خبر

۰

برای داوطلبان تکمیلی تخصصی؛
آزمون فلوشیپ پزشکی مرداد برگزار می‌شود
مهلت مجدد ثبت نام در آزمون پذیرش در دوره های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) سال ۱۳۹۹ آغاز شد.
به گزارش مهر، بر اساس تقویم جدید آزمون‌های علوم پزشکی مرحله کتبی آزمون پذیرش در دوره های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) سال ۱۳۹۹ در روز پنجشنبه ۹ مرداد ۹۹ در دانشگاه های علوم پزشکی مجری برگزار می‌شود.
به همین منظور برای ثبت نام مهلت مجدد در نظر گرفته شد.
داوطلبان آزمون پذیرش در دوره های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) سال ۱۳۹۹ تا ۲۴ اردیبهشت ماه ۹۹ فرصت دارند با ورود به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir در این آزمون
 ثبت نام کنند.داوطلبان تا ۲۴ اردیبهشت ماه ۹۹ فرصت دارند در این آزمون
ثبت نام کنند.
تاکنون یک هزار و ۲۵۰ نفر در این دوره از آزمون ثبت نام کرده‌اند که این تعداد برای قبولی در ۱۵ دانشگاه و ۷۷ رشته تکمیلی تخصصی رقابت می‌کنند.

معاون دانشگاه آزاد اسلامي:
امکان همکاری با وزارت دفاع در دو سطح
پایان نامه و مراکز تحقیقاتی

معاون دانشگاه آزاد اسلامي با اشاره به همکاری دو جانبه با وزارت دفاع گفت:امکان همکاری در دو سطح پایان نامه های دانشجویی و مراکز تحقیقاتی با وزارت دفاع وجود دارد.
به گزارش دانشگاه آزاد اسلامی، در راستای عملیاتی سازی تفاهم‌نامه همکاری جامع بین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و دانشگاه
آزاد اسلامی، نخستین جلسه کارگروه تخصصی خدمات تحقیقاتی، علمی و ترویجی به ریاست دکتر بابک نگاهداری معاون دانشگاه و رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی برگزار شد.
در این جلسه که نمایندگان دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت دفاع حضور داشتند، نیازها و ظرفیت‌های همکاری مطرح شد و امیدها و موانع پیش رو مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.
دکتر نگاهداری با اشاره به اقدامات انجام شده در اداره کل کانون‌های دانشگاه، صنعت و جامعه پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی در راستای پیاده سازی این تفاهم نامه، گفت: این اقدامات منجر به منعقد شدن دو توافق نامه با موضوعات تولید قطعات مورد نیاز صنایع دفاعی و ارائه خدمات پژوهشی شده است.وی به ظرفیت‌های زیرساختی و شبکه گسترده اعضا هیأت علمی و دانشجویان در مقاطع مختلف دانشگاه آزاد اسلامی اشاره و به معرفی قابلیت‌های دانشگاه برای همکاری دوجانبه پرداخت.
نگاهداری با اشاره به تغییر رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی به سمت حل مسائل جامعه، گفت: در رویکردهای جدید، دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به مسائل اجتماعی حساس و بر اساس این رویکردها تحولات اساسی در دانشگاه ایجاد شده که موجب پدید آمدن ظرفیت همکاری گسترده با صنایع کشور شده است.
معاون دانشگاه آزاد امکان همکاری در دو سطح پایان نامه‌های دانشجویی و مراکز تحقیقاتی را مطرح کرد و گفت: امکان تجهیز کارگاه های ویژه با تجمیع تجهیزات آزمایشگاهی مورد نیاز صنایع دفاعی در این کارگاه ها وجود دارد و بسترهای لازم در قالب طرح تعاون آماده شده است.
وی افزود: همچنین شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی اقدامات لازم برای اخذ استانداردهای ملی و بین المللی را در دستور کار قرار داده است. همچنین امکان تأسیس مراکز تحقیقاتی مشترک پیرامون موضوعات و نیازهای وزارت دفاع وجود دارد.

در آزمون کارشناسی ارشد؛
مجوز پذیرش دانشجو در رشته بهداشت پرتوها صادر شد
مجوز پذیرش دانشجو در رشته بهداشت محیط گرایش بهداشت پرتوها در آزمون کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی سال ۹۹ صادر شد.
به گزارش مهر، بر اساس اعلام دبیرخانه شورای آموزش علوم پایه پزشکی و تخصصی پذیرش رشته بهداشت پرتوها از مجموعه امتحانی بهداشت در آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی بلامانع
 است.
پذیرش دانشجو در رشته بهداشت پرتوها در دانشگاه علوم پزشکی یزد انجام خواهد شد.آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی سال ۹۹ در روزهای
 ۲۳ و ۲۴ مردادماه ۹۹ برگزار می‌شود.

قابل توجه علاقمندان؛
جزئیات چهارمین دوره المپیاد سواد رسانه‌ای اعلام شد
با توجه به برگزاری چهارمین دوره المپیاد سواد رسانه‌ای در تیرماه ۹۹ جزئیات مراحل مختلف این رقابت همراه با لیست جوایز برگزیدگان اعلام شد.
به گزارش دانشجو، نخستین مرحله المپیاد سواد رسانه‌ای در قالب آزمونی تستی، ساعت ۲۲ روز پنجشنبه ۵ تیرماه ۱۳۹۹ به صورت آنلاین و همزمان در سراسر کشور و تحت اپلیکیشن ویژه المپیاد سواد رسانه‌ای، برگزار می‌شود و متقاضیان برای شرکت در این رویداد تا بیست و پنج خردادماه فرصت ثبت‌نام دارند.
برگزیدگان مرحله نخست در قالب آزمونی تشریحی و چند رسانه‌ای در تیر ۹۹  به مرحله دوم رقابت المپیاد راه پیدا می‌کنند و تیم برگزیدگان این مرحله در قالب اردویی چند روزه در مرداد ۹۹ باید در قالب مرحله سوم و نهایی المپیاد رقابت کند. در المپیاد سواد رسانه‌ای حداکثر ۱۲ مدال طلا، ۱۵ مدال نقره و ۱۵ مدال برنز توزیع خواهد شد.
عضویت در تیم ملی ایران در المپیاد بین‌المللی سواد رسانه‌ای سال ۲۰۲۱، عضویت در باشگاه هنر و رسانه نوجوان سازمان صدا و سیما و بورسیه تحصیلی دانشگاه صداوسیما در کنار هدایای نقدی از جمله امتیازات برگزیدگان المپیاد سواد رسانه‌ای است.
دارندگان مدال طلای المپیاد سواد رسانه‌ای از امتیاز تحصیلی برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه صدا و سیما برخوردار خواهند بود. همچنین دانش آموزان برگزیده المپیاد سواد رسانه‌ای پس از شرکت در کنکور سراسری و در صورت حضور در لیست قبول شدگان ۵ برابر ظرفیت دانشگاه صدا و سیما، از مصاحبه علمی این دانشگاه معاف شده و صرفا در مصاحبه صلاحیت عمومی شرکت خواهند کرد. البته برگزیدگان مدال‌های نقره و برنز هم از امتیازاتی در مصاحبه علمی دانشگاه صداوسیما برخوردار می‌شوند.
گفتنی است، متقاضیان شرکت برای پیگیری اخبار المپیاد می‌توانند به سایت باشگاه سواد رسانه‌ای به آدرس imlc.ir مراجعه کنند.