جستجوي پيشرفتهبرو جستجو
پیوندها ÏÑÎæÇÓÊ ÇÔÊÑǘارتباط با ماآرشيوشناسنامهصفحه اصلي
تاریخ 1397/10/23 - روزنامه سراسري صبح ايران(يكشنبه) نسخه شماره 6027

 تشديد برخورد با ارسال‌کنندگان پيامک‌هاي تبليغاتي 

 کانال تبليغ ارزان و تشديد شناسايي و برخورد با ارسال‌کنندگان، از جمله تصميم‌هاي گرفته شده براي حذف پيامک‌هاي مزاحم تبليغاتي بود که از سوي وزير ارتباطات اعلام شد و در عين حال برخورد با دفاتر خدماتي فروش سيم‌کارت‌هاي غيرقانوني و لغو مجوز آن‌ها در دستور کار قرار گرفت.به گزارش ايسنا، سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي راه‌هاي گوناگوني را براي مقابله با پيامک‌هاي تبليغاتي در نظر گرفت، ازجمله اين‌که امکان شکايت از شماره‌هاي تبليغاتي با شماره‌هاي شخصي، ثابت و سرشماره‌هاي ديگر را فراهم کرد تا امکان قطع سرويس ارسال پيامک از اين شماره‌ها ايجاد شود. اما با توجه به اين‌که ارسال پيامک براي کسب‌وکارهاي مختلف، يکي از راه‌هاي بعضا آسان و ارزان تبليغات است، کسب‌وکارها حتي به خريد چندباره‌ سيم‌کارت‌ روي آورده و با شماره‌هاي شخصي به ارسال پيامک تبليغاتي اقدام مي‌کنند.

در اين راستا، محمدجواد آذري جهرمي - وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات - اظهار کرده بود: با توجه به اين‌که پس از شناسايي سرشماره‌هاي تبليغاتي، صاحبان کسب‌وکارها به تبليغ آن‌ها از طريق شماره‌هاي شخصي روي آورده‌اند، يکي از راه‌هاي جلوگيري از ارسال پيامک‌هاي تبليغاتي ناخواسته که حتي بدون شکايت افراد هم صورت‌ مي‌گيرد، مسدود کردن شماره‌هايي است که تعداد زيادي پيامک ارسال مي‌کنند. زماني که افراد با اين هدف سيم‌کارت مي‌گيرند، رگولاتوري آن‌ها را شناسايي مي‌کند، اما از آنجاکه گرفتن اين سيم‌کارت‌ها در جهت تبليغات براي افراد منفعت دارد، آن‌ها مرتب اين کار را ادامه مي‌دهند.

از سوي ديگر اما حسين فلاح جوشقاني -رئيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي- با اشاره به ساماندهي پيامک‌هاي تبليغاتي که با شماره‌هاي شخصي براي مشترکان تلفن همراه ارسال مي‌شود، تاکيد کرده که با توجه به نياز به ساماندهي پيامک‌هاي تبليغاتي که با شماره‌هاي شخصي ارسال مي‌شوند، ارتقاي سامانه 195 و راه‌اندازي بخش دريافت شکايات از طريق پيامک ضروري است که مشترکان تلفن همراه درصورت لزوم بتوانند پيامک تبليغاتي و شماره ارسال‌کننده را از طريق پيامک به سامانه 195 ارسال کنند.

او هم‌چنين با بيان اين‌که راهکار سلبي تا حدي جواب مي‌دهد اما چاره‌اي جز مديريت نيست، اظهار کرده بود: اين کسب‌وکارها، سيم‌کارت ارزان‌قيمت مي‌گيرند و تبليغات مي‌کنند که ما نيز برخورد مي‌کنيم و آن‌ها را مي‌بنديم، اما مطمئنا تا راهکار جايگزين تبليغات براي آن‌ها موجود نباشد، ادامه خواهند داد. ما به‌عنوان رگولاتوري قاعدتا نمي‌توانيم وارد محتواي اين تبليغات شويم اما براساس فرآيندهايي که وجود دارد، سيم‌کارتي که پيامک يک‌طرفه و بيش از حد مي‌فرستد را شناسايي و مسدود مي‌کنيم که تا حدود زيادي هم اين تبليغات کنترل شده است.

فلاح در پاسخ به اين‌که آيا رگولاتوري به عنوان مقررات‌گذار نمي‌تواند جلوي ارسال اين پيامک‌هاي تبليغاتي را بگيرد، اظهار کرد: رگولاتوري مقررات‌گذار است اما ما در يک حد مي‌توانيم مقررات‌گذاري کنيم و نه اين‌که حقي را از کسي سلب کنيم. ما در حد توانمان از ارسال اين پيامک‌ها جلوگيري کرده و با ارسال پيامک‌هاي انبوه که براي مقصد مزاحمت ايجاد کند، برخورد مي‌کنيم اما قانوني نداريم که کسي نتواند سيم‌کارت بگيرد و يا نتواند پيامک بيش از حد بفرستد.


نسخه چاپي ارسال به دوستان
 
سياسي
خبر دانشگاه
انرژي
پزشكي
اقتصادي
استانها
ورزشي
آگهي
صفحه اصلی - شناسنامه آفرینش - آرشیو آفرینش - ارتباط با ما - درخواست اشتراک - پیوندها - جستجوی پیشرفته