جستجوي پيشرفتهبرو جستجو
پیوندها ÏÑÎæÇÓÊ ÇÔÊÑǘارتباط با ماآرشيوشناسنامهصفحه اصلي
تاریخ 1396/01/31 - روزنامه سراسري صبح ايران(پنجشنبه) نسخه شماره 5533

 معاون وزير راه و شهرسازي:
 خسارت 220 ميلياردي سيل به راه‌هاي آذربايجان غربي  

 اروميه-يزدان پناه

معاون وزير و رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي کشور ميزان خسارت وارده بر اثر سيل به تاسيسات راهسازي آذربايجان غربي را 220 ميليارد ريال عنوان کرد.

داوود کشاورزيان در جريان بازديد از مناطق سيل‌زده آذربايجان غربي با بيان اينکه اقدامات اساسيتر در حوزه جبران خسارتهاي حوزه راهسازي بايد از محل منابع مديريت بحران تامين بشود افزود: مرسوم است بعد از چنين حوادثي دستگاههاي اجرايي خسارات وارده را برآورد مي‌کنند و از طريق مديريت بحران استان به سازمان برنامه و بودجه و سپس هيئت دولت گزارش مي‍شود تا اعتبار لازم براي جبران خسارت در قالب اعتبارات عمراني و هزينه‎اي تخصيص يابد.

وي با بيان اينکه بعد از تصويب اعتبارات، کارهاي اساسي تر از جمله احداث پلهاي تخريبي در دستور کار قرار مي‌گيرد اظهارداشت: تخريب سه دهنه پل از جمله عواقب سيل اخير در آذربايجان غربي است که با بررسيهاي به عمل آمده خسارت ناشي از اين تخريب بيش از 300 ميليارد ريال تخمين زده شد.

رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي با اشاره به اهتمام جدي دولت براي جبران خسارتهاي وارده و نيز بازسازي مناطق آسيب‌ديده در سريعترين زمان ممکن ابراز اميدواري کرد تا ديگر شاهد چنين حوادث دلخراشي در سطح کشور نباشيم.

کشاورزيان مجموع راههاي کشور را 220 هزار کيلومتر عنوان کرد و افزود: از اين ميزان 34 هزار کيلومتر راه شرياني است که 16 هزار کيلومتر آزاد راه و بزرگراه است.

وي با تاکيد بر اينکه راههاي شرياني بيشترين حجم ترافيک را در خود جاي دادند و به لحاظ اعتبارات نگهداري هم سهم 45 درصدي را به خود اختصاص داده است عنوان کرد: 55 درصد باقي مانده نيز به راههاي غير شرياني از جمله راههاي روستايي و اصلي که بايد از محل اعتبارات استاني نگهداري بشوند اختصاص دارد.

وي با بيان اينکه متاسفانه به دليل افزايش قيمت دلار و قير و هزينه‌هاي راهسازي و نگهداري در سالهاي گذشته منابع استاني به هيچ وجه تکافوي نگهداري راههاي غيرشرياني را نمي‌دهد اظهارداشت: پيشنهاد ما به دولت اين است که مجموعه نگهداري راهها را به عنوان يک مجموعه يکپارچه ببينند و منابع پايدار براي نگهداري راهها پيش‌بيني کنند منابعي که در زمان کاهش اعتبارات دستخوش کاهش نشود.

رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي بهترين راه تامين درآمد پايدار براي نگهداري از راهها را وضع عوارض بر سوخت دانست و گفت: بنزين و گازوئيلي که مردم در جاده‌ها مصرف مي‌کنند. از عوارض مي‌تواند به نگهداري راهها اختصاص يابد.


نسخه چاپي ارسال به دوستان
 
سياسي
خبر دانشگاه
دانستني ها
پزشكي
استانها
انرژي
اقتصادي
اجتماعي
هنري
ورزشي
آگهي
صفحه اصلی - شناسنامه آفرینش - آرشیو آفرینش - ارتباط با ما - درخواست اشتراک - پیوندها - جستجوی پیشرفته