سرماخوردگی؛ این سوپ مقوی را حتما جدی بگیرید!

به گفته برخی اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا، در این روزهای سرد، حتی یک سرماخوردگی عادی را باید به حساب کرونا بگذاریم و بلافاصله به پزشک مراجعه کنیم.

سرماخوردگی؛ این سوپ مقوی را حتما جدی بگیرید!


به گفته برخی اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا، در این روزهای سرد، حتی یک سرماخوردگی عادی را باید به حساب کرونا بگذاریم و بلافاصله به پزشک مراجعه کنیم. اما هر دوی این بیماری‌ها، پرهیزها و توصیه‌های غذایی خاصی دارند که باید آن‌ها را جدی بگیریم و از خوردن مواد غذایی سرخ شده و چرب خودداری کنیم. با این مقدمه اگر شما هم این روزها را با خارش و گرفتگی گلو مواجه شده‌اید  و نمی‌دانید سرماخورده‌اید یا به ویروس‌های خطرناک‌تری مانند کرونا مبتلا شده‌اید، باید سراغ غذاهای مقوی بروید و سیستم ایمنی بدن‌تان را تقویت کنید. این‌جا با شما هستیم با نحوه تهیه یک سوپ خوشمزه و مقوی:  
مواد لازم (برای ۲ نفر)؛ طبعا برای چهار نفر، مواد را دوبرابر کنید.
-گوجه‌فرنگی پوره شده؛ ۴ عدد
-پیاز نگینی خرد شده؛ یک عدد بزرگ
-فلفل قرمز؛ یک قاشق چای‌خوری
_آب مرغ غلیظ؛ ۲ فنجان
_کره پاستوریزه؛ ۲ قاشق غذاخوری
-آرد؛ ۲ قاشق غذاخوری
-نمک؛ یک قاشق غذاخوری
-شکر؛ ۲ قاشق چای‌خوری
-آب لیموی تازه؛ یک قاشق غذاخوری
-جعفری تازه خرد شده؛ ۲ قاشق غذاخوری
 طرز تهیه سوپ سرماخوردگی
معمولا سوپ‌های قرمز را با استفاده از جو یا گندم آماده می‌کنند یا در سوپ،  رشته گوجه‌فرنگی می‌ریزند؛ اما برای تهیه سوپ گوجه‌فرنگی روش‌های متفاوتی وجود دارد؛ مثلا برای تهیه این سوپ، نیازی به استفاده از جو پخته شده یا جو پرک ندارید. برای شروع قابلمه کره را در حرارت ملایم آب کنید. پیاز خرد شده را در کره تفت دهید تا سبک شده و رنگش تغییر کند.  سپس آرد، فلفل قرمز و شکر را هم در پیاز تفت دهید.
حالا آب مرغ را به پیازها اضافه کنید و خوب هم بزنید تا آرد کف ظرف نچسبد و به‌خوبی با آب مرغ ترکیب شود. بعد از جوش آمدن ترکیب آب مرغ، پیاز و آرد، پوره گوجه‌فرنگی را به مواد اضافه کنید و در قابلمه را ببندید. می‌توانید یکی از گوجه‌فرنگی‌ها را به جای پوره کردن ریز خرد کنید و ده دقیقه بعد از پوره‌ها در قابلمه بریزید تا در زمان سرو، روی زبان احساس شود.
حدود ۲۰ دقیقه به مواد برای جوشیدن در کنار یکدیگر زمان بدهید و در آخر آب لیموی تازه را اضافه کرده و پنج دقیقه بعد سوپ را از روی حرارت بردارید. سوپ را در ظرف بریزید و جعفری‌های خرد شده را برای تزیین روی آن بپاشید.برای تهیه این غذای مقوی‌ به حدود نیم ساعت زمان نیاز داشتید. این زمان اندک برای برای تقویت سیستم ایمنی بدن شما، بسیار موثر است.