جستجوي پيشرفتهبرو جستجو
پیوندها ÏÑÎæÇÓÊ ÇÔÊÑǘارتباط با ماآرشيوشناسنامهصفحه اصلي
تاریخ 1391/03/10 - روزنامه سراسري صبح ايران (چهارشنبه) نسخه شماره 4164

 خبر 

 رييس مركز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي:

خاطيان نتوانستند به گارد امنيتي مرکز آزمون وارد شوند

گروه آزمون و سنجش: پرونده ارسال پستهاي الکترونيک مشکوک براي برخي داوطلبان دانشگاه آزاد اسلامي به گفته رئيس مرکز آزمون اين دانشگاه هم اکنون با همکاري پليس فتا در دست بررسي است و با آنکه در اين زمينه نتايجي حاصل شده اما به زودي مراجع ارسال اين ايميلها اطلاع رساني خواهد شد. به گزارش مهر، پس از ارسال پستهاي الکترونيک براي برخي از داوطلبان کنکورهاي دانشگاه آزاد اسلامي،‌ دكتر عبدالله سجادي جاغرق - رئيس مرکز آزمون دانشگاه آزاد به برخي ابعاد اين موضوع اشاره کرد.وي درباره ارسال ايميلهاي مشکوک قبولي به داوطلبان آزمونهاي دانشگاه آزاد اسلامي با يادآوري اين موضوع که از مدتي قبل يعني پيش از آغاز سال 91، برخي گزارشها مبني بر ارسال پستهاي الکترونيک براي داوطلبان کنکور دريافت شد و با بيان اينکه اين پستهاي الکترونيک حاوي نکات عدم قبولي متقاضيان است، ادامه داد: شکل و ظاهر ايميلها به گونه اي است که داوطلب تصور مي کند از سوي مرکز آزمون اين پستها را دريافت کرده و اوايل احساس کرديم ممکن است يک سري دشمنيهاي شخصي باشد که البته با دقت پيگيري شد و به تازگي هم با مشاهده ايميلها شکايت و رسيدگي کرديم.

وي با بيان اينکه موضوع از طريق حراست مرکز آزمون و سازمان مرکزي دانشگاه آزاد پيگيري شد، تاکيد کرد که اين موضوع هم اکنون توسط پليس فتا در دست بررسي است.دكتر جاغرق از مکاتبه اخير فتا با مرکز آزمون اين دانشگاه خبر داد و گفت: در اين زمينه پليس فتا يک سري اطلاعات مورد نياز دارد تا بتواند افراد را رديابي کند و هم اکنون اين اطلاعات در حال تهيه است که به زودي ارسال مي شود.رئيس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي با تاکيد بر اينکه ارسال چنين ايميلهايي موضوع اصلاً پيچيده اي نيست و قطعاً پس از شناسايي عوامل با آنان برخورد شديدي خواهد شد زيرا مرکز آزمون را هدف قرار داده، خطاب به داوطلباني که اين ايميلها را دريافت کرده اند اعلام کرد که اين موضوع کار زمان‌بر و تخصصي است و مراجع ذيربط در حال رديابي هستند و مطمئن باشند که اين پستهاي الکترونيک از سوي مرکز آ‍زمون ارسال نشده است.

دكتر سجادي جاغرق که اعتقاد دارد ايميل هنوز در ايران جايگاه رسمي خود را پيدا نکرده خاطرنشان کرد که ايميل نمي تواند کانال رسمي يک مرجع براي ارتباط با مخاطب خود باشد و تنها در شرايط خاص در مرکز آزمون استفاده مي‌شود. از سوي ديگر مرکز آزمون از طريق ايميل تحت هيچ شرايطي با داوطلب ارتباط ندارد.به گفته اين مقام مسئول دانشگاه آزاد اسلامي، تعداد کمي از داوطلبان اين پستها را دريافت کرده اند که عمدتاً متوجه داوطلبان سال 89 است و اگر يک نفر هم اين ايميلها را دريافت کرده براي مرکز آزمون مهم است. اما بايد اجازه داد تا مراحل شناسايي عوامل ارسال اين پستها شوند و اطلاع رساني به هنگام در اين باره به زودي اعلام خواهد شد.

رئيس مرکز آ‍زمون دانشگاه آزاد اسلامي همچنين به مکانهايي از جمله کافي‌نت‌ها، مراکز ثبت نام و يا آموزشگاههايي ياد کرد که ممکن است داوطلبان براي ثبت نام در آزمونهاي دانشگاه آزاد به آن مراجعه کرده باشند که اين مراکز تمام اطلاعات داوطلبان را دريافت مي کنند و در فضاي مجازي نيز ممکن است با نفوذ يا هک به آدرسهاي الکترونيک دست يافت.دكتر سجادي جاغرق در ادامه سخنان خود به داوطلبان اين اطمينان را داد که خاطيان به هيچ عنوان نتوانستند به گارد امنيتي مرکز آزمون دانشگاه آزاد وارد شوند،‌ زيرا مهمتر از پستهاي الکترونيک متقاضيان کنکور، اطلاعات و نمرات آنان است که هيچ دسترسي از سوي متخلفان به اين موارد صورت نگرفته و به علت امنيتي که در مرکز آزمون وجود دارد، اين افراد امکان نفوذ ندارند.

شيوه‌هاي آموزش و پژوهش محور كارشناسي ارشد تشريح شد

گروه آزمون و سنجش: مشاور عالي سازمان سنجش شيوه‌هاي آموزش محور و پژوهش محور در دوره كارشناسي ارشد را تشريح كرد و گفت: ادامه تحصيل فارغ‌التحصيلان دوره آموزش محور در مقاطع تحصيلي بالاتر منعي ندارد. دكتر حسين توكلي در گفت‌و‌گو با ايسنا، ادامه داد: شيوه آموزشي و پژوهشي، روشي است كه محتواي برنامه آن مشتمل بر واحدهاي درسي و پايان‌نامه است. اين شيوه تا سال 1389 تنها شيوه آموزشي در مقطع كارشناسي ارشد در ايران بوده و پذيرش دانشجو در كليه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي كشور فقط به اين روش انجام مي‌شد.

وي افزود:‌ تحصيل در شيوه آموزش محور با محوريت آموزش و به صورت واحدهاي درسي و بدون پايان نامه بوده كه گذراندن حداقل دو و حداكثر 4 واحد سمينار، تحقيق و تتبع نظري الزامي است و در ساير موارد عيناً مطابق آئين‌نامه آموزشي دوره كارشناسي ارشد ناپيوسته است، البته بايد توجه داشت كه فارغ‌التحصيلان اين دوره هيچ منعي براي ادامه تحصيل در دوره دكتري ندارند. توكلي ادامه داد: بر اين اساس داوطلبان تحصيل در رشته محل‌هاي شيوه آموزش محور نسبت به درج كد رشته محل هاي مربوط، در فرم انتخاب رشته اينترنتي به ترتيب علاقه به همراه ساير كد محل هاي انتخابي اقدام كنند. وي در تشريح شيوه پژوهش محور، گفت:‌ دوره‌اي با محوريت پژوهش است كه دستاورد آن ارائه فناوري جديد، ارائه نظريه و ايده جديد، توليد دانش فني، ثبت اختراع و غيره است كه مشتمل بر اخذ واحدهاي درسي محدود و الزام به ارايه پايان‌نامه است. تعداد واحدهاي درسي در اين شيوه 6 تا 10 واحد است و دانشجو مي‌تواند هم زمان با واحدهاي آموزشي، واحدهاي پژوهشي خود را انتخاب كند.

به گفته دكتر توكلي طول مدت دوره در هر سه شيوه حداكثر 2 سال مشتمل بر 4 نيمسال تحصيلي است، البته در موارد استثنايي افزايش طول مدت دوره با تشخيص شوراي تحصيلات تكميلي دانشگاه مجاز است و در هر صورت مدت دوره در هر سه شيوه نبايد از2/5 تجاوز كند. مشاور سازمان سنجش در خاتمه تاكيد كرد:‌همچنين انتقال، تغيير رشته و مهمان در هر سه شيوه ممنوع است. مهلت انتخاب رشته مجازين آزمون كارشناسي ارشد تا فردا پنجشنبه 11 خرداد ادامه دارد.

نتايج هفدهمين المپياد علمي دانشجويي كشور هفته سوم خرداد اعلام مي شود

گروه آزمون و سنجش: نتايج هفدهمين المپياد علمي دانشجويي كشور هفته سوم خرداد اعلام خواهد شد.به گزارش ايسنا، مرحله اول هفدهمين المپياد علمي دانشجويي غيرمتمركز در 16 رشته (به جز طراحي صنعتي) برگزار شد. در اين آزمون كه از ساعت 8 صبح روز پنج‌شنبه آغاز شد و ساعت 17 روز جمعه 8 ارديبهشت پايان يافت، حدود 2 هزار نفر باهم رقابت پرداختند. نتايج هفدهمين المپياد علمي ـ دانشجويي كشور، هفته سوم خردادماه 1391 از طريق سايت مركز المپياد به نشاني http://olympiad.sanjesh.org به اطلاع مي‌رسد. مرحله نهايي اين المپياد در روزهاي 20 تا 22 تيرماه در تهران برگزار خواهد شد. همچنين المپياد رشته‌هاي شيمي و رياضي در سطح بين‌المللي با حضور داوطلباني از ساير كشورها برگزار خواهد شد؛ لذا مرحله نهايي اين دو رشته در روزهاي 24 تا 26 تيرماه برگزار مي‌گردد. هفدهمين المپياد غيرمتمركز علمي دانشجويي كشور در روزهاي پنج‌شنبه 7 و جمعه هشتم ارديبهشت‌ماه 1391 در مراكز هشت قطب دانشگاهي برگزار شد.

زمان انتشار نتايج نهايي آزمون دستياري اعلام شد

گروه آزمون و سنجش: وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از زمان انتشار نتايج نهايي آزمون دستياري خبر داد. دكتر مرضيه وحيد دستجردي در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به تحولات آزمون دستياري دوره سي‌و‌نهم نسبت به دوره‌هاي قبل، اظهار كرد: براي ايجاد تحول در آزمون دستياري بانك سوال تهيه شد در حالي كه در سالهاي گذشته بانك سوالي وجود نداشته است.

وي با بيان اينكه براي طراحي سوالات آزمون دستياري تعداد دفعاتي كه اعضاي هيات علمي دعوت شدند افزايش يافت، اظهار كرد: تنوع اساتيد در دانشگاه‌هاي مختلف كشور براي طراحي سوال اين دوره مورد توجه بوده است. وي با تاكيد بر رعايت مسائل امنيتي در آزمون اين دوره خاطر نشان كرد: سيستم‌هاي امنيتي ناظر بر طراحي سوالات، توزيع دفترچه‌ها و ديگر موارد در اين دوره توسعه يافت و سعي شد كه از استانداردهاي جهاني براي آزمون سازي لحاظ شود.وزير بهداشت در خاتمه با بيان اينكه آزمون‌هاي وزارت بهداشت با آرامش و با كمترين ميزان شكايت برگزار مي‌شود، گفت:‌ نتيجه نهايي سي‌و‌نهمين دوره آزمون دستياري كه 31 فروردين برگزار شد، از اول تير ماه در سايت مركز سنجش پزشكي اعلام مي شود.

برگزاري آزمون باليني با ساختار عيني (OSCE) در دانشگاه آزاد اسلامي ساري

گروه آزمون و سنجش: آزمون باليني با ساختار عيني (OSCE) با حضور دانشجويان پرستاري و مامايي در دانشكده علوم پزشكي دانشگاه آزاد اسلامي ساري برگزار شد در اين شيوه ارزيابي ، داوطلب از چند ايستگاه گذشته و در هر ايستگاه از او خواسته مي شود وظايفي را انجام دهد و در اين ايستگاهها ممتحن به كمك چك ليست از پيش تهيه شده وي را مورد ارزيابي قرار
مي دهد. به گزارش خبرنگار آفرينش، حميرا طهماسبي رئيس گروه پرستاري دانشگاه آزاد اسلامي واحد ساري كه از نحوه برگزاري آزمون باليني با ساختار عيني در دانشكده علوم پزشكي دانشگاه آزاد اسلامي ساري بازديد مي كرد گفت : امروزه آموزش پرستاري مدرن از الگوهاي گوناگوني بهره مي برد كه همگي آنها آموزش باليني را جزء اصلي آموزش پرستاري به حساب مي آورند و هدف نهايي در اين آموزشها ، تربيت پرستاران شايسته و اطمينان از اين است كه بيماران ، سطوح بالايي از مراقبت را دريافت مي كنند.

وي افزود : از آنجا كه نقش هاي باليني پرستاران مطابق با محيط ها و بيماران مختلف ، ابعاد متعددي پيدا مي كند در نتيجه سنجش توانايي انجام تمام ابعاد چنين نقش هايي دشوار است. طهماسبي تاكيد كرد : ارزشيابي باليني در پرستاري و مامايي به عنوان يكي از اركان مهم آموزش ، بايد شايستگي و توانمندي هاي دانشجويان پرستاري و مامايي را اندازه گيري كند. وي تصريح كرد : امتحان باليني با ساختار عيني يكي از بهترين روشهاي سنجش است كه مي تواند ميزان تحقق اهداف آموزشي در زمينه هاي شناختي، عاطفي و رواني حركتي دانشجويان پرستاري و مامايي را مورد ارزيابي قرار دهد و در فرايند اين امتحان اعتبار ، پايايي و عملي بودن مورد ارزيابي قرار مي‌گيرد.


نسخه چاپي ارسال به دوستان
 
سياسي
خبر دانشگاه
دانش و پژوهش
اقتصاد و بازار
مرز پرگهر
دريچه هنر
آزمون و سنجش
در قلمرو ورزش
آگهي
صفحه اصلی - شناسنامه آفرینش - آرشیو آفرینش - ارتباط با ما - درخواست اشتراک - پیوندها - جستجوی پیشرفته