جستجوي پيشرفتهبرو جستجو
پیوندها ÏÑÎæÇÓÊ ÇÔÊÑǘارتباط با ماآرشيوشناسنامهصفحه اصلي
تاریخ 1397/10/22 - روزنامه سراسري صبح ايران(شنبه) نسخه شماره 6026

 خبر 

 تاثير رژيم غذايي سرشار از فيبر در کاهش خطر ابتلا به بيماري‌هاي کشنده

رژيم غذايي با ميزان فيبر خوراکي بالا، خطر مرگ ناشي از سرطان، سکته مغزي و بيماري قلبي را حدود يک سوم کاهش مي‌دهد.به گزارش ايسنا، نتايج يک تحقيق جديد نشان مي‌دهد: بيشتر مردم جهان، به ميزان کافي فيبر خوراکي دريافت نمي‌کنند. اين درحاليست که رژيم‌هاي غذايي سرشار از اين ماده مي‌تواند از ابتلا به بيماري‌هاي کشنده جلوگيري کند.

محققان در بازبيني نتايج مطالعات و آزمايشاتي که در مدت 40 سال گذشته انجام گرفته، دريافتند: مصرف حداقل 25 تا 29 گرم فيبر خوراکي در طول روز با کاهش 15 تا 30 درصدي ابتلا به سرطان‌هاي کشنده، سکته مغزي و بيماري قلبي همراه است. هرچند، در سراسر جهان اکثر افراد روزانه کمتر از 20 گرم فيبر مصرف مي‌کنند.در انگليس پزشکان به افراد توصيه مي کنند که روزانه 30 گرم فيبر خوراکي مصرف داشته باشند، اما تنها 9 درصد آن را رعايت مي‌کنند. در آمريکا نيز نرخ مصرف فيبر خوراکي پايين‌تر است و بزرگسالان به طور ميانگين حدود 15 گرم فيبر در طول روز مصرف مي‌کنند.

کارشناسان بر اين باورند: به ازاي هر هشت گرم افزايش مصرف فيبر خوراکي، مجموع مرگ و مير ناشي از بيماري‌ عروق کرونر قلب، ديابت نوع دو و سرطان روده حدود پنج تا 27 درصد کاهش پيدا مي‌کند.

روش هاي براي درمان آرتروز

آرتروز يکي از بيماري هايي است که بسياري از افراد را در برهه هايي از زندگي درگير مي کند. اگرچه اغلب مبتلايان به آرتروز را افرادي با سني بالاتر از حد متوسط تشکيل مي دهند اما گاهي جوانترها نيز به علت مشغله کاري يا سبک زندگي يا حتي عوامل ژنتيکي با آرتروز زودرس در نواحي مثل گردن رو به رو مي شوند.

به گزارش انتخاب، آرتروز بيماري بسيار شايعي است اما به نظر مي رسد مي توان اين بيماري را با برخي روش ها درمان کرد يا حداقل دردهاي آن را تخفيف داد:

_ تا مي توانيد پياده روي کنيد.قرار نيست خود را مجبور کنيد سريع و بدون توقف راه برويد اما همين که تحرک داشته باشيد به درمان آرتروز کمک مي کند.

_ مسيرهاي کوتاه را تاکسي نگيريد.تاکسي گرفتن هاي مداوم سبب مي شود که عادت کنيد کم تحرک باشيد.

_ شنا کنيد.

_ به سونا و جکوزي برويد.

_ از ماساژور هاي دستي استفاده کنيد يا حداقل ماهي دو بار ماساژ بگيريد.

_ نشستن و برخاستن خود را اصلاح کنيد.

_ حتي اگر براي امور منزل کارگر داريد بقيه روزها بيکار نباشيد و کمي در امور خانه فعال باشيد.

_ اگر اضافه وزن داريد سعي کنيد وزن خود را کاهش دهيد.

_ دوچرخه سواري کنيد.


نسخه چاپي ارسال به دوستان
 
سياسي
خبر دانشگاه
انرژي
پزشكي
اقتصادي
استانها
ورزشي
آگهي
صفحه اصلی - شناسنامه آفرینش - آرشیو آفرینش - ارتباط با ما - درخواست اشتراک - پیوندها - جستجوی پیشرفته