جستجوي پيشرفتهبرو جستجو
پیوندها ÏÑÎæÇÓÊ ÇÔÊÑǘارتباط با ماآرشيوشناسنامهصفحه اصلي
تاریخ 1391/03/07 - روزنامه سراسري صبح ايران (يكشنبه) نسخه شماره 4161

 چگونه در طول ساعات کاري سرحال بمانيم؟  

هر از گاهي در محيط کار از همکارانتان مي‌شنويد که بعد از ساعت ناهاري خسته و سنگين و کسل مي‌شوند تا جايي که دقيقه‌ها را مي‌شمارند تا ساعت کار تمام شود و شايد خود شما هم بار‌ها اين کسالت بعدازظهر را تجربه کرده باشيد.

به گزارش سينا؛ کار‌شناسان در اين مقاله تاکيد کرده‌اند که به چند دليل اصلي شما تا ظهر دچار کسالت و خستگي مي‌شويد که عبارتند از:

- نداشتن خواب خوب و کافي شبانه: اگر ما شب دير مي‌خوابيم و انتظار داريم صبح زود از خواب بيدار شويم و سرحال به سر کار برويم و روز را آغاز کنيم در حالي که شب قبل معمولا اکثرمان ادامه کار و صحبت‌هاي تلفني کاريمان را به خانه مي‌بريم و بي‌وقفه تا ديروقت مشغول کار با لپ تاپ يا تماشاي تلويزيون هستيم. براي جلوگيري از کمبود خواب هر شب حداقل 7 تا 8 ساعت بخوابيد و ترجيحا تلفن همراه خود را هنگام خواب خاموش کنيد.

- نداشتن زمان کافي براي فعاليت بدني و تفريحات ورزشي: درست است که بيشتر کارمندان در ساعات صبح وقت کافي براي ورزش کردن ندارند اما در اين شرايط حتي يک پياده روي سريع و کوتاه تا رسيدن به محل کار را نيز غنيمت بدانيد.

- داشتن اضطراب در تمام اوقات روز: استرس زياد عامل بالا رفتن فشار خون و کاهش تمرکز مي‌شود که حاصل آن خستگي مفرط است.

- نداشتن زمان کافي براي خوردن صبحانه: اگر افرادي که بعدازظهر‌ها احساس خستگي مي‌کنند آن‌هايي هستند که به اميد خوردن نهار زياد و کامل از صبحانه صرف‌نظر مي‌کنند.

اما اگر از همين الان تصميم گرفته‌ايد که با رعايت کردن چند نکته ضروري اما ساده تمام روز را سرزنده و شاداب بمانيد به توصيه‌هاي زير عمل کنيد:

- هر روز سروقت يک وعده صبحانه متعادل و حاوي مواد غذايي مفيد و ضروري شامل جو، غلات، ميوه و نان تست همراه با اندکي کره يا مارگارين را فراموش نکنيد.

- از نوشيدن زياد چاي و قهوه بعد از صبحانه و قبل از ناهار پرهيز کنيد. اين نوشيدني‌ها نه تنها اشتهاي شما را خراب مي‌کنند بلکه کافئين زياد به استرس شما مي‌افزايد.

- هرگز در خوردن نهار زياده روي نکنيد چون باعث مي‌شود در باقي روز احساس خستگي با شما بماند. سعي کنيد بعدازظهر و شب از خوردن برنج پرهيز کنيد چون باعث بزرگي شکم مي‌شود.

- شب به اندازه کافي بخوابيد.

- در طول روز آب به اندازه کافي بنوشيد.

- از خوردن ميان وعده بين صبحانه و ناهار خودداري کنيد اما در صورت ضرورت ميوه‌هاي تازه به هر نوع ميان وعده ديگر ارجحيت دارند.

- در پايان نيز تاکيد مي‌شود که چيپس و پفک، قاتل کل برنامه غذايي شما است. به جاي چيپس از جوانه‌ها استفاده کنيد. جوانه‌ها براي ميان وعده‌هاي ضروري بسيار مفيد هستند چون بدن شما را تازه و سبک و شاداب نگه مي‌دارند


نسخه چاپي ارسال به دوستان
 
سياسي
خبر دانشگاه
دانش و پژوهش
اقتصاد و بازار
مرز پرگهر
دريچه هنر
آزمون و سنجش
در قلمرو ورزش
آگهي
صفحه اصلی - شناسنامه آفرینش - آرشیو آفرینش - ارتباط با ما - درخواست اشتراک - پیوندها - جستجوی پیشرفته