خبر

۰

رئیس دانشگاه تهران تاکید کرد؛
لزوم ایجاد شبکه همکاری بین محققان برای مقابله با کرونا

رییس دانشگاه تهران بر لزوم توجه به تحقیقات مرتبط با علوم پایه برای مقابله با این بیماری و ایجاد شبکه همکاری بین محققان تأکید کرد.
به گزارش دانشگاه تهران، محمود نیلی احمدآبادی به همراه اعضای کمیته راهبردی «بررسی راهکارهای علمی جلوگیری از شیوع و مقابله با ویروس کوید -۱۹»، درجلسه‌ای با حضور فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلان‌شهر تهران و همچنین جمعی از استادان دانشگاه
علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: دانشگاه تهران، برای انجام مسئولیت‌پذیری اجتماعی، کارگروه‌های مختلف فناوری، اجتماعی و اقتصادی را با همکاری دانشگاه‌های بزرگ تشکیل و ابعاد مختلف شیوع و مقابله با این بیماری را مورد بررسی قرار داده است.
وی با بیان اهمیت و لزوم گسترده‌تر کردن شبکه تحقیقاتی بین محققان جهت مقابله با این بیماری، برای انجام هرگونه همکاری در این زمینه با ستاد مقابله با بیماری کرونا، اعلام آمادگی کرد.
علی‌رضا زالی فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا، نیز با قدردانی از فعالیت‌های گسترده در حال انجام مرتبط با ویروس کوید -۱۹ در دانشگاه تهران، پیشگیری، تشخیص و درمان را سه محور اصلی مقابله با کرونا اعلام کرد.
زالی همچنین با استقبال از تشکیل کارگروه‌های مشترک بین ستاد مقابله با کرونا و دانشگاه تهران، مطابق با سه محور یاد شده، بر لزوم عملیاتی کردن نتایج تحقیقات کارگروه‌ها در حداقل زمان ممکن تأکید کرد.
در ادامه جلسه، مدیران کارگروه‌های علمی مقابله با ویروس کوید -۱۹، ضمن تبیین لزوم دسترسی به داده‌ها در سطح ملی جهت انجام تحقیقات دقیق‌تر، گزارشی از فعالیت‌های انجام گرفته و در حال انجام کارگروه‌ها در زمینه‌های مختلف همچون، استفاده از زیست حسگرها جهت تشخیص، ایجاد کیت‌های تشخیص در سطح ملی، استفاده از روش‌های بیوفیزیکی برای شناسایی، پیشگیری، مقابله و درمان ویروس، ساخت واکسن و داروهای مؤثر برای درمان، ساماندهی داده‌های شبکه‌های اجتماعی و تحلیل هوشمند داده‌ها مرتبط با بیماری کرونا ارائه کردند.

معاون آموزشی وزارت علوم:
برگزاری حضوری امتحانات میان ترم  امکانپذیر نیست

معاون آموزشی وزیر علوم اعلام کرد: برگزاری امتحانات میان ترم دانشجویان به صورت حضوری امکان ندارد و باید این امتحانات به صورت غیرحضوری برگزار شود.
علی خاکی صدیق در گفتگو با مهر درباره برگزاری امتحانات میان ترم به صورت حضوری و اینکه برخی از اساتید به دانشجویان عنوان کرده اند که امتحان میان ترم را حضوری برگزار خواهند کرد، گفت: برگزاری امتحانات میان ترم به صورت حضوری، با توجه به شرایط موجود امکان پذیر نیست.
وی افزود: اعضای هیأت علمی باید با ارزشیابی‌های مستمر آموزشی به صورت غیرحضوری، پروژه‌های درسی، ارائه تمرین، تعیین تکالیف درسی، برگزاری آزمون‌های شفاهی مجازی یا سایر روش‌های خلاقانه، پیشرفت تحصیلی دانشجویان را ارزیابی کنند.
معاون وزیر علوم درباره حذف کلاس‌های درس آموزش مجازی توسط اساتید به دلیل غیبت دانشجویان گفت: حذف دروس در اختیار دانشگاه است و اگر دانشگاهی تصمیم بگیرد یک درس را حذف کند آن را حذف می‌کند.معاون آموزشی وزیر علوم افزود: یک استاد برای حذف درس باید آن گزارش کند و دیگر حذف شدن آن درس با تصمیم گروه آموزشی دانشکده و دانشگاه است.

براساس تقویم آموزش جدید؛
زمان امتحانات «دانشگاه شریف» مشخص شد

براساس تقویم جدید آموزشی دانشگاه صنعتی شریف، زمان پایان کلاس‌ها، امتحانات پایان ترم، مهلت درخواست حذف نیمسال و حذف تک درس اعلام شد.به گزارش مهر، براساس تقویم جدید آموزشی دانشگاه صنعتی شریف که به تازگی اصلاح شده، فرایند حذف تک درس برای دانشجویان از ۱۱ خرداد تا ۱۹ خردادماه انجام می‌شود.
همچنین آخرین مهلت تقاضای حذف نیمسال در این دانشگاه روز سه شنبه ۲۰ خردادماه اعلام شده است.از سوی دیگر نیز پایان کلاس‌ها یکشنبه یکم تیرماه بوده و امتحانات پایان نیم سال از روز شنبه ۷ تیرماه تا ۲۶ تیرماه در نظر گرفته شده است.مهلت ارسال نمرات دروس پروژه دار به آموزش نیز روز پنج شنبه ۱۳ شهریور ماه سال جاری تعیین شده است.

در اطلاعیه ای اعلام شد؛
آغاز حذف اضطراری دروس دانشگاه خوارزمی از ۲۰ اردیبهشت

آزمان حذف اضطراری دروس در نیمسال دوم 99-۹۸ دانشگاه خوارزمی از ۲۰ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود.
به گزارش مهر، زمان حذف اضطراری دروس در نیمسال دوم ۹9-۹۸ به دلیل شراِیط خاص و مطابق مصوبه شورای آموزشی دانشگاه خوارزمی از تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود.دانشجویان کارشناسی و
کارشناسی ارشد از ۲۰ اردیبهشت ماه تا ۱۲ خرداد ثبت نام فرصت دارند.دانشجویان میتوانند درخواست خود را از طریق سامانه گلستان  ثبت کنند.

اعلام زمان آغاز سال تحصیلی دانشگاه علم و صنعت
بر اساس تقویم آموزشی دانشگاه علم و صنعت کلاس‌های درس ترم جاری دانشجویان چهارشنبه ۱۱ تیر ماه پایان می‌پذیرد و کلاس‌های آموزشی ترم آینده نیز از ۲۹ شهریور ماه آغاز می‌شوند.
به گزارش ایسنا، معاونت آموزشی دانشگاه علم و صنعت، اعلام کرد: کلاس‌های پایانی ترم جاری دانشجویان این دانشگاه ۴ شنبه ۱۱ تیر ماه به پایان می‌رسد و ارزشیابی دروس آموزشی از شنبه ۳۱ خرداد آغاز می‌شود و تا ۱۱ تیر ادامه دارد.
بر اساس اعلام این دانشگاه امتحانات دروس مدرسی علم و صنعت نیز از شنبه ۱۴ تیر ماه آغاز می‌شود و تا ۱۹ تیر ادامه دارد.
همچنین امتحانات دروس تخصصی دانشجویان دانشگاه علم و صنعت از شنبه ۲۱ تیر ماه آغاز می‌شود و تا چهارشنبه ۸ مرداد ادامه دارد.
طبق این اعلام ، ثبت اولیه نمرات دانشجویان علم و صنعت در سامانه گلستان از ۲۲ تیر ماه آغاز و تا ۱۵ مرداد ادامه دارد.
دانشجویان از ۱۵ تا ۲۰ این ماه فرصت دارند نسبت به نمرات خود اعتراض کنند.