جستجوي پيشرفتهبرو جستجو
پیوندها ÏÑÎæÇÓÊ ÇÔÊÑǘارتباط با ماآرشيوشناسنامهصفحه اصلي
تاریخ 1386/07/08 - روزنامه مستقل سراسري صبح ايران - يكشنبه نسخه شماره 2872

  مصطفي عزيزي:
 نگارش فيلمنامه "راه بي پايان" سه سال طول کشيد 

 تهيه کننده مجموعه تلويزيوني "راه بي پايان" طولاني شدن روند نگارش فيلمنامه آن را به دليل حساسيت زياد گروه توليد مجموعه عنوان کرد.
مصطفي عزيزي درباره شکل گيري طرح مجموعه "راه بي پايان" به خبرنگار مهر گفت: "طرح اوليه مجموعه را خودم به شبکه ارائه کردم. خيلي علاقمند بودم بعد از مجموعه "مسافر" که سال 79 با محوريت مواد مخدر براي شبکه تهران تهيه کرده بودم، مجموعه اي توليد کنم که محور آن دادن اجازه پيشرفت به جوانان نخبه به لحاظ اقتصادي است. به همين دليل در اين چارچوب دنبال طرح مجموعه "راه بي پايان" رفتم."
وي در ادامه افزود: "به دليل حساسيتي که براي توليد مجموعه تلويزيوني "راه بي پايان" داشتيم، نگارش فيلمنامه سه سال به طول انجاميد. در ابتدا خودم فيلمنامه را نوشتم. بعد عليرضا بذرافشان و مهدي شيرزاد آن را نوشتند و بعد هم همايون اسعديان بازنويسي نهايي را انجام داد. در تمام جلسات نيز عليرضا افخمي ناظر بر کار ما بود."
عزيزي درباره تغيير نام اين مجموعه از "بوي گندم" به "راه بي پايان" گفت: "ابتدا جوان قصه به دنبال ساخت پمپ هايي براي کشاورزي بود، به همين دليل نام "بوي گندم" را گذاشته بوديم، اما بعد از صحبت با افخمي براي اينکه قصه هم ملموس تر شود، تغييراتي در فيلمنامه داديم و به جاي پمپ، پروتز قرار داديم، حتي شخصيت غزل هم تغييراتي کرد. البته بازنويسي اسعديان فراتر از يک بازنويسي معمولي بود و تغييرات عميق تري در فيلمنامه داد." تهيه کننده "راه بي پايان" درباره انتخاب اسعديان به عنوان کارگردان اين مجموعه خاطرنشان ساخت: "با توجه به علاقه شخصي  به کارهاي اسعديان بعد از چند جلسه صحبت کردن به توافق رسيديم. وقتي انتقادات او را بر فيلمنامه شنيدم، به نظرم درست آمد، حتي برطرف شدن انتقاداتي که وي به فيلمنامه داشت تا قوام بيشتري داشته باشد توليد را يک سال به تاخير انداخت. من تا زماني که فيلمنامه اي را قبول نداشته باشم آن را قبول نمي کنم."
وي درباره ترکيب بازيگران حرفه اي در کنار بازيگران جوان و کم تجربه افزود: "با اسعديان به اين ترکيب رسيديم تا از بازيگران تازه کاري استفاده کنيم که چهره شان براي بينندگان تکراري نباشد. در حال حاضر برخي بازيگران در چند شبکه فيلم يا مجموعه بازي مي کنند و همين مسئله باعث مي شود مخاطب آنها را پس بزند."
عزيزي در پايان گفت: "به همين دليل از بازيگران تازه کاري استفاده کرديم که براي اولين بار جلو دوربين رفتند يا تجربه شان کمتر بود. علاوه بر آن از بازيگران قديمي هم بهره برديم تا بتوانند بر بازي تازه  کارها تاثير بگذارند، حتي در آنونس هايي که قبل از پخش داشتيم بازيگران قديمي مثل آتيلا پسياني يا فرهاد اصلاني نقشي پرررنگ تر داشتند تا بينندگان براي ديدن مجموعه ترغيب شوند."


نسخه چاپي ارسال به دوستان
 
ورزشي و قلمرو ورزش
سياسي و سياسي خارجي
دريچه هنر
مرز پرگهر
دانش و پژوهش
خبر دانشگاه
آموزش و سنجش
اقتصاد و بازار
گزارش تصويري روز
آگهي هاي روزنامه آفرينش
صفحه اصلی - شناسنامه آفرینش - آرشیو آفرینش - ارتباط با ما - درخواست اشتراک - پیوندها - جستجوی پیشرفته