افتتاح تصفیه‎خانه‌های فاضلاب شهرستان ملارد؛ به زودی

با حضور ریاست محترم جمهور بزودی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهرستان ملارد با اعتباری بالغ بر ۳۳۰۰ میلیارد ریال افتتاح خواهد شد.

افتتاح تصفیه‎خانه‌های فاضلاب شهرستان ملارد؛  به زودی

با حضور ریاست محترم جمهور بزودی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهرستان ملارد با اعتباری بالغ بر ۳۳۰۰ میلیارد ریال افتتاح خواهد شد.
مدیر عامل آبفای غرب استان تهران با اعلام این خبر گفت:پروژه ساخت تصفیه خانه فاضلاب شهر ملارد از سال ۹۵ در سه مدول آغاز شده است و مدول اول آن با ۷۶ درصد پیشرفت ظرفیت ۳۵۰۰۰ متر مکعب در شبانه روز پساب را داراست و ۲۳۵۰۰۰ نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد.
مهدی اکبریان افزود: روش این تصفیه خانه  SBR  است که یکی از روش‌های نوین تصفیه فاضلاب با کارایی بالا به شمار می‌رود، و همچنین قرار داد ساخت آن به روشBOT بین شرکت آب و فاضلاب با شرکت پیمانکار است که سرمایه گذار شرکت سازنده بوده و پس از بهره برداری به آبفا واگذار خواهد کرد.
او ادامه داد: تصفیه خانه دیگر در سطح شهرستان ملارد در مسکن مهر شهر صفادشت قرار دارد و همزمان با تصفیه خانه شهر ملارد افتتاح خواهد شد.
اکبریان در خصوص تصفیه خانه شهر صفادشت اظهار داشت: ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شهر صفادشت ۷۸۰۰ متر مکعب پساب در شبانه روز می‌باشد و جمعیت ۵۰۰۰۰ نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد.مدیرعامل آبفای غرب استان تهران تصریح کرد: تصفیه خانه فاضلاب شهر صفادشت به روش هوادهی گسترده با قابلیت حذف بیولوژیکی نیتروژن و فسفر است و روش اجرای آن EPC طراحی، تدارک و ساخته شده است.
اکبریان در پایان گفت: پساب بدست آمده از تصفیه فاضلاب‌ها برای مصارف کشاورزی میتواند مورد بهره برداری قرار گیرد همچنین برای بهبود شرایط آبخوان‌ها و حفاظت محیط زیست و جلوگیری از آلودگی منابع آبی بسیار تاثیر گذار است.