درسال گذشته و در استان یزد؛ بیش از ۱۲۰۰ اظهارنامه صادراتی و وارداتی به ثبت رسید

درسال گذشته ،یک هزار و ۲۳۵ اظهارنامه صادراتی و وارداتی توسط اداره امور صادرات و واردات اداره کل استاندارد استان یزد، به ثبت رسید.



درسال گذشته ،یک هزار و 235 اظهارنامه صادراتی و وارداتی توسط اداره امور صادرات و واردات اداره کل استاندارد استان یزد، به ثبت رسید.
این مطلب را مدیر کل اداره استاندارد استان یزد عنوان و افزود:ازمجموع یک هزار و 235 اظهارنامه صادراتی و وارداتی گفته شده 632 اظهار نامه مربوط به کالاهای وارداتی و 603 مورد مابقی را اظهارنامه‌های کالاهای صادراتی تشکیل می‌دهد.
محمد رضا زارع بنادکوکی گفت:سال گذشه این اداره کل از برنامه عملیاتی مصوب سازمان ملی استاندارد ایران فراتر رفت به گونه ای که در بند اظهارنامه‌های وارداتی میزان درصد تحقق به یکصد و 15 درصد و در بند اظهارنامه صادراتی میزان درصد تحقق  به یکصد و20 درصد رسید.
وی ادامه داد: از مجموع 632 اظهار نامه مربوط به کالاهای وارداتی ،  261 اظهار نامه مربوط به اقلام مشمول استاندارد اجباری و371مورد مابقی مربوط به تعیین ماهیت  کالا می‌باشند که آزمون‌های مرتبط جهت تعیین ماهیت از طریق آزمایشگاه های همکار اداره کل استاندارد استان یزد انجام شده است.
زارع در خصوص جزئیات عملکرد صادراتی اداره متبوع خویش خاطر نشان کرد:طی سال گذشته ، از مجموع 603اظهار نامه مربوط به کالاهای صادراتی،  261 اظهار نامه مربوط به اقلام مشمول استاندارد اجباری و342مورد مابقی مربوط به تعیین ماهیت کالاها می‌باشد که در خصوص تعیین ماهیت، به شیوه کالاهای وارداتی عمل شده است.
مدیر کل اداره استاندارد استان یزد در پایان گفت:بر اساس رصد صورت گرفته از آمار گمرک استان،  فرآورده های فولادی ، کاشی و سرامیک و صنایع شیمیایی عمده صادرات استان را تشکیل می‌دهند که از این موارد ، آن دسته از کالاهایی که دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری معتبر هستند بدون نیاز مراجعه به استاندارد استان و اخذ تاییدیه‌های لازم ، به کشورهای هدف صادر می‌شوند.