کاهش ۳۲ درصدی حوادث جاده‌ای دماوند در سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند:

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند با بیان اینکه حوادث جاده‌ای این شهرستان در سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۲ درصد کاهش پیدا کرد، گفت: جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند بیش از ۲۰۰ عملیات امدادی حضور داشته است.

کاهش ۳۲ درصدی حوادث جاده‌ای دماوند در سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته


رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند با بیان اینکه حوادث جاده‌ای این شهرستان در سال 99 نسبت به مدت مشابه سال گذشته 32 درصد کاهش پیدا کرد، گفت: جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند بیش از 200 عملیات امدادی حضور داشته است.
سعید طاهری در گفت‌وگو با خبرنگارآفرینش اظهار داشت: در پایگاه امداد و نجات چناران با توجه به حجم و مساحت بزرگ آن، توانستیم اقلام بسیاری همچون تعداد زیادی چادر و پتو و نایلکس برای روکش چادر در سوله‌ها مستقر و دپو کنیم.
وی افزود: در صورت وقوع سیل و زلزله برای
10 درصد از خانوارها اقلام و امکانات امدادی دیده شده است که این رقم استاندارد است.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند گفت: اقلام امدادی دپو شده در سوله‌ها شامل نایلکس، چراغ والور، ظروف، بسته‌های غذایی 24 ساعته و 48 ساعته هستند که اگر هر خانوار را 5 نفر در نظر بگیریم برای حدود 2 تا 3 هزار نفر اقلام امدادی دپو شده است.
طاهری عنوان کرد: جمعیت هلال احمر دماوند بیش از 200 عملیات امدادی در زمینه کوهستان، جاده‌ها، حوادث و بلایای طبیعی حضور داشته و عملیات امدادی را انجام داده است.
 برگزاری 10 کاروان سلامت و نیکوکاری توسط واحد داوطلبان جمعیت هلال‌احمر شهرستان دماوند
وی ادامه داد: برگزاری 10 کاروان سلامت و نیکوکاری توسط واحد داوطلبان جمعیت هلال‌احمر شهرستان دماوند، برگزاری سفره‌های آسمانی در
ماه رمضان سال 98 برای 700 نفر از مددجویان، برگزاری اردوهای تفریحی تحت عنوان نشاط و پویایی و فعالیت در زمینه‌های تصمیم‌گیری سالم و اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان توسط واحد جوانان برخی دیگر از اقدامات هلال‌احمر در سال گذشته بوده است.
رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان دماوند تصریح کرد: جمعیت هلال‌احمر شهرستان دماوند همچنین در جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای سیل‌زدگان و زلزله‌زدگان اقدام کرده و بیش از 2 میلیارد ریال کمک نقدی و تعداد بسیار زیادی کمک‌های مردمی به صحنه‌های حادثه ارسال کرده است.
 بیش از 60 هزار خودرو در ایستگاه بازرسی سلامت ورودی شهر دماوند غربالگری شدند
طاهری گفت: در خصوص مقابله با کرونا نیز جمعیت هلال‌احمر دماوند براساس وظیفه انسانی خود، ایستگاه بازرسی سلامت در ورودی شهر دماوند دایر کرد که بیش از 60 هزار خودرو غربالگری و سرنشینان آن تب سنجی شدند.
وی ادامه داد:در عملیات غربالگری 70 نفر از نیروهای امدادی با همکاری فرمانداری، راهداری، اورژانس، شبکه بهداشت و نیروی انتظامی شرکت کردند.
 توزیع بیش از 400 بسته مواد غذایی در بین خانواده‌های آسیب دیده از کرونا
 رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند بیان کرد: بیش از 400 بسته غذایی و حمایت از خانواده‌های درگیر کرونا و دیگر افراد بین مردم توزیع  شد.
طاهری گفت: همکاری‌های تنگاتنگ با برنامه‌های شبکه بهداشت و درمان و بازرسی شهرستان و فرمانداری در ورودی مهرآباد به عمل آمد و 5 هزار ماسک و دستکش در سطح شهرستان بین خانواده‌های آسیب پذیر توزیع شد.
وی ادامه داد: خوشبختانه حوادث جاده‌ای در سال 99 نسبت به مدت مشابه سال گذشته 32 درصد کاهش پیدا کرد که رعایت پویش در خانه بمانیم توسط مردم در این مهم تأثیرگذار بوده است.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند گفت: جمعیت هلال احمر استان تهران در راستای حمایت از صنوف دو ماه اجاره اماکن استیجاری خود را به مستأجران بخشید که رقم آن بیش از 40 میلیون تومان بود.
طاهری در خصوص آسیب به هلال احمر در مدت شیوع بیماری کرونا عنوان کرد: به جمعیت آسیبی وارد نشده و هیچ نیرویی از این مجموعه به علت کرونا بیکار نشده است، حتی کمک حال افرادی که دچار مشکلاتی شدند نیز بودیم.
وی بیان کرد: اگر دستورالعمل‌های آموزش امداد و کمک‌های اولیه و فاصله‌گذاری اجتماعی به جمعیت هلال‌احمر ابلاغ شود، مجدداً کلاس‌های امدادی و دیگر برنامه‌ها براساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت اجرا می‌شوند.