جستجوي پيشرفتهبرو جستجو
پیوندها ÏÑÎæÇÓÊ ÇÔÊÑǘارتباط با ماآرشيوشناسنامهصفحه اصلي
تاریخ 1390/11/30 - روزنامه سراسري صبح ايران (يكشنبه) نسخه شماره 4093

 قرارداد خريد واگن قطار شهري اصفهان امضا شد 

 اصفهان - راعي

مديرعامل سازمان قطار شهري شهرداري اصفهان از امضاي قرارداد خريد واگن قطار شهري اين کلان‎‌شهر خبرداد و گفت: اين قرارداد روز 20 بهمن ماه جاري ما بين شرکت پلور سبز با همکار خارجي از يک طرف و سازمان قطار شهري از طرف ديگر به امضا رسيد. به گزارش خبرنگار ما از اصفهان، عبدالجواد زعفراني هزينه خريد اين واگنها را بالغ بر 132 ميليون يورو عنوان و تصريح کرد: اين قرارداد 23 بهمن به پيمانکار ابلاغ گرديد.

وي با تاکيد بر اين که در اين قرارداد 150 واگن شامل 30 رام قطار پيش‌بيني شده است، اظهار داشت: هر رام قطار شامل 5 واگن بوده و هر يک از اين واگنها داراي 20 متر طول است.

مديرعامل سازمان قطار شهري درخصوص فاز يک قطار شهري کلان شهر اصفهان، اذعان داشت: تاکنون عمليات ساختماني اين فاز حدود 97 درصد پيشرفت فيزيکي داشته و هم‌اکنون اين فاز در انتظار نصب تجهيزات و خريد واگن به سر مي‌برد. وي در ادامه با تاکيد بر اين که فاز اول مترو اصفهان ريل‌گذاري شده است، گفت: طول کل مسير خط يک 2/20 کيلومتر بوده که تاکنون 10 کيلومتر آن ريل‌گذاري شده است.

زعفراني با بيان اين که درحال حاضر 9 ايستگاه قطار شهري اصفهان در مسير شمال آماده بهره‌برداري است، اظهار داشت: عمليات احداث مترو اصفهان در مسير شمال به جنوب از محل ترمينال کاوه تا ترمينال صفه از سال 80 آغاز شده است. وي در ادامه با اشاره به اين که ايستگاههاي فاز دوم قطار شهري اصفهان نيز در مرحله سفت‌کاري است، يادآور شد: اين فاز از چهارراه باهنر به سمت جنوب درحال احداث است.

مديرعامل سازمان قطار شهري به شهروندان اصفهاني نويد داد که درصورت تأمين اعتبار تا پايان دولت دهم اصفهانيها سوار مترو مي‌شوند. وي هزينه‌هاي صرف شده براي راه‌اندازي قطار شهري اصفهان از ابتدا تاکنون را بالغ بر 615 ميليارد تومان عنوان و اذعان کرد: براي تکميل پروژه متروي اصفهان به همين ميزان اعتبار نيازمند هستيم. زعفراني در پايان خاطرنشان کرد: راهکارهاي خوبي در قانون بودجه سال 90 براي متروي اصفهان در نظر گرفته شده اما تاکنون اين مهم محقق نشده و موضوع در دست پيگيري مسئولان استاني و کشوري است. برپايي نمايشگاههاي بهاره عرضه مستقيم کالا، به‌عنوان يکي از راهکارهاي دولت در جهت تنظيم قيمت بازار شب عيد مي‌باشد که ازسوي وزارت صنعت، معدن و تجارت (بازرگاني سابق) با همکاري مجامع امور صنفي و توليدکنندگان و عرضه‌کنندگان انواع کالاها و خدمات برپا مي‌شود که استقبال چشمگير مردم از ‌چنين نمايشگاههايي، بيانگر موفقيت اجراي آن مي‌باشد.


نسخه چاپي ارسال به دوستان
 
سياسي
خبر دانشگاه
دانش و پژوهش
اقتصاد و بازار
مرز پرگهر
دريچه هنر
آزمون و سنجش
در قلمرو ورزش
آگهي
صفحه اصلی - شناسنامه آفرینش - آرشیو آفرینش - ارتباط با ما - درخواست اشتراک - پیوندها - جستجوی پیشرفته