اوليانوف: آمريکا نمي‌تواند بدون پايبندي به برجام از اعمال دوباره تحريم‌ ها استفاده کند

ايسنا :نماينده روسيه در وين با استناد به دو پاراگراف از قطعنامه ۲۲۳۱ شوراي امنيت سازمان ملل استدلال کرد که آمريکا نمي‌تواند بدون پايبندي به برجام از سازوکار آن براي بازگرداندن تحريم‌ها عليه ايران استفاده کند.

اوليانوف: آمريکا نمي‌تواند بدون پايبندي به برجام از اعمال دوباره تحريم‌ ها استفاده کند

 ايسنا :نماينده روسيه در وين با استناد به دو پاراگراف از قطعنامه 2231 شوراي امنيت سازمان ملل استدلال کرد که آمريکا نمي‌تواند بدون پايبندي به برجام از سازوکار آن براي بازگرداندن تحريم‌ها عليه ايران استفاده کند.

    به گزارش ايسنا، ميخائيل اوليانوف نماينده روسيه در سازمان‌هاي بين‌المللي در وين در انتقاد از تلاش اخير دولت آمريکا براي استفاده از ابزارهاي توافق هسته‌اي و قطعنامه 2231 شوراي امنيت سازمان ملل در راستاي بازگرداندن تحريم‌هاي ايران و تمديد تحريم تسليحاتي ايران در دو پيام توييتري نوشت: آمريکا به اشتباه باور دارد که پاراگراف 10 و 11 قطعنامه 2231 شوراي امنيت سازمان ملل، آمريکا را مجاز مي‌سازد که از سازوکار اعمال دوباره تحريم‌ها براي بازگرداندن تحريم‌هاي سازمان ملل عليه ايران استفاده کند. شرکاي آمريکايي بايد متن را با دقت بيشتري بخوانند. هر دو پاراگراف به وضوح اشاره مي‌کنند که اين کار فقط از طريق روند مشخص شده در برجام قابل اجرا است.