جستجوي پيشرفتهبرو جستجو
پیوندها ÏÑÎæÇÓÊ ÇÔÊÑǘارتباط با ماآرشيوشناسنامهصفحه اصلي
تاریخ 1396/11/01 - روزنامه سراسري صبح ايران (يكشنبه) نسخه شماره 5753

 پيشگيري از چاقي؛
 باتعادل بين انرژي دريافتي و مصرفي 

 يک متخصص تغذيه و رژيم درماني گفت: با آرامش غذا خوردن، عاملي است براي جلوگيري از افزايش دريافت انرژي و اگر سريع غذا بخوريد بيشتر چاق مي شويد .

دکتر سيدضياءالدين مظهري، متخصص تغذيه و رژيم درماني در گفتگو با شبکه راديويي سلامت در خصوص استعداد چاقي در برخي از افراد افزود: اغلب خانم ها و آقايان درباره اضافه وزنشان مي گويند: ما کلا استعداد چاقي داريم؛ آب هم مي خوريم چاق مي شويم. ولي اين موضوع، صحت ندارد. وي ادامه داد: آنچه مسلم است افرادي که دچار چاقي يا اضافه وزن مي شوند اگر جنبه مرضي نداشته باشند يعني کم کاري تيروئيد، کيست تخمدان و بيماري هايي که منجر به چاقي مي شوند در اکثريت قريب به اتفاق اين افراد، بين انرژي دريافتي و مصرف آن تعادل برقرار نمي کنند يا غذاي خود را در چند دقيقه و سريع ميل مي کنند.

اين متخصص تغذيه و رژيم درماني تصريح کرد: وقتي که غذاها را به علت افت قند خون و يا گرسنگي شديد تناول مي کنيد زمان لازم است که اين غذا جويده و بليعده و هضم شود و به مرحله اي برسد که مرکز سيري و گرسنگي اعلام بکند که به اندازه نياز، انرژي و مواد مختلف را دريافت کرده ايد. وي با بيان اينکه اين زمان بين 25 تا 30 دقيقه طول مي کشد، ادامه داد: از اينرو، با آرامش غذا خوردن، عاملي است براي جلوگيري از افزايش دريافت انرژي و اگر سريع غذا بخوريد بيشتر چاق مي شويد. مظهري در پايان با بيان اينکه با ورزش مي توانيد وزن خود را کنترل کنيد، اظهارداشت: براي جلوگيري از چاقي بايد نخست، سرعت غذاخوردن را کم سپس به سرعت فعاليت بدني خود اضافه کنيد.


نسخه چاپي ارسال به دوستان
 
سياسي
خبر دانشگاه
انرژي
پزشكي
گزارش
استانها
ورزشي
آگهي
صفحه اصلی - شناسنامه آفرینش - آرشیو آفرینش - ارتباط با ما - درخواست اشتراک - پیوندها - جستجوی پیشرفته