جستجوي پيشرفتهبرو جستجو
پیوندها ÏÑÎæÇÓÊ ÇÔÊÑǘارتباط با ماآرشيوشناسنامهصفحه اصلي
تاریخ 1398/02/26 - روزنامه سراسري صبح ايران(پنجشنبه) نسخه شماره 6114

 تاکيد WHO بر اهميت ورزش و رژيم غذايي در پيشگيري از زوال عقل 

 
سازمان بهداشت جهاني (WHO) طي دستورالعمل جديدي بر اهميت رژيم غذايي مديترانه‌اي و ورزش کردن در پيشگيري از زوال عقل (دمانس) تاکيد کرد.به گزارش ايسنا، سازمان بهداشت جهاني در اولين دستورالعمل جهاني که به منظور کاهش خطر ابتلا به زوال عقل منتشر کرده، تاکيد کرده‌ است: فعاليت بدني در کنار رژيم غذايي مناسب و خودداري از استعمال سيگار و مصرف برخي مکمل‌هامي‌تواند بهترين راهکار براي مقابله با اين بيماري باشد.

کارشناسان سازمان بهداشت جهاني طي بازبيني شواهد موجود از تاثير سبک زندگي بر احتمال ابتلا به زوال عقل به اين نتيجه دست يافتند که اين بيماري پيامد اجتناب‌ناپذير و طبيعي افزايش سن نيست.کارشناسان در اين گزارش به 12 حوزه تاثيرگذار اشاره کردند که در نظر گرفتن آن‌هامي‌تواندتفاوت‌هاي چشمگيري داشته باشد. به گفته کارشناسان درحاليکه افزايش سن مهم‌ترين فاکتور خطرزا در تحليل رفتن قدرت حافظه است، بهبود سلامت عمومي نکته کليدي در پيشگيري از اين بيماري است.

محققان با تاکيد بر تاثير ورزش کردن و رژيم غذايي مناسب در پيشگيري از زوال عقل اظهار داشتند: رژيم غذايي مديترانه‌اي که سرشار از پروتئين ماهي، ميوه‌ها، سبزيجات، خشکبار و روغن زيتون است مي‌تواند در پيشگيري از اين بيماري بيشترين تاثير را داشته باشد. هرچند، شواهد کافي از تاثير مولتي‌ويتامين‌ها، امگا 3 و مکمل‌هاي ديگر در پيشگيري از ابتلا به زوال عقل وجود ندارد.


نسخه چاپي ارسال به دوستان
 
سياسي
خبر دانشگاه
انرژي
پزشكي
اقتصادي
استانها
ورزشي
آگهي
صفحه اصلی - شناسنامه آفرینش - آرشیو آفرینش - ارتباط با ما - درخواست اشتراک - پیوندها - جستجوی پیشرفته