جستجوي پيشرفتهبرو جستجو
پیوندها ÏÑÎæÇÓÊ ÇÔÊÑǘارتباط با ماآرشيوشناسنامهصفحه اصلي
تاریخ 1385/09/12 - روزنامه مستقل سراسري صبح ايران - يكشنبه نسخه شماره 2642

 رييس هيات مديره مخابرات ايران:
 هيچ کاري با محتواي SMS ها نداريم  

رييس هيات مديره  شرکت مخابرات ايران درباره  تفکيک محتواي SMS ها  و مکانيزم مخابرات در اين زمينه  گفت: مخابرات هيچ کاري با محتواي SMS ها ندارد و هيچ بخشي از آن به تفکيک محتواي آن ها نمي پردازد; چراکه امکان ذخيرهSMS  را نداريم و نمي توانيم روزانه 28 ميليون SMS مورد مبادله را در يک جا جمع کنيم                           مخابرات هيچ گاه در اين زمينه وارد نشده است.
وفا غفاريان با بيان اين که بهينه سازي بحث تازه اي در شبکه  تلفن همراه نبوده بلکه امروز روش آن تغيير کرده است که ما شاهد بهبود شبکه در ماه هاي اخير هستيم، اظهار کرد: در روش قديمي  تمرکز بر روي سايت هاي BTS بود اما در روش جديد بر مشترک متمرکز شده است; در واقع رفع مشکل در هر جايي که مشترک به آن دچار شده، آغاز مي شود و روش جديد بهينه سازي شبکه تلفن همراه             بر گزارش هاي مردمي  استوار است.
وي که در بازديد خبرنگاران از مانيتورينگ شبکه  بهينه سازي ارتباطات سيار، سخن مي گفت، افزود: در  اين زمينه يک پيمانکار را  در اختيار گرفته ايم و نيروهايي در سطح شهر گردش مي کنند و گزارش هاي مبني بر شبکه را به ما اطلاع مي دهند; اين روش با چندين حسن همراه است، اول جايي که مشکل ايجاد مي شود،  سريعا به آن مکان مراجعه مي شود                    و درصدد رفع مشکل برمي آيند، همچنين بهبود شبکه براي مردم ملموس تر است، در روش قبلي اين گونه نبود و تست هاي فني ما              از شبکه نشان مي داد که مشکلي وجود ندارد اما مشترکان همچنان با مشکل مواجه بودند.
وي ادامه داد: در روش جديد بهينه سازي کنترل کار در دست ما است و دقيقا مي دانيم در کدام نقطه با مشکل مواجهيم و مي توانيم اولويت بندي کنيم که در حال حاضر بزرگراه ها اولويت اول ما محسوب مي شوند و خيابان هاي اصلي و فرعي در برنامه هاي بهبود شبکه                 قرار دارند.
وي با اشاره به اين که روزانه 36 هزار تماس مردمي  با مخابرات برقرار مي شود  گفت: تنها دو درصد آن مربوط به اختلالات شبکه است و اگر مشکلي در اين زمينه گزارش شود، حداکثر زماني که براي رفع مشکل پيش بيني شده، زير يک هفته است و در بيشتر مواقع مساله ظرف 48 ساعت رفع مي شود.

سرويس عدم نمايشگر از سوي ايرانسل
رييس هيات مديره  شرکت مخابرات ايران،  درباره  ارائه  سرويس عدم نمايشگر از سوي ايرانسل گفت:  سرويس عدم نمايشگر جزو خدمات اپراتور اول و ايرانسل است و هر فردي که متقاضي اين سرويس باشد، مي تواند اين درخواست را از اپراتور مربوطه بخواهد، اما اين روش به شکلي انجام خواهد شد که متقاضي به جاي شماره خود يک شماره   مجازي را قرار مي دهد که در صورت تماس، آن شماره به نمايش گذاشته مي شود اما نمي توان با آن شماره تماس برقرار کرد; از اين رو           مشترک اين حق را دارد که بداند که چه کسي با او تماس گرفته است.

کارت شارژ هاي پنج هزار توماني براي تاليا
وي در خصوص مهلت شارژ سيم کارت تاليا گفت: مهلت شارژي که براي                                                سيم کارت هاي اعتباري در نظر گرفته مي شود در واقع همان  آبونماني است که براي تلفن ثابت و سيار در نظر گرفته مي شود; حتي اگر مشترک در طول ماه تماسي نداشته باشد اما مخابرات براي حفظ اين شماره هزينه اي را پرداخت مي کند که به طور معمول از طريق آبونمان از مشترک کسر خواهد شد اما در سيم کارت هاي اعتباري اين مهلت بر روي شارژ حساب مي شود; همچنين ارايه کارت شارژ هاي پنج هزار توماني نيز از ديگر اقدامات مخابرات است که هم براي سيم کارت هاي اعتباري تاليا و هم براي سيم کارت هاي اپراتور دولتي در نظر گرفته شده است.

ثبت نام سيم کارت زير 300 هزار تومان
وي با اشاره به اين که ثبت نام دور جديد سيم کارت در بهمن ماه انجام مي گيرد، گفت: تاکنون قيمت دقيق سيم کارت مشخص نشده است و هنوز ما قيمتي را در نظر نگرفته ايم اما           به طور قطع اين قيمت زير 300 هزار تومان است. غفاريان درباره  اين که گفته مي شود دولت مخالف راه اندازي سرويس GPRS است زيرا نمي تواند محتواي آن را کنترل کند گفت: نسل 2/5 تلفن همراه موسوم به GPRS يک تکنولوژي است که کاربرد عمومي  براي مردم ندارد بلکه بايد برروي آن سرويس تعريف شود; در حال حاضر نيز هيچ منعي براي استفاده از آن وجود ندارد و در تلاشيم تا پايان سال حداقل دو تا سه سرويس آن را براي مشترکان کاربردي کنيم.
وي در خصوص پروانه  اپراتور اول گفت:  ما خودمان نيز علاقمند هستيم تا پروانه  اپراتور اول را دريافت کنيم و تمام درخواست ها در اين زمينه هم از سوي وزارت ارتباطات و هم شرکت ارتباطات سيار داده شده است که منتظريم سازمان تنظيم مقررات اين مساله را بررسي و            به ما ابلاغ کند.

عرضه سيم کارت هاي اعتباري از سوي دولت
غفاريان در خصوص سيم کارت هاي اعتباري دولت گفت: در حال حاضر مجوز واگذاري سه ميليون از اين سيم کارت ها را دريافت کرده ايم، اما هنوز تعرفه هاي آن ها ابلاغ نشده است و در حال بررسي در سازمان تنظيم مقررات است; قيمتي که ما پيشنهاد کرده ايم مشابه تاليا است اما دو پيشنهاد ديگر مبني بر بالا و پايين تر بودن اين قيمت نيز وجود دارد.
وي در پايان خاطر نشان کرد: وجود          شبکه  ايده ال تلفن همراه در کشور بدون نهادينه شدن هنجارهاي اجتماعي امکان پذير نخواهد شد زيرا تا وقتي که سازمان هاي دولتي و مردم با ما همکاري نکنند، به طور قطع براي توسعه شبکه با مشکل مواجه خواهيم بود.
مديرعامل شرکت ارتباطات سيار نيز درباره  هزينه  نگهداري سايت هاي BTS در کشور گفت: به طور معمول هزينه  هر سايت BTS بسته به شرايطي که دارد 20 تا 30 ميليون تومان است، بنابراين حداقل هزينه اي که سالانه صرف نگهداري سايت هاي شبکه مي شود،300   ميليارد تومان است.
وحيد صدوقي در خصوص علت برقرار نبودن تماس با شبکه در چندين تماس اول مشترکان تلفن همراه اظهار کرد:  اين مشکلات به دليل کابل برگردان هايي که براي توسعه  شبکه و هر چند وقت يک بار به وجود مي آيد، رخ  مي دهد که ممکن است در تماس اول با مشترک مورد نظر ارتباط برقرار نشود و يا پيغام هاي متعدد از شبکه در برقراري ارتباط اعلام شود; بنابراين تا زماني که بخواهيم شبکه را توسعه دهيم و اين کابل برگردان ها را داشته باشيم، اين مشکلات دائما وجود خواهد داشت.
وي ادامه داد: به طور مثال ما براي واگذاري هاي جديد ظرفيت سوئيچ شبکه را افزايش داده ايم و به 18/5 ميليون رسانده ايم که اين امر نيز تا بهمن ماه به 22/5 ميليون ظرفيت خواهد رسيد.
وي در خصوص تعداد تماس هاي موفق در شبکه گفت: در حال حاضر در شبکه  تهران ضريب تماس هاي موفق به 94 درصد رسيده است که سال گذشته 89 درصد بود و ميانگين قطعي تماس ها به 1/6 درصد رسيده است همچنين در تهران در سال گذشته دو ميليون و 700 هزار مشترک وجود داشت که امسال اين تعداد به سه ميليون و 600 هزار مشترک رسيده است. صدوقي در پاسخ به اين پرسش که آيا در کشورهاي پيشرفته نيز آنتن هاي BTS برروي پشت بام ها نصب مي شود،  گفت:                         به طور معمول در همه  جاي دنيا آنتن هاي BTS بر حسب فضايي که وجود دارد بر روي بلندي نصب مي شود که به مرور اين ارتفاع ها کاهش پيدا مي کند که از مايکرو BTS به سمت ميکرو BTS و نصب سايت ها در داخل ساختمان ها حرکت خواهيم کرد.
مدير عامل شرکت ارتباطات سيار، افزود: با يکسري از سازمان ها و مکان هاي عمومي  مذاکراتي انجام شده که ميکروBTS ها در داخل آن ها نصب شود تا اين مشکلات برطرف شود.  


نسخه چاپي ارسال به دوستان
 
ورزشي
سياسي و سياسي خارجي
هنري
استانها و شهرستانها
پزشکي و علمي
دانشگاه و خبر
دانشگاه
اقتصادي
آگهي هاي روزنامه آفرينش
صفحه اصلی - شناسنامه آفرینش - آرشیو آفرینش - ارتباط با ما - درخواست اشتراک - پیوندها - جستجوی پیشرفته