خبر

۰

 مرزهای عراق با ایران و کویت فعلا بسته می‌ماند
عراق از تداوم بسته ماندن مرزهای این کشور با ایران و کویت خبر داد.
به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک اداره گذرگاه‌های مرزی عراق اعلام کرد که مرزهای زمینی عراق با ایران و کویت تا اطلاع ثانوی برای تردد مسافران و انجام مبادلات تجاری کاملا بسته است.

  مارک اسپر عنوان کرد:
کره جنوبی باید پول بیشتری برای حضور آمریکا در منطقه بپردازد

وزیر دفاع آمریکا گفت که کره جنوبی قابلیت آن را دارد که مبالغ بیشتری برای استقرار سربازان ایالات متحده مستقر در این کشور پرداخت کند.
به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «مارک اسپر»،
 وزیر دفاع آمریکا، گفت که کره جنوبی قابلیت آن را دارد که مبالغ بیشتری برای استقرار سربازان ایالات متحده مستقر در این کشور پرداخت کند.
اسپر در نشستی خبری گفت: «دیدگاه من همچنان این است که
کره جنوبی هم پیمان نزدیک و معتمد ماست، اما کشورهای دیگری هم وجود دارند که چنین هستند.»وی افزود: «آن‌ها می‌توانند و باید برای حضور نیروهای ما در منطقه پول بیشتری بپردازند.» اسپر گفت که وزارت دفاع همچنان مشغول مذاکره با سئول در این رابطه است.

به دلیل شایعه ارتباط با کرونا؛
انگلیسی ها ۲۰ دکل تلفن همراه ۵G را آتش زدند

به دلیل انتشار نظریه های جعلی ارتباط اینترنت ۵G با ویروس کرونا، بیش از ۲۰ دکل تلفن همراه در انگلیس به آتش کشیده شده اند.
به گزارش  مهر به نقل از دیلی میل، انتشار نظریه‌های جعلی درباره ارتباط اینترنت 5G با شیوع ویروس کرونا عامل آتش سوزی عمدی
۲۰ دکل تلفن همراه در انگلیس بوده است.
دکل تلفن همراه که برای سرویس اورژانس در منطقه هادرزفیلد استفاده می‌شد و همچنین دکلی دیگر در منطقه داگن هام انگلیس گرفتار آتش شده‌اند. پلیس سه نوجوان مظنون به ایجاد حریق عمدی در این رابطه را بازداشت کرده است.مدیر ارشد اجرایی شرکت ودافون اعلام کرد یکی از دکل‌های تلفن همراه که هدف آتش سوزی‌های عمدی قرار گرفته اینترنت موبایل برای بیمارستان ناینتینگل در بیرمنگام را تامین می کرده است.
این در حالی است که پزشکان ادعاهای مربوط به ارتباط میان اینترنت ۵G و انتشار ویروس کرونا را رد کرده‌اند.

 شرکت «دریاد گلوبال»:
افراد مسلح وارد یک کشتی در تنگه هرمز شدند

شرکت خصوصی اطلاعات دریانوردی «دریاد گلوبال» اعلام کرد که افراد مسلح وارد یک کشتی در تنگه هرمز شدند.
به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، شرکت خصوصی اطلاعات دریانوردی «دریاد گلوبال» بریتانیا اعلام کرد که افراد مسلح  وارد یک کشتی که با پرچم هنگ‌کنگ در نزدیکی تنگه هرمز در آب‌های ایران لنگر انداخته بود، شدند.بر اساس این گزارش، این افراد مسلح، کنترل کشتی را برای مدت کوتاهی پیش از آزاد کردن آن در اختیار داشتند.
هنوز هیچ گروهی مسئولیت این اقدام را بر عهده نگرفته است.