میز خبر

۰

گزارش وزیر نفت درباره اجرای طرح‌های تولید نفت در میدان‌های مشترک
وزیر نفت در نشست  شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا، گزارشی از اجرای طرح‌های تولید نفت از میدان‌های مشترک را به اطلاع اعضا رساند.
به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، در نشست شورای عالی هماهنگی اقتصادی که با حضور سران سه قوه برگزار شد، پیشنهاد سازمان مالیاتی برای تسریع و تسهیل انجام امور مؤدیان مالیاتی تصویب شد.
براساس این مصوبه، مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره چهارم سال ۹۸ و سررسید پرداخت آن برای کلیه مؤدیان مالیاتی تا پایان اردیبهشت‌ماه تعیین شد.
بیژن زنگنه، وزیر نفت نیز در این نشست، گزارشی از اجرای طرح‌های تولید نفت از میدان‌های مشترک را به اطلاع اعضای شورا رساند.
موضوع افزایش سرمایه صندوق ضمانت صادرات، دیگر دستور نشست امروز شورای عالی هماهنگی اقتصادی بود که تصویب شد.

تداوم گندزدایی اماکن و معابر عمومی از سوی منطقه ویژه پارس
۷۸ هزار مترمربع از سطوح اماکن عمومی شهرهای عسلویه، کنگان، نخل تقی و بیدخون به همت اچ‌اس‌یی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ضدعفونی شد.
به گزارش شانا به نقل از سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، در این عملیات اماکن عمومی شهرهای کنگان، عسلویه، بیدخون و نخل‌تقی شامل بازارها، بیمارستان‌ها، ساختمان‌های اداری و ... در مجموع با بیش از ۲۰ هزار لیتر محلول ضدعفونی‌کننده، گندزدایی شدند.
این چندمین مرحله از ضدعفونی شهرهای منطقه پارس جنوبی است که به همت واحد بهداشت ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌یی) سازمان منطقه ویژه پارس در هفته گذشته انجام شده اس، همچنین ضدعفونی معابر شهری بخش چاه مبارک با حضور عوامل آتش‌نشانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و با استفاده از ۶ لیتر محلول آب ژاول و ۱۲۰۰ لیتر آب انجام و ۱۸ هزار متر مربع از فضای شهری گندزدایی شد.
در همین حال، عملیات ضدعفونی کمپ‌های مسکونی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی واقع در بیدخون، شیرینو و سیراف (هفت کمپ مسکونی) با ۱۸ لیتر محلول آب ژاول و ۳۶۰۰ لیتر آب انجام و ۵۱ هزار مترمربع از فضای این اماکن گندزدایی شد. گفتنی است این عملیات با ۳۴ نفر ساعت به همت آتش‌نشانان مدیریت اچ‌اس‌یی ارشد سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس انجام شده است.
 
برقراری ارتباط ویدئوکنفرانس در تاسیسات منطقه ۵ عملیات انتقال گاز
مدیر منطقه ۵ شرکت انتقال گاز ایران اظهار کرد: سیستم ویدئوکنفرانس در همه تأسیسات تقویت فشار گاز و مراکز بهره‌برداری خطوط لوله منطقه ۵ عملیات انتقال گاز به بهره‌برداری رسید.
به گزارش شانا به نقل از شرکت انتقال گاز ایران، پیمان خضرایی گفت: در راستای تغییرات مطلوب و بهینه در رویه‌های کاری و با توجه به وجود زیرساخت ویدئوکنفرانس در بستر اینترنت داخلی شرکت انتقال گاز، سیستم ویدئوکنفرانس‌ در همه تأسیسات تقویت فشار و مراکز بهره‌برداری خطوط لوله منطقه ۵ برای برقراری ارتباط تصویری فعال شد.
وی ادامه داد: این ارتباط میان همه افراد اعم از مدیر منطقه، معاونان و رؤسای نواحی و تاسیسات تقویت فشار و مراکز بهره‌برداری به‌صورت دوسویه و چندجانبه قابل انجام است، همچنین امکان برگزاری جلسات تصویری با ستاد شرکت انتقال و هر یک از مناطق دهگانه به‌صورت هم‌زمان میسر و امکان‌پذیر است که در انجام هماهنگی‌های اجرایی بسیار مؤثر خواهد بود.
مدیر منطقه ۵ شرکت انتقال گاز ایران با اشاره به تلاش انجام‌شده در این راستا تصریح کرد: زیرساخت‌های ارتباط تصویری وجود داشت، اما برای استفاده باید از یک بسته ویدئوکنفرانس گران‌قیمت استفاده می‌شد که با تغییر در نرم‌افزار، با یک دوربین ساده (webcam) و بهره‌گیری از کامپیوترهای موجود، امکان ارتباط امن و با رعایت الزام‌ها به‌راحتی فراهم شد.
خضرایی همچنین تصریح کرد: این قابلیت اکنون برای همه رؤسای نواحی تابع فعال شده و در تأسیسات خنج به‌صورت آزمایشی با همه نواحی ارتباط برقرار شده است.
وی ادامه داد: این زیرساخت در اختیار همه نواحی منطقه است که با آغاز استفاده از آن، به‌صورت مشهود از تردد و رفت و آمدهای میان مراکز و ستاد منطقه کاسته خواهد شد.
مدیر منطقه ۵ شرکت انتقال گاز ایران اظهار کرد: مشارکت دادن همه واحدهای مرتبط در نشست‌های منطقه نظیر جلسه بررسی پروژه‌ها و کمیته تأمین کالا و ... از طریق این ابزار کارآمد در دستور کار قرار خواهد گرفت، همچنین امکان برگزاری جلسات دوره‌ای میان واحدهای عملیاتی با توجه به امکان اشتراک‌گذاری تصویری، نقشه، عکس و ویدئو و...، به سهولت و با کارآیی مناسب مقدور خواهد شد.
خضرایی در پایان از کارکنان واحد ارتباطات و فناوری اطلاعات منطقه ۵ عملیات انتقال گاز برای تلاش علمی و عملی در بهبود ابزارهای ارتباطی در سازمان قدردانی کرد.