جستجوي پيشرفتهبرو جستجو
پیوندها ÏÑÎæÇÓÊ ÇÔÊÑǘارتباط با ماآرشيوشناسنامهصفحه اصلي
تاریخ 1389/07/25 - روزنامه سراسري صبح ايران (يکشنبه) نسخه شماره 3718

 ويدئو كلوپ‌هاي اينترنتي راه‌اندازي مي‌شود  

نخستين نشست خبري «محمدرضا عباسيان» مديرعامل جديد مؤسسه رسانه‌هاي تصويري و دبير جديد ستاد مبارزه با قاچاق محصولات فرهنگي با حضور اصحاب رسانه در مؤسسه رسانه‌هاي تصويري برگزار شد. بنا بر اين گزارش، عباسيان با اشاره به اين كه ستاد مبارزه با قاچاق محصولات سمعي و بصري فاقد چارت اداري است، گفت: ستاد در واقع يك ستاد جهادي است و ما چيزي به عنوان چارت سازماني نداريم و حتي بنده حقوقم را از موسسه رسانه‌هاي تصويري دريافت مي‌كنم و متأسفانه ستاد در حال حاضر چيزي به عنوان بودجه ندارد و از محل درآمد مؤسسه رسانه‌‌هاي تصويري ما كارها را پيش مي‌بريم. دبيركل ستاد مبارزه قاچاق محصولات سمعي و بصري خاطرنشان كرد: ما نيازمند همكاري جدي همه ارگان‌هاي مرتبط به خصوص همكاري پليس امنيت ملي و اداره اماكن هستيم البته در برخي از موارد نوع همكاري بسيار خوب بوده است اما در برخي از موارد نگاه به ما مثل يك شركت بوده است در بعضي از شهرستان‌ها دادستاني متأسفانه همكاري خوبي ندارد و كپي غيرمجاز را جرم نمي‌دانند. عباسيان در با اشاره به مشكل اصلي ستاد اظهار داشت: در حال حاضر مشكل اصلي ستاد در شهرستان‌ها و استان‌ها، آمار فروش در شهرستان‌ها بين يك تا 10 نسخه است و كاري كه بايد صورت گيرد، غير از اقدامات سلبي فعاليت فرهنگي براي دعوت مردم به ديدن نسخه اصلي است كه بخشي از اين دعوت آشنا كردن مردم با كيفيت محصولات است و بخشي ديگر عرضه آثار به مردم از طريق دي وي دي است كه خوشبختانه همكاري خيلي خوبي از طريق اداره كل سمعي و بصري و شبكه نمايش خانگي صورت گرفته و توسط آقاي رجبي فروتن بخشنامه‌‌اي صادر شده است كه از سال 90 حداقل در بخش‌ فيلم‌هاي ايراني عناوين آثار به‌صورت دي وي دي توزيع شوند. وي همچنين با اشاره به فعاليت ديگر ستاد بيان داشت: در حال حاضر فعاليت جدي كه در ستاد شروع شده است نصب هولوگرام مشترك بر روي كليه محصولات سمعي و بصري است كه در اين زمينه مجوزهاي رسمي اخذ شده است و جلسات لازم هم با مديران مؤسسات ويدئو رسانه برگزار شده و پيش‌بيني ما اين است كه از ابتداي دي ماه سال جاري محصولات مؤسسات ويدئو رسانه و بازي‌هاي رايانه‌اي در مرحله اول با اين هولوگرام عرضه شوند و در مرحله بعد بر روي همه محصولات سمعي و بصري اين هولوگرام نصب شوند تا از اين طريق امنيت آثار بالا برود. عباسيان همچنين با اشاره به اينكه طبق برنامه‌هاي طراحي شده قرار است اين هولوگرام درصدي بالاتر از هزينه موسسات ويدئو رسانه فروخته شود و درآمد حاصل آن براي ستاد هزينه شود گفت: همچنين يك رقمي بعنوان حق‌الكشف تعيين كرده‌ايم كه غير از آن رقم ثابت از محل فروش هولوگرام اين مبلغ به عنوان حق‌الكشف در نظر گرفته شده است تا در راه مبارزه با محصولات قاچاق استفاده شود. وي همچنين با اشاره به پيگيري بحث راه‌اندازي ويدئو كلوپ اينترنتي بيان داشت: تقريبا كارهاي مطالعاتي و تحقيقاتي اين موضوع رو به پايان است و ما قصد داريم از طريق نصب مودم هايي در منازل مردم با هزينه‌هاي بسيار كم فيلم‌هاي ويدئويي را دريافت كنند. عباسيان همچنين درخصوص پيگيري بحث فروشگاه‌هاي تيپ كه پيش از اين در مؤسسات مطرح شده بود گفت: بحث فروشگاه‌هاي تيپ را كه بيش از اين هم مطرح شده بود در حال پيگيري داريم و آمادگي لازم را براي انجام آن داريم كه در اين زمينه تجربه فروشگاه مؤسسه رسانه‌هاي تصويري تجربه خوبي بوده است و توانسته است درآمدزايي كند و در كنار آن هم نيز بر روي يك طرحي به عنوان عرضه محصولات درب منازل داريم كار مي‌كنيم كه پيرو اين طرح مشكلي كه در بحث عرضه وجود دارد اين است كه عناويني كه در چند سال گذشته موجود بوده است را نمي‌توان پيدا كرد و عرضه درب منزل كمك مي‌كند تا مخاطبان آرشيو كاملي از عناوين در اختيار داشته باشند.


نسخه چاپي ارسال به دوستان
 
سياسي
خبر دانشگاه
دانش وپژوهش
اجتماعي
اقتصادوبازار
مرزپرگهر
دريچه هنر
آزمون و سنجش
ورزشي در قلمرو ورزش
آگهي هاي روزنامه
صفحه اصلی - شناسنامه آفرینش - آرشیو آفرینش - ارتباط با ما - درخواست اشتراک - پیوندها - جستجوی پیشرفته