت پذيرفت


تعيين حداقل 150 و حداکثر يک ميليون و 793 هزار توماني حقوق براي پايين و بالاترين رده دولتي


الهام: دولت با دو نرخي کردن بنزين مخالف است
نامه اقتصاددانان به رييس جمهوري يک بيانيه سياسي بود


تاريخ توزيع کارت و برگزاري آزمون رشته هاي غير پزشکي : گروه رياضي و فني مهندسي ، گروه علوم انساني ، گروه علوم تجربي ، کشاورزي ، دامپزشکي ، زبان هاي خارجي و رشته هاي علوم پزشکي اعلام شد .
دکتر ناصر اقبالي رئيس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي اعلام نمود :
کارت ورود به جلسه داوطلبان آزمون غير پزشکي اين دانشگاه از تاريخ 11 الي 13 تير ماه سال 85 در تهران و 154 حوزه در سطح کشور و 4 حوزه خارج از کشور توزيع مي گردد .
اقبالي در ادامه تصرح کرد : اطلاعات لازم در خصوص زمان توزيع کارت ورود به جلسه طي اطلاعيه اي از طريق هفته نامه فر هيختگان مورخ 6 تير ماه سال 85 و روزنامه آفرينش مورخ 7 و 10 تير ماه به اطلاع داوطلبان خواهد رسيد و جدول توزيع کارت همچنين بر روي سايت اطلاع رساني مرکز آزمون به آدرسnet.moonza.wwwقرار مي گيرد .
اقبالي در ادامه اظهار داشت : داوطلبان لازم است جهت در يافت کارت ورود به جلسه به واحد دانشگاهي انتخاب اول خود مراجعه و نسبت به دريافت کارت ورود به جلسه اقدام نمايند .رئيس مرکز آزمون تاکيد کرد : کارت ورود به جلسه آزمون تنها به شخص داوطلب و در مقابل ارائه قبض رسيد پستي ارسال مدارک و شناسنامه يا کارت شناسايي عکسدار تحويل خواهد شد .وي در مورد توزيع کارت داوطلبان تهراني گفت : در تهران 7 حوزه جهت توزيع کارت خواهران و 3 حوزه جهت توزيع کارت برادران در نظر گرفته شده است و لازم است داوطلبان با توجه به حرف اول نام خانوادگي و شماره شناسنامه در نوبت مقرر جهت در يافت کار ت خود به حوزه هاي تعيين شده مراجعه نمايند .
وي اظهار داشت : آزمون رشته هاي غير پزشکي سال 85 دانشگاه آزاد اسلامي در چهار نوبت صبح عصر روز هاي پنج شنبه و جمعه 15 و 16 تير ماه در سراسر کشور و 4 حوزه خارج از کشور برگزار خواهد شد .
رئيس مرکز آزمون تاکيد کرد : مرکز آزمون اطلاعات مربوط به داوطلبان را صرفا از طريق منابع خبري رسمي کشور منتشر و اعلام مي نمايد .لذا داوطلبان فقط بر اساس جداولي که توسط هفته نامه فرهيختگان دانشگاه آزاد اسلامي و روز نامه هاي کثيرالنتشار منتشر مي شود براي دريافت کارت اقدام کنند . همچنين تاريخ برگزاري آزمون هاي سراسري پزشکي و غير پزشکي دانشگاه آزاد اسلامي که به طور همزمان در سراسر کشور برگزار مي شود به شرح زير مي باشد :
آزمون شماره يک ( رشته هاي غير پزشکي ) در چهار نوبت صبح و عصر روز هاي پنجشنبه 85/4/15 ، جمعه 85/4/16 به شرح زير برگزار مي شود :
مجموعه مربوط به رشته هاي گروه رياضي و فني مهندسي و مجموعه 6 مربوط به رشته هاي گروه هنر صبح روز پنج شنبه مورخ 85/4/15
مجموعه مربوط به رشته هاي گروه رياضي و فني مهندسي عصر روز پنج شنبه مورخ /4/15. 85
مجموعه 3 و 4 مربوط به رشته هاي گروه علوم انساني صبح روز جمعه مورخ /4/16. 85
مجموعه 2 مربوط به رشته هاي گروه علوم تجربي ، کشاورزي و دامپزشکي و مجموعه 5 مربوط به رشته هاي گروه زبان هاي خارجه عصر روز جمعه مورخ /4/16. 85
همچنين آزمون شماره 2 رشته هاي علوم پزشکي صبح روز جمعه 85/4/30 برگزار مي شود .
دفتر چه سوال :
در آزمون هاي سراسري دانشگاه آزاد اسلامي به هر داوطلب تعدادي دفتر چه سوال ارائعه مي شود که با توجه به دروس ان دفتر چه سوالات عمومي ، دفتر چه اول و دفتر چه سوالات اختصاصي دفتر چه دوم ناميده مي شود . دفتر چه سوالات عمومي و اختصاصي داوطلبان با تو جه به ويژگي هاي آنها در رشته هاي انتخابي دين و زبان خارجه و انواع مختلف تنظيم گرديده که هريک داراي کد مخصوص مي باشد کد د فترچه سوالات عمومي اکثريت يک رقمي و کد دفتر چه اختصاصي دو رقمي است که اين کد در قسمت بالاي پاسخنامه داوطلبان چاپ شده است . در آزمون بايد دقت شود که به هر داوطلب دفتر چه اختصاصي و عمومي مختص وي ارائه گردد .دفتر چه عمومي اکثريت مخصوص داوطلباني است که دين آنها اسلام و زبان خارجه آنها انگليسي بوده و دفتر چه عمومي اقليت مخصوص داوطلباني است که داراي دين غير اسلام و يا زبان خارجه غير انگليسي مي باشند .

فلاحت پيشه: انتقادهايي غير منصفانه نسبت به کيفيت تحصيل در دانشگاه آزاد اسلامي مطرح است
عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تاکيد کرد: دانشگاه آزاد اسلامي در تحول کمي آموزش عالي کشور بسيار موفق بوده و در بعد کيفي نيز در حال پيشرفت است.
به گزارش آفرينش به نقل از مرکز اطلاع رساني دانشگاه آزاد اسلامي، دکتر حشمت ا... فلاحت پيشه گفت: در ابتدا توسعه کمي دانشگاه در دستور کار مسوولان دانشگاه آزاد اسلامي قرار گرفته بود و در حال حاضر مي بينيم که به توسعه کيفي نيز توجه خاصي مي شود و موفقيت هاي چشمگيري در اين زمينه به دست آمده است.
نماينده مردم اسلام آباد غرب در مجلس افزود: دانشگاه آزاد اسلامي براي داوطلباني که نمي توانستند در دانشگاه هاي دولتي مشغول به تحصيل شوند و قصد مهاجرت به خارج از کشور را داشتند، مکان مناسبي براي تحصيل و ارتقاي معلومات به شمار مي آيد.
فلاحت پيشه درباره انتقادهايي که متوجه اين دانشگاه است، گفت: اکنون انتقادهايي غير منصفانه نسبت به کيفيت تحصيل در دانشگاه آزاد اسلامي مطرح است، اما با توجه به اينکه اين دانشگاه در سطح جهاني با استانداردهاي بين المللي و داخل کشور هماهنگ شده، نشان دهنده رشد خوب دانشگاه آزاد اسلامي است.
عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس افزود: طرح پذيرش بدون آزمون دانشجو که از سوي دکتر جاسبي مطرح شد، اکنون در نقاط مختلف در حال اجراست و دانشگاه آزاد اسلامي پيشقراول اين حرکت بوده که اميدواريم بتواند اين امر را با کيفيت لازم پيش ببرد.
نماينده مردم اسلام آباد غرب در زمينه نقش دانشگاه آزاد اسلامي در جلوگيري از فرار مغزها از کشور گفت: دو دسته از افراد از کشور خارج مي شوند; يکي نخبگاني که در المپيادها شناخته مي شوند و دسته دوم کساني هستند که در کنکورهاي داخلي پذيرفته نمي شوند.
وي افزود: دانشگاه آزاد اسلامي به خوبي توانست عمل کند و با تاسيس و راه اندازي واحدهاي مختلف در رشته هاي گوناگون در اقصي نقاط کشور و جذب اين علاقه مندان مانع خروج آنان از کشور شد.
عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس: دانشگاه آزاد اسلامي بهترين نقش را در عرصه هاي بين المللي ايفا کرده است
نماينده مردم نجف آباد با اشاره به موفقيت هاي اخير واحدهاي دانشگاه آزاد اسلامي در عرصه هاي بين المللي گفت: يکي از راه هاي صدور انقلاب حضور دانشگاه ها در محافل علمي ، پژوهشي و ورزشي بين المللي است که دانشگاه آزاد اسلامي در اين زمينه بهترين نقش را ايفا کرده است.
به گزارش آفرينش به نقل از مرکز اطلاع رساني دانشگاه آزاد اسلامي، دکتر حميد سعادت با بيان اينکه دانشگاه آزاد اسلامي در حال حاضر در زمينه رشد کيفي به جايگاه مناسبي رسيده است، اظهار داشت: دانشگاهي که بتواند در صحنه هاي علمي، تحقيقاتي و ورزشي جهاني حضور يابد، مطمئنا از رشد کيفي خوبي برخوردار است.
وي در ادامه افزود: توليد علم و صدور آن به خارج کشور از مطالبات مهم رهبري از مراکز آموزش عالي است که دانشگاه آزاد اسلامي تا به امروز گام هاي موثر و مثبتي را در اين راه برداشته است.
عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس همچنين خاطرنشان کرد: حال که دانشگاه آزاد اسلامي حضور موثري را در صحنه هاي بين المللي دارد، دولت نيز بايد با فراهم کردن بسترهاي مناسب، زيرساخت هاي لازم را به منظور ارتقاي هرچه بيشتر سطح اين دانشگاه آماده کند.
سعادت اضافه کرد: دولت مي تواند با پرداخت سريع 60 ميليارد تومان مصوب مجلس شوراي اسلامي به دانشگاه آزاد اسلامي در جهت حل بخشي از مشکلات دانشجويان حرکت کند.
عضو کميسيون اصل نود مجلس شوراي اسلامي: دانشگاه آزاد اسلامي بدون انحصارگرايي دولتي، موفق ترين تجربه نظام آموزش عالي محسوب مي شود
دانشگاه آزاد اسلامي يک تجربه موفقيت آميز در نظام آموزش عالي به شمار مي آيد که به جرات مي توان گفت نمونه آن به ندرت يافت مي شود.
به گزارش آفرينش به نقل از مرکز اطلاع رساني دانشگاه آزاد اسلامي، علي عسگري در با اعلام اين مطلب گفت: بنيانگذاري اين نظام آموزش عالي با سرمايه اوليه امام خميني (ره) و شاگردان صميمي آن پير فرزانه صورت گرفته است و چنان سريع گسترش پيدا کرد که هم اکنون بدون بودجه دولتي از دو وزارت خانه علوم، تحقيقات و فن آوري و بهداشت، درمان و آموزش پزشکي پيش افتاده و دانشجويان بيشتري را در خود جاي داده است.
وي با اشاره به خيل عظيم بيکاران گفت: دولت بايد از دانشگاه آزاد براي ادامه تحصيل و پرورش جوانان متخصص سپاسگزار باشد در غير اين صورت با اضافه شدن اين جوانان غير متخصص به آمار جمعيت بيکار مي توان پيش بيني کرد، چه مشکلات عظيمي فراروي نظام جمهوري اسلامي قرار مي گرفت.
عضو کميسيون اصل نود مجلس با اشاره به اين که جوانان ما با تحصيل در دانشگاه آزاد اسلامي در راستاي ارتقاي علمي و شخصيتي خود گام بر مي دارند، خاطرنشان کرد: اين جوانان تمام توان خود را در توانمند سازي نظام جمهوري اسلامي به کار مي گيرند و با فعاليت در اقتصاد و گروه هاي صنعتي خوشه اي در پيشرفت اقتصاد مولد کشور محسوب مي شوند.
وي يادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامي به عنوان يکي از دانشگاه هاي به رسميت شناخته شده بين المللي دنيا، به ويژه جهان اسلام در زمينه فناوري نوين پروژه هاي همچون جوش هسته اي و تولد آب شيرين را براي اولين بار در کشور به اجرا در آورده است.
عسگري تصريح کرد: البته اين کار بسيار گسترده است و پيش بيني مي شود اشکالات و انتقادي به آن وارد باشد ولي موفقيت زماني حاصل مي شود که انتقادات دلسوزانه باشد نه از سرنواختن ساز مخالف.
نماينده مردم مشهد با اشاره به اين که دانشگاه آزاد اسلامي بايد در گسترش ابعاد فرهنگي به ويژه فرهنگ ديني و اسلامي پيشقدم باشد، گفت: البته در اين زمينه اقدامات خوبي در راستاي توليد علم و نهضت نرم افزاري در علوم انساني انجام شده است.
عضو کميسيون اصل نود با اشاره به اين که برخي از نهادهاي دولتي به دنبال افزايش تصدي گري بر امور هستند، اظهار داشت: وزارت علوم و بعضي از دستگاه هاي دولتي به تعبير رايج خود به دنبال انحصار گرايي هستند اما چون تحصيل گرا نيستند، به دنبال افزايش تصدي گري خود و محدود کردن دانشگاه آزاد اسلامي هستند.
وي تاکيد کرد: به همين منظور سياست هاي مسوولان دانشگاه آزاد اسلامي بايد در جهت گسترش کيفي باشد و گسترش کمي که سياست اوليه دانشگاه بود را کنار بگذارند.
نماينده مردم مشهد افزود: استخدام هيات علمي کارآمد، تاسيس آزمايشگاه هاي ضروري و موثر براي توليد محصولات علمي و تجهيز کامل دانشگاه ها بايد در سياست هاي دانشگاه آزاد اسلامي منظور شود.
به گفته اين نماينده مجلس، دانشگاه آزاد اسلامي مي تواند با برنامه ريزي و با سرمايه گذاري مردمي براي آنان زمينه هاي ادامه تحصيل را فراهم کند که بهترين ارمغان زندگي هر انسان و بالاترين هنر است.
نماينده مردم گرمسار در مجلس شوراي اسلامي: دانشگاه آزاد اسلامي مناطق محروم کشور را توسعه داد
عضو کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي صرفه جويي و هزينه کمتر دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامي، کاهش بوروکراسي ، حذف کنکور،گستردگي و جذب دانشجو در اقصي نقاط کشور و عدم اغماض از خطاهاي کارکنان و هيات علمي را از مهم ترين مزيت هاي اين دانشگاه برشمرد.
به گزارش آفرينش به نقل از مرکز اطلاع رساني دانشگاه آزاد اسلامي، مهندس عليرضا ترابي با اشاره به اينکه هزينه يک دانشجو در دانشگاه دولتي 5 برابر هزينه يک دانشجو در دانشگاه آزاد است، گفت: دانشگاه آزاد يک دانشگاه مردمي است و هيچ بودجه اي تاکنون از سوي دولت به آن اختصاص داده نشده است.
وي در ادامه: يکي از علت هاي موفقيت اين دانشگاه را وجود مديريتي متمرکز و کارآمد عنوان کرد و اظهار داشت: بوروکراسي در دانشگاه هاي دولتي بيشتر است، چرا که بودجه مختص دولت است، اما بودجه در دانشگاه آزاد در اختيار خود دانشگاه است و اين امر موجب رشد و شکوفايي اين دانشگاه شده است.
وي به عملکرد نظارتي دانشگاه آزاد اسلامي نسبت به کارکنان و هيات علمي اش اشاره کرد و گفت: يکي از کارهاي مثبت دانشگاه آزاد اسلامي اين است که افراد را در هر لباس و جايگاهي چنانچه شايسته اين مسووليت نباشند از کار برکنار مي کند.
عضو کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينکه دانشگاه آزاد بيش از 300 واحد مرکز آموزشي در کشور دارد و روز به روز در حال گسترش است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامي بالغ بر يک ميليون و 300 هزار دانشجو و بالاي 70 هزار نفر عضو هيات علمي، استاد و کارمند دارد.
وي با اشاره به صحبت آقاي هاشمي که جمعيت باسواد بيکار بهتر از جمعيت بي سواد بيکار است، اظهار داشت:دانشگاه آزاد اسلامي اکثر جمعيت کشور را باسواد کرد و اين نقش را بر عهده گرفت.
ترابي افزود: دانشگاه آزاد اسلامي همچنين توانست در سطح جهاني و محافل بين المللي با بدست آوردن مقام هاي قابل توجه در رشته هاي مختلف علمي، پژوهشي، ورزشي و... بيش از پيش خود را مطرح سازد.
ترابي با اشاره به بحث فرهنگي دانشگاه آزاد اسلامي خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد در زمان حضرت امام با پيشنهاد آيت ا... هاشمي رفسنجاني تاسيس شد و پسوند اسلامي در نام دانشگاه آزاد قطعا دانشگاه را تحت الشعاع خود قرار مي دهد، چرا که مديران و مسوولان اين دانشگاه در هر نقطه اي بايد در جهت نظام و انقلاب اسلامي و اسلام حرکت کنند.
وي در ادامه تصريح کرد: دنيا دهکده جهاني شده است و تهاجم فرهنگي در هر زماني اتفاق خواهد افتاد و در هر صورت دانشگاه بايد اسلامي و پيام رسان انقلاب باشد.
عضو کميسيون اقتصادي مجلس طرح حذف کنکور که از سوي دکتر جاسبي مطرح شد را نقطه عطفي در آموزش عالي کشور دانست و اظهار داشت: در کشورهاي پيشرفته دنيا تنها در رشته هاي مهندسي و پزشکي به دليل حساس بودن اين رشته ها به وسيله آزمون دانشجو مي پذيرند و در بقيه رشته ها بدون کنکور پذيرش دارند که دانشگاه آزاد اسلامي به اين سو سوق پيدا کرده است.
ترابي در ادامه تصريح کرد: حذف کنکور باعث شکوفايي استعدادها مي شود چرا که دانش آموزان با توجه به علاقه خود رشته مورد نظر را انتخاب مي کند و دانشگاه آزاد گام مثبتي را در اين زمينه برداشته است.
ترابي با تاکيد بر اينکه نمايندگان مجلس از دانشگاه آزاد حمايت مي کنند، اظهار داشت: دانشگاه آزاد نقطه قوت مناطق محروم است و بدون وجود دانشگاه آزاد دسترسي به آموزش عالي در مناطق محروم امکان پذير نيست.
وي کيفيت آموزش در دانشگاه آزاد را خوب عنوان کرد و گفت: اکنون دانشگاه آزاد اسلامي بايد کيفيت را افزايش دهد تا به اهداف اصلي خود که همان تامين رشته هاي مورد نظر است، دست يابد.
عضو کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به محوريت بحث دولت که گرمسار بايد شهرک دانشگاهي شود، گفت: با وجود نزديکي گرمسار به تهران و رفع مشکل آب آشاميدني و تردد راحت دانشجويان و عدم نياز به خوابگاه تصميم به ايجاد شهرک دانشگاهي گرفته ايم.
وي به نامه اي که به وزارت علوم براي احداث شهرک دانشگاهي ارسال شده است، اشاره کرد و گفت:زميني حدود 200 هکتار که بالغ بر 100 هکتار آن پارک جنگلي است را در نظر گرفته ايم.
ترابي در ادامه افزود: اميد است با ايجاد اين شهرک، مجموعه اي تشکيل شود تا دانشگاه آزاد اسلامي و دولتي را در يک قالب و يک روح در بدن هاي مختلف نظاره گر باشيم.
عضو کميسيون حقوقي و قضايي مجلس: دانشگاه آزاد اسلامي تهديدها را به فرصت تبديل کرد
به گزارش آنا، عضو کميسيون حقوقي و قضايي مجلس تصريح کرد: دانشگاه آزاد اسلامي به باور اينجانب يکي از موفق ترين و شايد هم مثمرثمرترين نهادي بود که بعد از انقلاب اسلامي توانسته واقعا منشا خدمت و پيشرفت مملکت و نظام باشد.
دکتر هوشنگ حميدي با بيان اين مطلب افزود: دانشگاه آزاد اسلامي با يک ميليون تومان هديه امام راحل (ره) و دو اتاق کوچک اجاره اي کار خود را آغاز کرد که اينک با گذشت بيست سال و اندي از عمر اين مرکز آموزش عالي با مديريتي توانا توانسته است از لحاظ کمي بزرگ ترين دانشگاه دنيا شود و از لحاظ کيفي نيز در سطح قابل قبولي از نظر استانداردهاي جهاني قرار داشته باشد.
به گفته اين نماينده مجلس، فارغ التحصيلان دانشگاه آزاد اسلامي به لحاظ کيفي به شکل واضح و روشن در عرصه علم در بعد داخلي و نيز در بعد خارجي توانسته اند بسيار تاثيرگذار باشند و موارد آن نيز اظهرمن الشمس است. نماينده سنندج با بيان اين که با توجه به رشد 3/3 جمعيت با بحران جدي در زمينه تحصيلات عاليه که مملکت را تهديد مي کرد مواجه بوديم، خاطرنشان ساخت: با درايت و مديريت توانمند اين مجموعه آموزش عالي نه تنها مشکلات حل شد، بلکه اين تهديدها به فرصت تبديل شد.

عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس :
اظهارات زاکاتي کاملا شخصي است
عضو هيات تحقيق و تفحص از آموزش عالي کشور نسبت به اقدام دکتر زاکاني رئيس اين هيات در انعکاس نظرات شخصي خود از طريق رسانه هاي جمعي در خصوص عدم تعامل دانشگاه آزاد اسلامي با گروه محققان و بازرسان اين کميته انتقاد کرد.
فتح ا... حسنوند اظهار داشت: به نظر من نتيجه بررسي و مطالعات هيات تحقيق و تفحص بايد روال طبيعي خود را طي کند.
وي ادامه داد: روند طبيعي از اين قرار است که پس از جمع بندي نهايي و تاييد اعضاي هيات تحقيق و تفحص گزارش مورد بررسي و مطالعه مجدد کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس قرار مي گيرد. سپس در صحن علني مجلس شوراي اسلامي مطرح مي شود.
نماينده مردم خرم آباد در مجلس شوراي اسلامي ايجاد شبهه در خصوص عملکرد دانشگاه آزاد اسلامي را از اثرات سو اين اظهار نظر شخصي دانست و يادآور شد: اظهار نظر شخصي و انعکاس آن در روزنامه ها و سايت ها قبل از تصويب در هيات تحقيق و تفحص و کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس کاري بس نادرست است و شبهات و ديدگاه هاي منفي در خصوص آموزش عالي به دنبال دارد، در عين اين که هنوز نتيجه و چگونگي عملکرد به طور کامل مشخص نشده است.
وي در اين خصوص که کميسيون اصل 90 مجلس مي تواند با اين اقدام رئيس هيات تحقيق و تفحص از آموزش عالي برخورد کند، گفت: برخورد بايد با توافق اعضاي هيات تحقيق و تفحص از آموزش عالي کشور صورت گيرد.
عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس: اقدام دکتر زاکاني خلاف قانون و عدول از مقررات بوده است
عضو هيات تحقيق و تفحص از آموزش عالي کشور با اشاره به اظهارات دکتر زاکاني مبني بر عدم همکاري مسوولان دانشگاه آزاد اسلامي با اعضاي اين هيات گفت: ارايه اسناد و مدارک تاييد نشده توسط رئيس هيات تحقيق و تفحص درباره دانشگاه آزاد اسلامي به رسانه ها خلاف قانون بوده است. دکتر اسدا... عباسي با تاکيد بر اينکه ارايه هرگونه نتيجه و اسناد و مدارک ناتمام و ناقص در خصوص تحقيق و تفحص از دانشگاه ها به ويژه دانشگاه آزاد اسلامي بدون تاييد کميته تحقيق و تفحص و در نهايت کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس کاري غير قانوني است، اظهار داشت: اقدام دکتر زاکاني نسبت به ارايه گزارش کار هيات تحقيق و تفحص به رسانه ها در اين شرايط نوعي تسويه حساب شخصي و داراي رنگ و بوي سياسي است. وي با بيان اينکه صحت و سقم نتايج هيات تحقيق و تفحص بايد در کميته ذي ربط و کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس مورد بررسي قرار گيرد اظهار داشت: هر گونه اظهار نظر قبل از گذراندن مراحل قانوني و ارائه آن در صحن علني مجلس به معناي عدول از مقررات و قانون است.
عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس همچنين خاطرنشان کرد: هنوز نتيجه نهايي بررسي ها و تحقيقات هيات تحقيق و تفحص آماده نشده است و در حال حاضر گزارشات ارائه شده در دست بررسي است.
به گفته اين نماينده مجلس هرگونه اظهارنظر در مورد عدم همکاري دانشگاه آزاد اسلامي با هيات تحقيق و تفحص مجلس جنبه حقوقي ندارد چرا که کميته تحقيق و تفحص و کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس در اين باره به جمع بندي نرسيده است.


گراني، تابع دستور دولت نيست
روز گذشته سخنگوي دولت، در جمع خبرنگاران گفت: دولت، هيچگونه مجوزي براي افزايش بهاي کالا وخدمات نداده است.
وي همچنين از عزم دولت براي تعديل قيمت ها خبرداد و به عنوان نمونه، از تصميم دولت براي وارد کردن آهن خبرداد تا بدين ترتيب، قيمت اين فلز دربازار داخلي، کاهش يابد.
اين اظهارات، ازآن جهت حائز اهميت است که سخنگوي دولت، سنت انکار را شکسته و مانند برخي ديگراز دولتمردان ارشد، اصل وجود گراني ها را منکر نشده و آن را ساخته و پرداخته قلم هاي ژورناليستي نداسته است. ازاين رو، اميدواريم، سخنان اخير دکتر الهام، سرآغازي باشد بر واقع نگري دولت در خصوص معيشت روزانه مردم.
نکته ديگري که درباره اظهارات اخيرسخنگوي دولت به ذهن متبادر مي شود، اين است که گران شدن کالا وخدمات، الزاما به دستور دولت صورت نمي گيرد تا عدم وجود فرماني دراين خصوص، مترادف با ارزاني باشد.
دولت، کنترل قيمت را دربرخي حوزه ها، مثل آب، برق، سوخت، مخابرات و... در قبضه قدرت خود دارد و مي تواند با يک دستورالعمل بهاي اين اقلام را کاهش يا افزايش دهد و يا آن رابدون تغيير نگاه دارد.
اما، اين حوزه ها، تنها عرصه هاي تاثيرگذار بر قيمت کالا و خدمات نيست بلکه علاوه براينها، هزاران قلم کالا و خدمات وجود دارد که از فاکتورهاي متعددي تاثير مي گيرند تا به يک نقطه قيمتي برسند.
از جمله اين فاکتورها و شايد بتوان گفت مهم ترين شان، سياست هاي دولت است، چه سياست هاي اقتصادي و چه کنش و واکنش هاي سياسي دولت.
بنابراين امکان دارد دولت دستوري مبني بر گران شدن فلان کالا يا خدمت نداده باشد ولي نتيجه قهري سياست هايش افزايش بها باشد.
مثلا آنگاه که سياست هاي دولت، باعث مي شود سرمايه داران، ثروت خود را از بورس خارج کنند وبه آن سوي مرزها منتقل کنند، بديهي است که بخشي از توان اقتصادي کشور که مي توانسته است مصروف کارآفريني، توليد وعرضه شود از رده خارج شده که نتيجه آن، تشديد وخامت اوضاع اقتصادي و گران شدن کالا و خدمات است.
يک مثال ديگر نيز مي تواند دراين ارتباط به درک صحيح موضوع کمک کند: درطول ماه هاي گذشته، دولت، تبليغات وسيعي را شکل داد و به کرات اين خبر را در رسانه هاي مختلف منتشر ساخت که به افراد کم درآمد ، وام 3 ميليون توماني وديعه مسکن و وام 10 ميليون توماني خريد خانه اعطا خواهد کرد.
پس ازآن، ثبت نام براي اخذ اين وام آغاز شد و ازميان چند ميليون متقاضي فقط تقاضاي چند ده هزار نفر جهت اخذ وام پذيرفته شد.
با اين حال، حجم تبليغات دولت به حدي بود که فروشندگان مسکن، با اين تصور که خريداران با دريافت وام مورد اشاره از قدرت خريد بيشتري برخوردار شده اند، قيمت ها را افزايش دادند و اين درحالي بود که هيچ تفاوت محسوسي در قدرت خريد مردم ايجاد نشده بود و فقط تعداد معدودي موفق به دريافت وام شده بودند.
دراينجا، دولت، هيچ دستوري براي بالا رفتن قيمت مسکن نداده بود ولي عملکرد ناصوابش در بزرگنمايي کاري که انجام مي داد، باعث بالا رفتن سطح توقعات بازار و در نتيجه افزايش بهاي مسکن شد.
بنابراين، چنانچه دولت واقعا درصد ارتقاي سطح معيشت مردم وگشودن گره از زندگي اقتصادي آنهاست، چاره اي جز اصلاح روش ها و تبعيت از يافته هاي علم اقتصاد ندارد، چه آنکه اقتصاد علمي است که با هيچ کس تعارف ندارد و در نهايت اصول و احکام خود را بر اميال و آرزوها تحميل مي کند.
البته نا گفته نماند که هيچ کس، انتظار ندارد دولت معجزه کند و تمام مشکلات را دريک مقطع زماني کوتاه حل کند ولي قطعا، اين يک مطالبه جدي بر حق است که مردم از دولتمردان بخواهند به گونه اي عمل نمايند که اين احساس به طور واقعي به وجود آيد که اوضاع رو به بهبود است و آينده بهتر از امروز خواهد بود.

بدون شک دانشگاهها عهده دار دو رسالت بزرگ تربيت نيروي انساني در مرز دانشو فناوري و حل معضلات و نيازمنديهاي جامعه و سازمانهاي ذي ربط در قالب قراردادها و تفاهم نامه ها تاثير گذار بوده اند و چنانکه شاهد هستيم تعداد معدودي از دانشگاههاي موفق براساس برنامه ريزي هاي مدون وصحيح هدف گذاريهاي مشخص و راهکارهاي اجرايي از توانمنديهاي با لقوه و هوش سرشار و نيروهاي تحصيلات تکميلي در امر پژوهش استفاده به عمل آورده اند و نگاه سخت افزاري به مشکلات و مسائل را از ميان برداشته تا بتوانند بدنه اجرائي کشور که اساتيد و دانشجويان را شامل ميشود از آسيب هاي احتمالي دور سازد .
دکتر مسعود تجريشي معاون پژوهشي دانشگاه صنعتي شريف با اشاره به اين مطلب که در حال حاضر آموزش و پژوهش و حل معضلات جامعه به جائي رسيده است که توليد تکنولوژي را افزايش داده و از اين توليد درآمدي کسب نمايد افزود:دانشگاههاي برتر دنيا سهامداران بزرگ هستند که مي توانند در تکنولو ژيهاي پيشرفته سرمايه گذاري کرده و اقدام به توليد و کسب درآمد کنند.
بر اين اساس دانشگاهها ملزم هستند به جايگاهي دست يافته و در مسيري قدم بردارند که قادر باشند از تجربيات کشورهاي پيشرفته و سرمايه گذار استفاده کنند که تحقق چنين امري نيازمند گسترش تکنولوژي و بومي سازي آن در دانشگاههاي سراسر کشور است .
وي به اعتبار ويژه اساتيد و محققان که طي 4 سال اخير در دانشگاهها شده است اشاره کرد و افزود: افراد و محققين بر اساس ميزان عملکردشان اعتبار ويژه در اختيار آنان قرار مي گيرد و اجراي چنين برنامه اي تحولات بزرگي را از نظر عملکرد اساتيد در امر ارائه طرحهاي تحقيقاتي افزايش تعداد مقالات علمي .مجله هاي پژوهشي .عقد قراردادها و تفاهم نامه در دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه به خصوص در دانشگاه صنعتي شريف سبب شده است چنانکه ميزان قراردادها برابر با بودجه کل داشگاهها شده است.
وي اشاره کرد: تقويت محورهاي پژوهشي دانشگاه.مشخص کردن توانائي هاي اساتيد در زمينه هاي مختلف .ارائه امکانات ويژه تر از اعتبار ويژه به شاخص هاي علمي دانشگاه در راس برنامه هاي پژوهشي دانشگاه صنعتي شريف و ديگر دانشگاهها قرار گرفته است.و از طرفي با کاهش دادن تعداد پژوهشهاي تحقيقاتي که به عنوان طرح مستقل ارائه شده اند و حمايت از پايان نامه هاي پژوهشي فعاليت ها ي پژوهشي را هدايت کرده تا کيفيت آنها بيش از پيش افزايش يابد.
در اين راستا دانشگاه صنعتي شريف با تقويت زير ساختهاي تحقيقاتي در محورهائي که در سالهاي گذشته نشان داده است داراي قابليت هاي ويژه اي است.
وي افزود: ارتباط با پارکهاي فناوري و مراکز کار آفريني و همچنين عقد قراردادها و تفاهماتي در زمينه هاي مختلف پژوهشي از حلقه هاي مهم فعاليت پژوهشي دانشگاه صنعتي شريف در سال جاري است.که هم اکنون مورد توجه قرار گرفته و در اين ميان سازمان مديريت و گسترش صنايع و ديگر صنايع حاضرند پروژه هاي تحقيقاتي که در اين مراکز تبديل به فن يا محصول مي شود سرمايه گذاريهاي کلان و مناسبي به عمل آورند.
معاونت پژوهشي دانشگاه صنعتي شريف به فعاليت اين دانشگاه در راستاي ايجاد ارتباط پايدار در پارکهاي فناوري پرديس و مراکز کار آفريني اشاره و تاکيد کرد:دانشگاه صنعتي شريف با مراکز سرمايه گذار مختلف ورد بحث و گفتگو و عقد قراردادهاي پژوهشي شده و آئين نامه هائي را نيز تدوين کرده که در مرحله تصويب قرار دارند تا ساختار فن آوري و پژوهش با يکديگر ارتباط همگام و موثر داشته باشند.
بر اين اساس يکي از امتيازاتي که توانسته دانشگاه صنعتي شريف را از لحاظ پژوهش و فناوري از ديگر دانشگاهها ممتاز کند ايجاد فضاي امن براي محققان و فراهم آوردن ا مکانات مالي براي آنان است. در همين راستا بستر مناسبي از نظر گردش مالي و اداري ايجاد شده که وقتي محققي وارد دانشگاه شد و طرح وتحقيقي را ارائه داد بودجه قابل توجهي را در برابر تحقيقات و پژوهش خود دريافت کند .
بنابراين کيفي بودن طرحهاي پژوهشي سياستها و کنترل ها سبب شده افراد و محققان توانائي خود را در اجرائي کردن پروژه ها به کار بندند و دست در دست هم بتوانند دانشگاه را در جايگاه برتر قرار دهند .
وي خاطر نشان کرد:قوانين و برنامه هائي که في البداهه در راستاي برنامه هاي قبلي پژوهشي دانشگاه قرار مي گيرند مشکل عمده اي است که دانشگاه را با آن مواجه کرده و شاهد هستيم برنامه هاي متفاوتي که براي تزريق پول بدون آنکه برنامه هاي قبلي اجرائي شود در راس قرار مي گيرند با عدم نظارت صحيح از لحاظ کيفي مواجه هستند واين امر هميشه موجب شده مملکت به اين نتيجه برسد که با تغيير روش هاي پژوهشي به جائي نخواهد رسيد بنابراين برنامه پژوهشي که ميتواند نوسانات تصميم گيري و گردش مالي و اداري را در سال جاري بهبود بخشد امنيت.نظارت کنترل بر کار .خروجي سريع است که دانشگاهها بر اساس آن ميتوانند به پايداري نسبي در امر تحقيق و تفحص برسند.

بازي هاي نه چندان مطلوب علي دايي در جريان بازي هاي جام جهاني انتقادات فراواني را به دنبال داشت .
در اين راستا نشريه اشپورت بيلد نوشت : علي دايي مهاجم تيم ملي فوتبال ايران با داشتن 37 سال در گفت وگو با اين نشريه از خود و برنامه هاي آينده اش گفت.
اين نشريه به نقل از دايي نوشت، وي حتي تمايل خود را به عنوان مربي در يکي از باشگاه هاي بوندسليگا ابراز کرده است.
او در پاسخ به اين سوال که با 37 سال جزو سه تن از مسن ترين بازيکنان در مسابقات جهاني فوتبال 2006 به شمار مي رفت ، مي گويد: تا زمانيکه احساس سلامتي و قدرت مي کنم قصد کناره گيري از صحنه فوتبال را ندارم .
او حتي به حضور در جام جهاني 2010 نيز اميدوار است.
وي در مورد حضور مهدوي کيا، هاشميان ، زندي و کريمي که از بازيکنان بوندس ليگا به حساب مي آيند در تيم ايران مي گويد: من اولين ايراني به شمار مي روم که هفت سال عضو باشگاه هاي آلمان بودم و از اين امر به خود مي بالم.
دايي به شهر برلين علاقه زيادي دارد ومي گويد به همين دليل خانه اي در اين شهر دارد که هر زمان که به آلمان سفر مي کند در آنجا اقامت مي کند.
او براي کارهاي تجاري به برلين سفر مي کند.
مهاجم فوتبال ايران مي گويد، درکنار فوتبال، با برادرش در تهران يک کارخانه بزرگ منسوجات را اداره مي کند که برخي از لوازم تيم ملي فوتبال ايران را تهيه مي کند.
دايي به دليل فعاليت هاي تجاري ، حتي اگر روزي مجبور به کناره گيري از فوتبال شود، مشکل مادي نخواهدداشت.
با اين وجود او برنامه هاي زيادي براي آينده طرح ريزي کرده است و مي گويد ، من فارغ التحصيل رشته مهندسي ام ولي قصد دارم بعد از پايان مسابقات جام جهاني ، دکتراي تربيت بدني ام را بگيرم .
دايي مي افزايد يکي از خواسته هاي من مربيگري فوتبال است مايلم دوره آموزش مربيگري را در آلمان بگذرانم زيرا بهترين جا براي اين رشته در جهان به حساب مي آيد.
اشپورت بيلد مي پرسد، آيا مي توانيد تصور کنيد روزي در يکي از باشگاه هاي بوندسليگا آلمان به عنوان مربي فعاليت کنيد.
دايي پاسخ مي دهد چرا که نه؟
از او پرسيده مي شود به عنوان سرمربي تيم ملي ايران چطور؟
دايي با تکان دادن سرجواب مي دهد و مي گويد بايد منتظر ماند.
اشپورت بيلد مي پرسد در آلمان به ويژه در حال حاضر، اظهارنظرهاي زيادي در مورد ايران مي شود ايا چنين نظرهايي توجيه پذير است؟
مهاجم فوتبال ايران مي گويد: ما در تهران پشت کوه زندگي نمي کنيم، بلکه از يک فرهنگ والا و يک سنت تاريخي برخورداريم کسي که يکبار به ايران آمده باشد مطمئنا در مورد ما طور ديگري فکر مي کند.
آخرين سوال نشريه ورزشي آلماني از دايي اين است که يک ورزشکار و يک تاجر موفق، در زندگي خصوصي خود نيز موفق است دايي مي گويد: دو سال است با همسرم ازدواج کرده ام و برنامه هاي زيادي براي آينده دارم.


تيم ملي هلند در شبي که کمتر کسي تصورش را مي کرد مغلوب تيم پرتغال شد و از دور بازي هاي جام جهاني حذف گرديد .
در اين خصوص مارکو فان باستن سرمربي تيم ملي فوتبال هلند گفت : موجب تاسف است که در نيمه دوم هيچکس فوتبال بازي نکرد.
وي افزود : در بين دو نيمه به بازيکنان گفتم مراقب باشند چون اگر يک کارت قرمز به کسي داده شود احتمال دارد باز هم ادامه يابد.
وي ادامه داد: برتري که نسبت به حريف داشتيم از بين رفت و وقتي هر دو تيم ده نفره شدند، براي حمله تلاش کرديم اما 45 دقيقه نتوانستيم فوتبال و برنامه هاي خودمان را پياده کنيم. هر دقيقه يک خطا انجام مي شد که واقعا تاسف آور است.
سرمربي جوان نارنجي پوشان هلند در ادامه گفت: دو سال پيش با گروهي از بازيکنان جوان کارم را شروع کردم، با فلسفه اي نو درحاليکه همه چيز در مرحله مقدماتي به خوبي پيش رفت. تيم رو به رشد بود و بازي خوبي با آرژانتين و ساحل عاج انجام داد.
به گفته وي پرتغال تيم باتجربه است که به خوبي مي دانست که چگونه وقت تلف کند. در هر صورت ما براي رسيدن به دروازه آنها سعي کرديم و فرصت هايي نيز بدست آورديم.
بنابراظهارات فان باستن، تيم هلند سرانجام به ارسال توپ هاي بلند روي آورد اما بخت و اقبال با نارنجي پوشان يار نبود.

لوييز فيليپه اسکولاري سرمربي تيم ملي فوتبال پرتغال : روحيه جنگندگي بازيکنان من ستودني بود
لوييز فيليپه اسکولاري سرمربي تيم ملي فوتبال پرتغال در جريان بازي با هلند با دامن زدن به مسائل حاشيه اي باعث افت روحي بازيکنان و کادر فني تيم هلند شد تا اينکه نتيجه را به سود خود تمام کرد .
وي پس از پيروزي تيمش گفت : روحيه جنگندگي بازيکنان من قابل ستايش است .
وي افزود : خيلي خوشحالم. آنچه که در ديدار با هلند از اين بازيکنان ديدم، سال ها بود که در پرتغال ديده نشده بود. من هرگز نديده بودم هيچ يک از اين بازيکنان تا اين حد جنگنده باشند.
وي ضمن تبريک به بازيکنانش افزود: مسابقه پرتنش، جنجال برانگيز و سختي بود. بيشتر به ديدارهاي جام ليبرتادورس شباهت داشت بويژه هنگام ديدار با تيم هاي آرژانتيني. اکنون بايد تيم را براي ديدار با انگليس آماده کنم اما با مشکلات کمتر.
بنابراظهارات وي، از جمع 23 بازيکن تيم پرتغال دو نفر نمي توانند بازي کنند اما کريستيانو رونالدو پنج - شش روز فرصت دارد وقطعا آماده بازي خواهد شد.
اسکولاري در مورد آينده خود نيز گفت: قراردادم روز 31 ژوئيه تمام مي شود و تا آن موقع نمي خواهم در مورد اين موضوع فکر کنم. اميدوارم همان چيزي که پرتغال به من داده، بتوانم به آنها بدهم يعني تلاش و پشتکار در ازاي استقبال و مهمان نوازي گرم آنها از من و خانواده ام.

هنوز يک هفته هم از تشکيل اين تيم نگذشته بود که اعضاي تيم هنرمندان با همکاري تيم کارتينگ مجموعه ورزشي آزادي اولين حضور حرفه اي خود را در اين رشته ورزشي مهيج در کارتينگ آزادي جشن گرفتند.
اعضاي تيم هنرمندان در محل مجموعه کارتينگ آزادي دور هم گرد آمدند تا حرکت جديد ديگري را آغاز کنند.
هماهنگي و دعوت کردن از اعضا بر عهده حميد خندان بود که خود نيز سرپرست تيم ميباشد. کساني که در اين روز در اولين جلسه تشکيل تيم حضور داستند.
حميد خندان ، اميد زندگاني ، امين زندگاني ، پژمان بازغي ، مهدي اميني خواه ، کامبيز ديرباز ، محمد رضا هدايتي ، پويا اميني و مهدي علياري بعنوان روابط عمومي تيم کارتينگ هنرمندان. مديريت مجموعه کارتينگ رامين رساور به ميهمانان خوش آمد گفت و از حضور آنان در مجموعه ابراز خوشحالي و خرسندي نمود. بعد از پذيرايي از هنرمندان و حاضرين حميد خندان از طرف هنرمندان از مديريت مجموعه بخاطر همکاري و تشکيل تيم هنرمندان تشکر کرد و سپس مقدمه اي از اهداف تشکيل تيم و برنامه هاي آتي آن را بيان کرد. بعد از حميد خندان ، پژمان بازغي شروع به صحبت نمود واز تشکيل اين تيم ابراز خوشحالي کرد و سپس حرفها وارد مراحل جدي تر شد .ازجمله اينکه تيم بايد داراي اساسنامه قوي و برنامه ريزي دقيقي باشد و بصورت سطحي به اين تيم نگريسته نشود و هدف فقط تشکيل تيم و دور هم جمع کردن هنرمندان نباشد بلکه بصورت جدي و حرفه اي به اين رشته ورزشي پرداخته شود. همچنين قرار شد کليه مراحل قانوني و ثبت تيم انجام شود. نوبت به رامين رساور رسيد و وي نيز خواستار اين شد که هنرمندان بصورت جدي و حرفه اي به کارتينگ روي آورند و تمامي کلاسها و دوره هاي آن را پشت سر بگذارند تا اينکه تيم حرفه اي هنري کارتينگ تشکيل شود و بتواند در مقابل تيمهاي ديگر عرض اندام کرده و حتي در مسابقات کشوري و جهاني شرکت کند.
روزمسابقه قرار بود سه تيم با هم مسابقه داشته باشند. دو تيم متعلق به مجموعه کارتينگ آزادي جهت انتخاب تيم قهرمان کشور و يک تيم هم متعلق به هنرمندان بود. حضور هنرمندان هم در اين روز باعث شده بود تماشاگران بيشتري به پيست فرمولا بيايند مردم از ساعت 30:9 به مجموعه آمدند در حاليکه قرار بود مسابقه از ساعت 11 شروع گردد. حضور شبکه هاي مختلف ورزشي و عکاسان مشهود بود و دوربينهاي خود را جهت تصوير برداري آماده مي کنند. ميهمانان ويژه اي هم به تماشاي مسابقه دعوت شدند.. حميد خندان به همراه مهدي اميني خواه هر کدام با يک دسته گل بزرگ وارد ميشوند و سپس امين زندگاني و کامبيز ديرباز و اميد زندگاني و پويا اميني و محمد رضا هدايتي و هادي کاظمي داخل مجموعه شدند. شهره سلطاني هم بعنوان تنها زن هنرمند درمحل مسابقه بين تماشاچيان حاضر ميشود. قرار بود هنرمندان ديگر نيز به عنوان ميهمان حضور داشته باشند اما گويا فرصت بسيار کمي جهت هماهنگي باآنها بوده و تعدادي هم که دعوت شده بودند يا سر کار بودند يا تهران نبودند. پژمان بازغي غايب اين روز مهم بود و وي جهت تماشاي مسابقات جام جهاني فوتبال در آلمان بسر ميبرد اما مطمئنا در اولين مسابقه هنرمندان جاي وي کاملا خالي بود.دو قسمت پارگينگ کاملا پر از اتومبيل تماشاگران و ميهمانان بود و جايي براي پارک پيدا نميشد. گوينده راديو آقاي اسکويي که صدايي بسيار رسا و آشنا دارد گوينده اين مسابقه بود و در محل حضور داشت و اسامي تيم هنرمندان و جزئيات مسابقه را به حاضرين اعلام کرد.
ساعت 30:11 نوبت به تيم هنرمندان رسيد تا اولين مسابقه خود را با حضور تماشاگران انبوه برگزار کنند. تيم هنرمندان با هدايت مربي خود بصورت فشرده و تمرينات هرروزه خود را به مرحله مسابقه رسانده بود .هنرمندان هر يک با لباسهاي مخصوص درون اتومبيلهاي خود قرار گرفتند
حميد خندان با لباس مشکي و سفيد ، مهدي اميني خواه يکدست قرمز ، اميد زندگاني يکدست خاکستري ، امين زندگاني و پويا اميني يکدست آبي ، کامبيز ديرباز و محمد رضا هدايتي قرمز و سفيد و هادي کاظمي هم يکدست مشکي . تماشاگران پر از هيجان بودند ودر کنار پيست به تماشاي هنرمندان ايستادندو با دوربين و موبايلهاي خود عکس مي انداختند.ابتدا يک دور کامل اعضاي تيم دور پيست حرکت کردند تا خود را آماده تر کنند ، سپس همه با هدايت داوران در يک رديف قرار گرفته و آماده استارت شدند هيجان به اوج رسيد و مسابقه شروع شد.مسابقه به پايان رسيد و اميد زندگاني و حميد خندان و مهدي اميني خواه بترتيب نفرات اول تا سوم شدند.بعد از اتمام مسابقه، هنرمندان به طيقه بالاي مجموعه ميروند تا کمي استراحت کنند اما مردم دور آنها حلقه زده و بازار عکس و امضا داغ ميشود.مجري برنامه نفرات برتر را صدا ميزند و اميد زندگاني و حميد خندان و مهدي اميني خواه در سکوي مخصوص قرار ميگيرند و مديران مجموعه دسته گل بزرگي دور گردن اين نفرات قرار ميدهند و جوايز به آنها اهدا ميگردد.


تربيت فرزند با همه سادگي و طبيعي بودن، از کارهاي نسبتا دشوار و از مسئوليت هاي سخت و سنگين است.
تا روزي که طفل خردسال و در آغوش مادر است نگهداري او براي والدين و مخصوصا مادر يک دشواري است . روزي که به راه مي افتد و زماني که به مدرسه و کلاس وارد مي شود بدبختي و مصيبت دو چندان است. همه آنهايي که به مدرسه مي روند به يک ميزان توفيق و پيشرفت ندارند و همه به يک درجه رشد نمي کنند.
براي برخي از کودکان مساله تنبلي مطرح است و براي عده اي عقب ماندگي درسي، بنابراين پدران و مادران بايد بگونه اي اين مشکل را حل و رفع کنند .

انواع عقب ماندگي:
1- عقب ماندگي ذهني: اينان افرادي هستند که درجه هوششان از حد متعارف و نرمال پايين تر است و پيشرفت تحصيلي ندارند. هوش عقلي آنها زير 75-80 مي باشد . اين گروه بايد در مدارس خاص خود به درس و کار بپردازند. باهوش ترين افراد اين گروه مثلا با هر دو سالي يک کلاس دوره مدرسه را طي مي کند و حداکثر تا راهنمايي امکان ادامه تحصيل دارد.
2- عقب ماندگي درسي: اين مورد صرفا ناشي از تن پروري يا بيکاري است و اميد اصلاح براي اين عده افراد وجود دارد.
بايد ريشه ها را دريافت و آنها را از ميان برد. اين نوع عقب ماندگي از لحاظ علت به دو دسته تقسيم مي شود:
- ناشي از تنبلي : که اين کودکان از روي تنبلي درس نمي خوانند و تلاش و فعاليتي نمي کنند.
- ناشي از علل ديگر : مثل وجود نارسايي هاي عضوي چون ضعف در بينايي ، در شنوايي و...

تيپ افراد :
- برخي دچار نارسايي هاي جسمي و عقب ماندگي در رشد مي باشند .
- گروهي دچار ضعف ذهني ، و اشکال در حافظه و دقت هستند.
- بعضي دچار نابهنجاري هاي شديد رفتاري هستند .
- عده اي از آنان کساني هستند که در دوران خردسالي ديرتر به راه افتاده اند ، ديرتر به سخنگويي و تکلم افتاده اند و دير تر ا ز ديگر نوزادان لبخند زده اند .
- عده اي رشد فکري و عاطفي ندارند و قدرت تخيلشان ضعيف است .
- بالاخره در بين آنها افراد باهوش و حتي تيز هوش نيز ديده مي شوند .
ريشه ها و علل
- علل زيستي - جسماني : در اين زمينه از انگيزه هاي زير مي توان نام برد:
1- تاخير در رشد که خود سبب عدم توانايي در کار و حرکت مي شود. مثلا انگشتان او هنوز آمادگي ندارند که قلم را در دست نگهدارند و اين خود عامل عقب ماندگي مي شود.
2- کندي واکنش جسماني: به گونه اي که امکان تحرک و جابجايي و يا سرعت انتقال فرد دچار صدمه و مخاطره شود و کودک آن جهش و حرکت لازم را براي انجام کارهاي درسي نداشته باشد .
3- نارسايي هاي عضوي : مثل ضعف در بينايي و شنوايي .
4- خستگي هاي مزمن : ناشي از بيماري هاي سخت و شديد و کار و تلاش مستمر خود از عوامل ديگر عقب ماندگي است. البته عدم تعادل در تغذيه و کار هم در اين مورد موثر است بدين معني که ميزان غذا با ميزان کار بدن تناسب ندارد .
5-اختلالات جسمي - زيستي : ناشي از طرز کار و ترشح نامتعادل غده هايي چون تيروئيد و هيپوفيز در اين زمينه موثرند و نمي گذارند که فرد وضعي عادي در کار و تلاش داشته باشد . يا اختلال در خواب و استراحت که حال درس خواندن را از او مي گيرد و نيز اختلال در وضع بلوغ به ويژه بلوغ زود رس .
6- خونريزي هاي زياد : به ويژه خونريزيهاي داخل جمجمه ، کبود شدن بدن ، تشنج در اين زمينه و يا تکانهاي شديد سر و مغز خود عاملي براي عقب ماندگي درسي است ، نه به صورت مستقيم بدين معني که توان کار و حرکت کافي و حتي فعاليت هاي مناسب مغزي را ار آدمي سلب مي کند . آسيب هاي مغزي مساله آفرينند .
7 -ضعف مزاج و اعصاب : سستي در کار و رفتار با خستگي هاي مفرط و يا جنبه هاي فيزيولوژيک مثل بلوغ زودرس آميخته و با آن همراه است . ضعف اعصاب هم سبب بي حوصلگي ، خشم و زود رنجي و رها کردن هدف است .
8- عوامل ديگر : نقص در بهداشت عمومي ، وجود نقايصي در بدن ، تشنج اعضا»، وجود بيماري هايي چون صرع ، ضعف استعداد حسي ، عدم درک اشکال ، کمي سن و عجله والدين براي فرستادن کودک به مدرسه و... .
- علل ذهني : بعضي کودکان هوششان کم است و يا حافظه و دقت کافي براي رشد ندارند که دلايل آن ذکر شده است :
1 -ضعف هوشي : برخي کودکان ذاتا کند ذهن به دنيا مي آيند که امري وراثتي است و گاهي مربوط به شرايط محيط رحمي مي باشد.
2- افت هوشي : گاهي کودکي در حين تولد وضع عادي دارد ولي بعدها به علل شرايطي از جمله بيماري هاي شديد مخصوصا در سه سال اول زندگي مثل يرقان دچار افت هوشي مي شوند و در عقب ماندگيشان تاثير مي گذارد .
3- کمي استعداد : همه کودکان در همه دروس استعداد واحدي ندارند برخي در رياضي وبرخي در ادبيات و بعضي هم در رشته هنر استعداد دارند که اين اگر ريشه ارثي و فطري و از جهت ديگر مربوط به محرک ها است .
4 - ضعف ذهني : برخي کودکان استعداد لازم را در زمنيه اي دارند ولي به علت ضعف ذهن و يا ناتواني در پاره اي از استعداد هاي ذهني چون حافظه و دقت و... نتوانند همگام با ديگران به پيش روند .
5- نارسايي در مشاعر : برخي از کودکان و حتي بزرگتران دچار نوعي گيجي ، منگي و تيرگي شعور هستند و مسايل را ديرتر از ديگران مي فهمند. اين حالت به خاطر وجود عللي از جمله : بيماري هاي عفوني حاد دردوران مخصوصا خردسالي ، صرع به همه اشکالش ، ضربه وارده بر جمجمه و... .
6- ديگر عوامل :
-عادت به سطحي خواني و عدم رعايت دقت در دروس .
-راکد ماندن روح کنجکاوي و استعداد در فرد به علت تحقيرها ، سرزنش ها و... .
- خستگي هاي ذهني مداوم ناشي از حفظ بسيار مطالب و مطالعات فوق العاده.
منبع: com.pebhos

عضو هيات تحقيق و تفحص از صنعت خودرو گفت: بحث هاي مربوط به ميزان انحراف صنعت خودروسازي کشور از استراتژي تعيين شده براي آن ظرف دو هفته آينده در هيات تحقيق و تفحص از صنعت خودرو به جمع بندي نهايي مي رسد.
حميد رضا کاتوزيان در گفت وگو با فارس با اشاره به جلسه هيات تحقيق و تفحص از صنعت خودرو، خاطرنشان کرد: در جلسه اين هيات قرار بود سه کميته زيرمجموعه گزارش هاي خود را در مورد روند پيشرفت تحقيقات ارايه کنند. وي تصريح کرد: گزارشاتي در مورد سه بخش کيفيت، خدمات پس از فروش و استراتژي صنعت خودرو در مجلس ارايه شد و تقريبا در اين سه بخش به نتايج نهايي نزديک شده ايم و احتمالا تا دو هفته ديگر جمع بندي نهايي نيز از اين گزارشات صورت مي گيرد. وي در ارتباط با نحوه بررسي استراتژي صنعت خودرو، خاطرنشان کرد: وزارت صنايع يک استراتژي را در صنعت خودرو تدوين کرده و ما بر اساس همان استراتژي مشخص کرده ايم که صنعت خودروسازي در روند حرکت خود چقدر دچار انحراف شده است. وي اضافه کرد: اگر قرار باشد در مورد قيمت تمام شده خودرو در کشور بر اساس محاسبات خود شرکت هاي خودروسازي عمل کنيم، به همين قيمت هاي فعلي خواهيم رسيد، اما به نظر نمي رسد قيمت هاي فعلي خودرو ها در کشور واقعي باشد و در جلسه هيات تحقيق و تفحص از صنعت خودرو راهکارهايي براي پي بردن به قيمت تمام شده واقعي خودرو ها مطرح و پينشهاد شد.

صفحه اصلی - شناسنامه آفرینش - آرشیو آفرینش - ارتباط با ما - درخواست اشتراک - پیوندها - جستجوی پیشرفته

اين نسخه 4659 بار ديده شده است

شیدراوی - نرم افزار ایجاد نشریه الکترونیکی و نشر الکترونیک

 
ورزشي
سياسي و سياسي خارجي
هنري
استانها و شهرستانها
پزشکي و علمي
دانشگاه و خبر
دانشگاه
اقتصادي
اطلاعيه
تحقيق و پژوهش



نظرسنجی
نظر شما در مورد راه اندازي قسمت نظر سنجي در سايت روزنامه آفرينش چيست

عالی است
خوب است
مناسب نيست