جستجوي پيشرفتهبرو جستجو
پیوندها ÏÑÎæÇÓÊ ÇÔÊÑǘارتباط با ماآرشيوشناسنامهصفحه اصلي
تاریخ 1392/09/17 - روزنامه سراسري صبح ايران(يكشنبه) نسخه شماره 4592

 کهنه ترين هواپيماهاي موجود در دنيا براي ايران است !
 هواپيماهاي فرسوده در دولت قبلي وارد شد 

قائم مقام وزير راه در امور هوانوردي و هواشناسي با بيان اينکه 80 درصد از فرودگاه هاي کشور فقط هفته اي دو پرواز دارند، گفت: کهنه ترين هواپيماهاي موجود در دنيا براي ايران است و اين وضعيت شايسته مردم نيست.

به گزارش آفرينش ، علي محمد نوريان در مراسم سالروز جهاني هواپيمايي کشوري با اشاره به اينکه موقعيت صنعت هوايي بايد تغيير کند، اظهار داشت: از نظر روحي براي ما سخت است که کشورهاي کوچک خليج فارس وضعيت بهتري در صنعت هوايي نسبت به ما داشته باشند و اميدواريم که در شرايط ايجاد شده ، موقعيت خود را در جهان تغيير دهيم.

وي افزود: متاسفانه ايرلاين‌هاي ما به جاي اينکه با شرکت‌هاي خارجي رقابت داشته باشند با شرکت هاي داخلي دارند و در اين کار هم به جاي رقابت درست به يکديگر ضربه مي‌زنند درحالي که شرکت‌هاي خارجي در هفته بيش از 70 پرواز به تهران دارند و قطر با ايجاد هاب منطقه‌اي مسافران را به دوحه مي‌برد و از آنجا به کشورهاي ديگر مي‌فرستد.

نوريان با بيان اينکه از هر 2 ميليون و 70 هزار پرواز يک سانحه مرگ بار اتفاق مي افتد، گفت: ايران اير در سال 1360 جزو 10 شرکت برتر ايمن دنيا بود که البته شرايط جنگ تحميلي و تحريم‌ها موجب کاهش رتبه اين ايرلاين شد.

قائم مقام وزير راه در امور هوانوردي و هواشناسي، هواپيماهاي موجود در کشور را شايسته مردم ندانست و گفت: کهنه ترين هواپيماهاي دنيا در ايران هستند، بنابراين بايد اين شرايط اصلاح شود و صنعت هوايي ارتقاء پيدا کند.

نوريان تصريح کرد: هر گوشه کشور يک فرودگاه دارد؛ در واقع بيش از 80 فرودگاه داريم که 80 درصد آنها در هفته بيش از دو پرواز ندارند و مابقي هفته خالي است، بنابراين بايد تبديل به شهر فرودگاهي شوند.

وي افزود: به مسئولان محلي هم اعلام کرده ام که اگر مي خواهند فرودگاه داشته باشند، بايد محلي ها بسازند، زيرا دولت پولي براي ساخت فرودگاه ندارد.

در ادامه،رئيس سازمان هواپيمايي کشوري با اشاره به اينکه در دولت قبلي هواپيماهاي فرسوده وارد کشور شد، گفت: تا سال 1404 در هر سال نياز به ورود حدود 30 فروند هواپيما با عمر کمتر از 10 سال داريم.

عليرضا جهانگيريان با بيان اينکه در 8 سال گذشته تعداد کل ناوگان هوايي کشور با 70 درصد افزايش از 140 فروند به 240 فروند افزايش يافته است، بيان کرد: اما به دليل افزايش عمر هواپيماها و ورود هواپيماهاي مستهلک و عدم دسترسي به قطعات و سرويس هاي تعميراتي مناسب، عملا تعداد ناوگان فعال کشور فقط 20 درصد افزايش داشته است.

وي افزود: اين در حالي است که اهداف تعيين شده در مقايسه با اسناد بالادستي از جمله سند بالادستي از جمله سند چشم انداز نيازمند حداقل 400 هواپيماي فعال در سال 1404 يعني 12 سال ديگر هستيم که باتوجه به از رده خارج شدن اکثر هواپيماهاي فعال موجود تا سال 1404 در هر سال نياز به ورود حدود 30 فروند هواپيما با عمر کمتر از 10 سال داريم.


نسخه چاپي ارسال به دوستان
 
سياسي
خبر دانشگاه
دانش و پژوهش
اقتصاد و بازار
مرز پر گهر
در قلمرو ورزش
آگهي
صفحه اصلی - شناسنامه آفرینش - آرشیو آفرینش - ارتباط با ما - درخواست اشتراک - پیوندها - جستجوی پیشرفته