خبر

۰

وزیر آموزش و پرورش:
آمادگی ایران برای آموزش رایگان در بستر «شاد» برای کشورهای مسلمان
وزیر آموزش و پرورش از اعلام آمادگی ایران برای ارائه خدمات آموزشی رایگان در بستر الکترونیکی «شاد» به کشورهای مسلمان و استقبال آن‌ها از این پیشنهاد خبر داد.
به گزارش ایسنا، محسن حاجی میرزایی در حاشیه کنفرانس مجازی فوق‌العاده وزرای آموزش و پرورش کشورهای عضو آیسسکو، که با عنوان «سیستم‌های آموزشی در مواجهه با بحران‌ها و فوریت‌ها (کووید-۱۹)» اظهار کرد: آموزش و پرورش ایران آمادگی خود را برای ارائه خدمات آموزشی رایگان در بستر نرم‌افزار «شاد» برای همه کشورهای اسلامی، در اجلاس آیسسکو اعلام کرده و مورد توجه وزرای حاضر قرار گرفت.
وزیر آموزش و پرورش افزود: نامه رسمی در این خصوص برای همه وزرای کشورهای اسلامی ارسال می‌شود.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی تصریح کرد:این نماد همبستگی همه کشورهای اسلامی است که کلید آن توسط جمهوری اسلامی ایران زده شد.
کنفرانس مجازی فوق‌العاده وزرای آموزش و پرورش کشورهای عضو آیسسکو با عنوان «سیستم‌های آموزشی در مواجهه با بحران‌ها و فوریت‌ها (کووید-۱۹)» با حضور و مشارکت وزرای بیش از ۵۰ کشور و تعدادی از سازمان‌های بین‌المللی و با هدف توجه به چالش‌های پیش روی کشورهای عضو و یافتن راه‌حل‌های اساسی در این زمینه برگزار شد.

معاون دانشگاه تهران:
جزئیات پذیرش دانشجوی استعداد درخشان در دانشگاه تهران
معاون آموزشی دانشگاه تهران با اشاره به ظرفیت این دانشگاه برای پذیرش استعداد درخشان گفت: با توجه به سختگیری در پذیرش این دانشجویان، سال گذشته کمتر از ظرفیت، دانشجو پذیرفتیم.
سید حسین حسینی در گفتگو با مهر با بیان اینکه در واقع پذیرش از طریق آیین نامه استعداد درخشان، ظرفیت آزمونی دانشگاه را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد، افزود: از آنجا که آیین نامه استعداد درخشان، بسیار سختگیرانه بوده و شرایط خاصی از جمله معدل، سوابق تحصیلی، سوابق آموزشی و … در آن لحاظ شده است، طبعاً در بسیاری از رشته‌ها، ممکن است حتی هیچ فردی شرایط لحاظ شده در آیین نامه را احراز نکند و بالطبع پذیرشی هم نداشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه تهران سال گذشته امکان جذب ۳۰۰ دانشجو را در مقطع دکترا داشت اما در مجموع حداکثر حدود
 ۱۵۰ نفر پذیرش کرد، گفت: همانگونه که عنوان کردم، به علت ویژگی‌های خاص آیین نامه استعداد درخشان و نبود داوطلب واجد شرایط، معمولاً این ظرفیت ۳۰۰ نفری تکمیل نمی‌شود. امسال نیز ظرفیت پذیرش در مقطع دکتری ۳۰۰ نفر است.
حسینی ضمن بیان این مطلب که در کارشناسی ارشد اما ظرفیت پذیرش دانشگاه تهران از طریق آیین نامه استعداد درخشان بیشتر است، خاطرنشان کرد: چرا که طبق مقررات می‌توانیم به میزان ۴۰ درصد ظرفیت روزانه، از این طریق پذیرش دانشجو داشته باشیم که حدوداً یک هزار نفر است و سال گذشته از این طریق حدود ۷۵۰ دانشجو را پذیرش کردیم و امسال نیز در کلیه رشته‌های دارای پذیرش مقطع دکتری از طریق آزمون نیمه متمرکز؛ به صورت مازاد بر ظرفیت روزانه، همین حدود پذیرش دانشجو خواهیم داشت.
معاون آموزشی دانشگاه تهران ادامه داد: دانشجویان واجد شرایط می‌توانند ۱۳ خردادماه  نسبت به ثبت نام و بارگذاری اطلاعات در سامانه جامع آموزشی دانشگاه تهران به آدرس ems۱.ut.ac.ir قسمت داوطلبان استعداد درخشان اقدام کنند.
وی داشتن میانگین کل حداقل ۱۶ در مقطع کارشناسی، دارا بودن میانگین کل حداقل ۱۷ بدون احتساب نمره پایان نامه در مقطع
کارشناسی ارشد و سپری نشدن بیش از دو سال از فارغ‌التحصیلی دانشجو در مقطع ارشد را از جمله شرایط لازم برای ثبت نام دانشجویان دانست.
وی تاکید کرد که دانشجویان و دانش آموختگان دوره‌های مجازی،  نیمه حضوری یا غیرحضوری، آموزش محور، پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌های دولتی، دانشگاه‌های غیر انتفاعی، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه جامع علمی کاربردی، دانشگاه‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌های غیر دولتی، دانشگاه‌های خارج از ایران و حوزه‌های علمیه مقطع کارشناسی ارشد مجاز به شرکت در فراخوان دانشگاه نیستند.

نتایج مغایرت پذیرفته‌شدگان دانشگاه علمی و کاربردی اعلام شد
معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی از اعلام نتایج مغایرت پذیرفته‌شدگان مرحله تکمیل ظرفیت مجدد دوره‌های کاردانی و کارشناسی (ناپیوسته) بهمن ماه ۹۸ این دانشگاه خبر داد.
به گزارش دانشگاه جامع علمی کاربردی، محسن محمدزاده گفت: برخی از مغایرت‌های ثبت شده در سامانه جامع آموزشی هم آوا به اشتباه ثبت شده بود که پس از بررسی، توسط ستاد حذف شده است و  از ثبت مجدد این دسته از مغایرت‌ها خودداری به عمل می آید.
وی گفت: با توجه به اعلام نتایج مغایرت پذیرفته‌شدگان مرحله تکمیل ظرفیت مجدد دوره‌های کاردانی حرفه‌ای، کاردانی فنی، مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای (ناپیوسته) نظام آموزش مهارتی در بهمن‌ماه سال ۹۸، پذیرفته‌شدگان دوره‌های مذکور باید با مراجعه به قسمت دسترسی و انتخاب منوی مغایرت‌های دانشجویان و مشاهده ستون، وضعیت تایید سنجش از نتیجه بررسی مغایرت‌ها مطلع شوند. همچنین با مراجعه به ستون آیا حذف شده است از وضعیت حذف مغایرت‌ها، توسط ستاد مرکزی این دانشگاه اطلاع حاصل کنند.
وی افزود: افرادی که وضعیت قبولی دارند با حفظ سایر شرایط پذیرش دانشگاه جامع علمی کاربردی تا امروز شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه سال‌جاری، می‌توانند نسبت به ثبت‌نام و انتخاب واحد خود در سامانه ذکر شده اقدام کنند.
محمدزاده تصریح کرد: قبولی افرادی که در مرحله مغایرت بررسی مردود شده اند کان لم یکن تلقی شده و ثبت نام و ادامه تحصیل آن‌ها، تخلف مراکز آموزشی محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: نظر به درخواست‌های متعدد مراکز آموزشی و واحدهای استانی در خصوص تمدید زمان ثبت نام و انتخاب واحد آن دسته از پذیرفته‌شدگان دوره‌های مذکور که به رغم حضور در کلاس‌ها، بررسی مغایرت شماره شناسنامه و کد ملی آنان در مهلت مقرر توسط واحد استانی مربوط در سامانه جامع آموزشی دانشگاه انجام نشده است یا اقدام لازم
پس از تایید واحد استانی توسط مراکز آموزشی صورت نپذیرفته است نیز در مهلت مذکور، امکان ثبت نام و انتخاب واحد برای آن‌ها فراهم شده است.