پروژه های صنعت برق خوزستان با حضور رئیس جمهور افتتاح شد

در سی امین هفته پویش هر هفته_الف_ب_ایران؛

در هفته سی ام پویش هر هفته-الف-ب-ایران وزارت نیرو، پروژه های صنعت برق خوزستان با حضور ریاست جمهوری و وزیر نیرو به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح رسمی شد.

پروژه های صنعت برق خوزستان با حضور رئیس جمهور افتتاح شد

در هفته سی ام پویش هر هفته-الف-ب-ایران وزارت نیرو، پروژه های صنعت برق خوزستان با حضور ریاست جمهوری و وزیر نیرو به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح رسمی شد.
در آیین افتتاح پروژه های شرکت برق منطقه ای خوزستان که با حضور استاندار خوزستان و مدیرعامل شرکت توانیر در محل نیروگاه لور و تنگوان در شهرک صنعتی شماره ۲ اندیمشک، و حضور ریاست جمهوری و وزیر نیرو به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد،
پروژه های صنعت برق خوزستان با دستور ریاست جمهوری افتتاح شد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان در توضیح پروژه های قابل افتتاح ، گفت: ۵ واحد نیروگاه مقیاس کوچک و تجدیدپذیر در شهرهای اهواز، اندیمشک، شوش و آغاجری به ظرفیت ۶۱ مگاوات در خوزستان افتتاح می‌شود که اولین نیروگاه مگاواتی خورشیدی و اولین نیروگاه های DG تولید پراکنده تاریخ برق در خوزستان است.
محمود دشت بزرگ افزود: چهار پروژه پست و خط انتقال و فوق توزیع نیز در این مراسم افتتاح خواهد شد که شامل ۲۸۰ مگاولت آمپر ظرفیت و ۱۶ کیلومتر مدار خط بوده است.
وی تصریح کرد:این پروژه‌ها شامل نصب ترانس دوم پست ۴۰۰ کیلو ولت باغملک، افتتاح فاز اول پست های ۱۳۲ کیلو ولت شیبان و شهید منجزی در گتوند و ورود و خروج خط رامهرمز _ باغملک در پست میداوود است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان توضیح داد: ارزش سرمایه گذاری پروژه هایی که در خوزستان افتتاح می‌شود هزار و ۱۰۸ میلیارد تومان است.
دشت بزرگ با اشاره به مشارکت سرمایه‌ گذاران در تحقق گام‌ های بزرگ در صنعت برق، افزود: از سرمایه‌گذارانی که در حوزه نیروگاهی فعالیت می‌کنند استقبال کرده و در همه استان دست یاری به سوی آنها دراز می‌کنیم و آمادگی داریم با مشارکت
سرمایه گذاران زیرساخت‌های صنعت برق را در خوزستان توسعه دهیم.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۳۱ پروژه بزرگ در برق منطقه‌ای خوزستان فعال است که با افتتاح این طرح‌ها بیش از ۹ هزار مگاولت آمپر به ظرفیت شبکه برق این استان افزوده می‌شود.
هفته سی ام پویش هر هفته الف-ب_ایران به صورت همزمان در استان های خوزستان، سیستان
 و بلوچستان و خراسان رضوی برگزار شده است.
این سومین پویش هر هفته-الف-ب-ایران در خوزستان از بهمن سال گذشته تاکنون است که در آن پروژه های شرکت برق منطقه ای خوزستان به صورت رسمی با حضور مقامات ارشد کشوری افتتاح رسمی و مورد بهره برداری قرار می‌گیرند.
بر اساس این گزارش، در همین روز در آیین دیگری نیز فاز دوم پست ۴۰۰ کیلو ولت باغملک با ظرفیت ۲۰۰ مگاولت آمپر و سرمایه گذاری
 ۸۸ میلیارد تومان با حضور مدیرعامل شرکت توانیر، مدیران ارشد صنعت برق خوزستان و نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس افتتاح شد.