تریبون

۰

کارت‌های بانکی دارای تراکنش ۱۳ میلیون فقره کاهش یافت
تازه ترین آمارها نشان می‌دهد که تعداد کارت‌های بانکی دارای حداقل یک تراکنش در شبکه پرداخت الکترونیک در فروردین ماه کاهش چشمگیری داشته و تعداد آن‌ها به ۹۶ میلیون و ۱۳۹ هزار کارت
رسیده است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، بررسی گزارش اقتصادی فروردین ماه شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک) نشان می‌دهد که در نخستین ماه سال ۱۳۹۹ بالغ بر ۹۶ میلیون و ۱۳۹ هزار و ۱۵۴ کارت بانکی از جمله کارت‌های اعتباری، برداشت و هدیه و بُن کارت حداقل یک تراکنش را داشتند؛ این در حالی است که در اسفند ماه ۹۸، تعداد ۱۰۹ میلیون و ۹۷۵ هزار و ۷۰۷ کارت بانکی تراکنش داشتند که نشان از کاهش ۱۲.۵۸ درصدی تعداد کارت‌های بانکی دارای حداقل
یک تراکنش در فروردین ماه ۹۹ نسبت به اسفند ماه سال گذشته دارد که روند نزولی چشمگیری به شمار می‌رود.
بر اساس جدول بالا، بیشترین تعداد کارت بانکی در ایران مربوط به کارت برداشت دارای حداقل یک تراکنش با تعداد ۹۲ میلیون و ۶۱ هزار عدد تا پایان فروردین ۹۹ است که همین موضوع باعث شده تا کارت‌های برداشت سهم ۹۵.۷۶ درصدی از کل کارت‌های بانکی تراکنش‌دار داشته باشند؛ تعداد کارت‌های برداشت دارای تراکنش در فروردین ماه نسبت به اسفند سال گذشته با کاهشی ۱۲.۵۸ درصدی روبرو بوده است که نشان از حجم بالای کاهش کارت‌های بانکی مورد استفاده روزمره در شبکه پرداخت دارد.

آغاز استرداد مالیات بر ارزش افزوده سال ٩٨ صادرکنندگان از اول خرداد
کنفدراسیون صادرات ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بنا بر پیگیری‌های به عمل آمده از سوی کنفدراسیون صادرات ایران از بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی، سازمان امور مالیاتی استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرات سال 98 را از ابتدای خرداماه آغاز خواهد کرد.
به گزارش ایلنا از کنفدراسیون صادرات ایران، بنا بر پیگیری‌های به عمل آمده از سوی کنفدراسیون صادرات ایران از بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی، سازمان امور مالیاتی استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرات سال 98 را از ابتدای خرداماه آغاز خواهد کرد.
متن کامل اطلاعیه کنفدراسیون صادرات ایران به شرح زیر است:
 قابل توجه صادرکنندگان محترم
بنا بر پیگیری‌های به عمل آمده از سوی کنفدراسیون صادرات ایران با بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی جهت استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان در سال 98، به استحضار می‌رساند:
پس از ابلاغ شرایط رفع تعهد ارزی صادرات در سال 98 از سوی
بانک مرکزی، گزارش آخرین وضعیت رفع تعهد ارزی صادرکنندگان تا پایان فصل سوم سال 98( 30 آذرماه) از سوی این بانک به سازمان امور مالیاتی، ارسال شده است.
بر این اساس، عملیات استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان، از اول خردادماه 99 از سوی ادارات مالیاتی سراسر کشور آغاز خواهد شد.
 در این اطلاعیه آمده است: آن دسته از صادر کنندگانی که  حداقل هفتاد درصد (۷۰درصد) از مجموع ارزش ارزی کالاهای صادراتی خود ( به استثنای صادرات محصولات کشاورزی و خدمات فنی و مهندسی) در سال ۱۳۹۸ را به روش های اعلام شده توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به چرخه اقتصادی کشور بازگردانده باشند، صد در صد (۱۰۰درصد) اعتبار مالیات بر ارزش افزوده قابل قبول سهم کالاهای صادراتی را مسترد خواهند نمود و همچنین کل درآمد ناشی از صادرات آن ها نیز با رعایت قوانین موضوعه، از معافیت مالیاتی برخوردار کلیه صادرکنندگان فرصت دارند تا پایان تیرماه سال جاری نسبت به بازگشت ارز حاصل از صادرات سال ۱۳۹۸ خود اقدام نمایند. در صورت عدم رفع کامل تعهد ارزی تا مهلت مذکور، متناسب با میزان بازگشت ارز، مشمول معافیت مالیاتی و استرداد مالیات و عوارض ارزش افزوده خواهند بود.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام:  
محصولات پروتئینی پس از ماه رمضان همچنان تامین است
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: با توجه به نزدیک شدن به پایان ماه مبارک رمضان، محصولات پروتئینی همچون گوشت قرمز، گوشت مرغ و تخم مرغ مورد نیاز مردم همچنان تامین است و هیچ کمبودی در بازار نیست.
« حسن عباسی معروفان»در گفت و گو با ایرنا افزود: در پی شیوع بیماری کرونا از اسفندماه سال ۹۸ تاکنون مشکلی در تامین محصولات پروتئینی کشور نداریم و همچنان محصولات مذکور در استان ها به وفور موجود است و تا اطلاع ثانوی کمبودی نخواهیم داشت.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور تصریح کرد: برای ماه مبارک رمضان ۱۵ هزار تن گوشت قرمز منجمد، ۲۵ هزارتن گوشت مرغ منجمد به عنوان پشتیبان در استان ها موجود داریم که البته تاکنون نیازی به عرضه انها در بازار نبوده است.وی اضافه کرد: اکنون وضعیت تولید داخلی و بازار مناسب است اما در صورتی که تولید کنندگان داخلی امکان عرضه محصول را نداشته باشند برای تامین بازار و جلوگیری از افزایش قیمت ها ذخایر شرکت به بازار عرضه می شود.