براي قرنطينه و طي دوران نقاهت، هتل‎ها به ميدان كرونا مي‎آيند

تعداد مبتلايان به بيماري كوويد۱۹ و مرگ‌ومير در اثر آن، همچنان در حال افزايش است. اين در حاليست كه به گفته يكي از اعضاي ستاد ملي مقابله با كرونا، اظهار داشته در بيمارستان‌ها تخت خالي وجود ندارد، ضمن اين‌كه كادر درمان با خستگي و استهلاك فراواني مواجه‎اند. با اين روند روبه افزايش، گاهي برخي از بيمارستان‌ها ناچار مي‌شوند بيماران كرونايي را زودتر از موعد مرخص كنند. اين وضعيت در مورد بيماران سرپايي شدت بيشتري دارد. بيماران سرپايي نيز با وجود كم يا بي‎علامت بودن، بايد حتما در قرنطينه و دور از مردم باشند تا دوره بيماري را بگذرانند.

براي قرنطينه و طي دوران نقاهت، هتل‎ها به ميدان كرونا مي‎آيند

تعداد مبتلايان به بيماري كوويد19 و مرگ‌ومير در اثر آن، همچنان در حال افزايش است. اين در حاليست كه به گفته يكي از اعضاي ستاد ملي مقابله با كرونا، اظهار داشته در بيمارستان‌ها تخت خالي وجود ندارد، ضمن اين‌كه كادر درمان با خستگي و استهلاك فراواني مواجه‎اند. با اين روند روبه افزايش، گاهي برخي از بيمارستان‌ها ناچار مي‌شوند بيماران كرونايي را زودتر از موعد مرخص كنند. اين وضعيت در مورد بيماران سرپايي شدت بيشتري دارد. بيماران سرپايي نيز با وجود كم يا بي‎علامت بودن، بايد حتما در قرنطينه و دور از مردم باشند تا دوره بيماري را بگذرانند.
  از ديگر سوي، به دليل شيوع گسترده كرونا، هتل‌ها نيز با كاهش شديد مسافر مواجه شده و برخي از آن‌ها درآستانه ورشکستگي قرار دارند و برخي نيز به‎طوركلي تعطيل شده‎اند. با توجه به چنين وضعيتي؛ كه هم بيمارستان‎ها با تراكم و ازدحام مواجه‎اند و هم هتل‎ها خالي مانده‎اند، دو وزيرميراث فرهنگي و بهداشت، تصميم گرفته‎اند از هتل‌ها به‎عنوان محل سپري كردن دوران نقاهت و نيز قرنطينه بيماران کرونايي استفاده شود. به اين ترتيب وزير بهداشت اعلام كرده است كه اين وزارتخانه آمادگي اجاره كردن هتل‎هاي درجه يك، دو و سه را دارد تا در اختيار اين بيماران قرار گيرد.
وزير بهداشت در اين زمينه البته به همکاري بسيج، هلال‌احمر و استفاده از ظرفيت مسافرخانه‌ها و اقامتگاه‌هاي گردشگري، اين نهادها نيز اشاره كرده است. در اين مورد رئیس بسیج جامعه پزشکی تهران هم اظهار داشته در محله‌هایی که کمبود پایگاه بهداشتی وجود دارد از پایگاه‌های بسیج و شهرداری استفاده خواهد شد و با هماهنگی انجام‌شده برای ایزوله و قرنطینه بیماران، هتل‌ها و مهمانسراهای بنیاد مستضعفان مورد استفاده قرار خواهند گرفت. اين وزرا و مسئولان ذيربط معتقدند افرادي بي‌بضاعت و حاشيه‌نشين كه هم منبع شيوع بيماري هستند و هم به مراقبت بيشتري نياز دارند در اولويت پذيرش در نقاهتگاه‌هاي هتلي قرار دارند.
اما البته نبايد از نظر دورداشت كه ايجاد كردن فضا و شرايط بيمارستاني در هتل، با توجه به شرايط ساختاري كاملا متفاوت با بيمارستان، كارچندان سهل و ساده‌اي نيست و مي‌تواند هم هزينه‌بر باشد و هم زمان زيادي جهت آماده‌سازي صرف شود.