جستجوي پيشرفتهبرو جستجو
پیوندها ÏÑÎæÇÓÊ ÇÔÊÑǘارتباط با ماآرشيوشناسنامهصفحه اصلي
تاریخ 1395/11/28 - روزنامه سراسري صبح ايران (پنجشنبه) نسخه شماره 5495

 خبرها 

 مترو تهران با کمبود 1200 واگن مواجه است

قائم مقام مديرعامل شرکت بهره برداري مترو تهران و حومه از کمبود هزار و 200 واگن درمتروي تهران خبر داد و گفت: قطارهاي به کار گرفته شده در مترو بعد از 30 سال فعاليت به صورت کامل مستهلک شده و کنار گذاشته مي شوند.

علي عبدالله پور، قائم مقام مديرعامل شرکت بهره برداري مترو تهران و حومه در گفت و گو با برنا، در خصوص فرسودگي واگن هاي مترو تهران گفت: طول عمر واگن ها 30 سال است و البته در کل دنيا عوض کردن واگن قطار زير 30 سال مقرون به صرفه نيست.

وي با بيان اينکه برخي ملاک ها براي تعويض قطعات قطارها به ميزان مسير طي شده بستگي دارد، عنوان کرد: سه نوع تعميرات وجود دارد، اولين تعمير، 10 هزار کيلومتر است که هر قطار پس از پايان طي کردن مسافت 10 هزارکيلومتري تعمير مي‌شود.

قائم مقام مديرعامل شرکت بهره برداري مترو تهران و حومه در خصوص نوع تعميرات ديگر، گفت: نوع ديگر تعميرات عمقي تر است که پس از پيمودن 45 هزار کيلومتر هر دوسه بار صورت مي‌گيرد و سومين تعمير، تعمير اساسي است که قطار نو و حتي مجددا رنگ مي‌شود.

عبدالله‌پور در رابطه با مشکلات اساسي درهاي واگن‌ها، اذعان داشت: خرابي اين درها از فرسودگي و قديمي بودنشان نيست و علت آن برخورد نامناسب مسافران با قطار است.

وي ادامه داد: هرچند وقت يک بار لولاي درها تعويض مي‌شود، اما به دليل برخورد ناصحيح با درهاي ورود و خروج مجددا خراب شده و کيفيت خود را از دست مي‌دهند.

به گفته، قائم مقام مديرعامل شرکت بهره برداري مترو تهران و حومه متروي تهران با کمبود هزار و 200 واگن مواجه است و در طول روز 123 واگن در هر خط جا به جا مي‌شود.

رييس پليس راهور ناجا

پيشنهاد اجباري شدن "صندلي کودک" در خودروها

رئيس پليس راهور ناجا از پيشهاد اجباري شدن استفاده از صندلي کودک در خودروها خبر داد و در عين حال توضيحاتي را درباره چگونگي گرفتن گواهينامه از سوي مشمولين غايب يا فراري سربازي ارايه داد.

به گزارش ايسنا، سردار تقي مهري در حاشيه ششمين گردهمايي بين‌المللي ايمني راه‌ها و سومين گردهمايي بين‌المللي نروتروما با حضور در جمع خبرنگاران، عوامل بروز تصادفات را راننده، جاده، خودرو، قوانين و مقررات و شرايط محيطي عنوان و اظهار کرد: خوشبختانه ما در 9 ماهه اول امسال شاهد کاهش 350 مورد فوتي تصادفات نسبت به سال گذشته بوده‌ايم. اين در حاليست که يک ميليون گواهينامه جديد صادر شده و يک و نيم ميليون خودرو نيز وارد چرخه حمل و نقل شده است.

وي افزود: بايد توجه کرد که ما در سطح جاده‌هاي برون شهري 3200 نقطه حادثه‌خيز داريم و 2000 نقطه حادثه‌خيز درون شهري نيز در کشور وجود دارد.

وي در پاسخ به سوالي درباره استانداردهاي خودروها در کشور گفت: در اين زمينه از سال 90 به بعد جهت گيري ما در کشور بهتر شد؛ به طوريکه بر اساس قوانين پليس، ديگر خودروهاي بدون "ترمز ضد قفل" و "کيسه ايمني هوا" را شماره نمي‌کند. البته هنوز هم تمام خودروهاي موجود در سطح کشور اين شرايط را پيدا نکرده‌اند، اما اميدواريم اين اتفاق در سال‌هاي آينده رخ دهد.

مهري با اشاره به اهميت نقش رسانه‌ها و به ويژه رسانه ملي گفت: بر اين اساس ما با هماهنگي سازمان صدا و سيما و همچنين آموزش و پرورش اقدامات خوبي را در حوزه‌هاي آموزشي انجام داده‌ايم و البته مردم هم اقدامات موثري را در اين زمينه داشته‌اند.

وي درباره ميزان نزديکي قوانين ترافيکي جمهوري اسلامي ايران با سازمان بهداشت جهاني گفت: ما در تمام قوانين WHO پيشرو هستيم؛ به طوريکه در حال حاضر ممنوعيت استفاده از تلفن همراه در حين رانندگي، لزوم بستن کمربند ايمني، ممنوعيت استفاده از الکل در حين رانندگي در بين قوانين ما وجود دارد و شديدترين جريمه و برخورد قانوني را با اين تخلفات به ويژه با مصرف الکل انجام مي‌دهيم. همچنين مصرف مواد روان‌گردان نيز جزو تخلفات حادثه‌ساز محسوب مي‌شود.

وي افزود: در عين حال بحث اجباري شدن استفاده از صندلي کودک را هم پيشنهاد داده‌ايم تا بتوانيم آن را جزو کدهاي تخلفاتي محسوب کنيم. بايد توجه کرد که در 9 ماهه اول امسال تعداد جان باختگان از نظر گروه سني به اين شرح است که تا سن 10 سالگي 8 درصد، بين 11 تا 20 سالگي 11.6 درصد، بين 61 تا 70 سالگي 8.8 درصد و 71 سال به بالا 9.2 درصد جان‌شان را در تصادفات رانندگي از دست داده‌اند.

مهري در پاسخ به سوالي درباره مصوبه مجلس مبني بر امکان صدور گواهينامه براي مشمولين غايب يا فراري سربازي گفت: مجلس در سال 95 يک ماده قانوني را تصويب کرد که بر اساس آن کساني که سربازي نرفته‌اند و مشمول سربازي هستند مي‌توانند گواهينامه دريافت کنند. اين در حاليست که يکي از وظايف پليس شناسايي و دستگيري مشمولين غايب و فراري سربازي است. حال از آنجايي که اين دو وظيفه با هم تناقض دارند، قرار است مجددا اين موضوع در مجلس مورد بحث قرار گيرد.


نسخه چاپي ارسال به دوستان
 
سياسي
خبر دانشگاه
پزشكي
استانها
انرژي
اقتصادي
اجتماعي
هنري
ورزشي
آگهي
صفحه اصلی - شناسنامه آفرینش - آرشیو آفرینش - ارتباط با ما - درخواست اشتراک - پیوندها - جستجوی پیشرفته