جستجوي پيشرفتهبرو جستجو
پیوندها ÏÑÎæÇÓÊ ÇÔÊÑǘارتباط با ماآرشيوشناسنامهصفحه اصلي
تاریخ 1393/08/14 - روزنامه سراسري صبح ايران(چهارشنبه) نسخه شماره 4846

 ارايه تصويري نو از اراده گروه صنعتي ايران خودرو 

وقتي حركت در راه تعالي و توسعه راهبرد انتخابي يك توليد كننده باشد، وقتي گام‌زدن در مسير اشتهار به عنوان يك خودروساز خوش‌نام هدف يك گروه صنعتي باشد، وقتي بنا باشد ايران خودرو خود را ميهمان خانه همه هم‌وطنان بداند، بايد فرصت‌ها را غنيمت شمرده و پيش‌گام براي حضور در هر عرصه و همايش درخوري باشد.

به گزارش آفرينش به نقل از ايكوپرس ،با اين رويكرد شايد حضور در نمايشگاه بين المللي صنعت خودرو و قطعات يدكي تبريز فرصت درخششي ديگر براي گروه صنعتي ايران خودرو بود تا بتواند با ارايه تصويري نو از توانمندي‌ها و دستاوردهايش خود را به داوري حاضران در اين نمايشگاه بسپارد.

از آن‌جايي كه گروه صنعتي ايران خودرو، عزم خود را جزم كرده كه با حركتي نو در مسير خودروساز شدن با ايجاد تنوع در توليدات، ارتقاي كيفيت محصولات، متنوع كردن روش‌هاي فروش، همكاري با شركاي معتبر جهاني، ارايه خدمات مطلوب درسطح استانداردهاي روز دنيا و جلب رضايت مشتريان، گام هاي اساسي در اين راه بردارد، ضروري است كه هر حوزه يا بخش از اين امور را در چارچوبي برنامه‌ريزي شده، طراحي كرده و به اجرا درآورد. بنابراين حضور در نمايشگاه بين المللي صنعت خودروي تبريز فرصت مغتنمي بود كه اين گروه صنعتي توانست به بخشي از اهداف استراتژيك خود دست يابد. به علاوه اين نمايشگاه محل تلاقي مشتريان به عنوان مخاطبان غايي و توليدكنندگان نيز بود. چنين تعاملي خود به خود موجب افزايش مسووليت‌‌پذيري و در نهايت ارايه خدمت با كيفيت‌تر به مشتريان و مخاطبان مي شود.

نمايشگاه هجدهم

هجدهمين نمايشگاه بين المللي صنعت خودرو و قطعات يدکي تبريز از 22 تا 25 مهر 93 در محل دايمي نمايشگاه هاي بين المللي تبريز و با مشارکت بيش از 245 شركت ايراني و خارجي از ترکيه، آلمان، انگليس، چين، کره جنوبي، تايوان، بلاروس و ژاپن برگزار شد. در آيين گشايش اين نمايشگاه معاون وزير صنعت و معدن و تجارت، فرماندار تبريز، رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، معاون استان‌داري، نمايندگان مردم منطقه در مجلس شوراي اسلامي و مديران ارشد گروه صنعتي ايران خودرو حضور داشتند.

برندسازي

رييس کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي در مراسم گشايش هجدهمين نمايشگاه بين المللي خودروي تبريز و رونمايي از پنج محصول جديد ايران خودرو بر برند سازي تاکيد کرده و گفته اعضاي کميسيون صنايع و معادن و مسوولان حوزه صنعت کشور به دنبال راه‌کاري براي ارتقاي جايگاه خودروهاي داخلي هستند.

وي براين باور است که زماني که مي توان خودروي با کيفيت در داخل توليدکرد، واردات توجيهي ندارد و توليد خودروي غير کيفي به همان اندازه به ضرر خودروسازي است که واردات بي رويه مي تواند به آن لطمه بزند.

مهندس هاشم يكه زارع مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو درجمع خبرنگاران حاضر درنمايشگاه بين المللي خودروي تبريز،(داخلي و خارجي) نقشه راه جهاني شدن ايران خودرو و عرضه محصولات جديد و همكاري با شركاي خارجي را ترسيم كرد.

اولويت اصلي

اولويت اصلي گروه صنعتي ايران خودرو توسعه محصول است و محصولاتي را عرضه خواهد كرد كه به دست تواتمند فرزندان اين مرزو بوم ساخته مي شود. دركل اولويت ما توليد محصولات داخلي و اروپايي است که بيش از 90 درصد از سبد محصولات ايران خودرو را شامل مي شود.

توسعه همكاري

اين گروه صنعتي، علاوه بر توسعه همکاري با شرکت هاي خارجي از جمله پژو و رنو به دنبال شريک تجاري ديگري به غير از شرکت هاي آسيايي و حتي اروپايي است.

همکاري با چين در اولويت نخست ايران خودرو قرار ندارد ولي نمي توان کشوري که در سال گذشته 20 ميليون خودرو توليد کرده را ناديده گرفت. تنها 10 درصد از سبد محصولات ايران خودرو به چيني ها اختصاص خواهد داشت.

ارايه خدمات مطلوب

براساس برنامه تدوين شده، گارانتي محصولات به سه سال و گارانتي نيروي محرکه به پنج سال افزايش مي يابد و مشتري از ما انتظار دارد خودروي با کيفيت دريافت کند بنابراين تا کيفي شدن خودرو و به دست آوردن رضايت مشتري، هنوز راه باقي مانده است.

راهبرد

از نيمه دوم سال 94 قرار است، هر شش ماه يک محصول جديد و هر سه سال يک خانواده موتور توليد شود که البته اين محصول ترکيبي از محصولات داخلي و خارجي است.

عرضه محصولات جديد

خودروي رنو كليو و كپچر دو محصول فرانسوي درهجدهمين نمايشگاه بين المللي خودروي تبريز با حضور مديريت ارشد گروه صنعتي ايران خودرو و رييس كميسيون صنايع و معادن و رييس كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي معرفي شد.

رنو كليو يك خودروي روز جهاني و برخوردار از فن آوري هاي پيشرفته، در سال 2005 رتبه پنج ستاره موسسه استاندارد «يورونكپ» را دريافت كرده و در سال هاي 1991 و 2006 به عنوان خودروي سال انتخاب شده است. اين خودرو به موتور 1200 سي سي با 16 سوپاپ و فن آوري هاي برتر جهان مجهز است.

رنوكپچر نيز چهار كيسه هواي ايمني، موتور چهارسيلندر خطي با توربوشارژر و گيربكس اتوماتيك دو كلاچه دارد و يك كلاس از رنو كليو بزرگ تر است، رنو كليو دو در و رنو كپچر چهار در دارد. مصرف سوخت هر دوي اين خودروها زير هفت ليتر در 100كيلومتر است.همچنين ايران خودرو دو سواري شركت دانگ فنك با نام هاي اس. سي. و اچ. سي. را نيز در نمايشگاه تبريز به نمايش در آورد. مدل جديد كلاس سواري بنز E250 هم توسط شركت ستاره ايران در نمايشگاه تبريز عرضه شده بود.

موبايل اپليکيشن ايران خودرو

همچنين اپليکيشن گروه صنعتي ايران خودرو كه روي گوشي‌هاي هوشمند نصب مي‌شود و به کاربران اجازه مي‌دهد به اطلاعات ايران‌خودرو دسترسي داشته باشند در هجدهمين نمايشگاه بين المللي خودروي تبريز رونمايي شد. اين اپليکيشن با هدف دسترسي دايم مشتريان به ايران‌خودرو و نزديك شدن ارتباط ميان اين دو معرفي شده و عکس ها، مشخصات فني و کاتالوگ محصولات، نشاني و شماره تلفن نمايندگي‌ها، آخرين وضعيت فروش و اخبار مختلف گروه صنعتي ايران خودرو را در اختيار كاربران قرار مي‌دهد.

ايران‌خودرو نخستين خودروساز ايراني است که به توسعه اپليکيشن موبايل اقدام کرده و براي اين کار، اپليکيشن‌هاي موجود خودروسازان بزرگ جهان مانند ب‌ام‌و، بنز، پژو و تويوتا را مورد بررسي قرارداده و نسخه مناسب خود براي ايران را طراحي کرده است.

پايگاه اينترنتي ايران‌خودرو به نشاني www.ikco.com اين اپليکيشن را در دسترس کاربران قرار داده و آنان مي‌توانند آن را دانلود کنند.

سرويس طلايي امداد خودرو ايران

در اين نمايشگاه نيز خدمات جديد امداد خودرو ايران از جمله گلدن سرويس و رييد سرويس رونمايي شد.

در طرح سرويس طلايي، مشتري با شماره امداد خودرو ايران 096440 تماس مي گيرد و کارشناس امداد به محل مورد نظر مشتري مراجعه کرده و خودرو را تحويل مي گيرد. سپس خودرو سوار خودرو را به يکي از نمايندگي هاي مجاز ايران خودرو حمل مي کند و پس از انجام سفارش مشتري، کارواش شده به محل مورد نظر ايشان تحويل داده مي شود.

رپيد سرويس به عنوان طرح ويژه براي خريداران محصولات ايران خودرو تا يک ماه پس از تحويل خودرو براي جلب رضايت مشتريان به صورت فوري انجام مي شود.

خدمات ايساكو

شركت خدمات پس از فروش ايران خودرو (ايساكو) در هجدهمين نمايشگاه بين‌المللي قطعات، لوازم و مجموعه‌هاي خودروي تبريز ضمن آشنا كردن مشتريان با قطعات تقلبي، طرح «اصل بخريد» را به اجرا در آورد و دارندگان محصولات ايران خودرو را با قطعات اصلي آشنا كرد. شش دوره آموزش فني در روزهاي اول تا چهارم نمايشگاه از ساعت‌هاي 7:30 تا 8 و 8:30 تا 9 برگزار و ويژگي‌هاي فني و نحوه نگه‌داري از خودروهاي رانا، تندر، سوزوکي و 207 به مشتريان آموزش داده شد.

پسند ديداركنندگان

براساس نظرسنجي انجام شده در نمايشگاه مذكور تبريزي ها، رنو کليو و رنوکپچر را از نظر زيبايي، مدرن بودن و کيفيت به روز پسنديدند و بعد از آن خودروي دنا و محصول جديد دانگ فنگ نيز در رتبه‌هاي بعدي قرار گرفتند. خودروي دنا به دليل قيمت مناسب، کيفيت بالا و همچنين زيبايي در بين محصولات داخلي، بيش‌ترين نمره را به خود اختصاص داد و بنز E250 نيز به دليل امکانات بالا، در بين افراد با توان بالا جايگاه خوبي به دست آورد.

مهر تاييد بر تنوع و نوآوري

آن‌چه در اين نمايشگاه عرضه شد، نتيجه پي‌گيري و مذاكراتي است كه باوجود تداوم برخي محدوديت‌ها توانسته‌ايم در تعامل با خودروسازان معتبر جهاني به ثمر برسانيم. درك نيازهاي متنوع هم‌وطنان‌مان ما را بر آن داشته است تا به منظور پاسخ‌گويي هر چه بهتر، سبد محصولات خود را با سازندگان معتبر بين المللي توسعه دهيم و در ادامه راه خود به منظور ارايه محصولات ايمن، متنوع و روزآمد شده سرمايه‌گذاري كنيم. براي ما جاي بسي اميدواري است که مردم خطه آذربايجان در نمايشگاه تبريز مهر تاييدي بر تنوع و نوآوري محصولات گروه صنعتي ايران خودرو زدند.


نسخه چاپي ارسال به دوستان
 
سياسي
خبر دانشگاه
دانش و پژوهش
اقتصاد و بازار
مرز پر گهر
در قلمرو ورزش
آگهي
صفحه اصلی - شناسنامه آفرینش - آرشیو آفرینش - ارتباط با ما - درخواست اشتراک - پیوندها - جستجوی پیشرفته