جستجوي پيشرفتهبرو جستجو
پیوندها ÏÑÎæÇÓÊ ÇÔÊÑǘارتباط با ماآرشيوشناسنامهصفحه اصلي
تاریخ 1396/06/23 - روزنامه سراسري صبح ايران (پنجشنبه) نسخه شماره 5650

 چگونه با عوارض سبک زندگي کم‌تحرک مقابله کنيم؟ 

 بررسي‌ها نشان مي‌دهد افرادي که سبک زندگي کم‌تحرک دارند بايد براي رفع پيامدهاي مضر آن حداقل هر نيم ساعت يک بار بدن خود را حرکت دهند.به گزارش ايسنا، در اين مطالعه تاکيد شده است: مجموعِ زماني که فرد در طول روز بي‌تحرک است و همچنين طولاني شدن مدت زماني که هر بار فرد يکجا مي‌نشيند، هر دو بر افزايش خطر مرگ تاثيرگذارند و هرچه اين زمان‌ها طولاني‌تر باشند خطر مرگ را افزايش مي‌دهند.حتي اگر ورزش مي‌کنيد نيز همچنان به اين تحرک‌ها و فعاليت‌هاي کوتاه در طول روز نياز داريد چرا که ورزش به تنهايي براي مقابله با خطرات نشستن‌هاي طولاني کافي نيستمتخصصان مرکز پزشکي دانشگاه کلمبيا در مطالعه‌اي اعلام کردند: اگر فرد در طول روز در محل کارش بي‌تحرک باشد يا در خانه تحرک نداشته و عادت به نشستن طولاني مدت داشته باشد، بايد تا حد ممکن اين عادت به نشستن طولاني را ترک کند و حداقل هر 30 دقيقه يک بار تحرک بدني داشته باشد.

اين متخصصان تاکيد کردند: حتي اگر ورزش مي‌کنيد نيز همچنان به اين تحرک‌ها و فعاليت‌هاي کوتاه در طول روز نياز داريد چرا که ورزش به تنهايي براي مقابله با خطرات نشستن‌هاي طولاني کافي نيست.در اين بررسي نزديک به 8000 فرد 45 سال به بالا از سراسر آمريکا در فاصله سال‌هاي 2009 تا 2013 مورد مطالعه قرار گرفتند و مشخص شد که به طور ميانگين اين افراد از مدت 16 ساعت زمان بيداري در طول روز حدود 12 ساعت بي‌تحرک بوده‌اند.

به نوشته روزنامه گاردين، متخصصان آمريکايي با در نظر گرفتن فاکتورهايي همچون جنس، سن، تحصيلات، استعمال سيگار و فشار خون بالا دريافتند مدت زمان کم تحرکي در طول روز با تغييراتي مرتبط است که اين تغييرات در بدن خطر مرگ ناشي از هر عاملي را افزايش مي‌دهند.


نسخه چاپي ارسال به دوستان
 
سياسي
خبر دانشگاه
دانستني ها
پرشكي
استانها
انرژي
اقتصادي
اجتماعي
هنري
ورزشي
آگهي
صفحه اصلی - شناسنامه آفرینش - آرشیو آفرینش - ارتباط با ما - درخواست اشتراک - پیوندها - جستجوی پیشرفته