جستجوي پيشرفتهبرو جستجو
پیوندها ÏÑÎæÇÓÊ ÇÔÊÑǘارتباط با ماآرشيوشناسنامهصفحه اصلي
تاریخ 1395/10/11 - روزنامه سراسري صبح ايران (شنبه) نسخه شماره 5455

 موثرترين راهکارهاي طبيعي براي درمان ريفلاکس معده 

 
يکي از شايع ترين مشکلات معده در بين تمام افراد که حداقل يکبار آن را تجربه کرده اند،سوزش سر دل يا ريفلاکس معده است.تصور افراد زيادي اين است که بر اثر پرخوري شخص به ريفلاکس دچار مي شود و يا ريفلاکس تشديد مي شود.در اين مطلب قصد داريم شما را با راهکارهاي طبيعي براي درمان ريفلاکس آشنا نماييم.

رفلکس معده ناشي از تراوش شيره معده به خارج از آن و حرکت به سمت مري است؛ شيره معده حاوي اسيدهاي گوارشي قوي براي تجزيه مواد غذايي است.در برخي افراد اين اسيد حتي وارد حنجره شده و به التهاب آن منجرمي شود.

گرچه کاهش علائم اين مشکل از طريق مصرف دارو ممکن است، اما درمان هاي طبيعي نيز براي آن وجود دارد.

برخي از روش هاي طبيعي براي درمان و يا پيشگيري از رفلکس معده به نقل از پايگاه اينترنتي اکسپرس به شرح زير است:

*راه برويد و پس از آن، يک فنجان آب گرم و ابليموي تازه بنوشيد. با نوشيدن اين مايعات به مدت 15 الي 20 دقيقه قبل از مصرف هر خوراکي ديگر، امکان مي دهيد که سطح اسيديته بدن به طور طبيعي متعادل بماند.

*هر روز معادل 60 سي سي آب آلوئه وراي فرآوري نشده بنوشيد.

*آب خالص و شيرين نشده نارگيل را قبل از وعده هاي غذايي بنوشيد و گوشت نارگيل را همراه غذا صرف کنيد.

*PH بدن را با مصرف يک قاشق غذاخوري جوش شيرين در يک فنجان نيمه پر آب متعادل کنيد.

*براي کاهش احتمال رفلکس اسيد معده، سفيده تخم مرغ و ماست پروبيوتيک و ارگانيک را به رژيم غذايي خود اضافه کنيد.

*مصرف سيب، موز، انگور، انبه و فيبر و غلات شامل جو دوسر، برنج
قهوه اي و چاودار و گندم سياه، در جلوگيري از رفلکس معده موثر است.

*براساس بررسي هاي يک نشريه تحقيقات دندانپزشکي، نيم ساعت جويدن آدامس بدون قند پس ازوعده هاي غذايي موجب تسکين افرادي مي شود که علائم رفلکس معده (GORD) و سوزش سر دل دارند.

*براي مقابله با سوزش سردل در هنگام شب، افراد بايد به سمت چپ بخوابند و براي پيشگيري از ورود اسيد به مري، قسمت بالاتنه را بالاتر قرار دهند، همچنين شام را دو الي 3 ساعت قبل از خواب صرف کنند.

*پرخوري و خوردن سريع غذا هم مي تواند سوزش سر دل را بيشتر کند، بنابر اين غذاخوردن را طولاني کنيد و از آن لذت ببريد.

*احساس استرس و يا عجله داشتن هنگام غذا خوردن مي تواند باعث توليد اسيد بيشتر در معده شود.

*ورزش منظم اغلب مي تواند کمک کننده باشد و بهترين زمان براي ورزش دو ساعت پس از صرف غذا است.


نسخه چاپي ارسال به دوستان
 
سياسي
خبر دانشگاه
پزشكي
استانها
انرژي
اقتصادي
اجتماعي
هنري
ورزشي
آگهي
صفحه اصلی - شناسنامه آفرینش - آرشیو آفرینش - ارتباط با ما - درخواست اشتراک - پیوندها - جستجوی پیشرفته