جستجوي پيشرفتهبرو جستجو
پیوندها ÏÑÎæÇÓÊ ÇÔÊÑǘارتباط با ماآرشيوشناسنامهصفحه اصلي
تاریخ 1398/10/24 - روزنامه سراسري صبح ايران(سه شنبه) نسخه شماره 6306

  مقاله 

 راه هايي جلوگيري از اضافه وزن در زمستان

مهسا خدامراد

کنترل وزن در فصل زمستان کار دشواري است و معمولاً افراد با پايان اين فصل متوجه مي‌شوند که چند کيلويي به وزنشان اضافه شده است. به نظر مي‌رسد کنترل هوس‌هاي غذايي، به خصوص شيريني‌هايي که در آن قند و روغن وجود دارد، تقريباً غيرممکن است. به همين ترتيب، رفتن به باشگاه نيز در روزهاي سرد دشوار است؛ مخصوصاً اگر هوا آلوده هم باشد. بنابراين بيشتر خوردن و کمتر سوزاندن دو دليل اصلي افزايش وزن در اين فصل هستند.

نکاتي براي پيشگيري از افزايش وزن زمستاني

- از سبک زندگي يکجانشيني دوري کنيد و بدنتان را به حرکت در آوريد.

- از ادويه‌هاي زمستاني در تهيه‌ي غذاهايتان استفاده کنيد تا بدنتان گرم‌تر شود و انرژي بيشتري براي فعاليت بدني داشته باشيد.

- گرسنگي بي‌موقع را با نوشيدن آب سرکوب کنيد. در زمستان ممکن است ميل به نوشيدن آب و مايعات کمتر شود و اين باعث گرسنگي کاذب و يا خستگي شود.

- حتماً يک صبحانه‌ي خوب و سالم بخوريد. تحت هيچ شرايطي اين وعده‌ي غذايي را حذف نکنيد.

- به جاي غذاهاي پرکربوهيدرات، از غذاهاي داراي شاخص قند خون پايين و پروتئين بيشتري استفاده کنيد.

- تا حد ممکن از نور خورشيد بهره ببريد.

- حواستان به الگوي خوابتان باشد.

- قبل از رفتن به رختخواب نبايد غذايي مصرف کنيد. گرسنگي نيمه‌شب را بايد با ميان‌وعده‌هاي سالم سرکوب کرد.

- در طول روز از مصرف ميوه‌ها و سبزيجات داراي ويتامين C غافل نشويد.

- غذاهايي مانند انواع سيب زميني، تخم مرغ‌ها، روغن ماهي و پنير غني شده با ويتامين D را در برنامه‌ي غذايي‌تان داشته باشيد.

- مصرف کربوهيدرات و قند بايد از غذاهاي سالمي مانند غلات کامل، حبوبات، آجيل و دانه‌ها باشد.


نسخه چاپي ارسال به دوستان
 
سياسي
خبر دانشگاه
انرژي
پزشكي
اقتصادي
استانها
ورزشي
آگهي
صفحه اصلی - شناسنامه آفرینش - آرشیو آفرینش - ارتباط با ما - درخواست اشتراک - پیوندها - جستجوی پیشرفته