برای بدترین سناریوها مقابل آمریکا آماده هستیم

سخنگوی دولت:

نشست خبری سخنگوی دولت با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

برای بدترین سناریوها مقابل آمریکا آماده هستیم

نشست خبری سخنگوی دولت با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت علی ربیعی گفت: مناطق سفید ما به ۲۸۰ شهرستان افزایش پیدا کرده است و روند بهبودی و در زمینه درمان بیماران مبتلا به کرونا پس از کشور چین و سوییس در رتبه سوم جهانی قرار داریم. میانگین بهبودی ما بسیار  خوب است  به طوری که تقریبا ۹۴ درصد افرادی که مراجعه کردند، بهبود یافته اند در حالی که میانگین جهانی آن ۸۴ درصد است.
وی به آخرین گزارش ستاد ملی مقابله با کرونا اشاره کرد و گفت: این گزارش نشان می دهد که عدد مولد نسلی یا به تعبیری RE در کمتر از ۴ هفته به زیر عدد یک رسیده است یعنی میزان انتقال از یک نفر به ۳ نفر در اسفند ماه امروز به کمتر از یک نفر رسیده است که این شاخص بسیار خوبی است که یک نفر حتی یک نفر را مبتلا نمی‌کند و  عدد کمتری از یک نفر انتقال پیدا می‌کند.  
 از مرحله کنترل عبورکرده و وارد فاز مهار کرونا شده‌ایم
ربیعی افزود: گزارش‌ها در ستاد ملی نشان
می داد که از مرحله مدیریت و از مرحله کنترل بیماری عبور کردیم و امروز کادر وزارت بهداشت و درمان و تمام دستگاه های همراه وارد فاز مهار بیماری شده اند. فاز مهار بیماری به طور قطع نیازمند تداوم همکاری بالای ۸۳ درصدی که تا امروز داشتیم، با پروتکل‌های بهداشتی است.
 برای بدترین سناریوها مقابل آمریکا آماده هستیم
ربیعی در پاسخ به پرسشی درباره اقدام احتمالی آمریکا برای ممانعت از عبور تانکرهای حامل بنزین ایران به ونزوئلا و نامه محمد جواد ظریف به دبیرکل سازمان ملل و هشدار وزارت امور خارجه مبنی بر واکنش قاطع و فوری علیه این اقدام، گفت: هیچ کشوری ملزم به رعایت تحریم‌های یکجانبه و دلخواهانه آمریکا نیست و ماهم متعهد به انجام تبادل عادی با ونزوئلا هستیم.
سخنگوی دولت افزود: ارسال تانکرهای حامل بنزین به سفارش دولت ونزوئلا انجام گرفته و متکی به اراده آزاد کشورها در مبادلات مرسوم بین المللی است. می خواهیم نسبت به امنیت این محموله‌ها از خطر راهزنی دریایی دولت آمریکا -که در گذشته هم سابقه داشته است - اطمینان حاصل کنیم.
ربیعی یادآور شد: انتظار داریم جامعه بین المللی نسبت به این بدعت در آزادی آبراهه‌های بین المللی و حفاظت از ترددها حساسیت بالا و واکنش مناسب نشان دهد. بدعت و دست اندازی رژیم آمریکا، در پایمال کردن مقررات و قوانین حقوقی به وقاحت
بی مانندی (ناگزیر از استفاده از این کلمات هستم) رسیده است.
وی اضافه کرد: وزیرامور خارجه هشدارهای لازم را داد و در دولت و شورای عالی امنیت ملی هم این موضوع بررسی شد. امیدواریم که آمریکا دچار چنین خطایی نشود. اما در هر صورت ما همه احتمالات را در نظر خواهیم گرفت و برای بدترین آن آماده  هستیم.