جستجوي پيشرفتهبرو جستجو
پیوندها ÏÑíÇÝÊ Pdf ÏÑÎæÇÓÊ ÇÔÊÑǘارتباط با ماآرشيوشناسنامهصفحه اصلي
تاریخ 1385/08/08 - روزنامه مستقل سراسري صبح ايران نسخه شماره 2613

  گفت وگوي اختصاصي روزنامه آفرينش با افشين سنگ چاپ بازيگر وبازيگردان:
 بازيگردان مسئوليت بيشتري دارد 

  بازيگردان مسئوليت بيشتري دارد ولي بازيگر يک مسئو ليت دارد .وکاري فردي است.هميشه گفته ام بازيگرداني و دستياري کارگرداني رزق و روزي است  ولي بازيگري همانطور که گفتم عشق خالص و تخصص هنري را نشان مي دهد و هنگام  بازي  احساس مي کنم آن بالا قرار دارم 

آن روزها که تب سريال نرگس حسابي همه گير شده بود . گفت وگوهايي با دست اندرکاران اين مجموعه انجام داديم که در هر کدام از اين گفت وگوها به نام افشين سنگ چاپ برخورديم که از اوبعنوان يکي از بهترين بازيگردانان وياران پشت صحنه که در مورد تمامي کارهاي اين فيلم دلسوزانه ومسئولانه برخورد کرده بودنام برده مي شد  او از کساني بود که به جرات مي توان نيمي از بازيهاي زيبا و جذاب بازيگران را مديون تلاش وي دانست، باپخش مجموعه ديدني ومناسبتي صاحبدلان بابازي زيباي او بر آن شديم که به اين بهانه گفتگويي با افشين سنگ چاپ داشته باشيم
 لطفا بيوگرافي خودتان را براي خوانندگان ما بگوييد؟
افشين سنگ چاپ هستم، متولد 1347، خانواده ام اهل گيلانند ولي من تهراني هستم، در خيابان 17 شهريور به دنيا آمدم، در نظام آباد بزرگ شدم، داراي مدرک ليسانس بازيگري و کارگرداني از دانشگاه  هنر هستم، از سال 62 وارد مدرسه هنر و ادبيات صداوسيما شدم. البته حضور در آن مدرسه آن هم در سال 62 فقط در حد آموختن بود چون سال 62 جنگ بود و جامعه کمتر به سمت تئاتر و هنر کشيده مي شد.سال 64 فارغ التحصيل شدم و نتيجه آن 2 سال آموزش آشنايي با مجتبي ياسيني وهنرپيشگان بزرگ مملکت مثل آقايان رمضاني و مرزبان بود . سريال "ما مي توانيم" درسال 64 توليد و سال 65پخش شد که مضمون آن آموزش تئاتر بود.  تا الان حدود 15- 10 تئاتر حرفه اي کار کردم. 35- 30 کار تلويزيوني انجام دادم و بعد از بازيگرداني سريال" نرگس" در سريال "پرواز در حباب" به کارگرداني سيروس مقدم کار مي کنم.
 از حس و حال اولين حضور خوددر جلوي دوربين بگوئيد؟
خب من سن خيلي کمي داشتم ، براي يک بچه 16- 15 ساله حضور در مقابل دوربين خيلي ماورائي و غير قابل توصيف است و من اين حرکت را مديون پدرم ايرج سنگ چاپ هستم ( ايشان و در کل خاندان سنگ چاپ همه در قسمت فني مطبوعات بودند به همين دليل فاميلي ما سنگ چاپ است). پدر من در روزنامه ،آگهي مدرسه هنر و ادبيات را ديد و به دليل اينکه رفتار و کشش من را نسبت به بازيگري در خانه مي ديدند مرا در اين مدرسه ثبت نام کردند.
 چرا در چند سال اخير در تئاتر کم کار شده ايد؟
در اين مملکت يک شکل اساسي براي کاروجود دارد و آن اين است که ما ياد گرفتيم از هر حرفه اي که بلد هستيم پول در بياوريم و اگر غير اين باشد به عقيده من غلط است. تئاتر در گذشته يک قداست خاصي داشته و هنوز هم دارد اما الان مثل گذشته نيست که بچه هاي جنوب شهر دور هم جمع شوند و تئاترهاي خوب اجرا کنند الان هنر در مملکت ما مخصوص اشراف زاده ها است يعني هر کس که پول دارد مي تواند بيايد و کار کند اما تئاتر براي کسي مثل من که بايد خرج يک خانواده را بدهم کفايت نمي کند ولي آن شخصي که پول دارد برايش مهم نيست که   قرار است با کاردر اين تئاترچقدردستش را بگيرد اما هميشه مي گويم تئاتر پايه همه هنرهاست و هيچ وقت هنري مثل آن نخواهد بود.
 کمي از سريال نرگس برايمان بگوئيد؟
اواخر سال 83  آقاي مقدم پيشنهاد همکاري براي پروژه "نرگس" را به من دادند. که در ابتدا قرار بود طبق سال هاي گذشته که باايشان در پليس جوان ، ريحانه و ...  کار کرده بودم در سمت دستيار يک کارگردان شروع به کار کنيم اما از 15 فروردين 84 که بازيگران قرارداد بستند ما ديديم که تعداد بازيگران بسيار زياد است و سريال کار سنگيني است آن زمان بود که آقاي مقدم به تهيه کنندگان پيشنهاد دادند يک بازيگردان که مسئوليت هدايت بازيگران را به عهده داشته باشد براي کار در نظر بگيرند وخودشان مرا معرفي کردند و تهيه کنندگان هم پذيرفتند که من از همين جا از اين عزيزان تشکر مي کنم و به اين ترتيب من به عنوان بازيگردان، آقاي مهدي گلستانه هم به عنوان دستيار يک و خانم غفوري به عنوان برنامه ريز در کادر عوامل نرگس قرار گرفتيم. ما ديديم که که اکثر بازيگران نرگس جوان هستند و به اين نتيجه رسيديم که بايد با اين بچه ها دوست شويم و خب طبيعتا جوان کمي شيطنت دارد من هم تصميم گرفتم با بچه ها دوست شوم تا مشکل ساز نشويم و همه بچه ها با صداقت با هم کار کرديم و ماحصلش همان شد که ديديد البته در روزنامه ها خيلي ها انتقاد کردند ولي بچه ها از رضايت مردم اشباع شدند و همان براي ما کافي بود.
بعد از فوت خانم گلدره چه شد که به سراغ خانم اسکندري رفتيد ؟
خب تمام گروه دچار يک نوع سرگيجه شده بوديم. من با تمام بازيگران خانم که فاکتورهاي مخصوص نرگس را داشتند تماس گرفتم خيلي ها آمدند و با گريه لوکيشن را ترک کردند و مي گفتند ما نمي توانيم و بين همه آنها ستاره اسکندري جوانمردانه عمل کرد و قبول کرد که بازي نرگس را ادامه دهد. من هميشه به تمام بازيگران اين سريال مي گويم که اگر امروز کارگردان هاي مختلف شما را مي خواهند و در دفترهاي مختلف قرارداد مي بنديد ويا جايزه هاي مختلفي مي گيريدو ... همه را مديون ستاره اسکندري هستيد چون اگر او اين کار جوانمردانه را انجام نمي داد الان سريال نرگس بايد در آرشيو مي ماند و هيچ کس از قصه آن با خبر نمي شد.
 خيلي ها با توجه به اينکه بازي ستاره اسکندري بسيار عالي بود اما او را در قالب نرگس (نسبت به بازي مرحوم گلدره) نپذيرفتند و اين را ايراد بازيگرداني مي دانستند کمي در اين مورد  توضيح دهيد؟
ما با ستاره صحبت کرديم ستاره متن را خواند و پذيرفت که بازي کند او در شرايط سختي بود ما چندين جلسه گذاشتيم که عاطفه نوري(نسرين) با ستاره کنار بيايد شما فکر کنيد ستاره در شرايطي جلوي دوربين نرگس رفت که عوامل پشت صحنه اشک مي ريختند بازيگر مقابلش او را نمي پذيرفت و حتي جواب سلام او را نمي داد و اين رفتار عاطفه هم طبيعي بود اما ستاره با اين شرايط جلوي دوربين به جاي نرگس بازي کرد ما حتي انتظار نداشتيم ستاره بازي کند اگر فقط ديالوگ هم مي گفت ما مي پذيرفتيم. به عقيده خيلي ها ستاره بازيگر تکنيکي است و مرحوم گلدره بازيگري حسي بود و ستاره پازل هاي خالي پوپک و پوپک پازل هاي خالي ستاره را پر کرد که نرگس شکل گرفت.
 خود شما دوست نداشتيد در نرگس بازي کنيد؟
چرا خيلي خيلي دوست داشتم حتي چندين نقش فرعي پيشنهاد شد مثلا نقش دکتر روانشناس که داود اسدي بازي کرد .اما چون بازيگردان بودم گفتيم شايد خيلي از پرده ها کنار رود وکار را خراب کند . من خودم نقش مجيد را هم خيلي دوست داشتم و اين نقش را سپند امير سليماني بسيار بسيار عالي ايفا کرد و من به او تبريک مي گويم.
 در آوردن کدام نقش از همه سخت تر بود؟
در نرگس حتي در آوردن نقش هاي کوچک هم سخت بود شايد اگر الان از من بپرسيد بگويم که پشيمانم که خيلي از نقش ها را به کساني سپرديم که نتوانستند نقش را خوب در بياورند ولي آن زمان ما اين فکر را نمي کرديم اما خودمان را راضي مي کنيم چون تلاش تمام بچه ها را ديديم به هر حال در يک گروه هميشه همه قوي نيستند بازيگرهاي ضعيف هم وجود دارند.
 خيلي از بيننده ها با پايان نرگس مشکل داشتند؟ چرا؟
بله خيلي ها پايان نرگس را نپذيرفتند ، اما مابرطبق آراي مردم اين کار را انجام داديم خيلي هادوست داشتند که نرگس اينگونه تمام شود. مي توانم بگويم ما هم غافلگير شديم.
  چرا درقسمت آخر خيلي از زندگي ها ناتمام ماند و بيننده متوجه پايان آن نشد؟
زندگي ها ناتمام نماند فقط به اوج خودش نرسيد مثلا ما ديديم که شوکت فلج شد ولي خيلي ها منتظر مرگ او بودند. اما ما بايد تمام اقشار جامعه را در نظر مي گرفتيم چون کار تلويزيوني انجام داده بوديم و بايد همه مردم اعم از جوانان و پيران را راضي مي کرديم خيلي از مردم که ديد هنري تر و حرفه اي تري داشتند پايان نرگس را دوست نداشتند خود من هم ابتدا دوست نداشتم نرگس اينگونه به پايان برسد ولي کمي که جلوتر رفتيم ديدم شايد اين بهترين پايان براي نرگس باشد.
 کمي از وظايف  يک بازيگردان برايمان بگوييد؟
اولا اينکه بازيگردان در کشورهاي بزرگ جهان که کار فيلم سازي را به صورت حرفه اي انجام مي دهند يک حرفه و شغل بسيار جا افتاده است.در سينماي ايران هم چند سالي است که در را به روي اين حرفه گشوده اند خيلي ها فکر مي کنند که بازيگردان به بازيگرانش فخر مي فروشد که شماها بازيگر نيستيد و من به تنهايي 30 نقش را در مي آورم در صورتي که اينطور نيست در سينما و تلويزيون کارگردان بخش فني کار را به عهده دارد و همين که کار را دکوپاژ کند کافي است اما اين وظيفه بازيگردان است که بازيگرش را از يکسري فيلترها بگذراند تا رسوب هايي که از نقش هاي گذشته در بازيگر مانده دور ريخته شود و نقش را براي بازيگر آناليز کند و بازيگر را هدايت کند و ... . اين کار بسيار سختي است اما تلاش مي خواهد و تلاش ما هم در نرگس همين بود ما در نرگس بازيگراني داشتيم که در گذشته طنز کار کرده بودند ، جدي کار کرده بودند و ... اما ما تلاش کرديم تا تمام آن بازيگران در غالب نقش هاي ملودرام و جدي روي صفحه تلويزيون ديده شوند.
 تئاتري ها اعتقاد دارند تمرين بازي نهايي را بهتر مي کند ولي اين تمرين در سينما و تلويزيون خيلي از اوقات انجام نمي شود نظر شما چيست؟
کار نيکو کردن از پر کردن است مسلما تمرين به بهتر نمودن بازي خيلي کمک مي کند و الان هم در سينما و تلويزيون ما هم اين قضيه جا افتاده ما در سريال نرگس يک ماه قبل از کار تمرين مي کرديم اما نه تمرين تئاتري. در حد همان تلويزيون تمرين داشتيم.
 تا به حال کارگرداني کرديد؟
نه متاسفانه، خيلي ها هم اعتراض کردند ولي به نظر من کارگرداني مقوله بسيار سخت و بزرگي است درست است خيلي ها دوربين دست گرفتند و کارگردان شدند حتما انگيزه اش را داشتند ولي هنوز در خودم نمي بينم که بتوانم الان به سمت کارگرداني بروم و اما زماني که احساس کنم آنقدر دانش و آگاهي ام در مورد کارگرداني بالا رفته که بتوانم اين مسئوليت را به عهده بگيرم حتما کارگرداني هم مي کنم.
 دوست داريد بيشتر جلوي دوربين باشيد يا پشت دوربين؟
من دوست دارم در فضاي هنري باشم جلوي دوربين و پشت آن هم برايم مهم نيست خواستگاه من فضاي هنري نمايشي است.
 کار با کدام کارگردان برايتان لذت بخش تر بوده؟
من الان با کسي کار مي کنم که 14- 13 کار با آن انجام دادم و قطعا بايد از سيروس مقدم نام ببرم اگر کسي به من جرات و جسارت داد اگر کسي اعتماد به نفس و اجازه کار به من داد آن کسي نبود جز سيروس مقدم و از همين جا برايش آرزوي سلامتي مي کنم چون من از اين هنرمند خيلي چيزها ياد گرفتم و هميشه ممنونشان هستم.
 تا بحال براي کسي پارتي بازي کرديد که نقشي را بازي کند؟
نه، به خدا تا بحال پارتي بازي نکردم، شايد به ظاهر پارتي بازي بوده ولي بعدها تمام گروه مي گفتند عجب انتخاب خوبي. ما براي انتخاب بازيگرانمان تست مي گيريم مثلا در همين سريال نرگس تمام بچه ها تست دادند و بازي کردند خيلي ها از عليرضا اشکان که بعضي هامعترض شدند و ما گفتيم مي خواهيم از اين آدم يک بازيگر بسازيم و تا حدودي هم موفق شديم و اگر به نتيجه کامل نرسيديم فکر مي کنم کم کاري خود عليرضا بود چون ما تمام تلاش خودمان را کرديم.
 کدام يک از نقش هايي را که تا بحال بازي کرديد دوست داريد؟
من بوتيک را خيلي دوست دارم. بخاطر اينکه آن نئوراليسم غريبي که دروجود همه افراد اجتماع ما وجود دارد وهميشه آن را پنهان کرده اند را من بازي کردم.
 درکل نقش هايي که بازي کرديدبا يکديگر تفاوت هاي زيادي داشته اندچطور به اين تفاوت ها رسيديد؟
من سعي کردم براي نقش هايم حتي اگر خيلي کوتاه و در حد 2 سکانس باشد شاخص هايي در نظر بگيرم مثلا در جايي پايم را بلنگانم ويا خيلي شاخص هاي ديگر .در مملکت ما تمام هنرمندان دوست دارند که متفاوت باشند بخشي از اين تفاوت هابه خلاقيت بازيگر و بخشي به تنوع فيلم نامه برمي گردد ولي در کل کليد يک بازيگر و رمز موفقيت او خوب ديدن و خوب شيندن است اگر بازيگري اين دو اصل را بداند خيلي راحت به تفاوت در نقش هايش مي رسد.
 به نظر شما اصلي ترين راز موفقيت يک بازيگر چه مي تواند باشد؟
1- دانش او. بايد دانش بازيگربه روز باشد و با علم بازيگري روز آشنا باشد.2- تمرين. 3-اخلاق .4-اخلاق گروهي ، که خداوند اين نعمت ها را به هر کسي نداده، اينکه شما بتواني در يک جمع زندگي کنيد . صدايتان هم در نيايد و با همه دوست باشيد و هيچ اختلافي هم نباشد. حالا شايد بعضي از اختلاف هاي کوچک پيش بيايد و به راحتي حل شود و باعث عقده و درگيري هم نشود. اما خيلي ها وارد اين عرصه مي شوند که اخلاق ندارند، تحمل کار گروهي ندارند. اين اتفاقات جنبي را رعايت کردن  از بازيگري سخت تر است. مثلا يک نفر خيلي بازيگر خوبي است ، خيلي توانمند است ولي اخلاق ندارد يا برعکس يک نفر اخلاق خوبي دارد ولي دانش هنري ندارد، استعداد ندارد اينها همه باعث مي شوند که يک بازيگر ماندگار شود يا به راحتي از صحنه دور گردد. دانش نه به اين منظور که دائم کتاب دستش باشد. نه، به اين منظور که دائم در صحنه باشد، مدام کار کند تا بتواند تجربه کسب کند. البته در ايران اينطور است چون بزرگترين کارگردان حرفه اي دنيارا که بياوري پنج يا شش کار بيشتر انجام نداده ولي بر عکس کارگردانان ما 25- 20 کار انجام داده اند امايک کارگردان آمريکايي در طول عمر هنري خود خيلي کار کرده باشد 5- 6 کار است.و در ايران اينطور نيست بايد دائم کار کني تا تجربه کسب کني بايد تلاش کني و از ديگران بياموزي و حتماخدا راه را برايت باز مي کند. چون فرموده از تو حرکت از من برکت .و خدا هم مسير را نشانت مي دهد و يک دفعه چشم باز مي کني مي بيني يک طراح صحنه، يک طراح گريم ،يک بازيگر ويا... موفق شده اي.
 آيا چهره هم مي تواند جزو اينهايي که نام برديد باشد؟
در بازيگري بله  ،ولي يک طراح صحنه ، دستيار کارگردان و يا... به چهره احتياج ندارد.
 متاسفانه در حال حاضر در ايران بازيگري بيشتر بر روي چهره مي چرخد تا روي دانش و تکنيک ؟
کاملا درست است ،چهره حرف اول را مي زند اگرالان به خيابان برويم و يک چهره زيبا ببينيم حتي خود شما مي گوييد که صاحب اين چهره بايد فيلم بازي کند حالا بيسواد باشد يا بحد کا في شعور نداشته باشه چندان مهم نيست چون چهره زيبايي ديديد جادو مي شويد و مي گوييد اين بدرد کار من مي خورد و بعد اگرکارگردان ، کارگردان باشد مي تواند از آن شخص بازي خوبي بگيرد مثل دوستانمان آقاي کيا رستمي ،آقاي مخملباف و آقاي جليلي اينها مستند سازهاي خوب و حر فه اي هستند. حالا در دنياي ستاره سازي و ملودرام وداستاني اين واقعيت اين حرفه است و شما نمي توانيد آنرا نفي کنيد خيلي ها تلاش کردند که بگويند  قيافه ملاک نيست ولي بعد ديدند که فيلمشان فروش نمي رود و به آنها ثابت شد که زيبايي شرط اول فيلمسازي و تئاتر است. حالا شايد به مزاق کسي خوش نيايد.ولي من به اين حرف اعتقاد دارم وهميشه هم مخالف اين مساله بودم چون خود من هم چهره زيبايي ندارم فکر مي کردم انتخاب نخواهم شد ولي بعدها که وارد اين حرفه  شدم ديدم که نه ،واقعيت اين است حالامي خواهد تلخ باشد يا شيرين ،اين واقعيت  تلخ اين حرفه است.
 اما درتئاتربازيگراني هستند که چهره زيبايي ندارند ولي بازي فوق العاده اي دارند آنها چطور ؟
خب آن تئاتر است ودر تئاترچهره زياد مطرح نيست.
 ولي بازي بسياري از بازيگران سينما را نمي توان با بازي آنها مقايسه کرد؟
بله کاملا درست است. همانطور که گفتم واقعيت تلخ اين حرفه همين است ديگر. من يکي از کساني هستم که مي تونم ادعا کنم  از افراد زيادي در اين مملکت تست گرفتم وبه جرات مي توانم بگويم 2يا3هزار نفر.ولي پيدا نکردم ،استعداد هايي آمدند شگفت انگيز ولي قيافه نداشتند قابل ريسک  هم نيستند.حالا بگويم من ريسک مي کنم ولي تهيه کننده  و يا کارگردان ريسک نمي کنند. من هم کارگردان باشم و ريسک کنم تهيه کننده ريسک نمي کند و مي گويد آقا من سرمايه ام را بدهم به دست اين فرداگر موفق نشدم چي ؟ بودجه من به هوا مي رود براي همين است که استعداداگر کم بود هم مهم نيست ،اما زيبا باشد تا کارش گيشه داشته باشد وفروش برود. ببينيد ما آدميزادهستيم ودر ااين کشورزند گي ما جريان دارد. مثلا اگر يک شخصي به سراغ شما بيايد که چهره خوبي ندارد شما اورارد مي کنيد حتي اگر بخواهد کارخوبي او برايتان انجام دهد ولي اگر شخصي با چهره زيبا به سمت شما بيايد تا شما برايش کاري کنيد سريع او را راضي مي کنيد. من فکر مي کنم همه آدم ها به اين شکل هستند . مخصوصا ما شرقيها و مخصوصا ما ايرانيها که بد جوري عقلمان درچشممان است. حالا با اين وضعيت تکليف سينماهم  روشن است.
کمي از بازيتان در سريال"صاحبدلان" بگوييد ؟
راستش فقط خيلي خاصه بگويم که خيلي دوست داشتم با آقاي لطيفي کار کنم و خدا آرزويم را  بر آورده کرد چون دوست داشتم با ايشان از نزديک آشنا بشوم ودراين کار از طريق آقاي جودي" تهيه کننده" به ايشان معرفي شدم و ايشان هم براي  نقش ناصر من را انتخاب کرد
بهترين مشوق شما ؟
آن موقع که ازدواج نکرده بودم پدرم حرف اول را مي زد چون عاشق هنر بود سواي اينکه در يک محيط روشنفکري هم زندگي مي کرد دوست داشت که بچه هايش هم رو شنفکر باشند و خيلي تشويقم مي کرد ،خيلي هم مد يونش هستم والان که ازدواج کردم خانمم باعث شده که با دلگرمي بيشتري به کارم بچسبم چون ايشان هم همکارم هستند و اين در زندگي هنري شرط خيلي  مهمي است ، آدم بي خودي ماندگار وبا ثبات نمي شود وخيلي از هنرمندهايي که زندگيشان از هم مي پا شد براي اين است که همسرانشان درکشان نمي کنند و چرا هاي زيادي در زندگيشان ايجاد مي شود و من شاهد خيلي فجايع  اين چنيني بودم وچه استعدادهايي بخاطر اينکه مشوقي در زندگيشان نداشتند نابود شدند ولي خدا را شکر من 2مشوق خوب داشتم و دارم که خيلي هم به وجودشان افتخار مي کنم و لازم است که اينجا از همسر گراميم تشکر و سپاسگذاري کنم تا شايد بتوانم از اين طريق به او ثابت کنم که متوجه زحمات و صبوري او شده ام.
 سختگيرترين منتقدشما چه کسي است ؟
بازهم همسرم  چون هر وقت بد کار مي کنم سخت از من انتقاد مي کند .
 از نظر شما بازيگري سخت تر است يا بازيگرداني ؟
بازيگرداني چون که بازيگردان مسئوليت بيشتري دارد ولي بازيگر يک مسئو ليت دارد .وکاري فردي است.هميشه گفته ام بازيگرداني و دستياري کارگرداني رزق و روزي است  ولي بازيگري همانطور که گفتم عشق خالص و تخصص هنري را نشان مي دهد و زماني که بازي مي کنم احساس مي کنم آن بالا قرار گرفتم.
 چه کار هايي آماده براي پخش داريد؟
دو کار انجام دادم که يکي را قبل از عيد براي شبکه سمنان به کارگرداني شاهين باباپورکار کردم . البته علت حضور من در اين سريال دوستي باشاهين است ا و کسي است که ارتباط مرا با سيروس مقدم برقرارکرد و ده سال پيش باعث آشنايي من با ايشان شد که به همين دليل يک دين نسبت شاهين داشتم و ي بعداز عمري دستياري وبرنامه ريزي کارگردان شد و با من تماس گرفت وگفت که کمکش کنم من هم به سمنان رفتم و براي چهار ماه سر کارش بودم و چون اين کاربراي شبکه سمنان است سرنوشت خودش را دارد و در شهرستان هم پخش مي شود که جزوکارحرفه اي من محسوب نمي شود و پرونده سازهم نيست. 
   کاري هم براي شبکه دو بازي کردم به کار گرداني بهروز خلج و به تهيه کنندگي داريوش باباييان که تهيه کننده معرو ف سينماي ايران است. اين کار که قبلا " من نه منم " نام دارد پنج نقش اصلي دارد که بازي يکي از اين پنج نقش به من محول شد.دراين کاردرکنارآقايان حسن پور شيرازي ، نيما فلاح  و همايون ارشادي بازي کردم  که بسيار خوب بود. در حال حاضرهم  در" پرواز در حباب" کار مي کنم که جداي اينکه دستيارهستم بعد از پايان يافتن يک ماه قرار داد .خانم آدينه، الان بازيگرداني کار برعهده من گذاشته شده و يکي از نقشهاي اين سريال به نام آرش را هم بازي کردم .
 چه چيز شما شما را متاثرمي کند؟
 فقر.
 براي اينکه زندگي کليشه اي نداشته باشيد چه مي کنيد؟
سعي مي کنم به روز زندگي کنم حتي سعي کنم در انتخاب لباسهايم هم به روز جلو بروم و پيرمرد،کليشه ،سنتي و فسيل نشوم .سعي مي کنم  به مد روزجوان ها ي امروزي باشم.
 لطفا اگر صحبت پاياني براي ما و خوانندگان اين روزنامه داريد بفرماييد؟
از شما براي اين مصاحبه جالب متشکرم و ازاين طريق ازهمکاران و دوستانم  به ترتيب خانم الهام غفوري که واقعا بعنوان استاد کلاس برنامه ريزي و دستيار کارگرداني خيلي ها را تحويل اجتماع داده اند که يکي از آنها من هستم به همراه مهدي گلستانه که دو، سه سال اخير کارهاي پشت صحنه هنري بسياري با هم داشتيم، وخانم کمالي "منشي صحنه" که واقعا درکار خيلي متمرکز بودند و چون تمرکز داشتند خيال همه ما در هنگام کار راحت بود و همين باعث شد تا کارمان را خوب انجام دهيم بنابر اين ازاين چند  نازنين که درزندگي هنري من حضور پر رنگي داشته اند خيلي خيلي تشکرمي کنم .ويکي ديگرهم همسرم که جايگاه خاص خودش دارد و تا ابد و ازل ازاو تشکر مي کنم و از شما و روزنامه آفرينش هم تشکر مي کنم که افتخار داديد و صفحه اي را به من اختصاص داديد و آرزو مي کنم بازهم با هم همکاري کنيم خدا نگهدارتان.      

 گروه سياسي:علي لاريجاني و "بوريس باتورا" رئيسان مجالس ايران و بلاروس ديروز در ديدار خود در تهران بر تقويت همکاري هاي دو کشور در تمام عرصه ها تاکيد کردند.لاريجاني در ابتداي اين ديدار الگوي همکاري هاي دو کشور را کارآمد و موثر خواند و افزود: علي رغم روند خوب پيشرفت مناسبات دو کشور هنوز ظرفيت هاي فراواني در بخش هاي مختلف به ويژه اقتصادي، صنعتي دارند که بايد با برنامه ريزي بلندمدت از آنها بهره برداري کرد. وي تصريح کرد: اجراي توافقات دو کشور در عرصه هاي گوناگون فضاي وسيعي پيرامون همکاري هاي مشترک خواهد گشود. رئيس مجلس شوراي اسلامي در همين زمينه به نقش موثر پارلمان ها در گسترش همکاري  هاي في مابين اشاره کرد و اظهار داشت: مجلس شوراي اسلامي با علاقه مندي روند توسعه وگسترش روابط دو کشور را پيگيري کرده واز آن حمايت مي کند. وي همچنين ابراز خرسندي ازهمکاري هاي دو کشور در مجامع بين المللي از آن به عنوان يک تجربه مثبت براي استفاده در ساير زمينه ها ياد کرد. لاريجاني در بخش ديگري از سخنان خود با بيان پيشرفت هاي وسيع کشورمان در زمينه فناوري صلح آميز هسته اي تاکيد کرد: جمهوري اسلامي ايران به فعاليت هاي صلح آميز هسته اي خود زير نظر آژانس بين المللي انرژي هسته اي ادامه خواهد داد. رئيس مجلس همچنين با تبيين شرايط جديد بين المللي و شکست تئوري يک جانبه گرايي گفت: ارتباطات نزديک و تنگاتنگ کشورهاي مستقل در عرصه روابط بين المللي نقش موثري در ايجاد معادلات جديد در صحنه روابط جهاني خواهد داشت.   وي در ادامه به تحولات منطقه به ويژه اوضاع فلسطين ، عراق و افغانستان اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: سياست اصولي جمهوري اسلامي ايران در ايجاد امنيت و آرامش پايدار در منطقه است.   بر اساس اين گزارش"بوريس باتورا" رئيس مجلس شوراي جمهوري مجمع ملي بلاروس نيز در اين ديدار با تاکيد بر اهميت گسترش مناسبات نزديک با ايران در سياست خارجي کشورش گفت:جمهوري بلاروس ارزش بسياري براي تحکيم دوستي با ايران قايل است و تقويت همکاري ها با ايران به عنوان مهم ترين کشور خليج فارس از اولويت هاي روابط خارجي بلاروس است.   وي با بيان اينکه روابط دو کشور در تمام زمينه ها به صورت موثري در حال گسترش مي باشد، افزود: چشم انداز مناسبات دوستانه في مابين بسيار روشن و اميدوارکننده است. وي در همين زمينه خواستار تسريع در اجراي توافقنامه دو کشور در عرصه هاي اقتصادي، سياسي و صنعتي شد. "بوريس باتورا" نقش مجالس دو کشور را در تعميق و تحکيم روابط دوجانبه بسيار مهم و موثر دانست.   وي همچنين برگزاري موفقيت آميز انتخابات اخير رياست جمهوري در کشورمان را تبريک گفت: رئيس مجمع ملي شوراي جمهوري بلاروس در بخش ديگري اظهارات خود با بيان موضع کشورش در زمينه حمايت از فعاليت هاي صلح آميز هسته اي گفت: جمهوري بلاروس از فعاليت هاي صلح آميز هسته اي ايران حمايت مي کند و معتقد است هر کشوري در استفاده صلح آميز از اين فن آوري نوين و رويکرد نو محقق مي باشد. وي ديدگاه ها و مواضع مشترک و نزديک دو کشور را در بسياري از مسائل بين المللي و منطقه اي بستر مناسبي براي تحکيم و تقويت همکاري هاي في مابين دانست. 


نسخه چاپي ارسال به دوستان
 
ورزشي
سياسي و سياسي خارجي
هنري
استانها و شهرستانها
پزشکي و علمي
دانشگاه و خبر
دانشگاه
اقتصادي
گزارش تصويري روز
صفحه اصلی - شناسنامه آفرینش - آرشیو آفرینش - ارتباط با ما - درخواست اشتراک - پیوندها - جستجوی پیشرفته