جستجوي پيشرفتهبرو جستجو
پیوندها ÏÑÎæÇÓÊ ÇÔÊÑǘارتباط با ماآرشيوشناسنامهصفحه اصلي
تاریخ 1385/11/04 - روزنامه مستقل سراسري صبح ايران - چهارشنبه (چهارم محرم 1428هجري قمري) نسخه شماره 2684

 کوتاه و خواندني 


وزير نفت: مذاکره اصلاح قرارداد کرسنت
 به نتيجه قطعي نرسيده  است

هيچ کدام از فازهاي پارس جنوبي به دليل مشکلات فاينانس متوقف نخواهد شد.
وزير نفت در خصوص نتيجه نهايي قرارداد کرسنت با توجه به اين که پروژه سلمان مراحل نهايي خود را طي مي کند، گفت: در حال مذاکره براي اصلاح قرارداد هستيم; ولي هنوز پيشنهادهاي مطرح شده جمع بندي نشده و به نتيجه قطعي نرسيده ايم.
به گزارش ايسنا، سيدکاظم وزيري هامانه با اشاره به نشست سه جانبه خط لوله صلح که قرار است پنجم بهمن در تهران برگزار شود، اظهار کرد: حجت الله غنيمي فرد با همکاري شرکت ملي صادرات گاز مسووليت مذاکرات نشست سه جانبه خط لوله صلح در تهران را برعهده خواهد داشت.
وي با بيان اين که در اين نشست موضوعات مختلف قيمت، ساختار پروژه، حجم گاز انتقالي و تمام مسايلي که اين قرارداد را در برمي گيرد، مذاکره خواهد شد، اظهار کرد: نشست سه جانبه تهران به دنبال مذاکرات متعدد گذشته براي صادرات گاز ايران به کشورهاي هند و پاکستان در سطح معاونان وزير در تهران انجام مي شود. وزيري هامانه با تاکيد بر اين که راه هاي مختلفي براي تامين اعتبار مورد نياز در پارس جنوبي در نظر گرفته ايم، گفت: هيچ کدام از اين فازها به دليل حمايت نکردن بانک هاي خارجي در فاينانس آنها، متوقف نخواهند شد. وي همچنين با اشاره به قيمت 7/33 دلاري نفت در بودجه پيشنهادي دولت، افزود: دولت با اين تصميم هزينه هاي جاري را پايين آورده و هزينه هاي سرمايه اي را تا حدي بالا برده است; ضمن اين که درآمدهاي ريالي کشور را افزايش داده و در مجموع با صادرات موجود نفت، بودجه با قيمت 33/7 دلاري براي هر بشکه نفت متوازن شده و درآمد هزينه نيز سر به سر شده است. اين بودجه مورد استقبال مجلس قرار گرفته و اميدواريم با همين روند تصويب و ابلاغ شود. وي با اشاره به اين که در بودجه سال 1385 به دولت اجازه داده شده قيمت گاز را پلکاني تنظيم کند، توضيح داد: دولت با هدف صرفه جويي در گاز مي تواند قيمت سه دهک وسط جامعه را پايين، دو دهک بالا را کاهش و باقي دهک ها را                                     افزايش دهد و در اين راستا پيشنهادي مطرح و به کميسيون داده شده که بررسي و در هيات دولت تصميم گيري شود.

 همزمان با دهه مبارک فجر صورت مي گيرد
توزيع سيم کارت هاي اعتباري
 29 هزار توماني اپراتور دوم

توزيع سيم کارت هاي اعتباري                  (پيش پرداخته) ايرانسل به قيمت 29 هزار تومان از 11 بهمن ماه و در کليه مراکز رسمي توزيع ايرانسل در شهرهاي تهران، تبريز مشهد، کرج و مراغه آغاز مي شود.
به گزارش ايستنا، مديرعامل شرکت ايرانسل بهاي سيم کارت هاي پيش پرداخته ايرانسل را 29 هزار تومان اعلام کرد که شامل 20 هزار تومان کانکش في، 5 هزار تومان شارژ اوليه و 4 هزار تومان ماليات مي باشد.             دزفولي گفت: سيم کارت هاي اعتباري ايرانسل برعکس سيم کارت هاي اعتباري موجود در بازار "از نظر اعتبار زماني محدوديتي ندارند و تنها کافيست در طي 90 روز دست کم يک تماس ورودي يا خروجي يا يک SMS ورودي يا خروجي داشته باشند، يعني اين سيم کارت ها از لحاظ اعتبار زماني دائمي هستند و تنها در نوع پرداخت (پيش يا پس پرداخت) با يکديگر تفاوت دارند." اين در حالي است که امتياز مالکيت سيم کارت هاي اعتباري تاليا در صورت عدم شارژ مجدد طي حداکثر دوماه از خريدار خلع مي شود. دزفولي تعرفه مکالمه سيم کارت هاي پيش پرداخته ايرانسل را             دقيقه اي 62 تومان اعلام کرد و تصريح کرد: تعرفه سيم کارت هاي اعتباري ايرانسل همچون               سيم کارت هاي دائمي اين شبکه بصورت فلت محاسبه مي شود بدين معنا که مشترکين براي تماس از هر نقطه کشور به هر نقطه ديگر از خاک ايران هزينه يکساني پرداخت مي کنند. همچنين تعرفه ارسال SMS اينگونه سيم کارت ها مطابق سيم کارت هاي پس پرداخته (دائمي) ايرانسل محاسبه مي شود و اشتراک سرويس هاي ويژه ارزش افزوده اين سيم کارت ها هم همچون                           سيم کارت هاي دائمي ايرانسل رايگان مي باشد. دزفولي با اشاره به اينکه پيش شماره                                                   سيم کارت هاي پيش پرداخته ايرانسل با سيم کارت هاي پس پرداخته (دائمي) اين شبکه يکسان است تاکيد کرد که "اين نوع سيم کارت ها تنها در شيوه پرداخت با يکديگر متفاوند."


8/3 ميليارد دلار بودجه واردات بنزين و گازوئيل
 در سال 86
 
بر اساس لايحه بودجه سال 86 کل کشور، 33 هزار و 820 ميليارد ريال اعتبار معادل                           8/3 ميليارد دلار براي واردات بنزين و گازوئيل در سال 86 در نظر گرفته شده است.
به گزارش مهر، بر اساس بند و تبصره 13 لايحه بودجه 86 به دولت اجازه داده شده ضمن توسعه حمل و نقل عمومي شهري و افزايش سهم خودروهاي دوگانه سوز نسبت به سهميه بندي بنزين و يا تعيين قيمت مناسب اقدام نمايد.
با اين وجود، در لايحه بودجه پيش بيني شده است که اگر دولت موفق به سهميه بندي بنزين نشد، مبلغ 33 هزار و 820 ميليارد ريال براي واردات بنزين و گازوئيل در نظر گرفته شود.
همچنين بر اساس بند ه  تبصره 13 لايحه بودجه 86 شرکت ملي نفت ايران بايد از محل منابع داخلي خود نسبت به احداث جايگاه هاي مورد نياز عرضه گاز طبيعي اقدام کند و در صورت وجود متقاضي بخش خصوصي اجازه داده شود تجهيزات هر جايگاه به صورت کمک بلاعوض به متقاضي واگذار شود.
در سال جاري براي واردات بنزين 5 ميليارد دلار و براي واردات گازوئيل 400 ميليون دلار اختصاص يافته است.
  
ام.وي.ام 520 در سال آينده وارد ايران مي شود

1200 دستگاه خودرو ام.وي.ام520 در سال آينده از طريق کرمان خودرو وارد ايران مي شود.
به گزارش ايسنا، اين خودرو هم اکنون در حال گذراندن تست هاي آلايندگي و مصرف سوخت است.
شرکت چيني چري سازنده اين خودرو اميدوار است که شريکش کرمان خودرو بتواند در اوايل سال آينده واردات اين خودرو را آغاز کند. قيمت اين خودرو بين 15 تا 20 هزار دلار بنا به امکانات آن متغير خواهد بود. از طرفي شرکت مديران خودرو زير مجموعه کرمان خودرو اميدوار است بتواند توليد اين خودرو را از نيمه دوم سال آينده به صورت CKD آغاز کند.
همچنين اين شرکت قصد دارد توليد ماتيز چيني را به سالانه 12 هزار و 500 دستگاه برساند.
گفته مي شود که هم اکنون اصلي ترين مشکل توليد اين خودرو مسايل توليدي و قيمت بالاي آن نسبت به نوع خودرو است.
مديران خودرو اميدوار است بتواند خودرو ام.وي.ام520 را به قيمت 17 ميليون تومان و با امکاناتي مانند موتور دوليتري با قدرت 95 اسب بخار و ترمز ABS و ESP به همراه کيسه هواي سرنشينان به فروش برساند. البته به نظر کارشناسان، فروش اين خودرو با اين قيمت بالا آن هم براي يک خودرو چيني موفقيت آميز نخواهد بود. 
 
نارون 11 نفره از يک ماه ديگر در بازار ايرانخودرو ون گروه بهمن با نام نارون از ماه آينده به بازار عرضه خواهد شد.
اين خودرو با کاربري متنوع در سه مدل سقف بلند، کوتاه و متوسط و با ظرفيت 11 نفر به بازار عرضه مي شود.
براساس اين گزارش، نارون مي تواند علاوه بر جابه جايي مسافر، به منظور حمل ونقل بار و به صورت آمبولانس نيز استفاده شود.
بسياري از کارشناسان و فعالان شهري، با توجه به رشد شهرنشيني و نياز کلان شهرها به افزايش ظرفيت ناوگان حمل ونقل عمومي پيش بيني مي کنند که اين خودرو با استقبال روبه رو شود.
اين گزارش مي افزايد: از خودرو نارون مي توان در شرکت هاي تاکسيراني، سازمان ها بيمارستان ها، اورژانس و شرکت هاي گردشگري استفاده کرد.
 
بررسي راهکارهاي کاهش مصرف سوخت
در صنايع قند و شکر

نخستين سمينار تخصصي بهينه سازي مصرف انرژي در صنايع قند و شکر به منظور بررسي راهکارهاي کاهش مصرف سوخت در اين صنايع برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي شرکت بهينه سازي مصرف سوخت، رييس هيات مديره انجمن صنفي کارخانه هاي قند و شکر در اين سمينار سرمايه گذاري براي اجراي پروژه تبديل سوخت کارخانه هاي قند و شکر را 350 ميليارد ريال عنوان کرد و گفت: 33 کارخانه توليد قند و شکر در پروژه تبديل سوخت قرار دارند که 120 ميليارد ريال آن به وسيله شرکت بهينه سازي مصرف سوخت تامين شده است.
اشرف افزود: تبديل سوخت کارخانه هاي قند و شکر از نفت کوره به گاز طبيعي با دو هدف صرفه اقتصادي و داشتن سوختي پاک براي محيط زيست سالم آغاز شد.
بيتا وحيدنيا کارشناس بهينه سازي مصرف سوخت در صنايع مواد غذايي شرکت بهينه سازي مصرف سوخت نيز در ادامه سمينار به فعاليت هاي اين شرکت در خصوص کاهش مصرف سوخت در صنايع قند و شکر اشاره کرد و اظهار داشت: اين صنعت 70 درصد از انرژي اختصاص يافته به صنايع غذايي کشور را مصرف مي کند به همين سبب شرکت بهينه سازي مصرف سوخت تبديل سوخت کارخانه ها، دستورالعمل مصرف سوخت در واحدهاي مصرف کننده و تدوين استانداردهاي مصرف انرژي در کارخانه هاي توليدکننده قند و شکر را                    به منظور کاهش مصرف سوخت در اين کارخانه ها به اجرا گذاشت.

رکورد بالاي 2 1/ ميليارد تن
 در توليد جهاني فولاد طي سال 2006  

انجمن بين المللي آهن و فولاد در گزارشي اعلام کرد که توليد جهاني فولاد در سال گذشته افزايش 8/8 درصدي داشته و به رکورد بالاي يک ميليارد و 239 ميليون تن رسيده است.
در گزارش انجمن بين المللي آهن و فولاد آمده است که توليد بالا در چين و ديگر کشور هاي آسيايي منجر به افزايش توليد جهاني فولاد شده است.
آمار هاي منتشره نشان مي دهد که توليد جهاني فولاد سه سال متوالي از يک ميليارد تن فراتر رفته است و آسيا در سال 2006 در حدود 53/7 درصد از توليد جهاني فولاد را در اختيار داشته که اين ميزان در سال 2001 در حدود 41/6  درصد و در سال 1996 در حدود38/4 درصد بوده است.
چين در سال گذشته ميلادي توانست، 418 ميليون تن فولاد توليد کند که بيش از يک سوم مجموع توليد جهاني اين محصول بوده است.
از ديگر توليدکنندگان مهم فولاد جهان مي توان به ژاپن با توليد 116 ميليون و 200 هزار تن و آمريکا با توليد 98 ميليون و 500 هزار تن اشاره کرد که روسيه، کره جنوبي، آلمان و هند نيز پس از آن ها قرار دارند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، سازمان توسعه و همکاري هاي اقتصادي OECD نوامبر سال گذشته اعلام کرد که دورنماي توليد جهاني فولاد در سال 2007 خوب است و افزايش ظرفيت توليد به ويژه در آسيا مي تواند منجر به کاهش قيمت اين محصول شود.


نسخه چاپي ارسال به دوستان
 
ورزشي
سياسي و سياسي خارجي
هنري
استانها و شهرستانها
هنري 2
دانشگاه و خبر
دانشگاه
اقتصادي
گزارش تصويري روز
آگهي هاي روزنامه آفرينش
صفحه اصلی - شناسنامه آفرینش - آرشیو آفرینش - ارتباط با ما - درخواست اشتراک - پیوندها - جستجوی پیشرفته